Surrealismens geopolitik
Fra : Joakim

Dato : 11-08-06 12:57

I går kunne man i Informationen læse nedstående artikel af den franske
filosof, André Glucksman:

[uddrag]

Vesten gør sig ulyksalige illusioner om Mellemøstkonfliktens
altafgørende betydning for konflikten med den militante islam

De mange indigneredes indignation indignerer mig. For verdensopinionen
vejer nogle muslimers død som fjer, mens andre muslimers død vejer
ton. To vægtenheder, to målestokke:

Terrordrabene på et par snese civile hver dag i Bagdad forvises til
notitser, mens det bombardement, der dræbte 28 civile i Qana, ophøjes
til forbrydelse imod menneskeheden. Hvorfor har de 200.000
massakrerede i Darfur ikke påkaldt sig en brøkdel af samme forfærdelse
som de 200 gange lavere tabstal fra Libanon?

Resten af artiklen kan læses på:

http://www.information.dk/InfWebsite/FremvisningPHP/Common/Information.php?pShow=TryktAvis%2FTAvVis.php&pTAvVis=200438

En fremragende analyse af André Glucksman.

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-08-06 14:48

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> massakrerede i Darfur ikke påkaldt sig en brøkdel af samme forfærdelse
> som de 200 gange lavere tabstal fra Libanon?

I følge sidste meddelelser er der tale om 400.000 dræbte i Darfur, - men et
par hundrede tusinde fra eller til er jo også ligegyldigt for
"verdensopinionen", når det drejer sig om muslimer der dræber muslimer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-08-06 15:57

On Fri, 11 Aug 2006 15:48:22 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
> par hundrede tusinde fra eller til er jo også ligegyldigt for
> "verdensopinionen", når det drejer sig om muslimer der dræber muslimer.

Jeg synes ikke, at dit og Joakims fokus har hvilet tungt på
Darfur-konflikten længe. Hvis grunden til manglende fokus fra
massemedierne skyldes ligegyldighed, når det er muhamedanere,
som myrder muhamedanere, hvad er så grunden fra din og Joakims
side?

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-08-06 17:49

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> massemedierne skyldes ligegyldighed, når det er muhamedanere,
> som myrder muhamedanere, hvad er så grunden fra din og Joakims

Jeg har nævnt den masser af gange, og undret mig over at den ikke ser ud til
at røre en levende sjæl, og da slet ikke blandt muslimer.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-08-06 19:22

On Fri, 11 Aug 2006 18:48:51 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg har nævnt den masser af gange,

Jo, det er bare nogen tid siden, den var højt op på listen
over ting, du talte om.

Det gælder sådan set os allesammen, og jeg tror ikke, det
skyldes, at vi er ligeglade med, at muhamedanere myrder
muhamedanere.

Der er f.eks. også flere civile dødsofre i dagens Irak end der
er i dagens Libanon ... og Irak er på det seneste sunket langt
ned på listen over emner, vi taler om.

Vi er ikke ligeglade. Der sker bare en normalisering. Vi ved
alle, at der bliver myrdet løs i Irak og Darfur; men sådan er
det jo hele tiden, og det er bare ikke til at holde ud at
skulle høre på dem, der vil apologere for det, og resten er
man jo enige med.

Nu her med Libanon/Israel, vil der også ske en normalisering,
når det har været dagligdag længe nok, at Israels zionister
forårsager døden for 40 libanesere dagligt. Vi taler jo slet
ikke om det, der sker i Gaza - for det er bare så normalt, og
der er ikke mere at tale om.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-08-06 20:36

> [...]
>
> Det gælder sådan set os allesammen, og jeg tror ikke, det
> skyldes, at vi er ligeglade med, at muhamedanere myrder

Men muslimer kommenterer aldrig mordene i Darfur, - kan jeg se på muslimske
news-grupper, og det har også muslimer selv erkendt. Og sudaneserne har igen
lykkedes med at udskyde at få FN ind i området, og det æder man også bare
råt i FN, - som man jo næsten æder hvadsomhelst.

