Sko fra Kina og Vietnam
Fra : Translat

Dato : 04-08-06 18:03

Jeg har netop læst denne artikel på BBC News.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/5246122.stm
EU IN DISARRAY OVER SHOE IMPORTS

Artiklen handler om, at EU-kommissionen ønsker at erstatte en
midlertidig told på sko fra Den Kinesiske Folkerepublik og Vietnam,
der blev indført i marts måned, og som udløber i oktober, med en
permanent told, vist nok af af størrelsesordenen 16,5% for Kinas og
15% for Vietnams vedkommende.

Skotøjsfabrikanter i EU, ikke mindst i Polen og Italien, påstår, at
de to landes skotøjsindustri sælger med tab i EU for at overtage
markedet.

Indførelsen af en sådan antidumpingtold kræver tilslutning fra
mindst 13 ud af EU's 25 medlemslande, hvilket kan blive vanskeligt at
opn[.

Hvad mener man her i gruppen om dette? Bør der være særlig told på
sko fra Kina og Vietnam eller ej? Jeg synes det ikke. Hvis de to lande
ønsker at sælge billigt i EU, skal de efter min mening have lov til
det.

Bent

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 04-08-06 19:16

"Translat" skrev i en meddelelse

>Skotøjsfabrikanter i EU, ikke mindst i Polen og Italien, påstår, at
>de to landes skotøjsindustri sælger med tab i EU for at overtage

Det er kun en del af det ,
mange fabrikanter har endog meget svært ved at forstå,
og det med rette , at man i EU skal betale for at få renset sit spilde vand
, sørge for sikkerhed's udstyr til sine ansatte , ikke bare kan ansætte små
børn til
idiot arbejde, o.s.v o.s.v
Med andre ord , hvis man i fjern østen behandlede miljøet og
de ansatte nogenlunde anstændigt , ja så ville et par sko der fra ,koste
næsten det samme som her , den billige time løn i de lande er
en mindre faktor i den sammenhæng.

>Indførelsen af en sådan antidumpingtold kræver tilslutning fra
>mindst 13 ud af EU's 25 medlemslande, hvilket kan blive vanskeligt at
>opn[.

alting er svært i et system hvor politisk bureaukrati er gud

> [...]
>sko fra Kina og Vietnam eller ej? Jeg synes det ikke. Hvis de to lande
>ønsker at sælge billigt i EU, skal de efter min mening have lov til

Hvis du vil høre MHO , ja så skulle de slet ikke have lov til at sælge noget
som helst her i EU
så længde de ikke kan producerer det uden enorme menneskelige og miljø
mæssige omkostninger
så måtte vi bare betale for et par sko hvad de koster, og gå til skomageren
(et fag der næsten er uddøet)
når de går i stykker,

her er lidt læsning om det fantastiske globale sted Kina hvor de rige svin
kan få lavet deres billige lorte sko
http://www.usatoday.com/money/world/2005-07-04-pollution-china-cover_x.htm
http://www.planetsave.com/ps_mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=6846&Itemid=49

og her er et par dejlige lysbilleder til kaffen og kagen , fra det natur
skønne kina
http://in.yimg.com/xp/reuters_ids_new/20060511/04/2415538889.jpg
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41534000/jpg/_41534262_chinapollutionafp203b.jpg
http://k43.pbase.com/u36/andesheng/large/24430132.97.jpg
http://www.theepochtimes.com/news_images/2004-2-5-china-pollution.jpg

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Sten Schou

Dato : 05-08-06 00:16

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:44d38f01$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> de ansatte nogenlunde anstændigt , ja så ville et par sko der fra ,koste
> næsten det samme som her , den billige time løn i de lande er

Hvad så med EU der bl.a. dumper landbrugsvarer på markeder udenfor EU ?

Hilsen Sten