En finger til terroristerne
Fra : Zeki

Dato : 12-08-06 02:57

Ha ha! Endnu et terrorkomplot afværget. Godt nok denne gang pga nogle har
anmeldt nogle andre, men uden den øgede sikkerhed, kunne katastrofen sikkert
være indtruffet alligevel. (Glæder mig til at læse om de beviser der
forhåbentligt kommer)

Siden frihedsgudinden blev lukket i 2001 har det ikke skortet på "fingre"
til terroristerne rundt omkring i verden - især i lande som England og USA.
Øget sikkerhedskontrol, mere overvågning, ja nu skal selv håndbagage
forbydes. Ikke engang et sølle brilleetui må man have med ombord. Hvis man
f.eks flyver til USA bliver man som det første budt velkommen af den
amerikanske nationalgarde efter man er landet. Sikkerhed, kontrol og
overvågning. Yep, det er svært at være terrorist i øjeblikket. Heldigvis.

Eller er det? Kan "Krigen mod terror" vindes? Vil vi på et tidspunkt se
endnu amerikansk præsident stå på endnu et hangarskib med endnu et "mission
accomplished"-banner hængende?

(Jeg undrer mig i øvrigt over at den amerikanske præsident sidste år kunne
nævne en lang række terrorkomplotter som var blevet forhindret i USA siden
2001, når det efterfølgende kom frem at der ikke var foretaget en eneste
arrestation.)

Så længe der findes meget sure mennesker, med midler til at begå meget
modbydelige forbrydelser, hvad skal så forhindre dem i at gøre det? Flere
overvågningskameraer? Militær på gaderne? Udgangsforbud?

Efter sikkerheden blev skærpet omkring ambassader efter en række bombninger
for årtier siden, begyndte palæstinenserne at kapre fly i stedet. Da
sikkerheden og kontrollen blev øget her, droppede de den taktik og begyndte
at sprænge busser i stedet.

Hvor meget skal vi sikre, og hvor meget kan vi sikre?
Jo flere "fingre" vi giver terroristerne, jo mere tvinger vi os selv i knæ.
Vi kan da sagtens give dem den ultimative finger: At indføre et lukket
kontrol- og overvågningssamfund, i stedet for det åbne demokrati som vi
heldigvis pt lever i. Måske er det dét der skal til for at "krigen mod
terror" skal vindes? At vi giver os selv fingeren?

Mvh
Zeki

Fra : John Degn Jessen

Dato : 12-08-06 07:50

du har ret i at vi begrænser vores egen frihed for at knægte terror, og så
er det jeg mener at røvhullerne har vundet.
det er jo netop det de er ude på, de udøver jo ikke terror for terror'ens
skyld men få at lave uorden i vores vestlige system. og vi må sige de har
lykkedes meget godt indtil nu.

Jeg ser faktisk kun een mulighed for at vi kan få noget af vores frihed
tilbage, er at lukke vor vestlige verden hermetisk af for 3. lande. vi må jo
erkende at EU er et slaraffenland for terrortrafik, kontrollen ved de ydre
grænser er helt til grin.
og internt er det endnu værre. når man ser hvor mange flygtninge der kommer
ind uden videre så er beviset ganske klart.

vi er nødt til at kæmpe for vor egen frihed, men det skal ikke være på
bekostning af denne. fandme nej !
blot skal vi finde en måde at gøre det på.

/jj

Fra : Allan Riise

Dato : 12-08-06 07:54

Zeki wrote:
> [...]
> katastrofen sikkert være indtruffet alligevel. (Glæder mig til at
> læse om de beviser der forhåbentligt kommer)

Sidst UK hævdede noget sådant, der blev alle sigtede/anholdte løsladt igen,
der var ikke det mindste bevis..

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-06 08:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Sidst UK hævdede noget sådant, der blev alle sigtede/anholdte løsladt
> igen, der var ikke det mindste bevis..

Og ?

Fra : Allan Riise

Dato : 12-08-06 08:41

Knud Larsen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Og ?

Så vi må vente med konklusionerne...

Vi ved ikke om det er en "and" som myndighederne i UK/Pakistan er røget på.

Vi ved ikke om det er en strategi bevidst fra terroristernes side, får at få
myndighederne til at se til en side, medens de udøver terror til anden side!

