Den nye UN-resolution (link)
Fra : GB

Dato : 12-08-06 08:12

Her er den engelske ordlyd på UN-resolution 1701:

Ingen quotes - læs selv det hele.

GB

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-08-06 09:01

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:Xns981D5D83B4EC4Youremail@130.227.3.84...

> Her er den engelske ordlyd på UN-resolution 1701:
> Ingen quotes - læs selv det hele.

Og på Dansk

FN's Sikkerhedsråd vedtager resolution

FN's Sikkerhedsråd har vedtaget en resolution, der kræver ophør
af alle kampe mellem Israel og Hizbollah samt udstationering af en
FN-styrke på 15.000 mand i Libanon.

FN's Sikkerhedsråd har i nat enstemmigt en resolution, der kræver
ophør af alle fjendtligheder mellem Israel og Hizbollah og udstationering
af en 15.000 mand stor international styrke, der skal hjælpe den libanesiske
hær med at iværksætte og fastholde en våbenhvile i landet.

I resolutionen hedder det, at Hizbollah skal afslutte angrebene på Israel,
og at Israel skal afslutte dets »offensive militære operationer« i Libanon.

Libanon accepterer resolution
Både i Israel og Libanon støtter man umiddelbart resolutionen, forlyder det.

Den libanesiske regering har ifølge nyhedsbureauerne accepteret
resolutionen og vil aflevere en formel accept i løbet af lørdagen,
meddeler en libanesisk regeringskilde.

Israel bakker op
Også Israel støtter resolutionen. Den israelske ministerpræsident
Ehud Olmert har orienteret den amerikanske præsident George W. Bush om,
at Israel støtter resolutionen, siger en israelsk regeringskilde.

»Ministerpræsidenten har talt med præsident Bush og takket
for præsidentens indsats for de israelske interesser
(under udarbejdelsen af resolutionen) i Sikkerhedsrådet«,
siger embedsmanden ifølge det britiske nyhedsbureau Reuters.

Møde søndag
En anden regeringskilde sagde dog inden afstemningen i sikkerhedsrådet,
at den israelske hær ikke vil indstille offensiven i Libanon, før det israelske
ministerråd har fået forelagt og har overvejet resolutionen.
Det sker på et møde søndag.

Israel har tidligere i dag udvidet angrebet mod Hizbollah, og
israelske tropper er rykket frem i det sydlige Libanon.

Politiken.dk

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 12-08-06 10:20

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
>
> Israel har tidligere i dag udvidet angrebet mod Hizbollah, og israelske
> tropper er rykket frem i det sydlige Libanon.

Endnu et knæfald for zionistisk militarisme. Mit bedste gæt er , at den
resolution ikke er det papir værd den er skrevet på.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : @

Dato : 12-08-06 12:15

On Sat, 12 Aug 2006 11:20:02 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Endnu et knæfald for zionistisk militarisme. Mit bedste gæt er , at den
>resolution ikke er det papir værd den er skrevet på.

er du da blevet rablende gal?

Libanon angriber et naboland med raketter i tusindvis

Israel forsøger blot at forsvare sig

i en verden hvor medierne hyler og skriger over nogle få ubetydelige
civile tab i det land som selv startede krigen

Libanon burde fuldstændig afvæbnes og tvinges til at betale for de
skader de har påført deres naboland

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Jesper

Dato : 12-08-06 12:35

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> civile tab i det land som selv startede krigen
>
> Libanon burde fuldstændig afvæbnes og tvinges til at betale for de

Forsvare hvad? Deres hegemoni over ulovligt besat land, det er det de
forsvarer.

Omkring 1000 civile libanesere er blevet dræbt af zionisterne.

Fra : @

Dato : 12-08-06 13:24

On Sat, 12 Aug 2006 13:35:10 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Forsvare hvad?

deres land mod vilkårlige angreb fra en forbryderorganisation som
deres naboland har undladt at afvæbne

>Omkring 1000 civile libanesere er blevet dræbt af zionisterne.

og det tal har du fra hvem?

og selv om det så er i nærheden af 1000 så er det endog meget billligt
sluppet

Libanon kunne jo blot i tide have sørget for at der ikke skete angreb
på nabolandet

Fra : Jesper

Dato : 12-08-06 13:44

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> deres land mod vilkårlige angreb fra en forbryderorganisation som
> deres naboland har undladt at afvæbne

Hizbollah er netop ikke en forbryderorganisation.

