venstreorienteret vold
Fra : Mark Jensen

Dato : 13-08-06 10:10

jvf tidligere diskussion.

Dette er altså venstreorienteret vold, uanset om I vil vedkende det
eller ej. Sådan er det, begge fløje har meget brådne kar, og her er et
eksempel på en venstreorienteret af slagsen.

Fra : Mark Jensen

Dato : 13-08-06 10:11

On Sun, 13 Aug 2006 11:10:17 +0200, Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

> [...]
>eller ej. Sådan er det, begge fløje har meget brådne kar, og her er et
>eksempel på en venstreorienteret af slagsen.

og linket:

Fra : Sten Schou

Dato : 13-08-06 11:02

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> og linket:

Når det er fra den kant, så er det ikke vold, så er det en happening.

Hilsen Sten

Fra :    ab©

Dato : 13-08-06 14:16

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Når det er fra den kant, så er det ikke vold, så er det en happening.

Er det ikke (igen) lidt letkøbt at sætte politisk farve på noget, bare fordi
man ikke kan lide det der sker ? Tag nu de politiske briller af og se på
jeres omverden

ab©

--
- (-c:)

Fra : thomsen

Dato : 13-08-06 14:22

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Er det ikke (igen) lidt letkøbt at sætte politisk farve på noget, bare
> fordi man ikke kan lide det der sker ? Tag nu de politiske briller af og

enig - men de rabiate højrefjolser har et helt andet agenda her -de vil
partout have at enhver voldsepisode enten skal være foregået af
venstreorienterede eller muslimer, og er dette ikke tilfældet,så hævder de
det bare, for det tæller jo altid med i statistikken.

Det samme gør sig gældende når ledende politifolk hævder at de fremmede er
mest kriminelle ved udsagn som: "Vi har sigtet så og så mange af fremmed
herkomst" - nu er en sigtelse jo ikke lig med en domfældelse, men det skider
højrefjolserne højt og flot på - de mener at det bekræfter deres påstande.
Så intet kan anskues fra den kant uden politiske briller, som du skriver.
--
Thomsen

Fra : @

Dato : 13-08-06 16:35

On Sun, 13 Aug 2006 15:22:00 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

det skulle du selv prøve,
så vil du opdage at dem du er politisk uenig med har retlidt oftere
end du bryder dig om

> [...]
>venstreorienterede eller muslimer, og er dette ikke tilfældet,så hævder de
>det bare, for det tæller jo altid med i statistikken.

og balladen i nat

tror du selv på at der var ret mange KU'ere eller VU'ere blandt de
anholdte?

>Det samme gør sig gældende når ledende politifolk hævder at de fremmede er
>mest kriminelle ved udsagn som: "Vi har sigtet så og så mange af fremmed
>herkomst" - nu er en sigtelse jo ikke lig med en domfældelse,

næ men når man så virkelig kommer til domfældelserne så er arabisk
talenede muhamedanske unge af ffemmed herkomst vldsomt
overrepræsenteret
især når det gælder grov vold og groverøverier

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : thomsen

Dato : 13-08-06 17:38

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> det skulle du selv prøve,
> så vil du opdage at dem du er politisk uenig med har retlidt oftere
> end du bryder dig om

Nu var det ikke mig, der svarede med ovenstående, så mon ikke du skulle få
lidt mere styr på dine citater end du har?
Og nej, de har sjældent ret -for ikke at sige aldrig.

> og balladen i nat
>
> tror du selv på at der var ret mange KU'ere eller VU'ere blandt de
> anholdte?

Det har jeg ingen viden om -jeg kan konstatere at der heller ikke i artiklen
stod noget om politisk tilhørsforhold - det er noget du og andre lægger i
det, men derfor behøver det jo ikke at være korrekt. Der findes faktisk
mange unge, der overhovedet ikke går ind i et parti eller har særlig
politiske opfattelser udover enkeltsagsholdninger. Det gør dem ikke til
venstreorienterede, men måske mindre orienterede. Og vi har jo set at både
VU'ere og KU'ere har haft problemer med at opføre sig ordentligt, så man kan
aldrig vide.

