DSB-direktør m. mod
Fra : Erling Hansen

Dato : 04-08-06 14:55

Hatten af for DSB's direktør, som har sagt sin mening om
trafikministerens urimelige kritik af DSB. Med vanlig borgerlig
undvigelsestaktik skælder Flemming Hansen DSB ud for det lo.. han selv
har været med til at skabe ved at udsulte banestyrelsen, som er den
egentlige årsag til DSB's besværligheder. Det har i talrige år været en
bevidst borgerlig linje at udsulte den offentlige trafik og satse på den
private i stedet.

Jeg letter på hatten én gang til, og giver til gengæld Flemming Hansen
én af mine fingre. Han ka' selv vælge!
Mvh
Erling

Fra : John Degn Jessen

Dato : 04-08-06 22:47

Lige et indspark, det er ikke i denne regeringsperiode banenettet er blevet
misligholdt, der skal man nok lidt længere tilbage !!!

/jj

Fra : Kim2000

Dato : 04-08-06 23:15

"John Degn Jessen" <johnxx@degn-xxjessen.dk> skrev i en meddelelse
> Lige et indspark, det er ikke i denne regeringsperiode banenettet er
> blevet misligholdt, der skal man nok lidt længere tilbage !!!

Den holder ikke. Regeringen har siddet mere end 5 år, endda med den samme
trafikminister, der er ganske enkelt ingen af tørre aben af på.
Trafikministeren har svigtet, sovet i timen og er iøvrigt helt inkompent,
ikke at det er noget nyt, det plejer at være de mest uduelige venner der
havner i det ministerium. Både Schluter og Nyrup placerede ligeledes
uduelige folk der, hvor man ikke umiddelbart synes de kan gøre den store
skade. Imponerende nok, så lykkes det alligevel gang på gang. Fx lykkes det
Kaj Ikast at få bygget en lang række helt unødvendige motorveje - selvom det
er hyggeligt at køre der og iagttage rådyrene spise i vejkanten

mvh
Kim

Fra : Erling Hansen

Dato : 05-08-06 08:44

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> Kaj Ikast at få bygget en lang række helt unødvendige motorveje - selvom det
> er hyggeligt at køre der og iagttage rådyrene spise i vejkanten

Så hut jeg hvisker beklagede banestyrelsen sig allerede i
Schlüter-regeringens tid over, at der ikke var penge til vedligehold og
opdatering af banenettet. Den socialdemokratiske regering var såmænd
ikke meget bedre på det punkt heller. Den var alt i alt en 'træde vande'
regering, som videreførte de borgerlige besparelser i mangel på mod og
vilje til at gennemføre sin egen politik. Den store synder i misèren er
og bliver VK-regeringen, som med Flemming Hansen i spidsen har vist en
forbløffende evne til at sætte kikkerten for det blinde øje og sige, at
de ikke kan se noget, men nu skal det blive undersøgt.
Mvh
Erling

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 06-08-06 09:17

Erling Hansen skrev i meddelelsen
> [...]
>trafikministerens urimelige kritik af DSB. Med vanlig borgerlig
>undvigelsestaktik skælder Flemming Hansen DSB ud for det lo.. han selv

Jeg kører temmeligt meget med DSB (pendler mellem Odense og København)
og i min erfaring er de hyppigste årsager til forsinkelser problemer med at

selve togene til at fungere, at der ikke er en lokomotivfører til toget
eller at man har
diregeret et langsomt tog (fragt eller bumletog) ind forand det lyntog jeg
sidder i - disse forhold vil jeg
nok mene er DSB's ansvar.

Problemer med signaler og skinner forekommer også; men slet ikke med samme
frekvens.

Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am