De "vilkårlige" angreb er svar på israels overgreb mod civilbefolkningen
i Gaza og Israels fortsatte udlovlige besættelse af libanesisk land i
Sheeba Farms.

> [...]
> sluppet
>
> Libanon kunne jo blot i tide have sørget for at der ikke skete angreb

Dvs. du mener Israel har lov til at myrde løs af civilbefolkningen efter
forgodtbefindende?

Fra : @

Dato : 12-08-06 13:59

On Sat, 12 Aug 2006 14:44:01 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hizbollah er netop ikke en forbryderorganisation.

jo så sandelig er den så

>De "vilkårlige" angreb er svar på israels overgreb mod civilbefolkningen
>i Gaza

det viser jo netop at Hisbollah er en forbryderbande

som blander sig i en konflikt der ikke kommer dem ved

> og Israels fortsatte udlovlige besættelse af libanesisk land i
>Sheeba Farms.

Shebaa Farms er syrisk land

og det viser igen igen at Hisbollah er en forbryderbande

som blander sig i en konflikt der ikke kommer dem ved

>Dvs. du mener Israel har lov til at myrde løs af civilbefolkningen efter
>forgodtbefindende?

man kan ikke føre krig uden at der er civile tab, og tabene i Libanon
er minimale

Libanon kunne jo blot i tide have sørget for at der ikke skete angreb
på nabolandet

så Libaneserne er faktisk selv ude om de "tæv" de får

Fra : Jesper

Dato : 12-08-06 14:09

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> jo så sandelig er den så

Dokumentation, tak!

> det viser jo netop at Hisbollah er en forbryderbande
>
> som blander sig i en konflikt der ikke kommer dem ved

> Shebaa Farms er syrisk land

Hvordan kan det så være at Syrien siger det er libanesisk?

> og det viser igen igen at Hisbollah er en forbryderbande
>
> som blander sig i en konflikt der ikke kommer dem ved

Er forsvaret imod en brutal invaderende magt ikke noget der vedrører
/alle/ libanesere?

> man kan ikke føre krig uden at der er civile tab, og tabene i Libanon
> er minimale

1000 menneskeliv er minimale tab?

> Libanon kunne jo blot i tide have sørget for at der ikke skete angreb
> på nabolandet
>

> så Libaneserne er faktisk selv ude om de "tæv" de får

Ja, de civile er selv uden om det, ikke sandt?

Og libaneserne må beklage, at Hitler ikke gjorde arbejdet færdigt!

Fra : @

Dato : 12-08-06 16:44

On Sat, 12 Aug 2006 15:09:27 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Dokumentation, tak!

læs nogle aviser udgivet i løbet af bare de sidste tre-fire uger

>Hvordan kan det så være at Syrien siger det er libanesisk?

fordi de skal bruge en undskyldning for Hizbollahs fortsatte
eksistensberettigelse

hvordan kan det gå til at da Israel under seksdagskrigen i 1967
besatte golan som Shebaa Farms er en del af var Shebaa Farms syriske

på trods af at Syrien hævder at de allerede i 1951 forærede området
til Libanon

og

hvordan kan det være at Libanon ikke i 1967 protesterede mod dem
Israelske besættelse af Shebaa Farms?

>Er forsvaret imod en brutal invaderende magt ikke noget der vedrører
>/alle/ libanesere?

Israel trak sig ud af Libanon i år 2000, og FN har erklæret at Israel
opfyldte sin del af den resolution der lå til grund for
tilbagetrækningen

dem der så manglede at opfylde deres del var som sædvanlig israels
modstandere

>1000 menneskeliv er minimale tab?

>Ja, de civile er selv uden om det, ikke sandt?

ja, det er dem som har sammensat regeringen
og det er dem som har tilladt Hizbollah at fremture med dderes
voldsforbrydelser

>Og libaneserne må beklage, at Hitler ikke gjorde arbejdet færdigt!

nå slap de nu op?

Fra : Jesper

Dato : 12-08-06 17:17

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> læs nogle aviser udgivet i løbet af bare de sidste tre-fire uger

Åltså ingen dokumentation.

> [...]
> til Libanon
>
> og
>
> hvordan kan det være at Libanon ikke i 1967 protesterede mod dem

Hvis vi skal holde os til fakta, så er lokalbefolkningen i Sheeba Farms
libanesisk og de har jorde på begge sider af grænsen. Det, at Sheeba
Farms skulle være syrisk stammer for fejlbehæftede kort fra den franske
kolonimagt. Indbyggerne i Sheeba har altid betalt deres skat til Libanon
(så længe det har været uafhængigt) og fulgt libanesiske love. Før 1967
var den præcise grænsedragning ikke nogen de to lande gad beskæftige sig
med, fordi der ingen problemer var. Lokalbefolkningen gjorde som den
altid havde gjort og ingen havde noget problem med det. I 1967 blev det
anderledes: Efter den zionistiske okkupation blev adgangen til området
fra Libanon først begrænset, dernæst totalt afspærret.
Hvis Sheeba tilhører Syrien, så har de i overenstemmelse med folkeretten
naturligvis lov til at overdrage området til Libanon. Hvis zionisterne
er i tvivl om, hvem der ejer Sheeba Farms, så synes jeg de skulle spøge
Den Internationale Domstol i Haag under FN.

> [...]
> tilbagetrækningen
>
> dem der så manglede at opfylde deres del var som sædvanlig israels

Israel opfyldte fortsat ikke 242.

> ja, det er dem som har sammensat regeringen
> og det er dem som har tilladt Hizbollah at fremture med dderes
> voldsforbrydelser

Forsvar for landet og resolution 242.

?

Fra : GB

Dato : 13-08-06 08:12

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> nå slap de nu op?

Nej, Jesper er bare sprunget ud som fuldblods nazist.

GB

Fra : Lyrik

Dato : 14-08-06 21:35

> "@" <1[at]invalid.net> wrote in

> Nej, Jesper er bare sprunget ud som fuldblods nazist.
>
> --
> Med venlig hilsen
> GB
++++++++++++++++++++++

Det var dog skrækkeligt!;-( Men sandt er det,-desværre.

Jesper! Skammer du dig ikke?-Besind dig.

Hilsen
Jens?

Fra : Henning

Dato : 13-08-06 01:05

klip...

> [...]
>
> De "vilkårlige" angreb er svar på israels overgreb mod civilbefolkningen
> i Gaza og Israels fortsatte udlovlige besættelse af libanesisk land i
....klip

Hvor i alverden er du vokset op. Dine holdninger er de mest forstyrede jeg
har oplevet.

Prøv at komme ud af dit "modersskød" og oplev verden som den er, giv livet
en chance.

Bryd æggeskallen.

Fra : Jesper

Dato : 13-08-06 02:30

Henning <anders@nd.dk> wrote:

> [...]
> har oplevet.
>
> Prøv at komme ud af dit "modersskød" og oplev verden som den er, giv livet

Jeg bruger den indvendige side af skallen..i modsætning til
zionistproselytterne, der kritikløst taler Israel efter munden.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 12-08-06 16:29

@ skrev:

> er du da blevet rablende gal?
>
> Libanon angriber et naboland med raketter i tusindvis

Det var Hezbollah, der sendte raketter i tusindvis mod Israel, og
først efter Israels massive angreb på Libanon - bortset fra de
Katyusha artilleri-raketter Hezbollah tidligere har sendt ind
over grænsen (jeg har ikke lige det samlede antal).

