At presse citronen
Fra : GB

Dato : 02-08-06 11:41

http://eureferendum.blogspot.com/2006/07/milking-it.html

- ingen kommentarer.

GB

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 12:25

Nej, men det fortjener dit link nu alligevel.
Artiklen beviser ikke, at der manipuleres med billederne - men den viser, at
fotografer - akkurat som journalister - har en vare de skal sælge.
De er der ikke for at være saglige, neutrale obsevatører - de er der fordi
der er penge i skidtet.
Og at en fotograf ikke har en korrekt tidsangivelse på sit billede, er ikke
det samme som at begivenheden ikke har fundet sted.
Og uanset om barnet vises frem til ære for fotografen, så er det jo ikke det
samme som at barnet ikke er blevet dræbt.
Hvis nogen bombede København/Roskilde/Viborg - mon så ikke man ville vise
omverdenen den gru, man blev til del? Akkurat som man i Israel sørger for,
at vi får alle bloddråberne med, når nogen er ramt af en terrorbombe.
Hvad betyder nogle minutter til eller fra - er billederne ikke blevet taget,
fordi der er et hul på 8 minutter - - skulle fotografen have filmet at en
radio blev tabt og samlet op igen for at bevise at hans andet billede er
ægte?

Krig er et beskidt håndværk - og begge parter udnytter til fulde de
muligheder der er for at øve propaganda.
Krigens første offer er altid sandheden.

Israel fejer alle der ikke er pro-Israel over én kam og betragter dem som
potentielle terrorister - og det en umenneskelig bedømmnelse.
Hvis man samtidig skulle være ikke-palæstinenser, så er man samtidig
antisemit, potentiel nazist - eller rød lakaj.
Men på den anden side, så er den udviste holdning en naturlig følge af den
herrefolk-mentalitet som Israel over årene har udvist i området..
Jeg siger ikke, at al skylden skal placeres i Israel. De omliggende lande og
områdets øvrige beboere har deres på samvittigheden. Men Israel ønsker ikke
freden med mindre det selv kan diktere betingelserne.Israel er et
hævngerrigt land, der ikke ønsker sameksistens men underkastelse.

Fra : GB

Dato : 02-08-06 14:33

"Leo" <fake account> wrote in

> Israel fejer alle der ikke er pro-Israel over én kam og betragter dem
> som potentielle terrorister - og det en umenneskelig bedømmnelse.

Men det er ikke en "umenneskelig bedømmelse", at den vestlige verdens
presse konsekvent har støttet disse såkaldte "palæstinensere" med en
enøjethed, som ville have fået Goebbels til at spontan-ejakulere?

GB

Fra : Sten Schou

Dato : 02-08-06 14:59

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse

> [...]
> freden med mindre det selv kan diktere betingelserne.Israel er et
> hævngerrigt land, der ikke ønsker sameksistens men underkastelse.

Mens Israel viste vilje til fred, og trak sig ud af sydLibanon, blev
Hizbollah, og oprustede i stedet. Jeg forstår godt, at de ønsker Hizbollah
væk. Desværre er der ingen andre der vil fjerne dem. EU har jo forlængst
udråbt de forskellige palæstinensiske grupperinger til deres dengser. Syrien
og Iran har kun for øje at holde gryden i kog.

Hilsen Sten