Naser lægger sig ud med Jelved
Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 05:54

Så er der igen kommet kurre på tråden imellem Naser Khader og Partileder
Marianne Jelved (R).
Naser mener at R skal acceptere skattestoppet og ikke stille ultimative
krav for at komme i regering. Som han siger "Det er visse ting man må
leve med, sålænge man ikke har 90 mandater. Dette afvises blankt af
Jelved. Hun afviser at R kan sidde i en regering der har skattestoppet
som politik fordi R ønsker en anden politik og skattestoppets ophævelse
er centralt for ønsket om en anden vej.

Kommentar: Naser viser sig som den snusfornuftige politiker der vil
bringe partiet tilbage til magten ved at sluge nogle kameler mens Jelved
holder stejlt fast på en dogmatisk radikal politik, hvilket er årsagen
til at hun og partiet kan sidde trille tommelfingre sammen med SFs og
Enhedslistens folk. Vejen tilbage til magten for partiet er effektivt
spærret med ideologiske betonklodser placeret af Jelved, Vestager og
partiets dogmatiske fløj.

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 07:34

> [...]
> Enhedslistens folk. Vejen tilbage til magten for partiet er effektivt
> spærret med ideologiske betonklodser placeret af Jelved, Vestager og

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3877526/

Skal man tro JP, så mener Naser at R skal være parat til at acceptere 24
års reglen, den nuværende skolepolitik og som sagt acceptere
skattestoppet.
Der må være mange radikale der får søndagskrydren galt i halsen når de
læser det. At sige den slags højt i De Radikale må vel nærmest være som
at bande i kirken.

Fra : thomsen

Dato : 06-08-06 08:42

> [...]
> Enhedslistens folk. Vejen tilbage til magten for partiet er effektivt
> spærret med ideologiske betonklodser placeret af Jelved, Vestager og

Nasar Khadar er et magtdyr, hvis eneste interesse er at få magt i politik så
hans fæller kan beundre ham og sige: "se, hvor langt en indvandrer kan
komme". Hans interesse for de mennesker hans politik går ud over, ligger på
et meget lille sted, og han er mester i at iscenesætte sig selv. Gad vide om
han også har opfundet mange af de trusler mod hans liv selv eller om der
vitterlig er hold i hans anklager mod dem? Sådan som han har det med at
iscensætte tingene, så kan man tro at han har en skjult dagsorden om at
ville være statsminister, selvom han afviser det.
--
Thomsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-08-06 08:29

"thomsen" <th@invalid.com> wrote in message

> [...]
> med at iscensætte tingene, så kan man tro at han har en skjult dagsorden
> om at ville være statsminister, selvom han afviser det.

Her talte en racist.

Fra : Vidal

Dato : 06-08-06 12:20

Jesper wrote:
> [...]
> Enhedslistens folk. Vejen tilbage til magten for partiet er effektivt
> spærret med ideologiske betonklodser placeret af Jelved, Vestager og

Det har jo vist sig at fungere for de radikale, at
fasthold deres egen politik, en fast ideologisk profil.
De fastholder og øger deres stemmetal.

Så kan man altid lave kompromiser efter et valg.

Socialdemokraterne kunne lære noget her, istedet
for at slingre frem og tilbage, skulle de finde ud
af, hvad de egentligt vil, hvad deres politik er
og holde fast på det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper

Dato : 06-08-06 14:02

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> for at slingre frem og tilbage, skulle de finde ud
> af, hvad de egentligt vil, hvad deres politik er

Fungere? De kan ikke samarbejde med andre end SF og EL om nogetsomhelst.
Politisk set er De Radikale isolerede rent politisk og eftersom det
gælder om at tælle til 90 mandateter i Folketinget, så ender R som
bænkevarmere hvergang de andre partier bydes op til dans. Det er
revnende ligegyldigt om R så får 89 mandater hvis de ikke kan samle 90
mandater. Og spørgsmålet er det hvorlænge vælgene vil blive hvis ikke
det lykkes for R at veksle mandaterne til politisk indflydelse. Der er
alt for få der abonnere på radikal politik som vi kender den i dag til
at S ville få nogetsomhelst ud af at følge den kurs. S er et masseparti
der er lagt an på at kunne få over 30% af stemmerne ved valg, også
selvom de de sidste gange har ligget væsentligt under det. Jeg regner
ikke med at R nogensinde kommer over 20% og 5-10% er mere et naturligt
leje for dem.

Fra : Vidal

Dato : 06-08-06 15:24

Jesper wrote:

> Fungere? De kan ikke samarbejde med andre end SF og EL om nogetsomhelst.

Sludder, de vil og kan samarbejde med næsten alle,
bortset nok fra DF. Men op til valget giver det
stemmer at fastholde, hvem de er.

Så tror jeg, Khader kan sejle sin egen sø, måske
endda gå over til de konservative, hvor han nok
egentligt hører hjemme.

> [...]
> mandater. Og spørgsmålet er det hvorlænge vælgene vil blive hvis ikke
> det lykkes for R at veksle mandaterne til politisk indflydelse.

Sålænge de borgerlige har flertal sammen med DF, kan
SD'erne kun få lov til at skrive under på den borgerlige
regerings forslag, hvis de vil have det, du kalder
indflydelse.

Derfor burde de holde sig langt borte fra den borgerlige
politik. Så ville de måske kunne skabe sig en base i
forhold til R, som, hvis nu regeringen skulle gå ned i
stemmer ved næste valg, bliver absolut væsentligt for at
skabe en fornuftigt regering.

> [...]
> selvom de de sidste gange har ligget væsentligt under det. Jeg regner
> ikke med at R nogensinde kommer over 20% og 5-10% er mere et naturligt

Ja, lad os nu se.

Socialdemokratiet skal selvfølgeligt ikke føre radikal
politik, de skal bare finde ud af, hvad de egentligt står
for, istedet for at ligge på hjul hos Fogh. Det har der
været en tendens til siden de fik ny formand. Den
'indflydelse' kan godt blive dyrekøbt.

Det er ikke naturgivet, hvor mange stemmer partierne
skal have eller for den sags skyld, hvad de får. Ligesåvel
er det heller ikke nogen naturlov, at socialdemokraterne
skal danne regering. Radikale har jo før kunnet samle en
stemmerne til en regering.

Jelved kan nemt blive den næste statsminister.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard