Noget til Kim Larsens "side"
Fra : GB

Dato : 08-08-06 19:08

Fra Tidsskriftet Sappho:

Enøjet enhedsliste

'Enhver, der forsøger at rokke ved venstrefløjens store fortælling om de
gode og de onde eller piller ved det yderste venstres selvopfattelse som
rene helgenskikkelser, der ikke har andet end den samlede menneskeheds
sande tarv for øje, må regne med at få af grovfilen. Det får vi da også
af pressesekretær for Enhedslistens folketingsgruppe Mikkel Skov
Petersen, der er meget utilfreds med vores beretning i Berlingske Tidende
28. juli om politisk vold og antisemitisme i København. Det hele er
noget, vi selv har digtet, vi blander tingene sammen, har slet ikke været
til demonstrationerne, har ingen troværdige kilder, opfinder overfald
osv.

Vi kan dårligt gøre andet end gentage, at der fredag 21. juli forekom to
politisk motiverede overfald, og at det ene – overfaldet på fotografen på
Nørrebrogade – uden for al tvivl blev begået af deltagere i Hizb ut-
Tahrirs demonstration, og at det andet med overvejende sandsynlighed blev
begået af en Hizb ut-Tahrir-mand.

I det første tilfælde blev Sappho.dks fotograf angrebet af fire mænd, der
forsøgte at bemægtige sig hans kamera og tilføjede ham nogle knubs.
Heldigvis lykkedes det ham at vriste sig fri og flygte ind i en butik,
hvis personale tilkaldte politiet. Fotografens beretning har vi fået
bekræftet af en ekspedient fra forretningen. Det er muligt, at
Enhedslisten ikke regner den slags som vold. Det gør vi.

I det andet tilfælde – overfaldet i bus nr. 14 – har vi også talt med
både den overfaldne og med tililende vidner. Der foreligger fotos af
overfaldsmanden. Desuden har den overfaldne – der ligesom fotografen fra
Nørrebro af gode grunde foretrækker at være anonym – lavet en skriftlig
beretning om episoden. Heraf fremgår, at han i hvert fald ikke er i tvivl
om overfaldsmandens tilknytning: "... pludseligt blev jeg overfaldet af
en ung indvandrer – en Hizb ut-Tahrir mand (uniformeret i gul T-shirt og
sorte bukser) – med flere knytnæveslag i ansigtet og på kroppen, greb om
halsen og ellers stærk voldelig adfærd." Da vi ikke har villet påstå
noget, som vi ikke var absolut sikre på, nøjedes vi med at skrive, at der
var grund til at antage, at overfaldsmanden var fra Hizb ut-Tahrir.

I vores beretning på Sappho.dk har vi anført yderligere grunde til at
antage, at det forholder sig sådan. I Enhedslistens optik bliver det til,
at det hele er opdigtet. Hvor elegant. Og hvad antisemitismen angår, så
viste den sit grimme ansigt under begge de anti-israelske
demonstrationer.

På Rådhuspladsen råbte Hizb ut-Tahrir på død over jøderne, og på Axeltorv
afspillede Mikkel Skov Petersens partifæller og medarrangører af
demonstrationen en svensk rapsang, der beskyldte jøderne – sådan i al
almindelighed – for at have "sorte hjerter" og for, at Satan var kravlet
ind i deres sind. Men i Enhedslisten har de ikke bemærket noget.'

GB

Fra : Alucard

Dato : 08-08-06 19:22

On Tue, 08 Aug 2006 18:07:31 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>almindelighed – for at have "sorte hjerter" og for, at Satan var kravlet
>ind i deres sind. Men i Enhedslisten har de ikke bemærket noget.'

Gad vide om Mikkel Skov Petersen og "vores" Kim Larsen er samme
person...? Deres bortforklaringer lyder fuldstændig ens....)

Fra : Carl

Dato : 08-08-06 20:53

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelighed - for at have "sorte hjerter" og for, at Satan var kravlet
> ind i deres sind. Men i Enhedslisten har de ikke bemærket noget.'

Det lyder på mig som racisme, så mon ikke Kim vil skrive om det på hans nye
side om racismen i Danmark?

Carl

Fra : GB

Dato : 08-08-06 21:12

"Carl" <news@111.dk> wrote in

> Det lyder på mig som racisme, så mon ikke Kim vil skrive om det på
> hans nye side om racismen i Danmark?

Naaarj, det' for intuelt.

GB

Fra : Carl

Dato : 08-08-06 22:57

> "Carl" <news@111.dk> wrote in

> Naaarj, det' for intuelt.

Jeg har ellers en mere til hans racisme side:

Carl

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-06 23:33

Carl skrev:
> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har ellers en mere til hans racisme side:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/08/08234119.htm
>
> Carl

Og jeg har ligeledes en rigtig pussenuttet historie til ham om hvordan
muslimske mænd helt åbent chikanerer danske kvinder og børn:

http://www.jp.dk/morgenavisen/mmeninger:aid=3876014/

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 09-08-06 10:28

meddelelse news:44d91118$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og jeg har ligeledes en rigtig pussenuttet historie til ham om hvordan
> muslimske mænd helt åbent chikanerer danske kvinder og børn:
>
> http://www.jp.dk/morgenavisen/mmeninger:aid=3876014/

Jeg er rystet.. men ikke overrasket...
De burde have tilkladt politiet og anmeldt ham for racistisk optræden.
Jeg er ikke sikker på, at han ville have kunne gå fra stedet, hvis det var
min familie, der var blevet krænket.
Han ville nok have haft brug for en nakkekrave og en dygtig plastik-kirurg
efter min behandling.

Utroligt, hvad man efterhånden skal finde sig i i vort lille land.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-08-06 10:44

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]

Tja, en sød historie

Men den lugter betænkeligt af vandrehistorie. Jeg tror ikke et sekund på
den.....

<mlr>

Fra : Jim

Dato : 09-08-06 10:56

> Men den lugter betænkeligt af vandrehistorie. Jeg tror ikke et sekund på
> den.....

Ja, det kommer ikke bag på mig, at du mener det.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-08-06 01:26

Michael Rasmussen skrev:

> Tja, en sød historie
>
> Men den lugter betænkeligt af vandrehistorie. Jeg tror ikke et sekund på
> den.....

Selvfølgelig er _kildekritik_ obligatorisk hos såvel journalister (nåja,
mange af dem har vist åbenbart ikke engang lært dèt på
Journalisthøjskolen ud fra DR's Morten Løkkegaard at bedømme) som
historikere (undertegnede er selv ved at skrive speciale i dèt fag).

Nu er der dog altså netop IKKE tale om et anonymt brev (man gider ud fra
udmærkede presseetiske hensyn liggende i direkte forlængelse af vor
Grundlovs velsignede § 77 alligevel heller ikke at trykke noget billigt
"sladder", der stærkt måtte kunne formodes at være direkte løgnagtigt
uden ansvarlig afsender), men derimod om en _konkret navngiven_
skribent, som jeg da så sandelig også håber at JPs debatredaktion har
været så professionelle gennem opsøgende virksomhed at kontakte for
eventuel bekræftelse:

Rent kynisk set har JP jo altså en ret selvklar interesse i personligt
at lade den anførte skribent kunne bekræfte indholdet af sit læserbrev:
HVIS der i værste fald skulle være tale om overlagt løgn og opdigt, så
falder det dermed BÅDE etisk OG juridisk tilbage på vedkommende, som
måtte vedkende sig læserbrevet som værende sit værk, og ikke JP (der
dermed i modsat fald ellers ville have stået til regulær skideballe hos
Pressenævnet i en tid, hvor _netop_ denne avis har brug for at cementere
sin position som aldeles ukritiserbart fagprofessionelt styret efter
hele Muhammedtegningsballaden!)

Desværre tiltror jeg altså derfor med ca. 90% sandsynlighed at der
vitterligt måtte tale om en faktuel historie: Spørgsmålet er blot, om
dèn svinefrække stodder af en psykopatisk chikanerende chauvanistisk
fremmedarbejder, som her omtales, rent juridisk set måtte kunne misbruge
dette brev som en slags "åben tilståelse" i en påstået "voldssag", idet
han åbenbart har fået krøllet kraven på sin ellers strygefrie grønne
habit og dermed ud fra en decideret kvalmefrembringende modbydelig
psykopatisk selvretfærdighed måtte kunne betragte SIG SELV - og ikke de
to kvinder, han på det groveste chikanerede - som "sagens offer"!

