Sådan USA!
Fra : Zeki

Dato : 19-08-06 01:58

Endnu et søm i kisten til fasciststyret i Washington:

"A federal judge decision's to strike down President Bush's warrantless
surveillance program was the first ruling over its legality, but surely not
the last."

"The administration is wrongly convinced that it can run the country without
Congress or oversight. This is their tragic failure, and the courts
understand it."
http://news.yahoo.com/s/ap/20060818/ap_on_re_us/warrantless_surveillance

Rart at se at der findes fornuftige mennesker med indflydelse og magt, som
er mere interesseret i at følge og opretholde loven (i dette tilfælde den
amerikanske forfatning), end at skabe sin egen, ud fra en mere eller mindre
skjult agenda.

Mvh
Zeki

Fra : Ivan

Dato : 19-08-06 10:41

Ka du stole på U.S.A. ? ? ? ?

Sadam har WMD ? ? ? ?
Mvh
Ivan

Fra : Allan Riise

Dato : 19-08-06 10:48

Ivan wrote:
> Ka du stole på U.S.A. ? ? ? ?

Det var den nuværende adm. der udvalgte og undlod dele af efterretninger.

> Sadam har WMD ? ? ? ?

Se ovenstående.

Her er det netop domstolene der har frasagt sig Bush og hans adm. leg med
love og den Amerikanske "Grundlov"!

--
Allan Riise

Fra : thomsen

Dato : 19-08-06 11:47

"Ivan" <ivanheb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ka du stole på U.S.A. ? ? ? ?
>
> Sadam har WMD ? ? ? ?
> Mvh
> Ivan
>
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

jeg synes du er en kende naiv- BUSH'-administrationen vil naturligvis
fortsætte deres ulovligheder også efter retten har talt, og som det fremgår
af artiklen har de allerede sagt at de ikke er enige i afgørelsen, og vil
appellere den.

De kan altså trække sagen i langdrag, og hvis appellen så endelig ender med
ikke at give dem medhold, vil de fortsætte deres bestræbelser på at sikre at
de får medhold -enten ved legalt at lave en lov, der så kan tillade dette
eller også ved at opretholde presset så længe at de til sidst kan overlade
"aben" til den kommende præsident og så begynder det hele forfra, fordi
juristerne vil sige at der er tale om en ny præsident og denne skal have ret
til at se nærmere på sagen, eller hvad de nu kan finde på.

Jurister i USA er så højt betalte fordi dem, der scorer højest også er de
bedste hjerner i foretagendet - fx kan man godt tænke sig at højesteret
afsiger en kendelse der betyder at det IKKE er forfatningsstridig at
overvåge folk.

Man har set det så mange gange i USAs historie, hvor man fx erkendte at
forskelsbehandling af den farvede befolkning ikke var i orden. Højesteret
havde oven i købet den dommer, der tidligere havde kendt forskelsbehandling
for forfatningsstridigt, og man regnede så med at det også kom til at gælde
for apellen til samme ret omkring den omstridte lov "equal but separated",
men nej: HR mente at loven om ligebehandling kun gjaldt indfødte amerikanere
og ikke slaver eller deres efterkommere, så man havde altså i 60'ernes USA
lov til at diskriminere sorte under den lov, selvom man samtidig mente at de
havde lige ret til jobs m.v. - Kunne en arbejdsgiver undskylde sig med at
der ikke fandtes separate toiletter etc. og at han havde ret til at tage
hensyn til sine hvide medarbejdere under samme lov, så kunne han sige: ja,
jeg ville da gerne ansætte nogle sorte medarbejdere, og de har da al muligt
ret til at blive behandlet lige, men jeg har samtidig også lov til at tage
hensyn til mine hvide medarbejdere, der forlanger adskillelse af hvide og
sorte - og det har jeg desværre ikke mulighed for med kun et toilet (fx). Så
desværre...

Lur mig om det ændrer noget som helst i USAs behandling af muslimer, af
Guantanamo-fanger etc. at man dømmer i disfavør af Bush -

Det er kun staffage - domsafgørelsen ændrer ingenting på de praktiske
forhold.

Findes der fornuftige mennesker i USA? Så ganske afgjort, men der findes
også korruption, forskelsbehandling, "smarte" advokater etc, der kan formå
at trække en sag i langdrag til stor skade for landets anseelse, men ikke
desto mindre til benefice for BUSH og andre liberale regeringer i landet.

Landet er ikke mere demokratisk end påstandene om at DDR eller Sovjetunionen
ikke var det. Også i USA sker der majorisering af flertallets ret - og p.t.
er det altså flertallet, der er republikanere i kongressen og i senatet, der
afstikker rammerne for hvordan verden skal se ud fra USAs side.
--
Thomsen

Fra : Zeki

Dato : 19-08-06 12:31

"thomsen" <th@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Det er kun staffage - domsafgørelsen ændrer ingenting på de praktiske
> forhold.