Vi ved ikke om det er en person/personer der har "stukket" andre af helt
andre grunde end terror.

Men klart, *er* det et terroranslag der er blevet stoppet i optakten, så
meget des bedre, men jeg mener altså man skal være forsigtig med at
konkludere.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-06 08:26

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
>
> Eller er det? Kan "Krigen mod terror" vindes? Vil vi på et tidspunkt se
> endnu amerikansk præsident stå på endnu et hangarskib med endnu et

Nu er man da i det mindste nået så langt, at man følger det Daniel Pipes har
argumenteret for i årevis, man kalder en spade en spade. Det er IKKE en krig
mod terror, det er en krig mod islamiske fascister.

> [...]
> 2001, når det efterfølgende kom frem at der ikke var foretaget en eneste

Der skal jo utrolig gode beviser til før nogen kan dømmes i vestlige lande,
og når en terrorhandling ikke er blevet udført så må man ofte opgive at
dømme folk. Lad os nu se dem der blev nuppet i Serbien?, de kender jo intet
til de pistoler og dem sprængstof som tilfældigvis fandtes på deres værelse,
og de havde skam kun "leget" at de angreb, - kan vi dømme dem for det?

> [...]
> som vi heldigvis pt lever i. Måske er det dét der skal til for at "krigen
> mod terror" skal vindes? At vi giver os selv fingeren?

Det er selvfølgelig stærkt kedeligt, men vi er jo nu nødt til at forbyde fx
væsker i håndbagage, - det ER jo efterhånden sværere for fascisterne, at
lave det nummer de lagde op til. De kan selvfølgelig finde andre mål, og
selvfølgelig er det så nemt som ingenting at dræbe mange mennesker, de kan
let detonere en bombe *i* en lufthavn pakket med mennesker, men de vil have
spektakulære aktioner, småmordene virker kun i Israel.

Iøvrigt kan vel over 3000 mennesker takke tortur i Pakistan for at de er i
live efter den 22. august. Efter at de fangne personer i Pakistan havde
været i politiets varetægt i et par dage fortalte de om komplottet, - så kan
man selv tænke sig til resten.

Fra : Zeki

Dato : 12-08-06 08:46

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er man da i det mindste nået så langt, at man følger det Daniel Pipes
> har argumenteret for i årevis, man kalder en spade en spade. Det er IKKE
> en krig mod terror, det er en krig mod islamiske fascister.

Hmm...ja, måske. Nu da IRA og andre store terrororganisationer ikke er mere,
så er der naturligvis stort set kun de onde islamiske fascister tilbage. Mon
man også tør/vil/kan forhandle med dem?

> [...]
> kender jo intet til de pistoler og dem sprængstof som tilfældigvis fandtes
> på deres værelse, og de havde skam kun "leget" at de angreb, - kan vi

Ja, den er jo svær. Jeg tror at de skal presses til en indrømmelse før de
kan dømmes.

> [...]
> live efter den 22. august. Efter at de fangne personer i Pakistan havde
> været i politiets varetægt i et par dage fortalte de om komplottet, - så

Jeg læste ellers noget om at det var en muslim i England der havde stukket
sine bekendte fordi han var bekymret.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-06 09:26

> [...]
> mere, så er der naturligvis stort set kun de onde islamiske fascister
> tilbage. Mon man også tør/vil/kan forhandle med dem?

Der ER ikke noget at forhandle om, det er jo en stor del af problemet, de er
imod alt hvad vesten står for, og vil have islam indført i hele verden.
Hvordan vil du give indrømmelser der?

> [...]
> kan dømmes.

> Jeg læste ellers noget om at det var en muslim i England der havde stukket

Man har hørt begge versioner, men den om Pakistan er mest detaljeret. Det
siges at man i UK ikke troede på det utrolige komplot, som man fra
pakistansk side rapporterede om, - og så kan måske en engelsk muslim have
overbevist dem om at den var god nok.