> næ men når man så virkelig kommer til domfældelserne så er arabisk
> talenede muhamedanske unge af ffemmed herkomst vldsomt
> overrepræsenteret
> især når det gælder grov vold og groverøverier

og det kan du naturligvis dokumentere?
--
Thomsen

Fra : @

Dato : 13-08-06 19:16

On Sun, 13 Aug 2006 18:38:20 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>og det kan du naturligvis dokumentere?

nej

men det kan Danmarks Statistik

<<
http://www.dst.dk/OmDS/BagTal/Arkiv/14-05-2002-Indvandrere_kriminalitet.aspx
Indvandrere og efterkommeres kriminalitet er betydelig højere end
befolkningen som helhed. Det viser en ny undersøgelse fra Danmarks
Statistik, der belyser sammenhængen mellem kriminalitet og national
oprindelse. Kriminaliteten for mænd med udenlandsk oprindelse var 38
pct. højere end for samtlige mænd i Danmark i 2000, og for kvinder med
udenlandsk oprindelse var den 27 pct. højere. Sammenlignet med 1995 er
der tale om en stigning på 14 procentpoint for mændene og et fald på
19 procentpoint for kvinderne.
<<<<<

og folk fra justitsministeriet
<<<
http://ekspertpanelet.ms.dk/artikler/britta1.htm
Personer med indvandrerbaggrund er overrepræsenterede i
straffesystemet. Sådan er det i Danmark, og sådan er det i andre
lande.
<<<<<

og mere fra justitsministeriet
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=63272

og videncenteret for integration
http://www.vicir.dk/admin/database/upload/overkriminalitet.pdf

<<<<<
http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=578734
Prognose: Indvandrer-kriminalitet vi stige voldsomt
Af Jesper Termansen
Der bliver voldsomt mange flere unge kriminelle med indvandrerbaggrund
i de kommende tyve år. Og det er én af de væsentligste grunde til, at
der skal flere politifolk på gaden. Det viser Visionsudvalgets
prognoser for fremtidens politi.
<<<<<<<

http://www.dst.dk/upload/jpl_kronik_baggrund.pdf

en søgning på kriminalitet+indvandrere
http://www.google.com/search?q=kriminalitet%2Bindvandrere&hl=da&lr=lang_da&start=0&sa=N
gav 130.000 hits

gad vide hvorfor?

når en søgning på kriminalitet+danskere
http://www.google.com/search?hl=da&q=kriminalitet%2Bdanskere&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da
kun gav 152.000 hits

Fra : thomsen

Dato : 13-08-06 19:31

> [...]
> udenlandsk oprindelse var den 27 pct. højere. Sammenlignet med 1995 er
> der tale om en stigning på 14 procentpoint for mændene og et fald på

Du overser det sidste afsnit som jeg gerne skal give dig her:

"Men da indvandrere og efterkommere generelt er yngre end befolkningen som
helhed og i højere grad modtager sociale ydelser, så vil deres kriminalitet
alt andet lige være højere end befolkningen som helhed, da der er en klar
tendens til, at kriminalitet først og fremmest bliver begået af yngre
mennesker og personer, der modtager sociale ydelser. Derfor bliver der i
undersøgelsen også korrigeret for disse forhold, og det ændrer billedet
markant. Kriminaliteten for personer med udenlandsk oprindelse er så kun 7
pct. højere for mændene og 1 pct. lavere for kvinderne sammenlignet med hele
befolkningen."

Det betyder altså at dit vås med at der er tale om en "voldsom
overrepræsentation" ikke holder - at kvinderne faktisk er mindre kriminelle.

Endelig siger artiklen ikke ret meget om hvilke aldersgrupper der er tale
om, og dykker man ned i tallene vil man se at sammenligningerne ikke holder
hvis vi tager dem over en årrække, hvor kriminaliteten falder og hvor
indvandrernes kriminalitet er lig med danskernes.

Endelig tager du slet ikke højde for alle de indvendinger jeg har anført i
mit indlæg. Dem ser jeg da gerne en kommentar til før jeg overhovedet går
ombord i dine.

> en søgning på kriminalitet+indvandrere
> [...]

hvis jeg skulle bruge dine tal til noget, så ville jeg sige at danskerne er
mere kriminelle end indvandrere, da førstnævnte har hele 152.000 hits,
medens sidstnænvnte kun har 130.000 hits.

Men du kan ikke bruge sådanne tal til noget- google finder blot alle de
kombinationer der findes på området, uanset hvad der er skrevet og af hvem.
Det er en ren optællingsmaskine og ikke en maskine der siger ret meget om
indlæggenes validitet eller lødighed.