Muligvis. Men domsafgørelsen vil - uanset hvordan det vendes og drejes - kun
kunne opfattes på en måde for Bush regimet: Modgang. Den skaber desuden mere
opmærksomhed og debat omkring de ting Bush regimet går og foretager sig -
åbner folks øjne.

Jeg er i øvrigt enig med mange af dine (gode) betragtninger.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-08-06 18:18

> [...]
> foretager sig - åbner folks øjne.
>
> Jeg er i øvrigt enig med mange af dine (gode) betragtninger.

Er det denneher omgang sort tale du er enig i?

Fra : @

Dato : 19-08-06 12:37

On Sat, 19 Aug 2006 11:40:46 +0200, "Ivan" <ivanheb@hotmail.com>
wrote:

>Ka du stole på U.S.A. ? ? ? ?

ja 100% -

USA forsøger altid at gøre hvad der i det lange løb tjener USA bedst

som alle andre lande også gør

>Sadam har WMD ? ? ? ?

ja
havde -
hans hær(luftvåben) gassede indtil flere Kurdiske byer

og i de år hvor han legede kispus med FN's våben-observatører havde
han rigelig tid til at eksportere disse våben eller gemme dem

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Allan Riise

Dato : 19-08-06 12:40

@ wrote:

> [...]
>
> og i de år hvor han legede kispus med FN's våben-observatører havde
> han rigelig tid til at eksportere disse våben eller gemme dem

Konklusionen er/var, at Saddam, fra 1992 og frem, destruerede hvad han
havde, ikke mere søgte dem, og ej heller eksporterede nogen WMD.
Det er hvad der vil stå i historiebøgerne, for det er hvad der er
konkluderet af efterretningsvæsenerne rundt om i verdenen og hvad FN har
konkluderet.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-08-06 23:31

On Sat, 19 Aug 2006 02:57:50 +0200, Zeki skrev:

> [...]
> amerikanske forfatning), end at skabe sin egen, ud fra en mere eller mindre

Der er ingen vej tilbage. Bu$hCo kan ikke lige pludselig blive
et demokratisk team, som overholder spillets regler. Holdets
hele politik er ført med løgn, bedrag, intimidering og væbnede
overfald, når alt andet mislykkedes. Læg dertil tortur -
inklusive rendition by "Torture Air" en underafdeling af CIA -
nære venner som Enron, Halliburton osv.

Der er ikke for fem flade ører ærlighed, fair play eller
compassion (heller en konservativ af slagsen) i de gutter. Det
er en flok slyngler, hvoraf flere igennem en halv
menneskealder har badet i blod hele vejen fra det sydlige
Amerika over Iran/Contra og til Irak.

Sådan en flok psykopater med en præsenil bums som deres leder
kan lige så lidt ændre retning, som en tiger kan kaste sine
striber af sig.

Værst af alt er, at oppositionen også har ladet sig døbe og
købe af "Corporate America" inklusiv det militærindustrielle
kompleks og blodsugerne i olieselskaberne, der aldrig
nogensinde før har tjent så mange penge og betalt så lidt i
skat.

Var Clinton "bedre"? Husk den halve million irakiske børn, som
Clintons herlige og ikke "all to bright" foreign secretary
mente, det havde været værd at ofre. Dét siger _alt_ om
moralen på det foregående hold, og jeg mere end tvivler på, at
der står et bedre hold klar i kulissen.

Amerika er færdig. Korrupt og ødelagt til knoglemarven.
Moralen er skvattet, og der er behov for en ny start og et nyt
sæt spilleregler, så det hele ikke igen ender i nøgent
profitbegær.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-08-06 23:42

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Amerika er færdig. Korrupt og ødelagt til knoglemarven.

Lad nu være med at male fanden på væggen. Bush har gældsat USA, men det
slutter i 2008. Der kommer nye kræfter til.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-08-06 12:02

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse news:1hkcf5y.1eozhkvok8aolN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...

> Lad nu være med at male fanden på væggen. Bush har gældsat USA, men det
> slutter i 2008. Der kommer nye kræfter til.

Dette ur tikker da videre uanset hvem der kommer ind i det hvide hus.
http://www.toptips.com/debtclock.html

19/8 kl 06:22 - 8,457,514,000,000.
20/8 kl.12:43 - 8,458,246,000,000.

