Til borgmesteren, TMF, vedr brev af 10 jul~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-08-06 00:13

Til borgmesteren, TMF, vedr brev af 10 juli fra 2.bygninginspektorat.

Hermed svar på krav om normalisering af mit forhus og baghus, som
uddybedes mundtligt en uges tid senere, da jeg fik hr Erbahn og dennes
jurist til at besøge stedet for at få påpeget nedstyrningfare - som
viste sig at være begrænset til en glemt plastikkasse og en
skumgummipude på gelænderomkranset 2.sals "altan".

Da Erbahn i marts 2005 ankom til min hoveddør for at kræve fjernet
ydre isolering, var jeg flinkeskolet og adlød hurtigt, selvom
tiltrængt energiøkonomisk tiltag, der ragede 5 centimeter ind over
Husumgade-naboers cykelskurtag næppe var fundet grund til de
tvangsbøder, som der truedes med i det brev fra ham, der gentog hans
krav få dage senere.

Han fandt nu på også at kræve nogle lister fjernet fra min
1.salslejligheds flade tag, som han oplyste irriterede nogle
Husumgadenaboer.

Det flade tag er i de 20 år, jeg har boet i huset, været
Nørrrebrochristiania-villaens livsglædecenter til solbadning og
grillparties og listerne der var een-centimetertynde var opsat som
test på vinterstormes effekt, da min villa ligger lavt blandt
5-etageshuse, og forbedringer overvejedes.

Derfor søgte jeg byggesags-afdelingen om tilladelse til forbedring af
altan-konstruktionen bag villaen, og der svaredes telefonisk af chefen
Fangel, at sådant ville afgøres efter høring hos de naboer, der er
berørt.Disse har jeg været i dialog med og alle af de tyve jeg talte
med, har erklæret sig indforståede.

Men kommunen undlod den lovede høring og afviste de forbedringer, der
var søgt om, idet man forestillede sig indbliksgener.

Man undlod at oplyse, hvad arkitekter siden har påpeget for mig, at
hvis blot rækværk om altanarrangement slutter 2½ meter fra skel,
vurderes indbliksgener ikke at forhindre tilladelse som den, der
søgtes om.

Hermed søges p, tilladelse til minimal-omkransning med meterhøjt, let
mørkebrunt trætremme-gelænder, der slutter nærmest muligt fra skel, fx
2 eller hellere 1 meter eller mindre.

I en vindstille hedebølge sommeren 2005 havde nogen her glemt et par
lette stole, et par plastikurtepotter og metaltrådskurv på det sjusket
omgærdede altanarrangement og Erbahn kom og skrev, og det fjernedes
straks af undertegnede ansvarlige ejer.

Vedr indbliksgene-argumentet skal bemærkes, at afstanden fra min
villas 1salsvinduer mod Husumgade til de sovekammervinduer, der kan
kikkes ind i, er 14 meter, fra skel altså vore solbadendes nærmeste
afstand, er der 11 meter, altså ingen tungtvejende forskel.

For at formilde de indbliksgenerede i Husumgade, fandt en beboer her
på at rejse et lodret stormsikkert metalnet, påsat stilladsnet, så de
der solbader ikke kan se de 11 m fjerne sovekamre og omvendt.

Dette net var tre meter langt og 1½ meter højt og er igår fjernet, da
en arkitekt mindede mig om, at det øger vor villas skygge imod de
solfatige Husumgadebaggårde.

De kunstnere, der havde opført det, brugte den for det flade tag
tilladte oplagringsmulighed til styropor-råstoffer, til deres
skulpturer og mellem nettet og brandmurskarmen var der en kravlegård,
hvor de stormsikkert kunne lægge de lette råstoffer og skulpturer.

I forbindelse med krav om denne fjernelse havde Erbahn også krævet, at
forhusets tage skulle normaliseres, og jeg svarede straks, at jeg
gerne ville have længere frist end til 31 august, men dette brev har
kommunen endnu ikke besvaret.

Årsagen til gørdetselv-forbedringer på forhus er 1. isolation, 2.
antiautonom-beskyttelse 3. ytringsfrihed.

I maj-august er øverste del af huset ulidelig varmt i solskin, fordi
de sorte tage vender mod syd. Et nyt fransk isoleringsmateriale,
airflex, har stanniol-glinsende overflade og er pålagt taget for at
reflektere - og for at tiltrække opmærksomhed til de politiske
budskaber, der i årevis har prydet vor facade - og for at mindske
varmetab om vinteren.

