Leg fugl, træd på plexiglas
Fra : Bo Warming

Dato : 22-08-06 03:42

Leg fugl, træd på plexiglas

Fra min udlejede 1 sals lejlighed går en trappe op til hems under
tagryggen, som var uisoleret 2sals pulterrum, da jeg flyttede ind, men
nu er godt boligareal, omend ulovligt til boligbrug

Men som en tyrker sagde til mig, da han købte øl i Netto - når der er
tag over kan 'Allah ikke se det..

I koldeste vintermåneder, er det dog for dyrt at varme hemsen op, og
for ikke at spilde varme på rummet, men dog få lys fra
tag-veluxvinduerne ned i 1.salen har jeg lavet en luftspærre af det ny
stærke plexiglas.

Når man færdes på 2salshemsen kan man gå på det forstærkede
gennemsigtige plast - men man skal overkomme lidt højdefobi, for at
træde på noget, der ligner luft, dvs virker farligt.

Det syntes jeg første gang, inden jeg havde afprøvet forsigtigt med
eet ben og hele min vægt på det, men lejere har mere højdeskræk end
mig og dem, der netop er flyttet ud, foretrak at gå på centimetertykt
krydsfiner, de bangebukse.

På husets forside var pergola med lægter fra karnaptag til karnaptag i
2 salshøjde og slyngplanter, der er blevet dræbt nu af autonomhærværk.

Da kommunen mod forventning tillod, at det flade tag på tilbygningen
bag huset fik lov at bevare sit vandrette krydsfinergulv, som gør det
til byens bedste tagterasse (som dog kun må bruges til oplag, men det
kan kommunen heldigvis ikke kontrollere), så lagde lejere også
krydsfiner over pergola-lægterne på husets forside, så der kom en
tagterasse også på husets forside.

De ny lejere har desværre lidt højdeskræk ved at gå på den, også
selvom krydsfinerpladerne (fire gange to meter) er skruet godt fast i
ti tykke lægter og kunne tåle grillparty med ti mennesker - hvilket
bagtagterassen ofte er blevet brugt til.

De ny lejere vil gerne have overdækning og lexan-folie, milimetertykt
og super-sejt er købt til dette,

Ville kommunen kræve byggetilladelse, hvis der ikke var træ i
tagterassesen, men kun en stiv plastpose, der står ud af veluxvinduet,
som en pik med kondom uden pik?

Bondams bygninginspektorat har truet med tvangsbøder, hvis ikke alt
normaliseres, men det kræver retssag, som nok kan trækkes i langdrag i
årevis med opsættende virkning.

Nedstyrningsfare er nul, men bureukrat-fare er urimelig.

Jeg var i "dæmonen" i Tivoli med min datter for et par uger siden. Kun
i Tokyo-Disneyland havde jeg før prøvet at køre i loops med hovedet
nedad.

Jeg troede at jeg ville få kvalme og gjorde det igen mest for at vise
damemennesket ved min side, at jeg ikke var bangebuks.

Men højdefobi er nem at tænke sig ud af, når man har prøvet det en
gang før. Der var næsten intet skræmmende ved det i Tivoli nu.

Mennesket slår selv de streger det falder over, og mest ondskabsfuld
er de kommunale lineal-menneskers firkantede forbudssind.