Lyst- og rov-mordere
Fra : marrianne@soon.com

Dato : 07-08-06 18:48

Unge adrenalin-hungrende macho-mænd er trafikkens lystmordere,

.......og taxaer er trafikkens rov-mordere...

Sørgeligt, men sandt!

Marrianne

Fra : Thomsen

Dato : 07-08-06 19:27

<marrianne@soon.com> skrev i en meddelelse

Unge adrenalin-hungrende macho-mænd er trafikkens lystmordere,

.......og taxaer er trafikkens rov-mordere...

Sørgeligt, men sandt!

Du kører aldrig i taxa, forstår jeg?
--
Thomsen

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-08-06 08:06

<marrianne@soon.com> skrev i en meddelelse

Unge adrenalin-hungrende macho-mænd er trafikkens lystmordere,

.......og taxaer er trafikkens rov-mordere...

Sørgeligt, men sandt!

Nej, De kører i biler, som på grund af afskrivningsregler ligger i den dyre
ende. Derfor mærker de ikke vejstøj og farten og da de som gode bilister
holder øjnene på vejen istedet for på speedometeret, opdager de ikke at de
er blevet fartblinde.

Jeg havde fornøjelse at være pilot på en Audi A6 model
jeg-skal-komme-efter-dig. Da jeg bagefter steg over min Renault Megone,
troede jeg at jeg var punkteret. Så markant var støjforskellen.

Jeg vil foreslå en løsning, som en af mine kollegaer opdagede i Thailand.
Aldrig så snart havde han kørt nogle kilometre i en udlejningsbil, før at
han hørte en klokke. Han ringede til firmaet og fik at vide, at klokken kun
ringede, når han kørte for hurtigt. Der bør være en akutisk alarm i en bil,
som overskrider fartgrænsen. Dels vil passagererne så have muligheden for at
reagere og chaufføren kan også justere sin hastighed uden at fjerne øjnene
fra vejbanen. Det er trods alt vigtigst at han holder øje med hvor han
kører.

Vælger folk at overskride fartgrænsen alligevel, har forfatteren
JensenDenmark lavet to historier om en alternativ måde dels at opdrage
fartbøller på og samtidig løse transportbehovene i den indre by.

http://www.center-validering.dk/files/twotales.pdf

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 08-08-06 13:23

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> <marrianne@soon.com> skrev i en meddelelse

JensenDenmark's forslag til straf for fartsyndere:

http://www.center-validering.dk/files/s.pdf

Fra : Alucard

Dato : 08-08-06 15:53

On Tue, 8 Aug 2006 14:23:26 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

>JensenDenmark's forslag til straf for fartsyndere:
>
>http://www.center-validering.dk/files/s.pdf

Der må være lidt muslim i ham... Han kan åbenbart godt lide offentlig
piskning som straf.....

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 09-08-06 06:20

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Der må være lidt muslim i ham... Han kan åbenbart godt lide offentlig
> piskning som straf.....

Nu er der bestemt lande uden for den muslimske del af verdenen, hvor fysisk
afstraffelse findes og afstraffelsesformen er genindført i det caribiske
ø-hav og i en række tidligere britiske kolonier uden muslimsk dominans. Se
www.corpun.com

I går snakkede jeg med JensenDenmark omkring nogle illustrationer til en af
hans noveller og det han ønsker er ikke en fysisk nedbrydelse af legemet,
som man bla. ser det i Singapore, hvor at mærkerne er synlige år efter og
arene efter bambusstokken kan ses resten af livet.

Det som JensenDenmark ønsker er ydmygelsen. For det er i orden at køre for
stærk jvf. vores mentalitet. Vi har reguleret det således at man kører efter
skiltene + moms. Selv i morges kørte det køretøj, som jeg sad i ca. 95-100
km/t på Frederikssundsvejen i krybesporet, imens at den ene bil efter den
anden overhalede. Jeg gad ikke engang at starte en diskustion med føreren,
sådan er det bare.

Bøder er noget man budgetterer efter i forhold til de øvrige mål, man skal
nå på sit arbejde. Alt efter hvor succesfuld, man vil være sætter man penge
tilside til formålet. Hæves bødestørrelserne, så prioriterer man anderledes
og noget må gå fra andre gøremål her i livet.

Det er derfor at JensenDenmark mener at vi må gøre noget andet. Om det
medfører at man får en rød numse foran de folk, som måtte passere det lokale
rådhus på det pågældende tidspunkt eller om straffen skal være at man skal
gå igennem det lokale indkøbscenter i den travleste tid havende på et skilt
om halsen, hvor der står: "JEG ER FARTSYNDER" er ligemeget.

Hvis det er et problem, at folk som udfører vejarbejde kan komme tilskade,
hvis de bliver kørt ned, så må vi gøre mere end blot at læne os tilbage i
tilfredshed over at vi har fået 800 millioner kroner ind i bøder.

