Tale Til Nationen
Fra : dktekno

Dato : 17-08-06 17:03

Talen til Nationen

I den seneste måned har endnu en buraukrat fra Danmark valgt, med
regeringens hjælp, valgt at gå med til at
forhandle møder i EU om, de kontroversielle bevissikringskendelser i EU.

Dette er til trods for, at bevissikringskendelserne vil stride imod dansk
lov, og til trods for, at danskerne ikke
har haft mulighed for at diskutere og påvirke udfaldet, før det blev
vedtaget.

Netop fordi politikerne, både i EU og nationalt, går i lukket rum og
forhandler løsninger. Dette underminere folkets magt,
og dette er at dolke folket i ryggen. Det er den sande landsforrædderi, når
man forhandler politik bag lukkede døre.

Politik skal forhandles i al offentlighed, og alle skal kunne se, hvem der
stemmer for hvad, så de kan tage stilling til det.

Men sådan vælger man ikke at gøre det. For demokratiet er en stor løgn, som
politikerne har indbildt det Danske folk!

Demokratiet handler om, at folket skal sætte deres lid til ellers
folkefjendtlige kapitalister og kommunister og andre folkefjender,
og stemme på nogen, der mere eller mindre ligner hinanden i deres politiske
overbevisning: Udnyttelse af Folket!

Det Danske folk skal bestå, og Vi skal ikke længere finde os i, at blive
nedgjort og ydmyget på denne måde

Det er jo nærmest skammeligt, at være Dansker idag, i et land, der på det
groveste forkaster det Danske Folks værdier og friheder.

Socialdemokraterne gjorde det. Nu gør kapitalisterne det også.

Det Danske Folk skal ikke finde sig i disse ydmygelser. Det skal rejse sig,
og kræve en ny morgendag:
En morgendag med et nyt system, der søger at øge Det Danske Folk, og dets
værdier, og en beskyttelse af Danmark.

Længe nok har Vi lidt under bureakrater, der dolkede os i ryggen!

Men det skal vi ikke finde os i længere! Vi skal rejse os, og afkræve vores
sande nationale værdier, og en gang
for alle gøre en ende på folkefjenderne, kapitalisterne, kommunisterne og de
der imellem bedragere af folket!

Danmark skal rejse sig fra asken, og vise, at vi, Folket i Danmark, ikke vil
have, at vi fortsat bliver nedgjort
på det groveste af folkefjendtlige politikere!

Det Danske Folk vælger idag imellem 9 partier, alle af forskellige
folkefjendtlige interesseorganisationer, af
forskellige blandinger af de værste folkefjender, kommunisterne og
kapitalisterne.

Dette skal stoppe, og Folket skal have deres eget parti. Et Parti, der gør
op med fortiden, og søger fremad!
Et Parti, der en gang for alle, skal være partiet i Folketinget!

Folket skal ikke bedrages af 9 partier når ét parti kan afslutte al bedrag,
og lede folket den Rette vej!

Folket skal ledes imod det bedre, og Nationen skal bestå, og vokse sig stor,
og sprede de nye Danske værdier,
vi skal have et land, vi kan være stolt af! Vi skal have storhed, fremmarch!

Gør op med fortidens bedragere, og afkræv Jeres ret, den Danske
retfærdighed! Den Danske Retfærdighed over alle!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-06 17:55

On Thu, 17 Aug 2006 18:02:33 +0200, dktekno skrev:

> Talen til Nationen

Den lyder godt. Bravo!

Dog - der bliver nok et problem med at danne partiet, der
ikke, som alle de andre lader sig korrumpere.

En løsning efter schweizisk model med at kunne forlange og få
folkeafstemninger om _alt_ ville nok være det bedste til at få
løst problemet med de korrupte politikere. Så kan de sidde og
beslutte deres sædvanlige møg - og folket kan forkaste det.

Al magt til folket.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Allan Riise

Dato : 17-08-06 18:03

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> løst problemet med de korrupte politikere. Så kan de sidde og
> beslutte deres sædvanlige møg - og folket kan forkaste det.

Millimeterdemokrati, nej tak.

> Al magt til folket.

Al *mulig* magt *direkte* til folket!

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-06 21:52

On Thu, 17 Aug 2006 19:02:46 +0200, Allan Riise skrev:

> Millimeterdemokrati, nej tak.

Helt enig. Der er ikke milimeterdemokrati i Scweiz, og hvis
politikerne prøvede at gennemføre det, så ville folket afvise
det.

> Al *mulig* magt *direkte* til folket!

Selvfølgelig kan folket kun få den mulige magt, da alt andet i
sagens natur falder udenfor det muliges rammer. Jeg foreslår
da heller ikke mere, end det er bevist muligt i Schweiz.

Fra : @

Dato : 17-08-06 19:07

On Thu, 17 Aug 2006 18:55:10 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:
>Al magt til folket.

jeg tænkte det nok

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-06 21:53

On Thu, 17 Aug 2006 20:06:44 +0200, @ skrev:

> jeg tænkte det nok

Øl?

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : @

Dato : 18-08-06 14:34

On Thu, 17 Aug 2006 22:52:42 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Øl?

nix

men historien har vist at folk som kræver al magt til folket i
virkeligheden mener al magt til mig og mine meningsfæller,

og resultatet har hver gang været undertrykkelse og censur

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-08-06 19:52

On Fri, 18 Aug 2006 15:33:47 +0200, @ skrev:

> nix

Så drikker jeg den selv.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-08-06 18:15

dktekno skrev:
> Talen til Nationen

Beklager, men jeg kan ikke rigtig som medlem af min generation lade være
med at have billedet af en i megafon megalomant storskrigende Jan
Gintberg stående lysende klart for nethinden, når du ligefrem anvender
dette "højtidlige" ordvalg...

"KAMMERATER! SÅ ER DEN GAL IGEN...!"

(Fra "Tæskeholdet", dengang såvel Jan Gintberg som kollegaen Casper
Christensen faktisk var MORSOMME...)

Se et par (i øvrigt rystende dårligt transskriberede) referater på:

http://home.worldonline.dk/tryl/taeske/tale.html

Anders Peter Johnsen