Borgerløn på en ny måde.
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 17-08-06 12:54

Jeg har tænkt over borgerløn og børnepenge. De fleste forældrer modtager et
beløb i kvartallet gradueret efter barnets alder.

Når børnene forlader de trygge rammer i SFO og overlades til fritidsklubber
og diverse andre frivillige ordninger, så går der nogle år, før at de kan
bestride fritidsjob i mere end 2-3 timer dagligt jvf. arbejdstilsynet og
fritidsjob for ældre er der blevet færre af. Af hensyn til de unges
sikkerhed må de ikke længere passe tankstation alene før at de er 18 år på
grund af overfaldsrisiko.

Samtidig render Claus Bondam rundt med et problem, som han dårligt kan løse.
Gader og parker flyder med affald.

Hvis man nu kombinerede disse ting, så forældrer som ønsker deres børn
beskæftiget, kunne flytte udbetalingen af en andel af børnepengene til
barnets konto afhængig af hvor mange timer, barnet har arbejdet med at samle
affald op, så fik man løst problemet med unge, som ikke kan lave noget og af
denne grund kommer til at kede sig, hvilket hurtigt kan bringe dem i uføre.
Lediggang er roden til alt ondt. (Fik du den Trabajador?)

Dvs. at junior melder sig ind i ordningen ved at leje arbejdstøj og værktøj
mod despositum og får tildelt et areal, hvor vedkommende kan arbejde og
efterlade en sæk på et aftalt sted til afhentning. Når junior går på
arbejde, melder han det på en hjemmeside og afmelder, når han er kommet hjem
igen. Et beløb svarende til det antal timer, som junior har arbejdet bliver
sat ind på juniors konto og restbeløbet overføres som det plejer til
forældrene. Noget for noget. Tryghed for forældrene.

På den måde kan staten hjælpe de unge til at forstå at tiden kan tilbringes
på anden måden end ved at drikke og udsætte sig for risikoen for uønsket
sex.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=462010/

Borgerløn er måske ikke så dumt endda.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : El Trabajador

Dato : 17-08-06 18:43

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i

> [...]
> lave noget og af denne grund kommer til at kede sig, hvilket hurtigt
> kan bringe dem i uføre. Lediggang er roden til alt ondt. (Fik du den

For mig er arbejde roden til alt ondt.
--
El Trabajador