Erbahn overholdt ved sit besøg her denne sommer ikke reglen om ikke at
spå om byggesagsafgørelse, idet han fastslog, at det var ulovligt, og
at der er klaget fra Husumgadelejlighederne. Refleksion er cirka som
for lovlige tage af aluminium eller glaseret tegl, og jeg er i dialog
med genboer mod syd, som er de eneste der i mange timer kunne generes
af genskin, og de har accepteret den minimale gene - som på
Christiania går jeg ind for consensus uden kommunal indblanding,
hvilket jeg skrev sidste år i Nørrebrobladet, og Erbahn har afvist, at
han ville svare i den folkelige debat - han argumenterer at hvis folk
ikke kan lide at være bussemand overfor mig, så er det hans job at
påtage sig det.

I ti år er over fyrre vinduer blevet knust i mit hus af autonome fra
Ungdomshuset og fra Husumgade, som er politisk uenige med mig. For et
år siden vågnede min kone og jeg ved, at en stor brosten var smidt ind
hvor vi sov, gennem en termorude.

Politiet er magtesløse og kalder det hærværk og ikke mordforsøg, men
de ny lejere har krævet beskyttelse med lexan-skodde, og dette er
arrangeret efter deres ønske, men er nu delvis fjernet efter at Erbahn
ved besøg her krævede det.

De flade tag bag huset er egentlig tagpap med svag hældning men er
gjort vandret gradvis når husets øverste beboere fandt
krydsfinerplader og paller og lagde derop.

Mod facaden har huset to karnapper, der var forbundet med lægder langs
vejen, så en pergola dannedes, og arkitektens trøst slyngede sig om
træværket, men er nu kun på vej, da autonomhærværk også ramte dette "Babylons
hængende haver" aktiv ved Nørrebros Christiania.

Et par af de encentimetertykke krydsfinerplader på 1½ gange gange 3
meter er lagt over pergola-lægterne så der kan kravles fra 2salsvindue
over pladerne til karnappens overkant, hvor lexan-skjolde kan slås ned
over karnapvinduerne, som er de høje vinduer, der oftest er blevet
knust af stenkast.

Over pladerne er med ståltråd og bambus fæstet en to gange tre meter
lexanfolie med tykkelse to millimeter, så man kan kravle hen og sænke
skjoldene i tørvejr. Lexan er det gennemsigtige materiale, som
politiet bruger til deres skjolde, og som "min kriminalassistent"
Jeppe Christensen derfor har anbefalet mig mod stenkast.

Førstesalsbeboerne har fået smag for at hæve regnbeskyttelsen, så de
kan have udestue deroppe, og jeg har nu hyret arkitektfirma PQ til at
udarbejde tegning af sådant arrangement med henblik på byggetilladelse
og som sagt ønskes udskydelse af frist for fjernelse af bambus og
krydsfiner, så design og pilotstudy kan færdiggøres.

Det handler om beskyttelse mod farlige voldskriminelle, så jeg
appelerer til borgmesteren om at pålægge sine medarbejdere
tålmodighed.

..Mvh Bo Warming

Fra : Martin Honoré

Dato : 17-08-06 15:36

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> Til borgmesteren, TMF, vedr brev af 10 juli fra 2.bygninginspektorat.

Det er sandeligt godt, myndighederne endelig rigtigt begynder, at gribe
ind overfor sådanne u-slave-moralske banditter som Bo Warming.

Jeg synes, hvis ikke Bo Warming og hans tag vil normaliseres, han burde
indfanges og puttes i fængsel. Eller bedre endnu : genuddannelses-lejr, i
stil med de koreanske, bare ikke kommunistisk-ateistisk, men
social-demokratisk-kristen-humanistisk-boligbloks-idealistisk.

Bo Warming kunne få sandheds-serum indsprøjtning og se Hitler film,
ligesom i Clockwork Orange. Så kunne Bo Warming lære at mene det samme
som alle andre, og forstå vigtigheden af normale boligforhold.

--
Copyright© Martin Honore, 2006, alle rettigheder forbeholdes.
Overtrædelser vil blive retsforfulgt i henhold til §140 og §299b.