Besvar disse spørgsmål
Fra : dktekno

Dato : 18-08-06 21:14

Bare besvar disse spørgsmål, endten med A, B eller C:
Der er ingen størrer formål med testen, udover min egen private interesse.
Jeg håber dog, at du vil tage dig tid til at svare på dem.

Mange tak.

1. En dreng på 15 år bliver diagnosticeret med Aspergers Syndrom, og klarer
sig dårligt i skolen, pga. sociale problemer han har. Derudover lider han af
angst og OCD. Da han bliver 18 år gammel, skal han møde på session.

Hvad er din personlige holdning til, hvordan politikken skal være her, i
tilfælde af, at du er tilhænger af værnepligt? Du skal ikke tage stilling
til landets lovgivning, men ud fra din egen personlige politiske holdning:

A: Erklær ham uegnet, da det vil være en belastning for ham, at komme i
militæret.

B: Erklær ham uegnet, men tving ham til at foretage andet arbejde, som
f.eks. militærnægtere udfører.

C: Erklær ham egnet, og sig, at hans problemer med det sociale samt hans
angst, er noget hæren skal kurrere.

-------

2. Du er for nyligt blevet den ubestridte leder i et lille samfund på 10
millioner indbyggere. Landet er højteknologisk, men det kræver megen
arbejdskraft. Folket arbejder typisk 40 timer om ugen. Du får at vide, at
ca. 10 % af indbyggerne i den arbejdsdygtige alder af psykiske årsager ikke
kan arbejde. De psykiske årsager er afgrænset primært til: Angst, depression
og fobier. Disse er det i en sådan svær grad, at de, af det forrige samfund,
var blevet anset for at være uarbejdsdygtige i dette højteknologiske
samfund, og får invalidestøtte, til at klare dagligdagen. Hvad vil du gøre
ved det?

A: Lad dem blive ved med at få den støtte de skal have. De er jo mennesker.

B: Fratag deres støtte, og lad dem tage det arbejde, de kan magte. Det er
ikke samfundets problem.

C: Afliv eller deporter dem til fjerntliggende steder, hvor de ikke kan
optage resourcerne fra andre borgere, der vil hjælpe dem. Samfundet har brug
for arbejde.

----------

3. En ny genteknologi gør det muligt, at ændre med 100 % success rate, på et
barns psykiske og fysiske tilstand, hvis det viser sig, at det ville få
visse skavanker. Samfundet anså dette som et gennemgribende anliggende, og
ser frem til, at dette kan eliminere alle sygdomme.
Forældrerne går dog en anden vej, end forventet, og vælger istedet, at føde
visse børn, og nægter, at få foretaget genmanipulation af deres barn, for at
få dem til at være normale. Således bliver der fortsat født aspergere,
autister, adhd-børn og andre anderledes eksistenser.

Hvad vil du gøre?

A: Der skal ikke gøres noget. Forældrerne skal have ret til at vælge selv,
og det er jo trodsalt mennesker, som skal fødes som individer, og vi skal
ikke være ensrettet.

B: Forældrerne skal have frataget børnepengene, hvis de nægter, at få
foretaget genmanipulation af et af staten anset handicappet barn. Forældrer
skal ikke have ret til offentlige ydelser, hvis de ikke vil yde noget til
gengæld, som f.eks. at give staten den slags børn, det har brug for.

C: Forældrerne skal tvinges til, at få foretaget genmanipulation af deres
barn. Staten har besluttet, hvilke slags mennesker vi skal have, og det skal
der ikke laves om på.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-08-06 22:25

On Fri, 18 Aug 2006 22:14:16 +0200, dktekno skrev:

> C: Forældrerne skal tvinges til, at få foretaget genmanipulation af deres
> barn. Staten har besluttet, hvilke slags mennesker vi skal have, og det skal
> der ikke laves om på.

Urimelig opstilling. Staten havde i dit eksempel besluttet,
hvilke slags mennesker, vi _ikke_ skal have. Taler vi stærkt
belastende arvelige sygdomme, så synes jeg absolut, at folk om
nødvendigt skal tvinges til at give deres fostre en
behandling, der fjerner lidelsen med den 100 procent
succesrate, du opstillede som præmis.

Med de ændringer bliver mine svar - AAC.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Frank Jensen

Dato : 18-08-06 23:55

Alle fostre skal selvfølgelig scannes for arveligt betingede sygdomme og
andre sygdomme. Ved sygdom skal svangerskabet tvangsafbrydes. Sygdom
medfører omkostninger for samfundet og sygdom skal bekæmpes. Folk med gener
der kan medfører at potentielle fostre får sygdomme skal selvfølgelig også
steriliseres :)

ah...ok.....vi lader gud råde.....knep og vær glade og håb det bedste for
det stakkels afkom.

Fra : Jesper

Dato : 19-08-06 04:23

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]

> optage resourcerne fra andre borgere, der vil hjælpe dem. Samfundet har brug

D. Sikre en bedre behandling af angst og fobier så flere i denne gruppe
atter kan blive arbejdsdygtige.

> [...]
> barn. Staten har besluttet, hvilke slags mennesker vi skal have, og det skal

Hvis succesraten er 100% som du skriver og der iøvrigt ingen
bivirkninger ved behandlingen, så C. Det siger sig selv at man skal gøre
hvad man overhovedet kan undgå alvorlige lidelser som autisme (og
aspbergers som regnes for at være en mildere form for autisme).
--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtb

Fra : dktekno

Dato : 19-08-06 10:43

Jeg har Aspergers Syndrom, og jeg vil nødigt kureres.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethical _challenges_to_autism_treatment
http://en.wikipedia.org/wiki/Autism_ rights_movement
www.aspiesforfreedom.com

Alle mennesker er forskellige fra hinanden. Men folk med autisme spektrum
tilstande (og ikke forstyrrelser, som man kalder det), er blot mere
forskellige end andre.