Forresten vdr Mona Sheikh på Deadline, det var meget fornuftigt, hvad hun
sagde, der var bare intet af det, som ville kunne stoppe nye terrorister i
at udvikles. Det er jo IKKE et spørgsmål om at vi bare skal indrette
samfundet mrtr på islam - som hun gerne ser - , og et spørgsmål om
uddannelse osv, - i UK HAR de jo netop indrettet sig på islam i alt for høj
grad.
Dem der er kraftreligiøse er ofte de velintegrerede, og da vi ikke kan
forvente, at der bliver velstand og harmoni i verdens muslimske lande de
første 100 år, så har vi hele tiden trolden i flasken, klar til at flyve ud
når enkeltpersoner får personlige problemer, - også fx dem som derfor
konverterer.

Der ER intet som kan stoppe én procent i at ville være terrorister, alle
mennesker kan komme ud for skuffelser i deres liv, men en indvandrer og
muslim vil næsten uvægerlig tro, at det er fordi vedkommende bliver
"behandlet" forkert, og at det er fordi man ikke kan lide islam i Vesten. Og
så har vi jo fået inviteret alle mellemøstens problemer indenfor i Danmark,
det var en fejl af kæmpe dimensioner at invitere tusinder af muslimer til
DK, - naivitet af første grad, at tro at "man" bare ville blive
højskoledansk på næsten ingen tid. Gode mennesker kan gøre utrolig skade, -
og fx De Radikale har endnu ikke indset, hvad det er vi er oppe imod, - der
er bare "en klat" islamister, og de kan ikke genere ret mange, mener man gud
hjælpe mig.

Som sagt før, så er *vores* chance i Danmark, at vi er så lille et land, og
det burde være nemmere at takle problemerne og at holde de potentielle
rabiate islamister i kort snor.

Fra : Sten Schou

Dato : 12-08-06 14:00

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læste ellers noget om at det var en muslim i England der havde stukket
> sine bekendte fordi han var bekymret.

Jeg læste ikke, at han havde stukket ham, jeg læste derimod at han havde
anmeldt ham, men det afhænger vel lidt af, hvis side man er på......

Hilsen Sten

Fra : GB

Dato : 12-08-06 15:10

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste ikke, at han havde stukket ham, jeg læste derimod at han
> havde anmeldt ham, men det afhænger vel lidt af, hvis side man er
> på......

OUCH! DEN sad!

GB

Fra : Henri Gath

Dato : 12-08-06 15:43

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in

> OUCH! DEN sad!

Ja, utroligt hvordan brug af ord kan afsløre ens sympatier.....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-08-06 10:28

On Sat, 12 Aug 2006 09:26:13 +0200, Knud Larsen wrote:

> [...]
> og de havde skam kun "leget" at de angreb, - kan vi dømme dem for det?

Ja, ligesom vi kan dømme folk for at "lege" at de laver et bankrøveri.
Det er skam forbudt at planlægge kriminalitet - også selvom den ikke
når at blive ført ud i livet.

Fra : John

Dato : 12-08-06 13:27

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Kan "Krigen mod terror" vindes? Så længe der findes meget sure
> mennesker, med midler til at begå meget modbydelige
> forbrydelser, hvad skal så forhindre dem i at gøre det?

Verdenshistorien er fyldt med onde mennesker, der begik onde
forbrydelser. Nero, Stalin, Hitler, Pol Pot, Saddam Hussein, for
blot at nævne nogle få.

> overvågningskameraer? Militær på gaderne? Udgangsforbud?

Midlertidige løsninger, som at stille en spand under et utæt tag.

> Hvor meget skal vi sikre, og hvor meget kan vi sikre?
> Jo flere "fingre" vi giver terroristerne, jo mere tvinger vi os
> selv i knæ.

Nemlig! Ikke nogen god løsning på længere sigt.

> Vi kan da sagtens give dem den ultimative finger: At indføre et
> lukket kontrol- og overvågningssamfund, i stedet for det åbne
> demokrati som vi heldigvis pt lever i.

Ganske enig! Alternativt kan vi vælge at knuse ondskabens hoved,
jfr krigen mod nazisterne og fascisterne! Det er den besværlige
og kostbare løsning med mange ofre. Kampen mod islam-fascismen er
krig.

Kan vi lære af WW2? Kunne WW2 være forhindret, ondskaben være
knust uden krig? I Mellemøsten har Israel valgt den alternative
løsning: At knuse ondskabens hoved!

Krig er ikke rart for nogen, men har _vi_ noget alternativ?

Mvh John