Skriver jeg fx en artikel hvor jeg bruger ordet saftsuseme 10 gange og en
anden artikel hvor bruger saftsusememand - så vil jeg med google kunne finde
at saftsuseme er 10 gange så hyppigt brugt som saftsusememand - hvad kan jeg
bruge det til? Ingenting.

--
Thomsen

Fra : @

Dato : 13-08-06 20:13

On Sun, 13 Aug 2006 20:30:59 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du overser det sidste afsnit som jeg gerne skal give dig her:

nej jeg kender alle bortforklaringerne og de politisk "korrekte"
undskyldninger

der alligevel ikke kan sløre indvandrernes store overrepræsentation
indefor kriminalitet

>Det betyder altså at dit vås med at der er tale om en "voldsom
>overrepræsentation" ikke holder - at kvinderne faktisk er mindre kriminelle.

det opvejer deres brødre og fætre så så rigeligt

så tallene for unge mænd er helt ekstreme

>Endelig siger artiklen ikke ret meget om hvilke aldersgrupper der er tale
>om,

du kan jo prøve at læse de links jeg poster til dig før du svarer

> [...]

>mit indlæg. Dem ser jeg da gerne en kommentar til før jeg overhovedet går

dine indvendinger ?

du mener de syge forsøg på bortforklaring af indvandreres
overkriminalitet

de har været forsøgt brugt her i gruppen før

>hvis jeg skulle bruge dine tal til noget, så ville jeg sige at danskerne er
>mere kriminelle end indvandrere, da førstnævnte har hele 152.000 hits,
>medens sidstnænvnte kun har 130.000 hits.

og du næsten praler af at du kender til statistik og
talbehandling!!!!!!

HINT---- hvor mange personer bor der i Danmark hvor stor en procentdel
af dem udgør 152.000?

hvor mange indvandrere bor der i Danmark hvor stor en procentdel af
dem udgør 130.000

Fra : thomsen

Dato : 14-08-06 18:06

> nej jeg kender alle bortforklaringerne og de politisk "korrekte"
> undskyldninger

Med andre ord: når du henviser til Danmarks statistik, så bruger du kun
det, du mener taler FOR dine fordomme, medens alt andet -også fra samme
kilde - er bortforklaringer?

Det er ikke troværdigt, men det anede mig at du havde en selektiv måde at
argumentere på. Kun ting, der tilsyneladende bekræfter dine fordomme synes
du om - hvis der kommer andre ting, endog fra samme kilde, så sier du dem
bare fra?

fuckquoting - siger det dig noget?
--
Thomsen

Fra : @

Dato : 14-08-06 18:34

On Mon, 14 Aug 2006 19:06:05 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

> [...]
>>
> Med andre ord: når du henviser til Danmarks statistik, så bruger du kun
>det, du mener taler FOR dine fordomme, medens alt andet -også fra samme

det er bortforklaringer

et røveri er et røveri

et voldeligt overfald er et voldeligt overfald

uanset om gerningsmændene sad skævt på potten som små

politi og domstole kunne skrive tykke bøger med alle de syge
undskyldninger forbryderne og deres forsvarere kan diske op med

og alt dette ændrer stadigvæke ikke på at 2. 0g 3. generatins
indvandrere er voldsomt overrepærsenteret i
kriminalitetsstatistikkerne

Fra : thomsen

Dato : 14-08-06 18:43

> det er bortforklaringer

næ, det er fakta.

> et røveri er et røveri

og et mord er et mord? Så når en bilist kører en gammel dame ned i tusmørket
fordi hun kommer i vejen for bilisten, så er det mord?

> et voldeligt overfald er et voldeligt overfald

Der er grader af "voldelige overfald" - det er ikke så entydigt som du
hævder.

> uanset om gerningsmændene sad skævt på potten som små

Nåeh, du snakker Kim2000 efter munden?

> politi og domstole kunne skrive tykke bøger med alle de syge
> undskyldninger forbryderne og deres forsvarere kan diske op med

Enhver har krav på en forsvarer - og det er logisk at en forsvarers rolle er
at forsvare sin klient. Men det er du ligeglad med, forstår jeg -du mener
blot at hvis en person er sigtet for en forbrydelse, så har han også begået
den. Jeg siger tak for kaffe med et sådant primitivt menneskesyn.