Jeg ville nødigt undvære mit Aspergers Syndrom, der gør mig istand til, at
tænke meget mere anderledes end andre. Og det gør mig istand til, at
fokusere på et enkelt eller 2 emner meget grundigt.

Hvis jeg skulle være normal, ville det betyde, at jeg ville blive
distraheret af det, ved pludselig at ville være social og droppe mine
særinteresser for en stund. Jeg ville med andre ord ikke kunne fordybe mig i
det.

Jeg har nogle skavanker der følger med, f.eks. angst og depression. Og evt.
psykotisk indhold. Men dette er ligesom at fugle også har en størrer risiko
for at få fugleinfluenza en mennesker har, men det gør jo ikke fuglene til
et handicappet menneske. Men samtidig sætter vi jo heller ikke fuglene til
de samme pligter og samfundsindretning som mennesket. Nej, vi anerkender
fuglene, som dem, de er, uden at kalde dem hverken syge, handicappede eller
andet negativt. Vi lader fuglene leve det liv, de vil leve.

Personligt anser jeg mig selv for at være en undergren af mennesket.

Homo sapiens aspergus.

Fra : Jesper

Dato : 19-08-06 11:46

> [...]

> andet negativt. Vi lader fuglene leve det liv, de vil leve.
>
> Personligt anser jeg mig selv for at være en undergren af mennesket.

Mon ikke også Bo Warming betragter sig som en undergren...?

Langt de fleste Aspbergianere får ikke noget normalt liv og er ude af
stand til at passe et arbejde, det er et ganske alvorligt handicap. Også
selvom nogle som dig formår at klare sig.
--
Jesper

For serious booty shaking:
http://www.youtube.com/watch?v=KUz6S2VFtbQ

Fra : JensenDenmark

Dato : 19-08-06 06:58

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks. militærnægtere udfører.
>
> C: Erklær ham egnet, og sig, at hans problemer med det sociale samt hans

A. Selv med Overgaards forslag til en ny værnepligt
www.center-validering.dk/vaernepligt.htm, vil der være ændringer i
dagligdagen. Jeg kan heller ikke forestille mig at vedkommende vil blive
tvunget til det idag, da det ikke er gratis at sende folk igennem
basisuddannelsen.

> [...]
>
> C: Afliv eller deporter dem til fjerntliggende steder, hvor de ikke kan
> optage resourcerne fra andre borgere, der vil hjælpe dem. Samfundet har

A. Men jeg vil se på om den administrative procedure for at få dem anbragt
på en ordning, som er permanent, ikke kan lettes, så der går kortest mulig
tid fra at det konstateres at personen har et blivende problem, til at
vedkommende er på en permanent støtte.

> [...]
>
> C: Forældrerne skal tvinges til, at få foretaget genmanipulation af deres
> barn. Staten har besluttet, hvilke slags mennesker vi skal have, og det

A. Der er firmaer, som har brug for handicappede personer til at udføre
deres arbejde. (Kontrol af programmering er en velegnet opgave for nogle
autister, ADHD-børn kan blive glimrende utrættelige sælgere og iværksættere,
som blot skal styres af nogle økonomi-kyndige.). Min svoger sælger
hjælpemidler til handicappede og almen svækkede. Han skal også have et
arbejde.

Mvh
JensenDenmark

Fra : thomsen

Dato : 19-08-06 09:26

> [...]
> til landets lovgivning, men ud fra din egen personlige politiske holdning:

han er som psykisk handicappet blevet diagnosticeret som en med aspergers -
en sådan person vil ikke kunne forvente at kunne fungere i militæret på
nogen måde. Han vil uden tvivl blive kasseret - og det er også rimeligt.

> [...]
> var blevet anset for at være uarbejdsdygtige i dette højteknologiske
> samfund, og får invalidestøtte, til at klare dagligdagen. Hvad vil du gøre

Folk der på grund af sygdom ikke kan arbejde, skal naturligvis ikke tvinges
til det.

> [...]
> og det er jo trodsalt mennesker, som skal fødes som individer, og vi skal

jeg er i tvivl her - for på den ene side mener jeg at forældrene har ret til
at vælge, men på den anden side vil det jo også betyde at de kan skalte og
valte med deres børns liv: de kan nægte vaccination mod mæslinger,
skoldkopper og røde hunde, der siden hen kan blive fatale for børnene -også
samfundsmæssigt, så det er ikke muligt at svare ja eller nej på dette
spørgsmål og derfor ikke muligt at vælge a,b, eller c -uden videre. Dertil
er spørgsmålet for vidtfavnende.

--
Thomsen

Fra : Lars Månsson

Dato : 19-08-06 10:08

> [...]
> Der er ingen størrer formål med testen, udover min egen private interesse.
> Jeg håber dog, at du vil tage dig tid til at svare på dem.

A,A,A

Hilsen
-Lars-