En stigning på næsten 1 millard Dollars på halvanden døgn timer, ret imponerende.

http://www.toptips.com/debt_history.htm
09/30/2003 6,783,231,062,743.62
09/30/2002 6,228,235,965,597.16
09/28/2001 5,807,463,412,200.06
09/30/2000 5,674,178,209,886.86
09/30/1999 5,656,270,901,615.43
09/30/1998 5,526,193,008,897.62
09/30/1997 5,413,146,011,397.34
09/30/1996 5,224,810,939,135.73
09/29/1995 4,973,982,900,709.39
09/30/1994 4,692,749,910,013.32
09/30/1993 4,411,488,883,139.38
09/30/1992 4,064,620,655,521.66
09/30/1991 3,665,303,351,697.03
09/28/1990 3,233,313,451,777.25
09/29/1989 2,857,430,960,187.32
09/30/1988 2,602,337,712,041.16
09/30/1987 2,350,276,890,953.00
09/30/1986 2,125,302,616,658.42
12/31/1985 1,945,941,616,459.88
12/31/1984 1,662,966,000,000.00
12/31/1983 1,410,702,000,000.00
12/31/1982 1,197,073,000,000.00
12/31/1981 1,028,729,000,000.00
12/31/1980 930,210,000,000.00

Til de mere seriøse,,, http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._public_debt

Jan Rasmussen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-08-06 13:24

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
> 12/31/1984 1,662,966,000,000.00 12/31/1983 1,410,702,000,000.00
> 12/31/1982 1,197,073,000,000.00 12/31/1981 1,028,729,000,000.00

Gode tal - tak.

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 20-08-06 20:55

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
> Til de mere seriøse,,, http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._public_debt

Og mest interessant er nok denne:
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/rankorder/2186rank.html

hvor landenes gæld bliver sat i forhold til BNP. På trods af USA's store
gældsforøgelse, så ligger de stadig på en forholdsvis respektabel 35. plads.
Under Frankrig, Tyskland,Canada, Belgien, Japan.....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-08-06 10:28

Voluntary Victim of Welfare <rune_nospammmingaagaard@yahoo.com> wrote:

> [...]
> gældsforøgelse, så ligger de stadig på en forholdsvis respektabel 35. plads.
> Under Frankrig, Tyskland,Canada, Belgien, Japan.....

Også en god side, tak for den.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-08-06 12:17

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:kf90labw1bzm$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...
> [...]

> Moralen er skvattet, og der er behov for en ny start og et nyt
> sæt spilleregler, så det hele ikke igen ender i nøgent

A Permanent Goodbye to the United States
http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/081606_burning_bridge.shtml

Jeg tror du vil finde hans dokumentar "Denial Stops Here" interessant,
kan hentes via emule eller købes online, på ovenstående url.

Eller hvis du kan læse store tykke bøger,,,
http://www.amazon.com/gp/product/0865715408/104-4006256-4007138?v=glance&n=283155
Crossing the Rubicon: The Decline of the American Empire at the End of the Age of Oil

Jan Rasmussen

Fra : Zeki

Dato : 20-08-06 16:13

"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
> A Permanent Goodbye to the United States
> http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/081606_burning_bridge.shtml

Tak for linket. Sagligt, skræmmende og interessant.

Mvh
Zeki

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 20-08-06 16:21

On Sun, 20 Aug 2006 17:12:33 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jan Rasmussen" <1@2.3> skrev i en meddelelse
>
>Tak for linket. Sagligt, skræmmende og interessant.

Det er vist så som så med sagligheden.

citat:
In 2001 the US government both facilitated and executed the attacks of
9/11 against its own people
citat slut.

Cook-site.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Zeki

Dato : 20-08-06 16:25

<sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist så som så med sagligheden.

> citat:

Tjae...ja. Jeg glemte vist at skrive "generelt." Han har mange gode pointer
og har også noget at have dem i.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-08-06 17:10

On Sun, 20 Aug 2006 17:21:21 +0200, sbm@pc.dk skrev:

> Det er vist så som så med sagligheden.
>
> citat:
> In 2001 the US government both facilitated and executed the attacks of
> [...]

Mandag den 22. (i morgen) kunne blive en interessant dag. Iran
vil give deres svar til dem, der vil have Irans
berigelsesanlæg slukket, og "The Voice of the White House"
lover at bringe artige afsløringer vedr. 9/11:
http://www.tbrnews.org/Archives/a2475.htm#001

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-08-06 17:33

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:b0lu96yp09jb.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> [...]
> berigelsesanlæg slukket, og "The Voice of the White House"
> lover at bringe artige afsløringer vedr. 9/11:

Du mener vist tirsdag d. 22

"Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray"

Den passede bedere...

Jan Rasmussen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-08-06 13:51

On Sun, 20 Aug 2006 18:32:47 +0200, Jan Rasmussen skrev:

> Du mener vist tirsdag d. 22
>
> "Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
> ignorance. - Dr. John Whitman Ray"
>
> Den passede bedere...

