Radikale.... Et liberalt parti? HA!
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-08-06 00:37

http://skattetryk.dk/

R: Boligejere skal betale for skattereform
Den radikale leder opfordrer statsministeren til at forhandle om en
skattereform, der skal skaffe flere i arbejde.
Humlen i udspillet skal være, at der ikke er nogen borgere, der må være
dårligere stillet end i dag efter en reform.
De Radikale vil blandt andet:
hæve personfradraget til 7.000 kr.
jobfradraget skal have en tak op fra 2,5 til 5 pct.
de mennesker, der tjener under 400.000 kroner må ikke beskattes med mere
end 42 pct. alt inkl.
topskatten skal hæves fra 15 til 18 pct., når man tjener over 400.000
kr. om året.
Finansieringen skal boligejerne skaffe.

Et liberalt parti der vil hæve topskatten??? Tak skæbne. Der er vist ved
at gå amerikanske folhold i dansk politik...

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, siad.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-06 07:28

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Et liberalt parti der vil hæve topskatten??? Tak skæbne. Der er vist ved
> at gå amerikanske folhold i dansk politik...

Hvad med at man fik AF til at rent faktisk ansvise folk arbejde.

Der må jo være 22.000 bistandsklienter i KBH der uberettiget får
kontanthjælp, når et firma ikke kan skaffe 25 bude. På Lolland kan man ikke
få anvist folk til at plukke Jordbær, i Nordjylland (med massiv
arbejdsløshed) kan man ikke skaffe fabriksarbejdere.

Ikke noget med at skære ned i folks ydelser, AF skal simpelthen til at
anvise folk arbejde, så vi kan få skæret nasserøvene væk og dem der modtager
ydelsen rent faktisk er tilrådighed og ønsker et arbejde. Det skal ikke
misforstås, men modtager man bistandsydelse/understøttelse så må det være
rimeligt at man tager det arbejde der er, også selvom man ikke gider det
eller måske endda føler sig for fin til det.

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 19-08-06 10:25

On Sat, 19 Aug 2006 08:27:49 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>rimeligt at man tager det arbejde der er, også selvom man ikke gider det
>eller måske endda føler sig for fin til det.

Heldigvis tror jeg også at AF har fattet beskeden, sådan som jeg kan
læse forskellige steder.
Uanset om man er akademiker eller ufaglært, så har man bare at tage
imod et job som avisbud hvis der er brug for den type jobs.
For ydelserne er i og for sig iorden som tingene er nu (Og
kontanthjælpsloftet er nødvendigt), men AF skal være langt bedre til
at få dirigeret folk ud til arbejde. Nægter man at arbejde, eller
vedligeholder man arbejdet på en uacceptabel måde skal man ikke
længere modtage ydelser fra det offentlige.

Fra : thomsen

Dato : 19-08-06 11:27

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 19 Aug 2006 08:27:49 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>

[...]
Nægter man at arbejde, eller
> vedligeholder man arbejdet på en uacceptabel måde skal man ikke
> længere modtage ydelser fra det offentlige.'

Uha - nu er du ikke længere NoTrabajos ven! P.t. arbejder han dog vist
nok i øjeblikket, men det varer ikke længe førend han er tilbage til den
offentlige forsørgelse, hvorfra han kan udspy sin galde over muslimerne, der
åbenbart nasser på samfundet, medens han er en god, sand dansker og
frihedskæmper, der blot ikke gider at gå på arbejde. Ak, ja!
--
Thomsen

Fra : Mark Jensen

Dato : 19-08-06 12:44

On Sat, 19 Aug 2006 12:27:24 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

> [...]
>åbenbart nasser på samfundet, medens han er en god, sand dansker og
>frihedskæmper, der blot ikke gider at gå på arbejde. Ak, ja!

jeg er ikke nogen herindes "ven".

Jeg vil bare ikke acceptere et samfund hvor forskellene på
lavestlønnede og folk på overførselsindkomster er så lave uden at man
i det mindste tvinges til at tage det første job der dukker op.

Men i længden skal forskellen selvfølgelig gøres større. Og det kan
godt for min skyld ske ved at lave et stort bundfradrag til det
arbejdede folk.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 19-08-06 12:08

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke noget med at skære ned i folks ydelser, AF skal simpelthen til at
> anvise folk arbejde,

Hvad skulle AF så lave?

Fra : @

Dato : 19-08-06 12:12

wrote:

> [...]
>
>Der må jo være 22.000 bistandsklienter i KBH der uberettiget får
>kontanthjælp, når et firma ikke kan skaffe 25 bude.

ikke helt sikkert
der kan være nogen imellem hvis fysik er mindre egnet til jobbet som
avisbud

men læste i går at københavnske butikker henter ekspedienter i Sverige

det må da være muligt at finde egnede personer i KBH

men som jeg har skerevet før så er AF og bistandssystemet overhovedet
ikke interesserede i at miste deres "kunder" det vil give fald i deres
omsætning med nedskæringer(afskedigelser) til følge
så det sidste AF og bistandskontor ønsker er da at få deres "kunder"
ud p arbejdsmarkedet

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-08-06 12:59

"@" <1[at]invalid.net> skrev:

> men læste i går at københavnske butikker henter ekspedienter i Sverige
>
> det må da være muligt at finde egnede personer i KBH

Det er det garanteret også, men det kunne jo være, at de dårlige
arbejdstider og - betingelser, i sammenhæng med den ekstremt dårlige løn som
butiksansatte får, har noget med sagen at gøre.

HK er en af de værste fagforeninger til at beskytte sine medlemmers
interesser overhovedet.

--
Kurt Lund

Fra : GB

Dato : 19-08-06 18:33

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in

> HK er en af de værste fagforeninger til at beskytte sine medlemmers
> interesser overhovedet.

Kan du anbefale et alternativ?

GB

Fra : Kurt Lund

Dato : 20-08-06 14:52

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in

> Kan du anbefale et alternativ?

Nej, desværre. HK har så godt som monopol på organiseringen af
butiksansatte.
Hæv priserne med 0,5% - så er der til en klækkelig lønforhøjelse til
kassedamerne. Hvor svært kan det være?
Nej, så lad hellere HK-pamperne tjene 500.000 eller mere om året - ikke?

--
Kurt Lund

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-08-06 17:18

> [...]

> kassedamerne. Hvor svært kan det være?
> Nej, så lad hellere HK-pamperne tjene 500.000 eller mere om året - ikke?

Vi har brug for Preben Møller Hansen i Folketinget igen - han kunne
eddermaenme rive op i fagforeningspamperne!