Forældrerolle, ungdomskriminalitet og nark~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 22-08-06 13:45

I forbindelse med revision 3 af mit udspil til retsudvalget, som er ved at
justere kriminalloven:

http://www.center-validering.dk/ungdomsdomstolen.htm

så opdagede jeg at Farum kommune udleverer drug-test til forældre, så de
selv kan teste deres børn og har gjort det i noget tid.

Men hvor er tilliden fra ungen til de personer, som skulle støtte det
allermest i den svære tid, hvor afvæningen skal ske?

Var det ikke mere fair, at man som forældre kunne kontakte kommunen for at
bestille et besøg af en medarbejder på et aftalt tidspunkt. Når medarbejder
så dukker op stikker denne ungen en plade om at nogen har anmeldt
vedkommende ude i byen og at testen skal gennemføres.

Derved kan forældrene spille chokeret og straks ytre deres støtte til at
ungen skal vendes af i samarbejde med forældrene.

Ungen får nogle allierede i forældrene under den hårde afvæningsproces og
vil forhåbentlig betro sig til disse. Jeg finder at deres politik er ganske
forfejlet.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."