Hvem startede - igen? (krigen i Libanon)
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-08-06 00:26

Til dem der mener, at Hizballah startede, og at nubningen af
to israelske soldater retfærdigjorde den videre massedød og
ødelæggelse fra Israels side - læs denne artikel:
http://www.csmonitor.com/2006/0801/p09s02-coop.html

Kort fortalt - Israel vadede hele tiden (siden 2000) over
grænsen til Libanon og gjorde sådan ca. som det passede dem
.... inklusiv dræbning af uskyldige civile libanesere. Hærværk
af libanesisk ejendom var rutine. Israel fortsætter besættelse
af Shebaa Farms. Israel har i årevis nægtet at udlevere
kortene over deres miner i Sydlibanon.

Læg dertil alle de _mange_ libanesiske fanger, der i årevis
har henslæbt deres liv under totalt uciviliserede forhold i
Israelske fængsler
http://www.axisoflogic.com/artman/publish/article_5130.shtml
http://www.samirkuntar.org/files/PR_1-12-2005_eng.htm

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Tim

Dato : 04-08-06 00:35

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

Svar på subject: Muslimerne.

Tim

Fra : Johnny Andersen

Dato : 04-08-06 00:43

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Svar på subject: Muslimerne.

Refleks? - Tænker du før du svarer? - eller er det bare på rygmarven ?

/Johnny

Fra : @

Dato : 04-08-06 14:07

On Fri, 4 Aug 2006 01:42:34 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Refleks? - Tænker du før du svarer? - eller er det bare på rygmarven ?

hvad angår start af krige har muhamedanerne den absolut ubestridelige
verdensrekord

muslimerne har med større styrker angrebet Israel i 1948 1956 1973
0g 1978

plus at de imellem de store krige ustandseligt har udført
terroraktioner i tusindvis som regel med det fromål at dræbe civile

i 1967 havde araberne samlet så store styrker ved Israels grænser at
israelerne valgte at slå først for ikke at blive løbet over ende, af
krigeriske naboer der ikke lagde skjul på deres hensigter

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Jesper

Dato : 04-08-06 14:29

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> israelerne valgte at slå først for ikke at blive løbet over ende, af
> krigeriske naboer der ikke lagde skjul på deres hensigter

1948
Zionisterne går før staten Israels oprettelse ind på områder der er
udlagt som palæstinensisk af FN, zionisterne var agressoren.

Den officelle zionistudlægning er, at de blev overfaldet af alle
nabolandende helt uprovokeret.

1956
I ly af den fransk/britiske besættelse af Suezkanalen rykker
zionistnerne ind i Sinai og rejser først igen efter voldsomt pres.

Den officielle zionistudlægning er, at ægypterne havde blokeret Israels
adgang til Rødehavet ved Tiranstrædet. Problemet med den udlægning er
blot at Israel i 1956 ikke havde nogle havne i Aqababugten der kunne
tage skibe større end lystbåde! Der blev bygget et lang mole ud fra
Eilats havn i 1957 så Israel fik en dybtvandshavn, kapaciteten er dog
yderst begrænset. I 1956 kom gik hele Israels import/eksport igennem
middelhavshavnene. Den dag i dag er kapaciteten i Eilats havn begrænset
til den nuværende godstrafik på 1,7 mio t årlig last. Til sammenligning
ligger både Haifa og Tel Avivs havne med godsmængder hver på små 20 mio
t om året og den jordanske havneby Aqaba med 12 mio t og en max
kapacitet på 30 mio t.

1967
Igen var det Israel der startede krigen for at få lebensraum.

1973
Ægypten kæmper for at få kontrollen over Suezkanalen tilbage, målet nås.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : @

Dato : 04-08-06 16:23

On Fri, 4 Aug 2006 15:28:37 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>1948
>Zionisterne går før staten Israels oprettelse ind på områder der er
>udlagt som palæstinensisk af FN, zionisterne var agressoren.

vås de var på terrorist jagt igen

>Den officelle zionistudlægning er, at de blev overfaldet af alle
>nabolandende helt uprovokeret.

og med de naboer lyder det som den rene sandhed

> [...]
>zionistnerne ind i Sinai og rejser først igen efter voldsomt pres.

>Den officielle zionistudlægning er, at ægypterne havde blokeret Israels

og det havde Egyperne sørme osse

>Problemet med den udlægning er
>blot at Israel i 1956 ikke havde nogle havne i Aqababugten der kunne
>tage skibe større end lystbåde!

det tror da helvede når havnen havde været blokeret i 8 år

hvorfor skulle man så bruge penge på en støre havn

du kører i cirkler

> [...]
>middelhavshavnene. Den dag i dag er kapaciteten i Eilats havn begrænset
>til den nuværende godstrafik på 1,7 mio t årlig last.

nogen påstår at den ikke er størrelsen det kommer an på

stor eller lille havn den Egyptiske blokade var anledningen i 1956

>1967
>Igen var det Israel der startede krigen for at få lebensraum.

nej, havde Israel ikke sørget for at være først ude af starthullerne
var de blevet udraderet, det havde både Nasser(Egyptens diktator) og
Syrerne proklameret at de havde til hensigt med deres voldsomme
oprustning

det var også Nasser som beordrede FN's fredsbevarende styrke ud af
Sinai længe før krigen gik igang,
han ønskede ingen videner når han skulle slagte alle jøderne

>1973
>Ægypten kæmper for at få kontrollen over Suezkanalen tilbage, målet nås.

den kanal de i sin tid havde stjålet fra Enland og Frankrig?