Skemaet var ment som en provokation. Almindelige fartoverskridelser straffes
med den oprydning, som virkelig mangler langs landes veje, i fuld
offentlighed. Handlinger, som kunne have sat folks liv i fare, kræver
yderligere tiltag.

Der er så de personer, som mener at det vil skade deres anseelse at have
vilje til at tage sin straf, når de har begået en lovovertrædelse. For dem
må et servicesamfund jo skabe en alternativ afsoningsform, som kan være til
gavn for samfundet og muliggøre en fornuftig afsoningsform for personer med
en udbredt grad af mangel på selverkendelse. Derfor kom rickshaw tjenesten
som en indskydelse. En løsning, som kunne muliggøre bilfrie bykerner uden at
vi måtte stå med i uløst transportbehov.

Konceptet med at erkende sin lovovertrædelse, afsoning og tilgivelse er jo
et kristent koncept. Hvad er det som gør forslaget specielt muslimsk i dine
øjne?

Fra : Jens v

Dato : 08-08-06 14:18

> [...]
> reagere og chaufføren kan også justere sin hastighed uden at fjerne øjnene
> fra vejbanen. Det er trods alt vigtigst at han holder øje med hvor han

Nu findes der en fartpilot i mange af den slags biler, som er i stand til at
holde en bestemt hastighed, og i de bedre biler kan den også holde afstand
til forankørende Så der behøves ingen klokker fra Thailand.

mvh jens v

Fra : JensenDenmark

Dato : 08-08-06 17:04

"Jens v" <Invalid@yaho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at holde en bestemt hastighed, og i de bedre biler kan den også holde
> afstand til forankørende Så der behøves ingen klokker fra Thailand.

Som passager i en taxa bruger jeg min tid på andet end at holde øje med
speedometeret. Faktisk har jeg ofte gang i en telefon eller en laptop.
Hvordan skal man som passager kunne sige fra, hvis der ikke er lyd på? Man
går jo glip af god arbejdstid.

Mvh
Carsten Overgaard

Fra : GB

Dato : 09-08-06 15:10

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in

NB: Xref: newsfeed1.uni2.dk dk.politik:567020

> [...]

NB: Xref: newsfeed1.uni2.dk dk.politik:567130

Skal du have skrevet en ny bog, Søren?

GB

Fra : JensenDenmark

Dato : 09-08-06 17:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in
>
> NB: Xref: newsfeed1.uni2.dk dk.politik:567020

> NB: Xref: newsfeed1.uni2.dk dk.politik:567130
>
> Skal du have skrevet en ny bog, Søren?

Hvem er Søren? Mig bekendt har denne bærbare PC kun været anvendt af de 6
personer, som har haft ansættelse her. Vi har aldrig haft en Søren ansat
her.

Mvh
JensenDenmark

Fra : GB

Dato : 09-08-06 18:21

> Hvem er Søren? Mig bekendt har denne bærbare PC kun været anvendt af
> de 6 personer, som har haft ansættelse her. Vi har aldrig haft en
> Søren ansat her.

Det er jo meget praktisk at etablere en ad hoc-opkobling, som tildeles en
unik IP-adresse, og så være "JensenDanmark" på denne connection, samtidig
med, at man er "Carsten Overgaard" på fastnetcomputeren, som står lige ved
siden af.

Hvor dumme tror du vi er?

GB

Fra : JensenDenmark

Dato : 09-08-06 20:42

> [...]
> med, at man er "Carsten Overgaard" på fastnetcomputeren, som står lige ved

HVEM ER SØREN ?

Ja, jeg kender Overgaard. Han sidder på den anden side af gangen, når jeg er
på arbejde, men ham den anden gut kender jeg ikke.

Adspurt kan jeg fortælle at opkoblingen som Overgaard sidder på, ligger 10
km herfra.

Mvh
JensenDenmark

Fra : GB

Dato : 10-08-06 18:31

> HVEM ER SØREN ?

Den "forfatter", som for et par år siden spammede alle nyhedsgrupperne for
at få stof til sin nye bog. Din stil ligner....

> Ja, jeg kender Overgaard. Han sidder på den anden side af gangen, når
> jeg er på arbejde, men ham den anden gut kender jeg ikke.

HVIS jeg er forkert på den, så pardon.

GB

Fra : JensenDenmark

Dato : 10-08-06 19:30

> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in

> Den "forfatter", som for et par år siden spammede alle nyhedsgrupperne for
> at få stof til sin nye bog. Din stil ligner....

Mine samlede værker er at læse på http://www.asstr.org/~JensenDenmark

Enkelte illustrerede version kan lokaliseres på websitet
www.center-validering.dk, men man skal kende den nøjagtige url. Enkelte
værker er også udgivet på andre sites, hvis man har lov til i en uredigeret
version med en nøjagtig angivelse af mit forfatternavn.

Jeg kan godt huske omtalen af denne Søren, men han er ikke mig.

Mvh
JensenDenmark

Fra : GB

Dato : 10-08-06 19:30

> Jeg kan godt huske omtalen af denne Søren, men han er ikke mig.

Mea culpa.

GB