Sharon og Libanonballaden?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-08-06 02:19

Øhm...

Nåede Sharon ikke at ævle noget om at sadle om og gå efter en
tostats-løsning, inden han knaldede om og blev grøntsag?

Han er ikke blevet gjort tavs af sine egne? Det virker pudsigt at
Hizbollah-balladen kommer så kort efter hans pludselig exit, og at Libanon
bliver angrebet på denne her fuldstændigt uproportionelle
gråspurve-med-kanoner facon?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-08-06 04:28

On Wed, 9 Aug 2006 03:18:54 +0200, C. H. Engelbrecht skrev:

> [...]
> Hizbollah-balladen kommer så kort efter hans pludselig exit, og at Libanon
> bliver angrebet på denne her fuldstændigt uproportionelle

Måske; men hvorvidt Sharon ligsom Rabin fik silkesnoren af
sine egne, og der var rigeligt med magtfulde zionister, der
hadede Sharon for tilbagetrækningen fra Gaza, kan vi endnu kun
gisne om, og sandsynligvis bliver det aldrig helt klart,
hvorvidt Sharon fik en hjælpende hånd med at gå i coma eller
ej.

Under alle omstændigheder er Sharon færdig, og jeg synes, vi
skal mindes ham med et ganske lille udsnit fra hans lange
karriere:

Ariel Sharon (Ariel Scheinermann) var umennesket, der startede
Israels invasion af Libanon i 1982. Sharon var overbødlen, der
lod falangisterne masekrere tusinde af flygtninge-kvinder og
børn i Libanon - Sharon havde også den høflighed at sørge for
belysning til massakren, der forløb over 48 timer, så der var
jo et par nætter, hvor falangisterne kunne glæde sig over
Sharons behjælpelighed. Sharon påstod bagefter, at han intet
anede selv om det var ham selv, der havde sendt falangisterne
ind i lejrene og havde fuldt oversyn over dem og i øvrigt
ansvaret for flygtningenes sikkerhed. Israel undersøgte sig
selv og gav Sharon en næse for indirekte medskyld.

Sharon var dræberen, der brugte det meste af sit liv på at
være et ganske usædvanligt modbydeligt menneske.

Sharon endte - ligesom bloddryppende ledere af
terroristorganisationerne Stern og Irgun med at blive
premiereminister i Israel. Han nåede dog ikke som
Irgunlederen Menachem Volfovich Begin at modtage Nobels
Fredspris, hvilket ellers f.eks. Per Rønne mente, Sharon burde
stå til, og man forstår godt Rønne her - med den fredspris'
historie måtte Sharon have været en oplagt kandidat.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : @

Dato : 09-08-06 16:15

On Wed, 9 Aug 2006 05:27:47 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>karriere:
>
>Ariel Sharon (Ariel Scheinermann) var umennesket, der startede

efter at PLO siden våbenstilstandsaftalen fra juli 1981 iløbet af 11
måneder havde foretaget 270 terror-angeb på Israel

> Sharon var overbødlen, der
>lod falangisterne masekrere tusinde af flygtninge-kvinder og
>børn i Libanon

skal han nu også beskyldes for hvad andre gør?

og ingen gider åbenbart beskæftige sig med hvad PLO hvde bederevet at
terror og myrderier mod de kristne

>Sharon var dræberen, der brugte det meste af sit liv på at
>være et ganske usædvanligt menneske.

nå der er nok nogen der ikke kan tåle at der endelig er nogen som
giver sig til at rydde ud blandt Hamas-forbryderne

> [...]
>stå til, og man forstår godt Rønne her - med den fredspris'
>historie måtte Sharon have været en oplagt kandidat.

når Yassir Arafat kunne få fredsprisen så er den vist ikke værd at
hige efter

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-08-06 19:50

On Wed, 09 Aug 2006 17:15:18 +0200, @ skrev:

> efter at PLO siden våbenstilstandsaftalen fra juli 1981 iløbet af 11
> måneder havde foretaget 270 terror-angeb på Israel

Undskyldningen dengang var Abu Nidals mord på Israels
ambassadør i London.

> skal han nu også beskyldes for hvad andre gør?

Nej, han skal beskyldes for, hvad han selv gør og har ansvar
for.

> og ingen gider åbenbart beskæftige sig med hvad PLO hvde bederevet at
> terror og myrderier mod de kristne

Ork jo. Det er der masser, der gider beskæftige sig med.

> nå der er nok nogen der ikke kan tåle at der endelig er nogen som
> giver sig til at rydde ud blandt Hamas-forbryderne

Du er åndssvag at høre på.

> når Yassir Arafat kunne få fredsprisen så er den vist ikke værd at
> hige efter

Helt enig. Den kunne roligt være givet til Sharon også.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : @

Dato : 09-08-06 20:17

On Wed, 9 Aug 2006 20:50:13 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Undskyldningen dengang var Abu Nidals mord på Israels
>ambassadør i London.

plus de mange terroranslag mod Israel

>Nej, han skal beskyldes for, hvad han selv gør og har ansvar
>for.

aha

og i den nuværende konflikt kan ansvaret for alle dødsfaldene så
placeres hos Libanons regering

>Ork jo. Det er der masser, der gider beskæftige sig med.