Tja, hvad skal jeg sige:
http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=bedere

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-08-06 16:24

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:5k68c1zmc5lv.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de...

> Tja, hvad skal jeg sige:
> http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=0&S.y=0&M=1&P=bedere

Jeg har prøvet at bruge ovenstående ordbog, men da man skal kunne stave
for at kunne bruge den, er den jo for mig værdiløs, google forsøger da i det mindste at hjælpe.

Alle foreslag, til at få stavekontrolen i Outlook Express til at virke, modtages med glæde,,
det skal selvfølgelig være freeware.

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-08-06 17:56

> [...]
> On Sun, 20 Aug 2006 17:12:33 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> citat: In 2001 the US government both facilitated and executed the attacks of

9-11 er for mig et overstået kapitel, folk har haft chancen for at tage stilling,
nu må historien går sin gang, det vil ødelægge for meget at begynde at
argumentere for noget der modsiger den officielle version så sent i forløbet.

Nu er det snart vores tur til at gå planken ud, så folk i fremtiden kan lære
ligeså meget, som vi har gjort fra anden verdenkrig og nazismen,
på godt og ondt, 'Band of brothers' 'at ofre vores liv for en større sag' osv...

Der ikke er plads til ekstreme holdning i fremtidens samfund,
og de næste 6 år vil give rig mulighed for at få renset godt ud,
og det vil jeg da ikke forhindre.

Jan Rasmussen

Fra : Alucard

Dato : 20-08-06 18:43

>Tak for linket. Sagligt, skræmmende og interessant.

At du kan se det saglige i "In 2001 the US government both facilitated
and executed the attacks of 9/11 against its own people, killing
thousands of its citizens as an excuse to launch a neo-imperial
conquest for energy", siger jo en hel del om din MANGLENDE evne til at
definere saglighed... ))

Fra : Zeki

Dato : 20-08-06 22:39

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> thousands of its citizens as an excuse to launch a neo-imperial
> conquest for energy", siger jo en hel del om din MANGLENDE evne til at

Og din evne til at tænke kritisk?

Fra : Alucard

Dato : 21-08-06 01:55

On Sun, 20 Aug 2006 23:38:32 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>an excuse to launch a neo-imperial
>
>Og din evne til at tænke kritisk?

Den har det fint...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-08-06 13:52

On Mon, 21 Aug 2006 02:55:26 +0200, Alucard skrev:

> Den har det fint...

Fatter du selv, hvor selvmodsigende det udsagn er?

Fra : Alucard

Dato : 21-08-06 14:55

On Mon, 21 Aug 2006 14:52:09 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Fatter du selv, hvor selvmodsigende det udsagn er?

Det er da ikke selvmodsigende....

Bare fordi jeg ikke tror på diverse, mere eller mindre, sindsyge
konspirationsteorier, betyder det da ikke at jeg ikke har kritisk
sans.... Snarere tværtimod....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-08-06 21:46

On Mon, 21 Aug 2006 15:55:01 +0200, Alucard skrev:

> Det er da ikke selvmodsigende....

Hmm ...

Hvis jeg nu siger, at det at tænke kritisk også omfatter det
at tænke selvkritisk ...

Fra : Alucard

Dato : 21-08-06 22:17

Og.....???

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-08-06 23:49

On Mon, 21 Aug 2006 23:17:16 +0200, Alucard skrev:

> Og.....???

Hvor selvkritisk er man, når man siger, ens kritiske sans har
det fint?

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Alucard

Dato : 22-08-06 05:42

On Tue, 22 Aug 2006 00:49:13 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvor selvkritisk er man, når man siger, ens kritiske sans har
>det fint?

Det har da intet med hinanden at gøre....

Er vi ikke ved at nærme os noget flueknepperi her.... ?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-08-06 16:49

> [...]

> amerikanske forfatning), end at skabe sin egen, ud fra en mere eller mindre

Bush er igen helt ude i tovene:
http://bellaciao.org/en/article.php3?id_article=13133

Fra : Zeki

Dato : 20-08-06 22:43

> Bush er igen helt ude i tovene:
> http://bellaciao.org/en/article.php3?id_article=13133

Stor humor! Nu kan han ikke engang finde ud af at genbruge sine klichéer
længere.

Mvh
Zeki

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-08-06 11:23

Henrik Svendsen wrote:

> Fatter du selv, hvor selvmodsigende det udsagn er?

Hehe, touché!

Fra : Alucard

Dato : 22-08-06 11:31

On 22 Aug 2006 03:23:14 -0700, lars@intercambiodvd.com wrote: