/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Israel bryder våbenhvilen
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 19-08-06 11:19

Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
våbenhvile.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true

Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
sammen.

Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
med, at der ikke kan svares igen.

Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.




--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

 
 
Carl (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 19-08-06 11:54


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
> våbenhvile.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>
> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
> sammen.
>
> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
> med, at der ikke kan svares igen.
>
> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>
FN resolutionen kræver afvæbning ag Hizbollah og da Syrien og Iran stadig
forsyner dem med våben, så kan jeg ikke se problemet.

Carl



Lyrik (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 19-08-06 12:37


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
> våbenhvile.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>
+++++++++++++++++++++
Israel optræder ikke i egen favør, for at sige det mildt.
Ifølge de lokale foregik det således ifølge BBC:
En lille by i Bekadalen som førhen var angrebet 4 gange fik pludselig besøg
fra oven.
Det var 2 humwees med israelske soldater der øjensynligt var sat ned fra
luften i højderne omkring byen.
De kørte ned mod landsbyen i dalen med uvisse hensigter.

Lokale mener at de nok ville have fat i en hizbollah leder som formodedes at
være til en begravelse.

Imidlertid blev de to køretøjer angrebet af lokale militser.
Der var døde og sårede blandt israelerne som flygtede og blev bragt i
sikkerhed af helikoptere.

Den israelske udgave af forklaringen lød:
"Vi var ved at ødelægge hizbollahs infrastruktur og forhindre transporter
over grensen fra Syrien og Iran.
Missionen lykkedes delvist."
"Det er ikke et brud på våbenhvilen for vi har lov til at gøre hvad der
passer os for at beskytte os."

Hmmmm....

Jens



@ (19-08-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 19-08-06 12:59

On Sat, 19 Aug 2006 12:19:14 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>våbenhvile.
>
>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true


og du kan garantere 100% for at Israels aktion i Bekaa-dalen ikke var
for at sikre at Hizbollah ikke selv "kom til" at overtræde våbenhvilen
ved at blive genforsynet med våben fra Syrien?

det vil ikke undre mig det mindste om FN-medlemslandet Syrien igen
overtræder en resolution truffet af FN's sikkerhedsråd



--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Joakim (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 19-08-06 15:43

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
news:4kude2t0oc0hcen7p9lk8qdo3c3i2n8v46@4ax.com...
> On Sat, 19 Aug 2006 12:19:14 +0200, Henrik Svendsen
> <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>
>>Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>>skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>>våbenhvile.
>>
>>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>
>
> og du kan garantere 100% for at Israels aktion i Bekaa-dalen ikke
> var
> for at sikre at Hizbollah ikke selv "kom til" at overtræde
> våbenhvilen
> ved at blive genforsynet med våben fra Syrien?
>
> det vil ikke undre mig det mindste om FN-medlemslandet Syrien igen
> overtræder en resolution truffet af FN's sikkerhedsråd

Bare rolig det er snart fortid. Nu sender Frankrig yderligere 50
soldater til området. Alene deres blotte tilstedeværelse skal nok
afskrække parterne fra at overtræde våbenhvilen. [ironi]





Tim (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 19-08-06 13:27

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
> våbenhvile.
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>
> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
> sammen.
>
> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
> med, at der ikke kan svares igen.
>
> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>

Hvis resolutionen kræver afvæbning af Hizbollah, der stadig får våben fra
Syrien og Iran, så er det faktisk tværtimod Libanon, der har brudt
våbenhvilen og overtrådt resolutionen, hvor gerne du end vil dreje
situationen.

Tim



Allan Riise (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-08-06 13:51

Tim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>> våbenhvile.
>>
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>>
>> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
>> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
>> sammen.
>>
>> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
>> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
>> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
>> med, at der ikke kan svares igen.
>>
>> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>>
>
> Hvis resolutionen kræver afvæbning af Hizbollah, der stadig får våben
> fra Syrien og Iran, så er det faktisk tværtimod Libanon, der har brudt
> våbenhvilen og overtrådt resolutionen, hvor gerne du end vil dreje
> situationen.

Våbenhvilen har *ingen* stibulationer ang. Hizbohllas afvæbning.

--
Allan Riise



@ (19-08-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 19-08-06 14:17

On Sat, 19 Aug 2006 14:51:03 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Tim wrote:
>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>> news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>>> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>>> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>>> våbenhvile.
>>>
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>>>
>>> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
>>> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
>>> sammen.
>>>
>>> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
>>> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
>>> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
>>> med, at der ikke kan svares igen.
>>>
>>> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>>>
>>
>> Hvis resolutionen kræver afvæbning af Hizbollah, der stadig får våben
>> fra Syrien og Iran, så er det faktisk tværtimod Libanon, der har brudt
>> våbenhvilen og overtrådt resolutionen, hvor gerne du end vil dreje
>> situationen.
>
>Våbenhvilen har *ingen* stibulationer ang. Hizbohllas afvæbning.


jo

<<<<
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4785963.stm
Full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords,
and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the
disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the
Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons
or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state;
<<<<<
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Allan Riise (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 19-08-06 14:24

@ wrote:
> On Sat, 19 Aug 2006 14:51:03 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>> Tim wrote:
>>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>>> news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>>>> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>>>> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>>>> våbenhvile.
>>>>
>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>>>>
>>>> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
>>>> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
>>>> sammen.
>>>>
>>>> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
>>>> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
>>>> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
>>>> med, at der ikke kan svares igen.
>>>>
>>>> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>>>>
>>>
>>> Hvis resolutionen kræver afvæbning af Hizbollah, der stadig får
>>> våben fra Syrien og Iran, så er det faktisk tværtimod Libanon, der
>>> har brudt våbenhvilen og overtrådt resolutionen, hvor gerne du end
>>> vil dreje situationen.
>>
>> Våbenhvilen har *ingen* stibulationer ang. Hizbohllas afvæbning.
>
>
> jo
>
> <<<<
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4785963.stm
> Full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords,
> and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the
> disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the
> Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons
> or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state;

Det er hvad våbenhvilen arbejder hen imod. Ikke i sig selv et brud, så
skulle det at Israelske styrker er på den Libanesiske side af den blå linie
også være det.

Selve våbenhvilen baserer på at der ikke er anden "magt" i Libanon, end hvad
den libanesiske regring tillader, og at der arbejdes "henimod" en
demilitarisering af militserne.

--
Allan Riise



@ (19-08-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 19-08-06 15:39

On Sat, 19 Aug 2006 15:24:15 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>@ wrote:
>> On Sat, 19 Aug 2006 14:51:03 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>>
>>> Tim wrote:
>>>> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>>>> news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>>>>> Ja, de skal jo have stækket Hizballah, hvis et angreb mod Iran
>>>>> skal kunne blive til noget, og så dur det jo ikke med
>>>>> våbenhvile.
>>>>>
>>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/08/19/103441.htm?rss=true
>>>>>
>>>>> Jeg gætter på, at de igen må trække sig tilbage og snart skal
>>>>> til at ændre deres opfattelse af, hvordan verden er skruet
>>>>> sammen.
>>>>>
>>>>> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
>>>>> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
>>>>> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
>>>>> med, at der ikke kan svares igen.
>>>>>
>>>>> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>>>>>
>>>>
>>>> Hvis resolutionen kræver afvæbning af Hizbollah, der stadig får
>>>> våben fra Syrien og Iran, så er det faktisk tværtimod Libanon, der
>>>> har brudt våbenhvilen og overtrådt resolutionen, hvor gerne du end
>>>> vil dreje situationen.
>>>
>>> Våbenhvilen har *ingen* stibulationer ang. Hizbohllas afvæbning.
>>
>>
>> jo
>>
>> <<<<
>> http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4785963.stm
>> Full implementation of the relevant provisions of the Taif Accords,
>> and of resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), that require the
>> disarmament of all armed groups in Lebanon, so that, pursuant to the
>> Lebanese cabinet decision of July 27, 2006, there will be no weapons
>> or authority in Lebanon other than that of the Lebanese state;
>

>Det er hvad våbenhvilen arbejder hen imod.

og hvordan er det så at Libanons hær for nuværende forsøger på at
hindre at Syrien forsyner Hizbollah med våben?

indtil andre styrker er på plads er det jo rent faktisk Israel som
arbejder hen imod en opfyldelse af denne del af aftalen ved at
forhindre våbenleverencer fra Syrien


>Selve våbenhvilen baserer på at der ikke er anden "magt" i Libanon, end hvad
>den libanesiske regring tillader, og at der arbejdes "henimod" en
>demilitarisering af militserne.

og dette arbejde gør israelerne så indtil andre styrker tager over


jeg synes det er bemærkelsesværdigt at dem som har haft meget travlt i
FN's sikkerhedsråd - USA, Frankrig og England- indtil videre har været
yderst lunkne i deres tilsagn om styrker der virkelig kan sætte FN's
resolution 1701 igennem i det sydlige Libanon

ønsker verden med FN's sikkerhedsråd i spidsen i virkeligheden slet
ikke fred langs grænsen mellem Libanon og Israel?
--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

John (19-08-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-08-06 17:07

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> jeg synes det er bemærkelsesværdigt at dem som har haft meget
> travlt i
> FN's sikkerhedsråd - USA, Frankrig og England- indtil videre
> har været
> yderst lunkne i deres tilsagn om styrker der virkelig kan sætte
> FN's
> resolution 1701 igennem i det sydlige Libanon

Ja, det er ganske tankevækkende.

> ønsker verden med FN's sikkerhedsråd i spidsen i virkeligheden
> slet
> ikke fred langs grænsen mellem Libanon og Israel?

Det kan måske hænge sammen med, at a): arabere må ikke tabe
ansigt; så vil de nemlig ikke gøre forretninger med dig 'i
morgen', og b): de ovennævnte lande har kommercielle interesser i
området.

Parallel 1): I 1973 havde Israel omringet den egyptiske hær,
30.000 mand så vidt jeg husker, og var klar til at udslette den.
USA sagde stop. Man ønskede ikke at ydmyge Egypten. Resultat:
Ingen tabte ansigt, man fik en fredsaftale i 1977, og egypterne
hævder den dag i dag, at man vandt krigen!

Parallel 2): Entebbe 1976. Et Air France fly med 103 jødiske
passagerer blev kapret af PLO og endte i Entebbe (Uganda), hvor
verden gjorde mindre end intet for at få gidslerne frigivet.
Israel sendte en special-kommando og befriede gidslerne. Ingen
tabte ansigt, og alle var glade, undtagen PLO og Idi Amin.

Parallel 3): I 1981 forsøgte Saddam sig med atomvåben. Israel
råbte op, også Iraks naboer var nervøse (!) men verden var
passiv; man ønskede ikke at fornærme den arabiske verden.
Resultat: Israel, i forvejen på dårlig fod med de fleste af
områdets lande, udslettede Saddams atomanlæg i løbet af ét minut
og 40 sekunder. Puff! Facit: Ingen tabte ansigt og alle var
glade, undtagen Saddam.

Konklusion: Verdens store lande har mange forskellige interesser
i Mellemøsten. Israel står derfor oftest (politisk) mutters alene
i krise-situationer og må selv klare skærene, som nu i Libanon.

Mvh John


Peter Ole Kvint (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 19-08-06 18:23

@ wrote:

>
>
> jeg synes det er bemærkelsesværdigt at dem som har haft meget travlt i
> FN's sikkerhedsråd - USA, Frankrig og England- indtil videre har været
> yderst lunkne i deres tilsagn om styrker der virkelig kan sætte FN's
> resolution 1701 igennem i det sydlige Libanon
>
> ønsker verden med FN's sikkerhedsråd i spidsen i virkeligheden slet
> ikke fred langs grænsen mellem Libanon og Israel?

Ja, de ønsker fred, men de ønsker heller ikke at stå som skyde skive
imellem Libanon og Israel, særligt da Israel ikke er interseret i at
give de nødvendige indrømmelser. Der er ikke længer nogen fredsplan som
rummer Isreals overlevelse.

John (19-08-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 19-08-06 18:29

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke længer nogen fredsplan som rummer Isreals
> overlevelse.

- og derfor må Israel klare ærterne selv, som de har gjort siden
1948.

Mvh John


Mendoza (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 19-08-06 20:01

John wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Der er ikke længer nogen fredsplan som rummer Isreals
>> overlevelse.
>
> - og derfor må Israel klare ærterne selv, som de har gjort siden
> 1948.

De har altid haft USA i ryggen. Havde de ikke det, var de her ikke i dag.



@ (19-08-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 19-08-06 23:33

On Sat, 19 Aug 2006 21:00:30 +0200, "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote:

>John wrote:
>> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>> Der er ikke længer nogen fredsplan som rummer Isreals
>>> overlevelse.
>>
>> - og derfor må Israel klare ærterne selv, som de har gjort siden
>> 1948.
>
>De har altid haft USA i ryggen. Havde de ikke det, var de her ikke i dag.
>

ikke altid

i 1948 havde de slet ikke nogen "i ryggen"

i 1967 havde de heller ikke USA i ryggen
da brugte Israel f.eks. franske Mirage-kampfly


--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær
/Adlai E. Stevenson/

Joakim (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Joakim


Dato : 19-08-06 17:18


"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
> med, at der ikke kan svares igen.
>
> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>

Ja enig, du skulle prøve at læse denne artikel af Caroline Glick, som
opfylder alle betingelserne for en zionist.

F.eks. skriver hun et sted i teksten:

"Finally, Israel needs a political leadership that will be capable of
telling the Israeli public the truth that has been ignored for the
past decade and a half. We are not a "normal" nation and we are not
going to get peace in the coming years. We are an abnormal nation in
our neighborhood and in the world and will always remain so, as is our
right. Our people must be ready to sacrifice for the survival of the
state and the defense of our freedom to be abnormal. We need
leadership that will tell the Israeli people that a struggle awaits us
but that our democracy, our freedom, and our values give us the power
of creative thought that will allow us to beat the dull forces of
jihad that surround us."

Artiklen er lang, så er du advaret. Men den giver et virkelig godt
indblik i de tanker, som rører sig lige nu i det israelske samfund.
Især blandt folk på højrefløjen.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?apage=1&cid=1154525897203&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull




Peter Ole Kvint (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 19-08-06 18:18

Joakim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> news:z9xonhxkvpdb$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
>
>> Med den stigende adgang til missiler er den strategiske
>> situation ændret. Israel kan ikke længere bare på tryg afstand
>> angribe med avanceret amerikansk våbenteknologi og så regne
>> med, at der ikke kan svares igen.
>>
>> Det må være en nærmest utålelig uorden for zionisterne.
>>
>
> Ja enig, du skulle prøve at læse denne artikel af Caroline Glick, som
> opfylder alle betingelserne for en zionist.
>
> F.eks. skriver hun et sted i teksten:
>
> "Finally, Israel needs a political leadership that will be capable of
> telling the Israeli public the truth that has been ignored for the
> past decade and a half. We are not a "normal" nation and we are not
> going to get peace in the coming years. We are an abnormal nation in
> our neighborhood and in the world and will always remain so, as is our
> right. Our people must be ready to sacrifice for the survival of the
> state and the defense of our freedom to be abnormal. We need
> leadership that will tell the Israeli people that a struggle awaits us
> but that our democracy, our freedom, and our values give us the power
> of creative thought that will allow us to beat the dull forces of
> jihad that surround us."
>
> Artiklen er lang, så er du advaret. Men den giver et virkelig godt
> indblik i de tanker, som rører sig lige nu i det israelske samfund.
> Især blandt folk på højrefløjen.
>
> http://www.jpost.com/servlet/Satellite?apage=1&cid=1154525897203&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull
>
>
>
"I sidste ende, Israel behøver en politisk ledelse der vil være i stand
til fortælle den Israelisk offentlighed den sandhed som har altid
ignoreret i de sidste 15 år. Vi er ikke et "almindelig" folk og vi er
ikke stige skaffe sig fred i det kommende mange år. Vi er et abnorm folk
i vores naboskab og i verden og vil var forblive dette, som kender vores
rette op. Vores folk må ligge klar for kunne offer for overlevelsen af
staten og med forsvar hos vores åbenhed at blive abnorm. Skal ledelse
der vil sagde den Israelisk folkeslag der et kamp venter de forede
stater men der vores demokrati, vores åbenhed, og vores værdierne give
de forede stater magten af opfindsom troede vil beregne de forede stater
kunne besejre den stædig fremtvinger hos hellig krig der omringe os."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste