Hizbollah erklærer sejr
Fra : Jesper

Dato : 14-08-06 19:39

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4671693.html?cbox2

Hizbollah-lederen Hassan Nasrallah erklærede til aften "strategisk,
historisk sejr" over Israel.
TEMA: Mellemøsten
Nyhedsliste: Mellemøsten

I sin tv-transmitterede tale sagde han videre, at Hizbollah-militsen
nægter at lade sig afvæbne under pres.

FNs Libanon-resolution kræver, at Hiz°©bollah og Israel indstiller
angrebene, og våbenhvilen, der trådte i kraft i morges, er blevet
modtaget med glæde af indbyggerne på begge sider. I Beirut er der også
stolthed over Hizbollah, som af mange libanesere betragtes som sejrherre
i konflikten.

KOMMENTAR:

Det er lykkedes for Hizbollah at gøre noget som alle andre er
mislykkedes med i de sidste 30 år: At samle Libanon. En enigt Libanon
står bag Hizbollah og skulle der afholdes præsidentvalg i dag, så ville
Hizbollah lederen Hassan Nasrallah være den oplagte kandidat til posten.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : @

Dato : 14-08-06 19:50

On Mon, 14 Aug 2006 20:39:02 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4671693.html?cbox2
>
>Hizbollah-lederen Hassan Nasrallah erklærede til aften "strategisk,
>historisk sejr" over Israel.

aha

så Hizbollah-styrker er rykket ind i Israel og har besat den nordlige
del?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Patruljen

Dato : 14-08-06 19:58

@ wrote:

> aha
>
> så Hizbollah-styrker er rykket ind i Israel og har besat den nordlige
> del?

Arabere har en så besynderlig omgang med kendsgerninger at det
tiltider er et problem for demselv.

Under 6 dages krigen, modtog den egyptiske hærledelse konstante
lidenskabelige rapporter om succes og glædesrus, mens de egyptiske
tropper
foretog langdistanceløb gennem Sinai.

Vi må i denne stund erindre om den virkelighedsbenægtende irakiske
talsmand, som gik hen og blev underholdning i populærafdelingen med
Bubber og andre stjerner. Kan nogen huske hans navn?

Han syntes at være idol, for adskillige fans, som guru i kunst og
popafdelingen.

Best regards Bruun

Fra : Kasper

Dato : 14-08-06 20:12

Patruljen wrote:

> Vi må i denne stund erindre om den virkelighedsbenægtende irakiske
> talsmand, som gik hen og blev underholdning i populærafdelingen med
> Bubber og andre stjerner. Kan nogen huske hans navn?

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

Kasper

Fra : @

Dato : 14-08-06 20:19

On Mon, 14 Aug 2006 21:12:11 +0200, Kasper <splonk@dyt.name.fake>
wrote:

>http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

han er simpelt hen ubetalelig

Akari og Laban når ikke den minister til knæene

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-08-06 20:02

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4671693.html?cbox2
>
> Hizbollah-lederen Hassan Nasrallah erklærede til aften "strategisk,
> historisk sejr" over Israel.

Hvad man kunne forvente. Man kan aldrig stole på en bevæbnet muslim.

Israel skulel have nedkæmpet Hizbollah med samme brutalitet som
Hizbollah udviser overfor israelske civile.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Henri Gath

Dato : 14-08-06 20:16

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad man kunne forvente. Man kan aldrig stole på en bevæbnet muslim.
>
> Israel skulel have nedkæmpet Hizbollah med samme brutalitet som
> Hizbollah udviser overfor israelske civile.

Selvfølgelig skulle de det. Ingen nåde

Fra : Henri Gath

Dato : 14-08-06 20:15

> [...]
> modtaget med glæde af indbyggerne på begge sider. I Beirut er der også
> stolthed over Hizbollah, som af mange libanesere betragtes som sejrherre

Du er stolt af din helt, kan jeg forstå`?

Fra : Carl

Dato : 14-08-06 21:17

> [...]
> står bag Hizbollah og skulle der afholdes præsidentvalg i dag, så ville
> Hizbollah lederen Hassan Nasrallah være den oplagte kandidat til posten.

Tja, jeg forstår godt dem som mener at Hizbollah har vundet. I hverfald har
de ikke tabt.
Hvis man ser på tab, så har prisen på Israels side koster ca 10 mia og på
Libanons side 42 mia.
Ca. 1050 Libanesere er døde og ca 150 Israelere. Tallene vil påstå at Israel
vandt og hvis man lægger til at Israelerne står op til 20 km inde i Libanon,
så vil man kunne påstå at Israel vandt. Når man så lægger at der kommer en
FN styrke på ca 15000 mand i Libanon og at Hizbollah skal afvæbnes, så vil
man nok også påstå at Israelerne vandt.
Desværre fik Israelerne ikke opfyldt deres mål med krigen, nemlig at få
nedkæmpet Hizbollah og få deres 2 soldater frigivet og når man dertil ligger
at Hizbollah har holdt stand mod en af verdens bedst udrustet militær og
stadig ville have mulighed for at kæmpe, så vil Hizbollah blive betragtet
som vinderen og det forstår jeg faktisk godt.
Jeg tror desværre at der nu vil være nogle regeringsledere i mellemøsten som
vil mene at de måske sammen med Hizbollah, vil kunne besejer Israel og
dermed er risikoen for at krigen vil være optakt til en endnu større krig.

