FBI-havearbejd
Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-06 13:46

En gammel araber har boet i New York i over 40 år. Han vil gerne
plante kartofler overalt i sin tilgroede have, men han er alene,
gammel og svag. Hans søn er i Paris, så den gamle mand sender en mail
til ham, hvor han klager sin nød:

"Kære søn, jeg er meget nedtrykt, for jeg kan ikke plante kartofler i
min have. Jeg er sikker på, at hvis bare du var her, så ville du
hjælpe mig. Hilsen din far"

Den følgende dag, modtager han et svar fra sin søn: "Kære far, hold
dig venligst fra haven. Det er der, jeg har gemt du-ved-nok! Hilsen,
din søn."

Klokken 4 om morgenen kommer FBI, CIA og specialstyrkerne til den
gamle mands hus. De går straks igang med at grave hele haven op,
endevender hver eneste kvadratcentimeter, men finder intet. Skuffede
forlader de hans ejendom.

Næste dag modtager den gamle mand en ny mail fra sin søn: "Kære far,
jeg håber at din have nu er gravet op, så du kan plante dine
kartofler. Det var alt, hvad jeg kunne gøre herfra. Hilsen Ahmed"

Fra : Michael Weber

Dato : 12-08-06 21:23

> [...]
> jeg håber at din have nu er gravet op, så du kan plante dine
> kartofler. Det var alt, hvad jeg kunne gøre herfra. Hilsen Ahmed"

*rofl*

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-06 00:10

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in message

> *rofl*

Faktisk er der i "1001 nat" et eventyr om en far, der får sine dovne
sønner til at gennemgrave haven, ved at foregive at der under mulde er
gemt en stor guld-skat.
Så FBI-versionen er en tillempning/omarbejdning til terrorist-alderen.

Mange af Sherezade-eventyrene fra Harun al Rashids år-800 Bagdad
findes i nabolande, især Indien, og Holbergs Jeppe-på-bjerget har også
sit tema i den internationale folklore-skat som 1000&een nat
overlapper.(HCA er også tyv herfra - ond copyright-lov var ukendt i
fortidige guldaldre)

Muslimelskere er så bundnaive at de tager Bagdad-eventyrene som tegn
på at kunstnerisk kreativitet har forekommet i Islams riger, men
sådant er aldrig forekommet.
Profeten forbyder jo nytænkning, logik og intelligens, til fordel for
stive ritualer om rengøring og bøn mod Mekka.

Eventyrerne er langt ældre end muhamedanismen og blev SAMLET ca år
800, dengang den vise Harun al Rashid var kalif i Bagdad, og muslimsk
tænkeforbud ikke var trængt ind og cementeret.

Idag er betonmuhamedanisme størknet overalt og fornyelse mht
videnskab, kultur, matematik, ja selv olieborings-maskineri, som man
lever af, er utænkelig. Alt gavnligt er kopieret fra Vesten nu.

Guldalderen fx i muslimsk Spanien år 900 var efterslæb fra
Nebudkanezars og Kyros og Darius's Iran-Irak, hvor kunstvanding var
udviklet og filigran-arkitektur som Alhambras.
Matematik i Damaskus og Aristoteles-bearbejdning er også fra de første
århundreder efter profeten, hvor stivsindet var halvfærdigt,
endnu.Henrik Harpestrengs urtemedicin er også lært af
førmiddelalder-Mellemøsten. Fornyelse stoppede før de fircifrede
årstal kom til

Fra : GB

Dato : 13-08-06 07:47

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in news:44de3863$0
$3448$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> *rofl*

Den er meget, meget gammel. Jeg kender en version fra DDR.

GB

Fra : Michael Weber

Dato : 13-08-06 14:52

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in news:44de3863$0
> $3448$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Den er meget, meget gammel. Jeg kender en version fra DDR.

Do tell :)

> --
> Med venlig hilsen
> GB

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : GB

Dato : 13-08-06 16:47

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote in news:44df2e3a$0$159
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Do tell :)

Der er det bare Stasi, som graver have...

GB