> og alt dette ændrer stadigvæke ikke på at 2. 0g 3. generatins
> indvandrere er voldsomt overrepærsenteret i
> kriminalitetsstatistikkerne

Du vil stadig ikke definere, hvad du mener med "voldsomt
overrepræsenteret, vel? Nuvel, så siger jeg: du tager fejl. De er
underrepræsenteret.
--
Thomsen

Fra : @

Dato : 14-08-06 19:23

On Mon, 14 Aug 2006 19:42:42 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

> [...]
>
>og et mord er et mord? Så når en bilist kører en gammel dame ned i tusmørket
>fordi hun kommer i vejen for bilisten, så er det mord?

og hvad har det at gøre med 2. og 3. generationsindvandreres voldsomme
overrepræsentation i kriminalstatistikkerne at gøre

>Der er grader af "voldelige overfald" - det er ikke så entydigt som du
>hævder.

og hvad har graden af overfaldet at gøre med 2. og 3.
> [...]

>Nåeh, du snakker Kim2000 efter munden?

>Enhver har krav på en forsvarer - og det er logisk at en forsvarers rolle er

selvfølgelig

> Du vil stadig ikke definere, hvad du mener med "voldsomt
>overrepræsenteret, vel?

meget over normalen

en faktor 2 f.eks.

Fra : thomsen

Dato : 14-08-06 21:44

> nej

så vidt jeg ved er der i dette tilfælde blevet myrdet en person -men du
kalder det ikke mord, men røveri er røveri uanset omstændighederne? Så hvis
du får en pistol i nakken eller et bombebælte omkring maven og bliver
beordret til at røve en bank og du så er udlænding, så skal du udvises af
landet for røveriet uanset at du er blevet tvunget til det?

> og hvad har det at gøre med 2. og 3. generationsindvandreres voldsomme
> overrepræsentation i kriminalstatistikkerne at gøre

Der er 1.ikke tale om "voldsom overrepræsentation"
2. statistikken siger intet om hvorvidt indvandrere er mere kriminelle end
danskere - statistikken tæller kun hoveder blandt dem, der er blevet snuppet
af politiet. Dem, der ikke er blevet snuppet eller dømt, tæller ikke med.

Så hvad du vil bruge det til ved jeg ikke -men det er din tolkning at
indvandrere er mere kriminelle end danskere fordi de optræder i statistikken
hyppigere - det er imidlertid ikke en konklusion du umiddelbart kan drage -
jf. tidligere indlæg om problematikken.

> [...]

af politiet. Dem, der ikke er blevet snuppet eller dømt, tæller ikke med.

Javel, men så er der ikke tale om "voldsom overrepræsentation" da der nævnes
omkring 7 %s overvægt hos mænd og en negativ procentdel hos kvinder.

Det er tal renset fra dobbelte "bookninger" m.v. læs selv henvisningerne jeg
har givet tidligere.

--
Thomsen

Fra : @

Dato : 15-08-06 15:12

On Mon, 14 Aug 2006 22:43:37 +0200, "thomsen" <th@invalid.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>så vidt jeg ved er der i dette tilfælde blevet myrdet en person

nej der er en person som er død ved et uheld

mord - forsæt planlægning

> -men du
>kalder det ikke mord,

nej færdselsuheld er uheld

>men røveri er røveri uanset omstændighederne?

planlægning forsæt

der er ingen som uafvidende "kommer til" at begå røveri

> [...]
>beordret til at røve en bank og du så er udlænding, så skal du udvises af
>landet for røveriet uanset at du er blevet tvunget til det?

eller er blevet hynotiseret af nogle små blå mænd fra månens bagside

>Der er 1.ikke tale om "voldsom overrepræsentation"

jo en ganske volsom overrepræsentation

>2. statistikken siger intet om hvorvidt indvandrere er mere kriminelle end
>danskere

det er lige nøjagtig det den gør

>- statistikken tæller kun hoveder blandt dem, der er blevet snuppet
>af politiet.

hvem har fortalt dig det???

>Dem, der ikke er blevet snuppet eller dømt, tæller ikke med.

tænk sig
dem der ikke figurerer i statistikken tæller ikke med!!

og ?

