Hvorfor har de tysksprogede lande tendense~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 11-08-06 12:59

Hvorfor er de ikke i stand til at finde en fornuftig mellemvej?

Fordi deres politikere, jurister og medier forhindrer at der opstår en
ægte demokratisk kultur som fx i Danmark: Politikernes diskussioner er
rituelle, juristerne bøjer grundloven til ugenkendelighed, medierne
følger åbenbart en 'linientreu' adfærdscodex.

De der taler om 'retten til ytringsfrihed', men undertrykker den i
praksis - eks: ikke stedfindende debat om 3V-indvandring -, producerer
nazister.

Derved vil der følge modsætningen til den aktuelle ekstreme
'Valium-fase', tidligere eller senere. Nabolande, bliv vagtsomme.

(gælder også uden signatur)

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 11-08-06 17:08

Michael Laudahn skrev:

> [...]
>
> Derved vil der følge modsætningen til den aktuelle ekstreme
> 'Valium-fase', tidligere eller senere. Nabolande, bliv vagtsomme.

Efter længere tids filosoferen er jeg kommet frem til at årsagen er
'that awful German language' (Mark Twain). Det er ligesom en sløv kniv

eller en skæv skruetrækker: enten tvinger det én til en utrolig
mental
virtuositet eller man giver bare op. Deraf kommer denne tyske
ewiges Schwanken mellem intellektuelle Hochleistung og Wutanfall.

Torsten

Fra : Michael Laudahn

Dato : 12-08-06 10:28

tgpedersen@hotmail.com schrieb:

> [...]
> virtuositet eller man giver bare op. Deraf kommer denne tyske
> ewiges Schwanken mellem intellektuelle Hochleistung og Wutanfall.

Lyder ikke galt. Hvad anbefaler du så konkret i retning mod en mulig
løsning?

(gælder også uden signatur)

Fra : Isachsen

Dato : 12-08-06 11:19

Michael Laudahn wrote:

> Lyder ikke galt. Hvad anbefaler du så konkret i retning mod en mulig
> løsning?

Inntil Tyskland ble nedlagt var dette "awful German language" vitenskapens,
teknikkens og filisofiens sprog - kanskje fremfor noen andre.

Isachsen