Men selvfølgelig er det et alvorligt problem, at en stat ikke har
kontrol over tingene på den måde. Man må håbe, at FN-resolutionen
kan danne grundlag for at løse det problem, så israelerne ikke
længere skal finde sig i at blive ramt af raketter affyret fra
Libanesisk territorium.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

-- To hell with religious rhetoric in politics! --

Fra : @

Dato : 12-08-06 17:44

On Sat, 12 Aug 2006 17:28:54 +0200, Mogens Michaelsen
<momi@stofanet.dk> wrote:

>Det var Hezbollah, der sendte raketter i tusindvis mod Israel, og
>først efter Israels massive angreb på Libanon

nej der blev sendt raketter ind mod civile i israel samtidig med
angrebet hvor der blev dræbt og kidnappet Israelske soldater

> [...]
>kan danne grundlag for at løse det problem, så israelerne ikke
>længere skal finde sig i at blive ramt af raketter affyret fra

jeg har læst men ikke fået bekræftet at Libanon i 1999- 2000 rent
faktisk bad FN om hjælp til at afvæbne Hizbollah men at FN nægtede

nogen som ved noget om det?

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 13-08-06 02:44

@ skrev:
> [...]

Tag lige at citere ordentligt!
Her udelukker du noget, der forvrænger meningen.
(se tidligere i tråden).

Hizbollah sendte ganske vist artilleri-raketter ind over grænsen
før begivenhederne tog fart, og også i forbindelse med deres
tilfangetagelse af de 2 israelske soldater - men det var først
efter Israels massive angreb på Libanon, at de begyndte at sende
raketter i *større* antal ("tusindvis") dybt ind i Israel.

Fra : GB

Dato : 12-08-06 10:17

"Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote in

> Og på Dansk

Det link, du bringer, indeholder ikke deklarationens ordlyd på dansk.
GB

Fra : Joakim

Dato : 12-08-06 11:01

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Her er den engelske ordlyd på UN-resolution 1701:

> Ingen quotes - læs selv det hele.

I Japan ville en mand som Peres have begået harikiri.

Hvorimod i Israel:

Peres: UN resolution `vindicates` Israel`s month-long military
campaign (Reuters)

FN's resolution, ja den er naturligvis en hån mod alle tænkende,
frihedselskende mennesker. End ikke kravet om en øjeblikkelig,
betingelsesløs frigivelse af de to kidnappede israelske soldater -
krigens påskud - er nedfældet i resolution 1701.

Kort sagt, resolutionen er et tilbageslag i krigen mod det radikale
islam. En regional stormagt er født og dens hovedsæde ligger i
Teheran. De onde ler, de gode græder og imellemtiden kan Israel
forberede sig på en endnu mere blodig krig, som lurer i horisonten.

Fra : Peter Bang

Dato : 12-08-06 11:25

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev:
> [...]
>betingelsesløs frigivelse af de to kidnappede israelske
soldater -
>krigens påskud - er nedfældet i resolution 1701.

Det ville jo være lidt absurd at stille krav om frigivelse af
israelske soldater indfanget på syrisk jord. Og yderligere vil
det være direkte latterligt at stille kravene på vegne af
Israel, der for et par måneder siden rendte rundt og arresterede
det diverse regeringsmedlemmer rundt om i regionen.

>Kort sagt, resolutionen er et tilbageslag i krigen mod det
radikale
>islam.

Whatever. Israelerne ser resolutionen som en sejr. Og har da for
god ordens skyld også valgt at optrappe den styrkemæssige
indsats. Muligvis blot for at demonstrere glæden over
interventionen.

>En regional stormagt er født og dens hovedsæde ligger i
>Teheran. De onde ler, de gode græder og imellemtiden kan Israel
>forberede sig på en endnu mere blodig krig, som lurer i
>horisonten.

Ja, hvis man er villig til starte en krig fordi israelske
soldater kvajer sig i Syrien, så kan det jo være svært at undgå
yderligere konfrontationer.

Fra : @

Dato : 12-08-06 13:16

On 12 Aug 2006 10:24:49 GMT, Peter Bang <peterbang@MV6K8privat.dk>
(slet MV6K8) wrote:

> [...]
>Israel, der for et par måneder siden rendte rundt og arresterede
>det diverse regeringsmedlemmer rundt om i regionen.

at terrorister sidder i en regering gør dem da ikke pludselig til
hellige køer

Hamas er ansvarlig for en hel flok terrorbomber mod civile israelere
at arrestere lederne og retsforfølge dem er vel helt naturligt

>Ja, hvis man er villig til starte en krig fordi israelske
>soldater kvajer sig i Syrien, så kan det jo være svært at undgå
>yderligere konfrontationer.

en byge af raketter mod civile mål i det nordlige Israel

hvad har det med Syrien at gøre

Fra : Peter Bang

Dato : 12-08-06 14:06

@ <1[at]invalid.net> skrev:
> [...]
<peterbang@MV6K8privat.dk>

arresterede

>at terrorister sidder i en regering gør dem da ikke pludselig

Nej. Har jeg nævnt noget i den retning?