Fra : Peter Bang

Dato : 04-08-06 08:10

Tim <thpetersen@hotmail.com> skrev:
>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
>Svar på subject: Muslimerne.
>
>Tim

du er jo faktaresistent.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-08-06 08:54

"Peter Bang (slet I4UKM)" <peterbang@I4UKMprivat.dk> skrev i en meddelelse

> du er jo faktaresistent.

Ja der er der mange der kan lære af, kort og præcist.
Muslimerne-Muhamedanere.

Kurt

Fra : @

Dato : 04-08-06 14:57

On 04 Aug 2006 07:10:07 GMT, Peter Bang <peterbang@I4UKMprivat.dk>
(slet I4UKM) wrote:

>du er jo faktaresistent.

var det da jøderne der angreb muslimerne?

Fra : Tveskaeg

Dato : 04-08-06 08:53

On Fri, 4 Aug 2006 01:25:45 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>to israelske soldater retfærdigjorde den videre massedød og
>ødelæggelse fra Israels side - læs denne artikel:

Jeg syntes meget hellere at du skulle tage og forklare hvorfor du så
gerne vil dræbe alle jøder og kremere dem.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 04-08-06 09:14

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes meget hellere at du skulle tage og forklare hvorfor du så
> gerne vil dræbe alle jøder og kremere dem.

Kan vi ikke lige få denne forklaring op på bordet.

Kurt

Fra : Joakim

Dato : 04-08-06 09:10

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Et ægte Svendsen indlæg.

Goddav'do.

Fra : @

Dato : 04-08-06 14:02

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Til dem der mener, at Hizballah startede,

det gjorde de ikke, muhammeds horder angreb jøderne for mange hundrede
år siden

>Kort fortalt

så har Libanon ikke efterlevet FN-resolution 425 om at afvæbne
Hizbolah og sætte libanons hær tiil at sikre freden langs grænsen til
Israel

hvilket resulterede i
7. oktober år 2000 Hizbollah kidnapper tre israelske soldater

26. november 2000 Hizbollah udløser en sprængladning mod en israelsk
militærkonvoj
dræber en og sårer to

16. februar Hizbollah skyder på en israelsk militærkonvoj dræber en og
sårer tre

1. april 2001 Hizbolah en 42 årig israelsk kvinde knivmyrdes i Haifa
af terrorist med forindelse til Hizbollah

14. april 2001 Hizbollah skyder på en israelsk militærpost dræber en

28. april 2001 en 60 årig israelsk mand knivmyrdet i Kfar Ba'aneh af
terrorister med forindelse til Hizbollah

12. marts 2002 Hizbollah beskyder Shlomi- Metzuba seks civile
israelere og en israelsk soldat dræbt

29. august 2002 Hizbollah beskyder militærpost Mount Dov en israelsk
soldat dræbt to såret

6. januar 2003 Hizbollah affyrer antiluftskytsgranat mod Birait

22. marts 2003 Hizbollah affyrer raketter og mortergranater mod den
Israelske hær

20. juli 2003 Hizbollah snigskytter skyder på israelske soldater nær
Chetula dræber to

10. august 2003 Hizbollah dræber en dreng i Shlomi med en
antiluftskytsgranat

6. oktober 2003 Hizbollah affyrer missiler og raketter mod israelske
soldater ved Fatma Gate dræber en

19. januar 2004 Hizbolah affyrer et antitankmissil dræber en soldat og
sårer en anden

7. maj 2004 Hizbollah skyder i Mt. Dov dræber en soldat sårer to andre

20. juli 2004 Hizbollah snigskytte skyder på israelsk militærpost
dræber to soldater

9. januar 2005 Hizbollah detonerer en sprængladning mod en Israelsk
militærpatrulje dræber en israelsk soldat og en FN offocer

7. april 2005 Hizbollah kidnapper to indbyggere i byen Rajar

29. juni 2005 Hizbollah affyrer mere end 20 mortergranater en soldat
dræbt fire andre såret

21. november 2005 Hizbollah forsøger at kidnappe en israelsk soldat,
det mislykkes, senere sårerr en byge af Katyusha-raketter og
mortergranater to civile og ni soldater

> - Israel vadede hele tiden (siden 2000) over
>grænsen til Libanon

for at jagte terrorister som Libanon havde aftalt med Israel og FN at
de skulle afvæbne

> Israel fortsætter besættelse
>af Shebaa Farms.

hvad har Shebaa Farms pludeslig med Libanon at gøre?

>Læg dertil alle de _mange_ libanesiske fanger, der i årevis
>har henslæbt deres liv under totalt uciviliserede forhold i
>Israelske fængsler

og hvad så, mordere og terrorister bør være enten døde eller i fængsel