> Der er f.eks. også flere civile dødsofre i dagens Irak end der
> er i dagens Libanon ... og Irak er på det seneste sunket langt
> ned på listen over emner, vi taler om.

Der er jo også alting blevet vendt 700 gange.

> [...]
> forårsager døden for 40 libanesere dagligt. Vi taler jo slet
> ikke om det, der sker i Gaza - for det er bare så normalt, og

Det bliver ikke dagligdag, og allerede nu er jo flere intelektuelle i gang
med at forlange Israels opløsning og jøderne tilbage til en tilværelse som
evige flygtninge. Der ER helt specielle regler for netop staten Israel, som
den eneste i verden må den ikke eksistere, iflg mange venstreorienterede og
intellektuelle.

Fra Weekendavisen:

Af KLAUS WIVEL

NR. 32, 11. - 17. august 2006

DER findes kun én stat, hvis eksistensberettigelse tænkende mennesker med
jævne mellemrum finder anledning til at tage op til fornyet overvejelse. Det
er den samme stat, flere stats- og militsledere taler højlydt om at knuse;
en vision de i rasende fart opruster for at fuldbringe, en enkelt endog med
atomvåben.

30 procent af alle FNs resolutioner igennem de seneste 40 år har været vendt
mod denne stat. Det er uden sammenligning den stat i verden, der topper
listen; ikke fordi den bare tilnærmelsesvis har udvist størst brutalitet af
alle. Det er alene, fordi et flertal af stater i FN har udset sig denne
nation som verdens paria.

Når den vestlige verdens befolkninger bliver spurgt, hvilken stat der er den
største fare for verdensfreden, peger de ikke på Iran, ikke på Kina, ikke på
Irak, ikke på Saudi Arabien, ikke på Nordkorea, ikke på Rusland, ikke på
Syrien, ikke på Sudan. De peger på denne stat: Israel. En demokratisk
velfærdsnation med seks millioner indbyggere, der er på størrelse med
Jylland.

I denne giftige atmosfære af proportionsforvrængende beskyldninger bobler
Jostein Gaarders kronik i den norske avis Aftenposten ud. Forfatteren bag
det millionsælgende værk Sofies Verden skriver således ikke ud i et tomt
rum: han giver mange en stemme. Måske er det også derfor, den norske
skribent føler sig tryg nok til at bruge majestætisk pluralis. Jostein
Gaarder taler på verdensoffentlighedens vegne: »Vi anerkender ikke længere
staten Israel,« skriver han.

Det er dette pronomen pluralis, dette vi, som for alvor får drømmen om vold
i dette essay til at vokse sig stor og truende: »Staten Israel eksisterer
ikke. Den er uden forsvar, uden hud,« skriver han på verdens vegne.

Og vi'et går længere end blot at kræve den israelske stat nedlagt. Vi'et vil
også gøre en ende på den jødiske tro. »Vi tror ikke på forestillingen om
Guds udvalgte folk. Vi ler ad dette folks griller og græder over dets
misgerninger. At optræde som Guds folk er ikke bare dumt og arrogant, men en
forbrydelse mod menneskeheden. Vi kalder det racisme.«

Jøderne i sig selv er en krænkelse mod ikke-jøder. De er alene i form af
deres religiøse tilhørsforhold racister.

Havde de bare lyttet til Jesus, var de ikke forblevet i deres
vildfarelse: »To tusinde år er gået, siden en jødisk rabbiner kritiserede
den urgamle doktrin om 'øje for øje og tand for tand'.« Bare dog jøderne var
kristne. Bare de ikke var der.