Carl

Fra : Patruljen

Dato : 14-08-06 22:23

Jesper wrote:
> [...]

> står bag Hizbollah og skulle der afholdes præsidentvalg i dag, så ville
> Hizbollah lederen Hassan Nasrallah være den oplagte kandidat til posten.

Betragter du en flok aber ud fra Desmond Morris indfaldsvinkel, vil du
finde, at en konflikt, rettet udaf, kan have større betydning som
gruppens samlende funktion og dens indbyrdes fordeling i hirakiet, end
selve kampen med modparten. Det kunne se ud somom, hizbollah har
opnået noget lignende.
Gruppen fremtræder mere samlet, og den indbyrdes magtfordeling er
tydelig.

Best regards Bruun

Fra : Mendoza

Dato : 15-08-06 03:05

Patruljen wrote:

> [...]
> gruppens samlende funktion og dens indbyrdes fordeling i hirakiet, end
> selve kampen med modparten. Det kunne se ud somom, hizbollah har

Korrekt. Blot er en flok aber betydeligt mere civiliserede og intelligente
end hizbollah.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-08-06 23:07

On Mon, 14 Aug 2006 20:39:02 +0200, Jesper skrev:

> [...]
> står bag Hizbollah og skulle der afholdes præsidentvalg i dag, så ville
> Hizbollah lederen Hassan Nasrallah være den oplagte kandidat til posten.

Det er en fuldkommen sensationel udvikling, vi har været vidne
til.

Israel sætter dette som mål for deres kampagne:

The Israel Defense Forces website describes ?Operation Change
of Direction? - the IDF offensive against Hizb?allah - as ?The
operation for the return of the two kidnapped IDF soldiers and
for the removal of terror and aggression from Lebanon against
Israeli territory.?
http://www.stangoodenough.com/2006/08/13/israel-won-mr-peretz-israel-won/

Det er i allerhøjeste grad ikke lykkedes. Det er fuldkommen
mislykkedes og i stedet er Hizballah stærk og styrket som
aldrig nogensinde før.

Hvad gik galt?

De blev bange.

Amerika ville være det eneste land i hele verden, der ville
hjælpe Israel, hvis der gik ged i den; men Amerika har
hænderne fulde i Irak og er i gang med at give op i
Afghanistan.

Så Israel stod helt alene. Ganske vist kunne der påregnes
masser af våbenleverancer fra Amerika; men den slags våben har
ikke kunnet klare guerillaen i Afghanistan og Irak. Den slags
våben er egentligt bedst til at gøre en hamrende upopulær,
fordi den slags våben mest af alt kun dræber uskyldige civile
og _ikke_ stopper guerillaen.

En stensikker opskrift på at miste moralsk styrke og blive
hadet af alverden. Sådan noget kan Israel bestemt ikke li'.
Tænk hvis amerikanerne begyndte at hade Israels krig som
amerikanerne nu hader deres egen krig?

Diebold kan jo heller ikke blive ved med narrestregerne uden
det på et eller andet tidspukt går op for amerikanerne, hvad
de udsættes for.

De blev bange.

Israel havde fået grønt lys fra det neokonservative regime i
Washington til at angribe Syrien og dermed sætte Iran under et
gigantisk pres.

Men Israel måtte jo kæmpe krigen mod Syrien alene og hvad nu
hvis Syrien valgte at kæmpe Irak-style efter aftale med
Teheran, som snedigt bare valgte at holde sig udenfor, og man
derfor ikke ville kunne få amerikanerne ind i krigen?

Israel ville kunne nå militære objektiver; men ville aldrig
nogensinde kunne holde et land som Syrien under kontrol, og
Israel ville forbløde (styrtbløde) i Syrien uden nogen til at
dele øretæverne med.

Intet ville være vundet ved det.

Så Israel blev bange og valgte ikke at angribe Libanon, som
det ellers var blevet planlagt gennem tre år, og Israel valgte
at ignorere det grønne lys fra Washington.

Tilbage stod Isral med en ikke-plan. Der var ikke blevet
planlagt for en krig mod Libanon, som den udviklede sig. Det
angreb der blev sat ind mod Libanon måtte klare sig med at
føle sig frem.

Som den uhyggelige IOF-soldat smilende sagde i videoen: "I
dont know what a nice hebrew boy is doing here - purification
maybe?"

Niks. Ikke mere purification. Verdenen ville ikke købe den
slags igen. Olmert måtte bede om godt vejr og få stoppet
kamphandlingerne, og nu arbejdes der så på højtryk for at
finde en vej ud af redeligheden. Noget man heller ikke har en
plan for.

Det ser elendigt ud for zionisterne.
http://web.israelinsider.com/Articles/Politics/9116.htm
--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Patruljen

Dato : 15-08-06 00:24

Henrik Svendsen wrote:
> [...]

Hvis det er indstillingen er kamphandlingerne næppe overstået, men
blot sat på hold. Det er et tydeligt ufravigeligt krav fra Israel.

> [...]
>
> Det er i allerhøjeste grad ikke lykkedes. Det er fuldkommen
> mislykkedes og i stedet er Hizballah stærk og styrket som

Det er ikke mislykkedes, i den forstand, at forløbet ikke er
overstået. Delmål 1 har næppe spillet en større rolle, de 2
soldaters kidnapning, men har været en legitim anledning, til at gå
ind over grænsen massivt.
Delmål 2 er lykkedes. Terror og agression mod den nordlige del af
Israel er fjernet. For en stund. Og er den ikke det, står tropperne
allerede i området, klar til at slå til. Derefter er FN forpligtiget
til afvæbning af hizbollah og sikring af nordisrael indtil dette er en
realitet.

Det er svært at se, hvordan hizbollah er styrket rent millitært med
så mange israelske tropper tæt inde på området. De leger ikke
campingferie.

> Hvad gik galt?

Tingene er ikke afsluttet i sit forløb. Du kan ikke drage konklusioner
endnu om slutresultatet.

> De blev bange.

Jamen dog. Og det har du afsløret? hvordan, mon. Havde du en
pulstæller og et eeg apperatur på de herrer?

> Amerika ville være det eneste land i hele verden, der ville
> hjælpe Israel, hvis der gik ged i den; men Amerika har
> hænderne fulde i Irak og er i gang med at give op i
> Afghanistan.

De er ikke ved at give op. US forces bliver afløst af Natotropper i
stort omfang.
USA frigører kamphærdede tropper fra Afghanistan.

> [...]
> våben er egentligt bedst til at gøre en hamrende upopulær,
> fordi den slags våben mest af alt kun dræber uskyldige civile

Der foreligger på nuværende tidspunkt et rigeligt stort materiale om
hizbollahs måde at føre krig på. Guerilla taktik med fortsæt om at
glide ind og gemme sig blandt civilbefolkningen. Er hverken sympatisk
eller heltemodig.
Og vil næppe vække verdens sympati eller forståelse. Der er
optagelser af Hamas tropper køre i ambulance. Der er optagelser af
hizbollah gemme sig i civile gagager. Nok til at vække en vis
forståelse for situationen.

> En stensikker opskrift på at miste moralsk styrke og blive
> hadet af alverden. Sådan noget kan Israel bestemt ikke li'.
> Tænk hvis amerikanerne begyndte at hade Israels krig som
> amerikanerne nu hader deres egen krig?

Alle hader krig. Medmindre man på foranledning af krig og drab,
samtidig skaffer sig en plads i himlen med 72 smukke jomfruer til fri
disposition.

> Diebold kan jo heller ikke blive ved med narrestregerne uden
> det på et eller andet tidspukt går op for amerikanerne, hvad
> de udsættes for.
>
> De blev bange.

Er det eeg apperaturet og pulsmåleren, Henrik har som kilde....
Spændte Henrik lige et løgnedetektor udstyr på samtlige israelere,
sådan lidt i smug? Total overlegent, at kunne identificere følelsen,
må jeg tilstå.

> [...]
> kamphandlingerne, og nu arbejdes der så på højtryk for at
> finde en vej ud af redeligheden. Noget man heller ikke har en

Jeg må have stor respekt for den indsigt Henrik Svendsen har i de
forskellige motiver, intentioner, følelser og forløb. Og antage, at
Henrik har telepatisk forbindelse til stormestrene i bjergene i Tibet.
Henrik kender israels indstilling. USAs dagsorden. Syriens aftaler med
Iran.Og verdens indstilling. Dalai Lama må blive helt misundelig.
Respekt!

Eller blot konstatere. Her broderes særdeles vidtgående på fantasier
og hypoteser.

> Det ser elendigt ud for zionisterne.

Med en omkringliggende arabisk verden præget af religiøst fanatisme
og hensigter om Israels udslettelse af landkortet har det aldrig set
lyst ud for israelerne. De har dog klaret sig ganske fint, trods
overvældende flertal i antal hos modparten. Det bliver de nok ved med

Bruun