Politikkerne dolkede os i ryggen
Fra : dktekno

Dato : 17-08-06 15:54

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2006/08/15/203026.htm

Regeringen har nu bag Folketingets ryg besluttet at stemme for, at andre
EU-lande kan afkræve ransagningskendelse i Danmark selv hvis der er begået
noget, som ikke anses for at være en forbrydelse i Danmark, og selvom det
f.eks. er, at jeg via min computer har lavet noget, der, f.eks. vil være en
forbrydelse i Grækenland, og ikke i Danmark, men som påvirkede Grækenland,
fordi jeg sendte det over internettet, så kan det græske politi anmode det
danske politi om, at lave en ransagning i mit hjem.

Dette er blevet besluttet, uden at Folketinget eller befolkningen på nogen
måder har haft noget somhelst, at skulle have sagt, det er ikke engang
blevet debattere i offentligeheden.

Hvad er grunden til, at i ikke tager denne skammelige sag op i Folketinget?
Er i folkefjender, siden i også går ind for, at lade dette være tiet ned?

Fra : Carl

Dato : 17-08-06 16:55

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Folketinget?
> Er i folkefjender, siden i også går ind for, at lade dette være tiet ned?

Hold da ferie, man skal love for at vi er sikre i vores egne land.

Citat:
Danske betjente vil i fremtiden være forpligtigede til at ransage private
hjem her i landet, hvis politiet i andre EU-lande beder dem om det. Også
selvom de forbrydelser, de dermed skal efterforske slet ikke er strafbare i
Danmark.

Og selvom de selv samme betjente ikke lovligt ville kunne indsamle de samme
beviser, hvis det var dem selv, der ledte efterforskningen.

Det er konsekvensen af, at Danmark og de øvrige EU-lande, nu har forpligtet
sig til at indføre en såkaldt europæisk bevissikrings-kendelse.

Det fremgår af den aftaletekst, som Justitsministeriet netop har modtaget.

I Orienterings hjørne ser vi i dag nærmere på hvad aftalen betyder for
Danmark - og hvordan det er lykkes at blive enige om den, uden at
offentligheden har haft mulighed for at diskuttere den - før nu hvor løbet
er kørt.

Citat slut.

Gad godt vide hvor langt tid der går før politiet har en sag, hvor de ikke
kan få en ransagningskendelse og beder grækerne om at bede dem om at lave en
ransagning hos en eller anden og dermed får de ting som en dansk domstol
normalt ikke ville give dem mulighed for.

Carl

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-08-06 17:37

> [...]
> EU-lande kan afkræve ransagningskendelse i Danmark selv hvis der er begået
> noget, som ikke anses for at være en forbrydelse i Danmark,

Så når tyrkiet kommer i EU skal alle betjente ud at lede efter
muhammed-tegninger?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-08-06 17:51

On Thu, 17 Aug 2006 16:54:26 +0200, dktekno skrev:

> [...]
> Er i folkefjender, siden i også går ind for, at lade dette være tiet ned?

"Regeringen er folkefjender" lyder ok. Der er gået
socialdemokratisk "vi ved hvad der er godt for dig" i den. På
tide at få dem vippet af pinden og omgjort deres ulykker.

Med DFs evige støtte til regeringen i erindring, kan de ikke
bruges, og vi bliver nok nødt til at finde afløserne på den
yderste venstrefløj, hvis det der svineri skal laves om. Brrrr

"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."
--Billy Boy Franklin

Fra : Thomsen

Dato : 17-08-06 18:23

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> bruges, og vi bliver nok nødt til at finde afløserne på den
> yderste venstrefløj, hvis det der svineri skal laves om. Brrrr

Endnu en der har set lyset
--
Thomsen

Fra : Allan Riise

Dato : 17-08-06 18:25

Thomsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Endnu en der har set lyset

"And they multiplied until they filled the earth!"

--
Allan Riise

Fra : Joakim

Dato : 17-08-06 18:26

"Thomsen" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Endnu en der har set lyset

Hva' faen Thomsen er du ikke konservativ?

Fra : Thomsen

Dato : 17-08-06 18:47

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Thomsen" <nix@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' faen Thomsen er du ikke konservativ?

he,he - virker jeg virkelig sådan? Så har jeg gjort det godt
som djævelens advokat
--
Thomsen

Fra : Joakim

Dato : 17-08-06 23:05

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> he,he - virker jeg virkelig sådan? Så har jeg gjort det godt som
> djævelens advokat

Yep, du er et udpræget naturtalent.