Massiv opbakning til Israel
Fra : Joakim

Dato : 06-08-06 07:14

Gallup: Massiv dansk opbakning til Israel

Et flertal af danskerne støtter Israel i den nu fire uger lange krig
mod Hizbollah-militsen i Libanon, viser en Gallup-måling i Berlingske
Tidende.

57 procent mener, at det er Hizbollah, der bærer ansvaret for
konflikten, mens 37 procent peger på Israel.

Samtidig siger knap hver anden dansker, 48 procent, at de har mest
sympati for Israel, mens den shiamuslimske milits kun bakkes op af syv
pct., der især findes blandt vælgere på venstrefløjen.

Regeringens kurs i konflikten har opbakning i befolkningen, selv om
oppositionen har beskyldt regeringen for at lægge sig op ad USA.

Dejlig befriende læsning i en tid, hvor kritikken hagler ned over
Israel fra alle sider.

Fra : kk

Dato : 06-08-06 10:38

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/08/05/202208.htm
>
> Dejlig befriende læsning i en tid, hvor kritikken hagler ned over

Svært at begribe at Hizbollah's raketter og selvmordsbombere ikke gør
indtryk på Israel-modstandere.

mvh
kk

Fra : Thomas

Dato : 06-08-06 12:22

you wrote:
"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Svært at begribe at Hizbollah's raketter og selvmordsbombere ikke gør
> [...]

Er 57% massivt ?

Jeg ville mene at 75% er massivt,men det er jo som fanden læser biblen.

Fra : @

Dato : 06-08-06 13:50

On Sun, 6 Aug 2006 13:21:38 +0200, "Thomas" <NOSPACE@MAIL.DK> wrote:

>you wrote:
>"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

>Er 57% massivt ?
>
>Jeg ville mene at 75% er massivt,men det er jo som fanden læser biblen.

når det er diverse EU-afstemniger så siger nogle at et flertal på 54%
er et overbevisende resultat

med hensyn til Libanon-Israel konflikten synes jeg det er uhyggeligt
at 37% mener at et land der bliver angrebet ved at en byge af raketter
sendes ind i et boligområde i en storby samtidig med at en bande
forbrydere krydser grænsen dræber soldater og bortfører andre kan bære
noget som helst ansvar for konflikten

ansvaret må da 100% hvile på Libanon

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Malene P

Dato : 06-08-06 13:59

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> sendes ind i et boligområde i en storby samtidig med at en bande
> forbrydere krydser grænsen dræber soldater og bortfører andre kan bære

Og at der åbenbart render 7% uhyggelige galninge rundt her i landet, der
direkte støtter terroristerne.

> ansvaret må da 100% hvile på Libanon

Ihvertfald den del af Libanons befolkning, der støtter terroristerne.

Malene P

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 06-08-06 15:40

On Sun, 06 Aug 2006 14:50:16 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>sendes ind i et boligområde i en storby samtidig med at en bande
>forbrydere krydser grænsen dræber soldater og bortfører andre kan bære

Nu er det jo nok fordi du i lighed med andre herinde misinformerer.

Kronologien er omvendt

Onsdag den 12. juli:
Konflikten i Mellemøsten eskalerer og udvides med kampe på den
israelsk-libanesiske grænse. Det sker da den libanesiske
Hizbollah-milits bortfører to israelske soldater.
Hizbollahs forsøg på at få frigivet palæstinensiske fanger ved at
kidnappe to israelske soldater er en krigshandling, siger Israels
premierminister, Ehud Olmert. Israel angriber i løbet af onsdagen
Libanon med kampvogne og 6.000 mand.
I Gaza bliver fire palæstinensere bliver dræbt og omkring 30 kvæstes,
da et israelsk F-16 fly bomber et treetagers hus i et luftangreb nord
for Gaza By. Bygningen bliver jævnet med jorden og tre nærliggende
huse bliver hårdt medtaget ved eksplosionen. Ifølge nyhedsbureauet
AFP's oplysninger koster angrebet to børn livet.