Antisemitisme er et ord, som ofte bliver misbrugt, men i Jostein Gaarders
tilfælde må det siges at være velanbragt. Ikke bare viderefører han en
dubiøs tradition for at kræve den israelske stat opløst. Han tager skridtet
fuldt ud ved at placere jøder i opposition til selve menneskeheden og ved at
nægte dem retten til at forsvare sig selv"

............................. ---------------------

Snart vil vi se intellektueller for og imod Gaarder, - mange brænder
åbenbart for at "få lov" til at rase og regere over "jøder", og nu får de så
chancen. Det ER utroligt hvad disse fem millioner jøder på en klat jord på
størrelse med Jylland kan få sat igang af blodstyrtninger hos ellers normale
mennesker. Men hvad, - de må jo efterhånden være vant til det, hvorfor
skulle det lige holde op i vores århundrede.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-08-06 21:37

On Fri, 11 Aug 2006 21:36:18 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]

> lykkedes med at udskyde at få FN ind i området, og det æder man også bare
> råt i FN, - som man jo næsten æder hvadsomhelst.

Muhamedanere har et problem angående selvkritik. Det har
danskere også - det er bare problemet vendt på hovedet. Begge
dele forhindrer, at man finder en ordentlig løsning på
problemerne.

> Der er jo også alting blevet vendt 700 gange.

Ja, og ligegyldigt hvor meget vi snakker om det, så fortsætter
myrderierne i det befriede Irak, der nu er medlem af de
demokratiske nationers oplyste klub.

Det er så åndssvagt, hvad der er blevet sagt om Irak og
befrielsens forløsning af det undertrykte folk. Man gider
simpelthen ikke blive ved med at trampe rundt i det, og krigs
og besættelsestilhængerne nægter jo også at give sig en tomme
ligegyldigt, hvad der sker.

Ord herinde hjælper intet. Gør ingen forskel. Ingen rykker
sig. Virkeligheden i det befriede Irak gør intet indtryk på
holdningerne hos folk i gruppen.

Tilbage er efterhånden kun at prøve sig med følelsesforladte
analyser af den strategiske situation efterhånden som den
ændrer sig og tager form eller bare pludselig står klarere end
før. Menneskenes lidelser. Børnenes lidelser. Det gør
ingenting.

Det uhyggelige menneske Madeleine Allbright er sluppet fra at
sige, at en halv million irakiske børns død "var en pris, der
var værd at betale". Det er forfærdeligt. Det er deprimerende.
Men det rykker ingen. Folk fastholder deres holdninger og
positioner.

Man kan råbe og skrige som det vanvittige menneske, man vel må
være, siden man sådan sidder og råber og skriger til en lukket
dør. Man opnår kun at ødelægge sit humør og få ondt i halsen
og musearm.

> [...]
> den eneste i verden må den ikke eksistere, iflg mange venstreorienterede og

Jugoslavien må heller ikke eksistere ifølge forskellige.
Sovjet må heller ikke. Personligt synes jeg, at Sverige skal
ophøre med at eksistere. Nåja - hvis de leverer Skåne, Halland
og Blekinge tilbage i ordentlig stand, så kan vi måske tale om
det.

Amerika og England mente heller ikke, at Diego Garcia måtte
eksistere. For ikke særlig mange år siden etnisk udrensede de
befolkningen og byggede en gigantisk militærbase på øerne.
Vesten løftede ikke et øjenbryn. Jeg er muligvis den eneste
herinde, der holder Diego Garcia på nethinden og ikke bare
lader deres skæbne ryge i glemmebogen. Alle andre rager det
høstblomst.
http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Garcia

Israel er ikke noget særligt i den retning. Israel synes
heller ikke, at Palæstina1967 må eksistere.

Da kolonimagterne slog streger, var der hundredevis af folk,
der ikke måtte have deres egen nation. Ikke engang da
kolonimagterne smuttede, sørgede de for at give folkeslagene
deres fortjente nationer.