>Hamas er ansvarlig for en hel flok terrorbomber mod civile
israelere
>at arrestere lederne og retsforfølge dem er vel helt naturligt

Ja. Og israelske soldater der render rundt og skaber sig i
Syrien møder så selvsamme natutlige skæbne.

undgå

>en byge af raketter mod civile mål i det nordlige Israel
>
>hvad har det med Syrien at gøre

Ifølge israelerne selv blev offensiven begyndt pga. det de
kalder 'kidnapning af soldater', hvad det så end betyder.

Og med de ting israelerne render rundt og laver i regionen er
det jo oplagt, at de bør forberede en del konfrontationer på
diverse fronter.

Fra : @

Dato : 12-08-06 16:36

On 12 Aug 2006 13:05:44 GMT, Peter Bang <peterbang@KSW0Iprivat.dk>
(slet KSW0I) wrote:

> [...]
>israelere
>
>Ja. Og israelske soldater der render rundt og skaber sig i
>Syrien møder så selvsamme natutlige skæbne.

de skaber sig ikke de holder et område besat som mange års erfaring
har vist dem ellers vil blive brugt som base for angreb på civile i
Israel

og hvad blander Hizbollah-forbryderne fra Libanon sig i en disput
mellem Syrien og Israel for

vel kun med det formål at lave ufred da der ellers kunne stilles et
endog stort spørgsmålstegn ved Hizbollahs eksistensberettigelse

> [...]
>
>Og med de ting israelerne render rundt og laver i regionen er
>det jo oplagt, at de bør forberede en del konfrontationer på

laver

de har blot forsvaret sig mod en flok forbryderstater som ikke ville
rette sig efter en FN-flertalsafgørelse

og det har de gjort nu i 58 år

er det ikke på tide at verdenssamfundet snart tager sig sammen og
fortæller disse arabisk-muhamedanske frobryderregimer at det er på
tide de begynder at opføre sig blot lidt civiliceret

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 12-08-06 13:02

Joakim skrev:
> [...]
> betingelsesløs frigivelse af de to kidnappede israelske soldater -
> krigens påskud - er nedfældet i resolution 1701.

.... Og dermed indrømmer Israel vel også, at det netop kun var et
*påskud* til at angribe Libanon?

Havde tilfangetagelsen af de to israelske soldater været selve
årsagen eller motivet, så havde Israel helt sikkert fastholdt, at
det skulle med.

Så er det lige med, om den Israelske regering har tænkt sig at
fortælle verden, hvad det *virkelige* motiv til overfaldet på
Libanon har været?

Det hedder iøvrigt normalt *tilfangetagelse* når det er soldater.
Kidnapning er når det er civile.

> [...]
> Teheran. De onde ler, de gode græder og imellemtiden kan Israel
> forberede sig på en endnu mere blodig krig, som lurer i horisonten.

Her nærmer du dig nok det der var Israels *virkelige* motiv til
at overfalde et naboland. Det var et led i et større korstog mod
islam - sammen med amerikanerne. Derfor havde amerikanerne ikke
særlig travlt med at presse en våbenhvile igennem.

Det er nok rigtigt, at det usympatiske præstestyre i Iran kommer
styrket ud af affæren. Men det viser jo kun (endnu en gang), hvor
tåbelig USA's udenrigspolitik er. Man bærer sig ad på sådan en
måde, så fjenden vinder, og anti-demokratiske kræfter vinder
frem. Ofte endda til trods for, at enhver med en smule kendskab
til verden kan forudsige det (f.eks. problemerne i Irak).

Verden styres desværre af en flok idioter for øjeblikket.

Idioter med lidt for mange avancerede våben.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/