Torsdag den 13. juli:
Konflikten i Mellemøsten optrappes yderligere efter to raketter rammer
den israelske storby Haifa. Ingen kommer dog til skade ved angrebet,
som Hizbollah nægter at stå bag. Israelske kampfly bomber tidligere på
dagen flere mål i Libanon. Over 20 civile libanesere bliver dræbt, og
Beiruts lufthavn bliver også lukket efter bombninger.
I FN's sikkerhedråd nedlægger USA veto mod en FN-resolution, der ville
have kritiseret den israelske offensiv i Gazastriben. Det er første
USA-veto siden oktober 2004.

Regards Croc®

Fra : @

Dato : 06-08-06 16:50

On Sun, 06 Aug 2006 16:39:38 +0200, sbm@pc.dk wrote:

>Nu er det jo nok fordi du i lighed med andre herinde misinformerer.
>
>Kronologien er omvendt

nej,

Israel har med hensyn til Libanon overholdt deres aftale,
de trak sig ud af Libanon FN-observatører blev sat ind

Libanon derimod undlod at opfylde sin del af aftalen på to meget
væsentlige punkter

Libanon forpligtede sig til at afvæbne Hizbollah-forbryderne
det har de temmelig klart ikke gjort

Libanon forpligtede sig til at sende hærstyrker til den sydlige del af
landet for at sikre at der ikke blev foretaget angreb eller
terroraktioner ind i Israel
det har de lige så klart heller ike gjort

>Onsdag den 12. juli:
>Konflikten i Mellemøsten eskalerer og udvides med kampe på den
>israelsk-libanesiske grænse. Det sker da den libanesiske
>Hizbollah-milits bortfører to israelske soldater.

samtidig sender de raketter mod civile i det nordlige Israel

et klart brud på krigens love
man kan nu konstatere at Libanon er en krigsforbrydernation

>Hizbollahs forsøg på at få frigivet palæstinensiske fanger

med hvilken ret angriber Libanon Israel?

> ved at
>kidnappe to israelske soldater er en krigshandling, siger Israels
>premierminister, Ehud Olmert.

det er ikke bare noget han siger, det ville en hvilken som helst
ansvarlig regeringsleder i et hvilket som helst andet land også sige

> Israel angriber i løbet af onsdagen
>Libanon med kampvogne og 6.000 mand.

Israel forsvarer sig mod byger af raketter som Libaneserne sender mod
civile israelere ved at forsøge at stoppe de som sender raketter

Libaneserne vedbliver altså med deres krigsforbrydelser

> [...]
>huse bliver hårdt medtaget ved eksplosionen. Ifølge nyhedsbureauet
>AFP's oplysninger koster angrebet to børn livet.

og?

Israel er på jagt efter de Hamas-forbrydere som er ansvarlige for
gentagne gange at have sendt bombemænd m/k ind i Israel for at dræbe
og lemlæste så mange civile som muligt

de samme Hamas-kujoner gemmer sig helt bevist blandt civile for i det
mindste at få en propagandasejr når israelerne slår dem ihjel

>Torsdag den 13. juli:
>Konflikten i Mellemøsten optrappes yderligere efter to raketter rammer
>den israelske storby Haifa. Ingen kommer dog til skade ved angrebet,
>som Hizbollah nægter at stå bag.

og hvem er dumme nok til at tro på den forbryderbande?

>Israelske kampfly bomber tidligere på
>dagen flere mål i Libanon.

og?

Libanon har startet en krig mod Israel,

så må de påregne at der svares igen

> Over 20 civile libanesere bliver dræbt, og
>Beiruts lufthavn bliver også lukket efter bombninger.

der er altid civile tab i krige, og især i krige hvor muhamedanere er
indblandet, da disse forbrydere har for vane at føre krig midt i tæt
befolkede områder, så høje civile tab kan man takke muhamedanernes
måde at føre krig for

Fra : @

Dato : 06-08-06 13:37

On Sun, 6 Aug 2006 11:38:15 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

>Svært at begribe at Hizbollah's raketter og selvmordsbombere ikke gør
>indtryk på Israel-modstandere.

intet gør indtryk på venstresnoede røde abekatte
deres verdensopfattelse er simpel, ellers kan deres hjerner ikke rumme
den:
USA er ond alt hvad USA gør er ondskabsfuldt
så alle som USA støtter er også onskabsfulde

alle som er imod USA er gode
og alt hvad de gør er godt

hvor må det være nemt at være en venstresnoet rød abekat