(Jeg kan nemlig lige levende forestille mig en lejesvend af en linselus
som f.eks. Bjørn Elmquist - der jo altså desværre er advokat af
uddannelse og åbenbart som fanatisk venstreradikal politiker har gjort
forsvar for klart transgredierende muhamedanere til sit særprægede
speciale - stå og savle i kulissen ved udsigten til at kunne tage
vedkommende påstået "voldelige" læserbrevsskribent og/eller JP i en
potentiel, politisk principsag!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-08-06 17:27

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>Desværre tiltror jeg altså derfor med ca. 90% sandsynlighed at der
>vitterligt måtte tale om en faktuel historie:

I så fald adskiller Aarhusianere sig ganske væsenligt fra den øvrige
befolkning i Danmark...

Hvis den slags skete i den by jeg bor, ville der ikke gå mange brøkdele
af et sekund før ordensmagten var tilkaldt og den formastelige var taget
i forvaring...

Hele beskrivelsen af samtalen lugter af vandrehistorie. Der er sgu'
ingen mennesker der taler på den måde i en sådan situation....

<mlr>

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 06:17

On Tue, 8 Aug 2006 23:57:00 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

>Jeg har ellers en mere til hans racisme side:
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/08/08234119.htm

Det er jo Kim's fjender, så det er bare ok....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-08-06 11:14

Carl <news@111.dk> wrote:

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har ellers en mere til hans racisme side:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/08/08234119.htm
>
> Carl

Det er jo CHIKANE OG DISKRIMINATION!!!!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 08-08-06 22:27

GB wrote:

> [...]
> sande tarv for øje, må regne med at få af grovfilen. Det får vi da også
> af pressesekretær for Enhedslistens folketingsgruppe Mikkel Skov

Selvom jeg sympatiserer med indholdet, er det efter min mening under
middel at anvende debattørers navne som subject, især i et politisk forum.

- cep

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-08-06 11:14

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com.removethis> wrote:

> Selvom jeg sympatiserer med indholdet, er det efter min mening under
> middel at anvende debattørers navne som subject, især i et politisk forum.
>
> - cep

Hvor har du været, hver gang Kim Larsen har gjort nar af os andre
debattøreres navne???

Fra : GB

Dato : 09-08-06 14:31

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Hvor har du været, hver gang Kim Larsen har gjort nar af os andre
> debattøreres navne???

Ude for at pudse... øh - glorien...

GB

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 01:33

> [...]
> almindelighed – for at have "sorte hjerter" og for, at Satan var kravlet
> ind i deres sind. Men i Enhedslisten har de ikke bemærket noget.'

Min side skal bruges til blandt andet socialistisk info og ikke til
materiale du poster ud. Den slags må du selv oprette en side til.

Min side vil komme til at indeholde grafisk materiale til brug for støtte
til mine indlæg for debattører som ikke kan læse binære nyhedsgrupper. Noget
af dette indhold vil være politisk mens andet vil være til helt andre formål
men stadig til brug udelukkende for mine indlæg. Det er med andre ord en
side med et særdeles smalt defineret anvendelsesformål. Håber at den
efterhånden er feset ind nu hos de tungnemme højrerabiate debattører

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 06:21

On Wed, 9 Aug 2006 02:32:59 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Min side skal bruges til blandt andet socialistisk info

Det hedder altså socialistisk PROPAGANDA....

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 09:09

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det hedder altså socialistisk PROPAGANDA....

Nej, socialistisk info som kan bringe dig på rette vej.

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 12:42

On Wed, 9 Aug 2006 10:09:00 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Nej, socialistisk info som kan bringe dig på rette vej.

Jeg ER på rette vej.... VÆK fra socialismens sump....

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 13:02

> Jeg ER på rette vej.... VÆK fra socialismens sump....

Hvordan kan du være på vej væk når du hele tiden har befundet dig
betonkonservatismens sump ?

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 14:10

On Wed, 9 Aug 2006 14:02:13 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Hvordan kan du være på vej væk når du hele tiden har befundet dig
>betonkonservatismens sump ?

Igen viser du at du ikke aner en skid om dem du kritiserer... )

Prøv at gætte på hvem jeg engang stemte på (og jeg er flov over det
endnu)....

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 15:37

> Igen viser du at du ikke aner en skid om dem du kritiserer... )
>
> Prøv at gætte på hvem jeg engang stemte på (og jeg er flov over det
> endnu)....

Jonni Hansen ved sidste amts- og kommunevalg ?

Fra : Alucard

Dato : 09-08-06 16:14

Gør dig nu ikke dummere end du er.....

For øvrigt bor jeg på Fyn....