Fra naturmedicin til Warmingsk sindsyge
Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-06 06:43

Fra naturmedicin til Warmingsk sindsyge

Social arv gir kræft+samarbejdsproblemer

Når det som i dette link postuleres at et en gammel naturmedicin
mindsker cancer, er der næsten aldrig kontroltest, og aldrig
dobbeltblind sammenligning.

http://www.jp.dk/nyviden/artikel:aid=3892674

Kræft så vel som psykose opstår gradvist *over årtier*, og trods
milliardbevilgingerne til overlæge-videnskaben, så ville faktuel viden
udfra upartisk kontrol være økonomisk umulig.

Jeg beskyldes i min familie for at være svær at samarbejde med, og da
arvesager gik op i en spids, løj man om psykose.

Og rygter er selvforstærkende - lever deres eget lig - som når
nøgensolbadning i egen tiltroede have skaber
falskanmeldelse-justitsmord).

Sindsyge beskrives i lærebøger som i høj grad arvelig. Men både
psykeproblemer og kræft og kredsløbssygdom er om social arv, og her
skal beskrives de nykker, som min farmor bragte ind i
professorslægten, og som skabte job til nytteløse psykiatere.(og
ligesom indvandring er om jobskabelse, var den tidlige lægelige
godhedsindustri det ofte.)

Min fars morbror var familiens sorte får i en fynsk landboslægt og
efter daglejerarbejde, som den fine slægt desværre fandt ham for fin
til, blev han hyggeonkel på slægtens pebermøers kristne børnehjem.

Det var han god til, men behandlerdamers professionelle og børns
smiger gik ham til hovedet, og han ønskede at profilere sig som noget
stort og gjorde den ny-indførte elektricitet til roden til alt ondt og
fremmedgørende - Marx var del af tidsånden og ramte jo ofte plet.

Undertiden smed han en spand vand på gårdens elektricitetmåler, der
kørte rundt og nok ku skabe brand....

Statsteknologi skal ikke hånes, så elværkerne var i alliance med
lægevæsen.

Vandspanden skabe aldrig kortslutning, men alle frygtede blasfemiskabt
brand.

Så min fars ufarlige morbror indlagdes på Middelfart sindsygeasyl
som straf, og det var ikke sjovt, så han holdt sig i skindet nogle år
efter hver udskrivning.

Min fars bror blev efter kemi-magistergrad arbejdsløs og følte stor
skam ved det, og frygtede at have gener fra sin morbror som årsag
(eller ønsketænkte sig til ikke selv, at have ansvar), så han lod dig
indlægge på privatsygehus Montebello et par uger (han havde været så
opslugt af sit kemistudie og høje karakterer, at han aldrig havde hørt
om hvordan Amalie Skram m.fl. i 1900 blev tvangsindlagt, fordi hun
selv gik ind i løvens hule og søgte psykiaterhjælp.

Efter nogle år i lejet værelse flyttede han efter sin fars død hjem
til moderens herskabslejlighed og var en aften irriteret på sin mor og
kritiserede hendes opdragelse med ordene "Du har ødelagt mit liv" mens
han knyttede en hånd.

Farmor ringede til min nygifte far, der talte med min nævenyttige mor,
der talte med læger og vupti stod 6 portører i barndomshjemmet med en
båre og en spændetrøje og i et år tvangsmedicineredes han med
barbiturater og kloral på Sct Hans og mistede megen selvtillid.

På Fyns-børnehjemmet levede han lykkeligt og med godt helbred i enhver
henseende og i flere år end nogen af sine fire søskende - og råbte
lidt op i sit aleneværelse , når fætteren på nabogården havde
kritiseret, at han lugede ukrudt på fættermarken og ikke kun på
børnehjemmets. Råb hørt gennem væggen bestyrkede omgivelsernes
ønsketænkning om sygt væv i hans hjerne.

Psykiatri er om behandler-jobskabelse og idømmelse af diagnoser, der
behager samfundets mobbere - og i "videnskabens" første årtier var man
også virkelig _langt ude_, hvilket også sindsyg-dom over Nietzsche,
Grundtvig, Goethe, HCAndersen, Srindberg, van Gogh, Rasmus Rask og
Evelyn Vaugh er eksempler på.

(Helt som når Bohr og Einstein kaldes ordblinde pga. et par
stavefejl.)

Når aparte adfærd viser "arvegang" og hopper et par generationer over,
er det ikke vigende skjulte DNA-anlæg, der slår ud, men forventninger
der bl.a. kan være koblet til arveligt udseende (at forbryderfjæs gør
forbryder har været statistisk veletableret i over hundrede år - og at
smukke piger får sund og vindende=charmerende psyke er en klar
tendens.

Tvangsindlæggelse som den der smadrede min farbrors liv, med min far
som nazisoldat, der adlød ordre fra læger og matriarkat, er ikke gængs
idag, hvor det er lykkedes at opdrage storbyernes forurettede,
rethaveriske , udstødte tabere til at være så opmærksomhedssøgende, at
de med reelle voldstrusler og lignende fremprovokerer "bistand uden
samtykke" og en fjer på røde papirer(=voldstrussel) bliver til fem
høns på gule papirer (=behandlingsindikation, altså ufrivillig
medicinering der besluttes at være "til staklens eget bedste".)

Fra : Frank Jensen

Dato : 17-08-06 07:18

Hr. Warming har her fat i noget rigtig vigtigt....Jeg vover et øje og
opfatter indlægget som et debatindlæg om hvorvidt psykiatri er rigtig
videnskab.

Personlig mener jeg kun man kan tale om videnskab hvis nogle bestemte
kriterier er opfyldt før en teori godtages, da lægevidenskab med lidt god
vilje kan sidestilles med naturvidenskab:

- Diagnoser bør kun opstilles hvis en hel række symptomer er samtidigt til
stede hos en patient.

- Efter døden bør patienternes hjerner obduceres så man kan sikre sig at
patienten vitterligt havde den til den stillede diagnose svarende sygdom.

- Genetikken der lægger til grund for teorierne om visse psykiske sygdommes
opståen bør være genstand for intensiv forskning ligesom PET scanning bør
bruges intensivt. Her har man objektive muligheder for at vurdere i hvor høj
grad personer med psykiatrisk diagnose adskiller sig fra såkaldte normale.

Spørgsmålet er : er psykiatere egentlig gearet til uddannelsesmæssigt at
foretage disse videnskabelige undersøgelser ? Eller kræver det samarbejde
med andre faggrupper som ikke arbejder inden for psykiatrien ? Hvem skal
financiere denne forskning hvis der skal indgå faggrupper der ikke typisk
arbejder på et psykiatrisk hospital / en psykiatrisk afdeling ? Der er jo
ikke ret megen potentiel økonomi i psykiatrien når vi lige ser bort fra de
farmaceutiske producenter.....her er der ikke megen medicinsk højteknologi
der kan tjenes penge på og derved ikke mange midler at hente til forskning.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-06 15:12

"Frank Jensen" <genious40@gmail.com> wrote in message
> [...]
> højteknologi
> der kan tjenes penge på og derved ikke mange midler at hente til

Scanninger er 'øjebliksbilleder vedr een parameter, fx stofskifte mht
glucose i 3D i hjernen.
Intet siger de om psykose
Det er blær og trolddomskunst
Obduktionsfund i hjernen kan kun relateres til adfærdsabnormalitet hos
0,1% af psykiatriske patienter