>Så hvad du vil bruge det til ved jeg ikke -men det er din tolkning at
>indvandrere er mere kriminelle end danskere fordi de optræder i statistikken
>hyppigere

det er faktisk det man bruger statistik til

>- det er imidlertid ikke en konklusion du umiddelbart kan drage -
>jf. tidligere indlæg om problematikken.

jo det både kan og bør man

hvis man ellers tør se virkeligheden i øjnene

Fra : konrad

Dato : 15-08-06 08:26

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> tror du selv på at der var ret mange KU'ere eller VU'ere blandt de
> anholdte?

Tror du der var mange SFU'er og SDU'er?

Fra : Patruljen

Dato : 14-08-06 19:38

@ wrote:

> [...]
>
> og hvad har graden af overfaldet at gøre med 2. og 3.
> generationsindvandreres voldsomme overrepræsentation i

Der er ingen tvivl overhovedet om en voldsom overrepræsentation af 2.
og 3. gere,
i statistikkerne. Men ikke alene er der en overrepræsentation.

Det vold som foretages overgår danske traditioner på området. Hele
vores sociale system er sat på hård prøve, og er på adskillige
områder ikke gearet til problemerne.

Regards Bruun

Fra : thomsen

Dato : 13-08-06 12:47

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> og linket:

Jeg kunne godt tænke mig at høre argumenterne for at det skulle være
venstreorienteret at være ung eller voldelig.

Ifølge linket, så er det en flok unge der var til fest og hvor den udviklede
sig - andet og mere står der ikke med mindre du lægger det i det at unge pr.
definition er venstreorienterede -især hvis en fest udvikler sig til vold?

For nogle år siden var der en flok unge fra Herlufsholm (svjh) der opførte
sig skændigt (og voldeligt) på en rejse -var de mon også venstreorienterede?
--
Thomsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-08-06 13:09

thomsen skrev:
> [...]
> sig skændigt (og voldeligt) på en rejse -var de mon også venstreorienterede?

"Jagtvej" + "hærværk mod biler" + "ildspåsættelse" + "brostenkast imod
Politiet"...

Tjah, man tænker hurtigt sit, nemlig at det enten er Ungdomshusets
beboere, der har været på skrammer eller måske endda en flok lokale
unghelligkrigere, der har været ude på at lege "fransk forstadsintifada"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-08-06 12:36

"thomsen" <th@invalid.com> skrev i en meddelelse

> For nogle år siden var der en flok unge fra Herlufsholm (svjh) der opførte
> sig skændigt (og voldeligt) på en rejse -var de mon også
> [...]

Hvorfor underskriver du dig som Thomsen med lille "t" vi ved sgu da godt at
det er dig dit gamle røvhul. Tror du at vi kommer hjem til dig, eller at
nogen begynder at ringe til dig og true dig eller sådan noget. Dertil er du
for uinteressant og kedelig.

Fra : thomsen

Dato : 15-08-06 18:13

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er dig dit gamle røvhul. Tror du at vi kommer hjem til dig, eller at
> nogen begynder at ringe til dig og true dig eller sådan noget. Dertil er

jeg forstår ikke hvad du mener her -kan du forklare det nærmere?
--
Thomsen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 15-08-06 21:59

>. Dertil er
>
> jeg forstår ikke hvad du mener her -kan du forklare det nærmere?
> --
> Thomsen

Nej fandme nej.

Fra : thomsen

Dato : 16-08-06 17:27

> "thomsen" <th@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Nej fandme nej.

hvorfor kommer du så med det vrøvl, du kom med? Er du sindssyg?
--
Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-06 13:28

> jvf tidligere diskussion.
>
> Dette er altså venstreorienteret vold, uanset om I vil vedkende det
> eller ej.

Hvor ved du det fra ??????????

Sådan er det,

Øh nå, igen, hvor ved du det fra ??????????

begge fløje har meget brådne kar, og her er et
> eksempel på en venstreorienteret af slagsen.

Nej højrefløjen har nogle slemme eksemplarer på deres side med masser af
vold og ballade i.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : konrad

Dato : 15-08-06 08:26

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> jvf tidligere diskussion.
>
> Dette er altså venstreorienteret vold, uanset om I vil vedkende det
> eller ej.

Forklar hvad der gør "volden" (ingen kom til skade, btw)
"venstreorienteret"???