>Du er åndssvag at høre på.

du mener måske ikke det er en god ide at få stoppet en forbryderbande
der sender bombemænd m/k afsted for at dræbe så mange civile de bare
kan komme af sted med?

>Helt enig. Den kunne roligt være givet til Sharon også.

eller ingen af dem

nogen siger så at fredsprisen har været (mis)brugt i et forsøg på at
påvirke tingene i en bestemt retning

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 09-08-06 20:54

On Wed, 09 Aug 2006 21:16:54 +0200, @ skrev:

> du mener måske ikke det er en god ide at få stoppet en forbryderbande
> der sender bombemænd m/k afsted for at dræbe så mange civile de bare
> kan komme af sted med?

Du er stadig åndssvag et høre på.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : @

Dato : 09-08-06 21:39

On Wed, 9 Aug 2006 21:54:24 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Du er stadig åndssvag et høre på.

du mener måske ikke det er en god ide at få stoppet en forbryderbande
der sender bombemænd m/k afsted for at dræbe så mange civile de bare
kan komme af sted med?

skal det forstås derhen at du billiger at man udløser bomber f.eks. i
en bus og dræber 23 civile?

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 06:46

<chris@bitfrost.dk> wrote:

> [...]
>Hizbollah-balladen kommer så kort efter hans pludselig exit, og at Libanon
>bliver angrebet på denne her fuldstændigt uproportionelle

Du tror måske at det er CIA og Påskeharen der står bag...?

Fra : Jim

Dato : 09-08-06 10:18

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hizbollah-balladen kommer så kort efter hans pludselig exit, og at Libanon
> bliver angrebet på denne her fuldstændigt uproportionelle

Synes du, at raketter mod raketter er at skyde gråspurve med... ja..
raketter?
Du må da gerne rejse til det nordlige israel, hvis du synes, Hizbollah ikke
er noget militærtrussel mod civilbefolkningen i Israel.
Jeg tror faktisk, jeg kan arrangere, at du kan få en teltplads midt i Haifa
hos nogle af vores venner.

Hvad siger.. Er du frisk?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-08-06 10:21

Jim wrote:
> [...]
> Hizbollah ikke er noget militærtrussel mod civilbefolkningen i Israel.
> Jeg tror faktisk, jeg kan arrangere, at du kan få en teltplads midt i

Du er åbenbart ike, har endnu ikke set en billet!?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 09-08-06 10:59

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du er åbenbart ike, har endnu ikke set en billet!?

Vil du se en billet?
Sterling har billige billetter til Tyrkerland, så kan du nok få en billet
derfra.
Det er billigt at rejse til Israel, hører jeg.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-08-06 14:30

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Synes du, at raketter mod raketter er at skyde gråspurve med... ja..
> raketter?

Jeg ved det ikke... Jeg tvivler bare på om generalerne overhovedet sigter
efter Hizbollah-raketter. De jævner raskt væk hele byer uden skyggen af
Hizbollah-tosser og deres raketter.
"Geneve? Det fis holder jo ikke i virkeligheden. De er allesammen imod os,
os Guds udvalgte folk. Vi skal have en sikkerhedszone..." De kunne lige så
godt snakke om lebensraum. Jeg kan bare ikke få øje på 'øje for øje' i det
her.

Fra : Jim

Dato : 10-08-06 16:03

> [...]
> godt snakke om lebensraum. Jeg kan bare ikke få øje på 'øje for øje' i det

Mon ikke du burde have set de videoklip, der er postet links til her i
gruppen?
Der bliver det tydeligt dokumenteret, at Hizb'erne står med deres
transportable raketbatterier i beboelseskvarterer og skyder ind i Israel.
Når de så er færdige, så skynder de sig at køre ind i byen og gemmer sig i
garageanlæg ved siden af ganske alm. boliger.
Så er det ikke unormalt, at der ryger andre bygninger med i angrebet fra
Israel.
Youtube.com har et arsenal af videoklip fra førerløse fly, der cirkler over
Hizb'-områder.
Søg på IDF. Never mind.. Du er jo en hjælpeløs stakkel..
http://www.youtube.com/watch?v=nYXyKTsSXQg
Tag et kig her og fortæl os, hvad du ser.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 09-08-06 15:25

C. H. Engelbrecht wrote:
> [...]
> Hizbollah-balladen kommer så kort efter hans pludselig exit, og at Libanon
> bliver angrebet på denne her fuldstændigt uproportionelle

Der kan ikke være tvivl om at han ville havde gået ind på alle rimelige
krav fra Hizbollah for at få soldaterne hjem, da han ikke ville ind i
Libanon igen.

Fra : Patruljen

Dato : 10-08-06 16:12

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> karriere:
>
> Ariel Sharon (Ariel Scheinermann) var umennesket, der startede

Jeg har oplevet kontinuerlige moter og raketangreb i 1978 ved grænsen
til Libanon.
Masser af millitære legale mål, som araberne fint undgik, for at
beskyde civile boligområder.
Fantastisk at Israel ventede tålmodigt i mere end 4 år, inden de
oprettede en bufferzone.

> [...]
>
> Sharon var dræberen, der brugte det meste af sit liv på at
> være et ganske usædvanligt modbydeligt menneske.

Kendte du ham, da? Sharon har formentlig haft de bedste intentioner om
at redde jødiske liv.

Bruun