Angående jøderne (de ganske få oprindelige hebræere af dem),
så er de jo langt fra det eneste folk, der har måttet vinke
farvel til at land, de i øvrigt tog fra andre folk. Der er
ingen ende på folkeslag, der mistede deres land, og som andre
syntes, de ikke skulle have igen. Kana'anitterne ,
philistrerne osv. er to dråber af dråber af et gigantisk ocean
af folkeslag, der ikke måtte have deres eget land.

Angående zionisterne, så var det jo langt de færreste af dem,
der på nogen måde kunne godtgøre, at de havde bare den mindste
tilknytning til Palæstina. Efterkommerne af khazarjøderne
havde ingen adkomst. Hvilken adkomst har etiopiske jøder til
palæstinensernes land? osv.

Jøderne er ikke et folk i biologisk forstand. Jøde er en
betegnelse for en person, der har valgt at tilslutte sig
judaismen, og judaismen siger forresten højt og klart, at
jøderne _ingen_ adkomst har til Israel, som de fortabte ved at
forbryde sig mod deres gud, som selv sørgede for, at drive dem
i landflygtighed. Så ikke engang religiøst set, har de adkomst
til Palæstina.

De er ikke nogen særlig sag. Der er utallige sager som dem.
Jøderne er ikke mere udvalgte eller forfulgte end så mange
andre. Utallige er blevet forfulgt helt derhen, hvor de i dag
er historie. Jøderne stod faktisk stolt ifølge deres egne
skrifter for at fjerne nogen folkeslag.

Men det er ikke det, der er interessant her. For zionisterne
_har_ nu fået tilbudt et land. Zionisterne _har_ fået tilbudt
fuld anerkendelse af deres land fra arabisk side. Zionisterne
_har_ fået tilbudt fuld normalisering fra arabisk side.

Det saudiske initiativ, der ikke kræver andet end, at
zionisterne trækker sig tilbage til 1967-grænserne for til
gengæld at få alt det, zionisterne siger, de higer så
inderligt efter, er godkendt af alle de arabiske lande og af
Irans mullaher.

Men zionisterne vil _ikke_ . Niks.

> [...]
> størrelse med Jylland kan få sat igang af blodstyrtninger hos ellers normale

For du mener ikke, der er en masse alvorlige ting at skælde
dem hæder og ære fra for?

> Men hvad, - de må jo efterhånden være vant til det, hvorfor
> skulle det lige holde op i vores århundrede.

Det ville nok kræve, at zionisterne mindst gik med at trække
sig tilbage til 1967-grænserne.

Du mener ikke, at zionisterne selv har et meget stort ansvar
for den kritik, der hagler ned over dem?

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : GB

Dato : 11-08-06 16:11

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> men et par hundrede tusinde fra eller til er jo også ligegyldigt for
> "verdensopinionen", når det drejer sig om muslimer der dræber

Og de kristne i Syd-Sudan er SLET ikke interessante.

GB

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-06 19:38

> [...]
> massakrerede i Darfur ikke påkaldt sig en brøkdel af samme
> forfærdelse
> som de 200 gange lavere tabstal fra Libanon?

Israelere er folk med samme kultur som EU og USA, og vi kan ikke
interessre os nær så meget fra uciviliserede stammefolk fra
Mellemøsten.

USA og Israel er næsten et land. .
Japan er lige så høj kultur, men de er selvhjulpne og fredelige.
Indere og kinesere er mellemstadie mellem de rige lande og ulande.

DF-antidyrplageri-fanatikere gårr mere op i skødehunde end i arabere
og det er da også en OK holdning.

Menneskerettigheder er en konstruktion uden forbindelse med
virkeligheden. Folk ved hvad er godt for dem selv, og at vi har
DNA-fællesskab med sudanesere og kan få børn sammen, betyder da ikke
pligt til at elske eller sympatisere

Kun her i landet skal politiet beskytte araberturiser mod mord helt
som USA-turister. Ellers skal vi ikke være presset af
skrivebordsteoretiske konventione.