Også hos jer: Patruljerende helis er ikke ~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 04-08-06 09:33

Magthaverne er bange for den snydte befolkning.

Har i nogensinde læst om deres beslutning at opbygge en sådan
helikopter-flåde?

Sammen med den omfattende telekom-kontrolle (indhold og lokalisering)
er de et farligt våben.

I dag skyder de bare videos. Hvad vil de skyde med i morgen?

(Gælder også uden signatur)

Fra : Michael Weber

Dato : 04-08-06 09:41

> [...]
>er de et farligt våben.
>
>I dag skyder de bare videos. Hvad vil de skyde med i morgen?

Elastikbånd, vandpistoler og badedyr iført Speedo´s.

>(Gælder også uden signatur)

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-08-06 11:54

Michael Laudahn skrev:
> [...]
> er de et farligt våben.
>
> I dag skyder de bare videos. Hvad vil de skyde med i morgen?

Jeg har altså helt ærligt lidt svært med at følge med i, hvad du snakker
om.

I København flyves der stort set udelukkende med 2 slags helikoptere,
nemlig:

1) Redningshelikoptere (store, letgenkendeleige Sikorsky Sea Kings, som
flyver ambulanceflyvninger til og fra Rigshospitalet, hvor de lander i
den nærliggende Fælledpark)

2) Politihelikoptere, som vist næsten _udelukkende_ bruges, når der skal
sikres imod tagliggende snigskytter ved f.eks. præsidentbesøg og når der
skal skabes trafikalt "sattelitoverblik" ved andre større begivenheder
på gadeplan, rangerende lige fra kongelig karetkørsel over større
organiserede demonstrationsoptog til sådan noget som Copehagen
Pride-parader.

Nu kender jeg ikke så meget til situationen i Berlin, men alt det, du
her snakker om, virker ganske abstrakt, for ikke at sige direkte
skizofren-paranoidt. Det lyder jo nærmest som trivielle amerikanske
konspirationsfantasier om "mystiske sorte helikoptere" fremført af
forkvaklede folk iklædt sølvpapirshatte, der frådende vrøvler om
"tankestyring": Er du helt sikker på at der ikke bare kan være tale om
helikoptere til trafiktjeneste og/eller eventuelle ambulance- og
pressehelipkoptere i luftrummet over Berlin?

Og hvordan mener du at lige netop /helikoptere/ skulle kunne "styre" og
"undertrykke" folk, der dog mig bekendt er adskillige udviklingsniveauer
over stenaldermennesker og i det hele taget ved at det er en maskine og
ikke een eller en slags dæmonisk stort insekt der flyver rundt over dem?

Hvis man virkelig ønskede at kontrollere telekommunikation, så kan jeg
nemlig kynisk set slet ikke se, hvad pokker man overhovedet skulle bruge
noget så åndssvagt iøjenfaldende som helikoptere til: I så fald så er
det vel så meget desto lettere bare at "wiretappe" jordbaserede
mobilantenner og tele-net, hvilket jo formodentligt allerede foretages
ganske diskret af det amerikanske NSAs ligefrem verdensberømte
"Echelon"-program, hvor alverdens tele-kommunikation angiveligt
systematisk overvåges i forbindelse med blandt andet terror-bekæmpelse.

Men jeg har nu altså ganske svært ved at opfatte dette som nogen som
helst "trussel" imod min personlige ytringsfrihed, da jeg i praksis
alligevel kan skrive totalt uforstyrret på nettet og alle mine indlæg
rent faktisk synes at nå frem til nyhedsserveren.

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Laudahn

Dato : 04-08-06 13:46

Anders Peter Johnsen schrieb:

> [...]
> alligevel kan skrive totalt uforstyrret på nettet og alle mine indlæg
> rent faktisk synes at nå frem til nyhedsserveren.

Ja naturligvis. Det du siger er også de pågældende klare over,
derfor laver de hvad de vil. For dem der klager over det, må jo være
bindegale.

Jeg er sikker på at jeg kunne overbevise hvem som helst om det. Det
går dog ikke skriftligt, for det kræver detaljerede beskrivninger -
ting der blandt fremmede kun kan lade sig gøre personligt.

(gælder også uden signatur)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-08-06 17:33

Michael Laudahn skrev:

> Ja naturligvis. Det du siger er også de pågældende klare over,
> derfor laver de hvad de vil. For dem der klager over det, må jo være
> bindegale.

Hvad er det da helt nøjagtigt, de mener er problemet?

> Jeg er sikker på at jeg kunne overbevise hvem som helst om det. Det
> går dog ikke skriftligt, for det kræver detaljerede beskrivninger -
> ting der blandt fremmede kun kan lade sig gøre personligt.

Det lyder ikke godt at du ikke mener at kunne redegøre for det klart og
skriftligt her i gruppen. Det lyder faktisk ved nærmere eftertanke SLET
ikke godt: Tværtimod er det kun med til at underbygge en evt. fordom om
at du virkelig måtte lide af en begyndelsesvis decideret paranoia, for
det er netop et velkendt træk hos skizofren-paranoideat man på den ene
side selv mener "sikkert at kunne bevise" sine påstande (som altså viser
sig at være rendyrkede selvopdigtede vrangforestillinger), men når det
så endelig kommer til stykket glider af på kritiske spørgsmål med tynde,
usammenhængende bortforklaringer, som ingen andre egentlig kan se ret
megen sammenhæng eller logik i.

Pas nu godt på dig selv, at du ikke muligvis geråder ud i den slags (om
end ubevidste) selvbedrag og såkaldte "fikse ideer" om "skjulte
konspirationer" rettet personligt imod dig, for det KAN faktisk i værste
fald være ganske alvorligt symptom på en snigende sindslidelse.

Vi har da såmænd også her i gruppen allerede folk, der åbent
teoretiserer om "tankekontrol" eller dyrker vilde konspirationsfantasier
over 9/11, men du plejer immervæk ikke at være een af dem: Det er også
derfor, jeg "går dig på klingen" her, når du pludselig kommer med sådan
nogle abstrakte, ulogiske og umiddelbart udokumenterbare,
usammenhængende påstande om "patruljerende helikoptere".

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Laudahn

Dato : 04-08-06 17:47

> [...]

> nogle abstrakte, ulogiske og umiddelbart udokumenterbare,
> usammenhængende påstande om "patruljerende helikoptere".

Du polemiserer. Jeg kunne beskrive ting jeg har oplevt med helikoptre,
at du ikke ville tro dine øre. Men det går kun hvis jeg kan vise
'hvor jeg var og hvad de har gjort', osv. Og dette kan kun gøres ved
et personligt møde - med mindre man har alle kommunikationstekniske
midler til rådighed OG ved, at den anden principielt har en
konstruktiv holdning.

Læs i øvrigt indlægget under

http://groups.google.de/group/dk.politik/msg/82bc0df05f8123f0?hl=de& .

(gælder også uden signatur)