Dansk folkepartis håbløse ungdomskriminali~
Fra : JensenDenmark

Dato : 01-08-06 16:04

Blandt en række forslag til forbedring af borgernes sikkerhed forslår
partiet ud over kameraer på hvert gadehjørne også et klippekortssystem
overfor de unge.

Det er ihvertfald ikke noget som virker og slet ikke overfor unge, som har
brug for en reaktion på en given lovovertrædelse første gang.

Vi taler om opdragelse og her virker en løftet pegefinger ikke.

Overgaard har lavet et udspil, som er blevet revideret efter debat i dette
forum, men signalet er ganske klart.

Løftet pegefinger virker ikke. Skammekrog -> selverkendelse -> soning ->
tilgivelse virker.

Kun med en direkte kontant konsekvens ved den første lovovertrædelse opnår
vi respekt overfor samfundets spilleregler fra den unges side.

Mvh
JensenDenmark.

Fra : Zeki

Dato : 01-08-06 17:16

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse
> Blandt en række forslag til forbedring af borgernes sikkerhed forslår
> partiet ud over kameraer på hvert gadehjørne også et klippekortssystem
> overfor de unge.

Holdt, stands! Kameraer på hver gadehjørne? Har du et link?

Ikke at det skulle undre mig at Dansk Fascistparti vill stille et så
tåbeligt forslag. Mere kontrol og styring med borgerne virker til at være et
af deres helt store varemærker.

Mvh
Zeki

Fra : JensenDenmark

Dato : 01-08-06 19:56

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ikke at det skulle undre mig at Dansk Fascistparti vill stille et så
> tåbeligt forslag. Mere kontrol og styring med borgerne virker til at være

Desværre kun dagens ekstrablad på side 12 i den skrevne udgave. Der er ikke
link på hjemmesiden endnu.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-08-06 17:30

JensenDenmark skrev:
> [...]
> brug for en reaktion på en given lovovertrædelse første gang.
>
> Vi taler om opdragelse og her virker en løftet pegefinger ikke.

Helt enig.

Jeg kan dog blot blive lidt bekymret over dèn tanke, at det måske ikke
UDELUKKENDE er unge danskere med pinligt ren straffeattest, der stemmer
DF, hvilket DF måske så ganske udmærket ved og derfor har lidt svært ved
at forholde sig til, idet tiltag mod psykopatisk hensynsløse unge
indvandrervoldsmænd dermed også automatisk vil ramme de unge
DF-stemmende danskere, der evt. måtte have haft relativt set mindre
"udeståender" med ordensmagten.

> [...]
> forum, men signalet er ganske klart.
>
> Løftet pegefinger virker ikke. Skammekrog -> selverkendelse -> soning ->

I mine ører en dejligt ærlig Luthersk-protestantisk-kristen holdning,
men virker den mon imod morderiske massekriminelle muhamedanere med
roterende religiøse "Übermensch"-komplekser?

Det KAN faktisk synes svært at afgøre, idet muslimer groft sagt alene
synes drevet af, hvorvidt farmand tæver dem eller bedstefar
"ekskommunikerer" dem fra klanen som "bad standing", hvorimod regulære
medmenneskelige hensyn til medborgere - og da især os "indfødte" - synes
at spille en proportionelt forsvindende lille rolle...

> Kun med en direkte kontant konsekvens ved den første lovovertrædelse opnår
> vi respekt overfor samfundets spilleregler fra den unges side.

Ja, når det kommer til decideret personfarlig kriminalitet (herunder
skam også rådden bilkørsel), kan jeg kun være helt enig i princippet om
nul-tolerance.

Men når det kommer til visse typer forbrydelser som I SIG SELV relativt
set "kun" har vedkommende selv som "offer" - herunder besiddelse og
indtagelse af forskellige typer euforiserende stoffer - så synes jeg at
det er vanvittigt fra samfundets side at komme og stille sig an med
absolut nultolerance og spilde samfundets resourcer på dèn slags -
relativt set - bagateller.

Hvis Brian eller Johnny på teknisk skole ryger hash og/eller tager speed
i weekenderne og ellers opfører sig ordentligt over for andre når de er
i byen - og herunder selvfølgelig også lader bilen stå, når de er
påvirkede - så KAN jeg altså bare ikke opfatte det som tilnærmelsesvist
nær så stort et samfundsproblem, som når Ahmed og Ali render rundt med
resten af banden og tyranniserer deres omgivelser med knivstikkerier,
vold og varierende former for chikane af danske kvinder.

Der skal simpelthen en ganske almindelig politisk prioritering, der skal
til her.

Ikke al mulig moralprædiken, men egentlig ordensopretholdende
politivirksomhed i forhold til at sikre at vi allesammen nok kan drikke
os skidefulde (og ellers i princippet burde have ret til at indtage,
hvad der passer os), mens det derimod er decideret grænsebrydende
voldspsykopater og voldtægtsforbrydere, der om nogen bør slåes hårdt og
akut ned på.

Det synes jeg nu engang er langt det mest afklarede sæt praktiske
"spilleregler", jeg ellers lige selv kan komme på.

Anders Peter Johnsen

Fra : JensenDenmark

Dato : 01-08-06 20:09

meddelelse news:44cf8170$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> medmenneskelige hensyn til medborgere - og da især os "indfødte" - synes
> at spille en proportionelt forsvindende lille rolle...

Hele Overgaards udspil går ud på at det er familien som udfører samfundets
straf, når den dømte frigives fra sit korte konfrontationsophold i enecelle.
Derfor må tolke og fædregrupper forklare de enkelte forældre at de skal
støtte deres afkom i strafforløbet. Mange af de unge og deres forældre har
mistet respekten for dansk lov, fordi at vi ikke hakker ned på det første
lille sidespring. I deres hjemland sker der ikke så skånsomt, som jeg ligger
op til. Men første gang at det unge menneske oplever at nu er der for alvor
stuearrest i enestue indtil at vedkommende via samtale kan forstå at der er
noget galt, så mærker vedkommende konsekvens.

Strafarbejdet i kedeldragt på et offentlig areal i selskab med sine
forældre, som skal agere fængselsbetjent skulle kun bidrage til denne
forståelse.

Deltager forældrene ikke, så er de ikke forældre mere. Så sker opdragelse i
et andet miljø, hvor de ikke kan bidrage med deres kultur. Inderst inde tror
jeg at de fleste forældre gerne vil lade deres børn vokse op sammen med dem.

> [...]
> det er vanvittigt fra samfundets side at komme og stille sig an med
> absolut nultolerance og spilde samfundets resourcer på dèn slags -

Hver gang at et ungt menneske kommer til at indtage for meget og et liv går
tabt, så taber staten ca. 500.000, som vi har brugt på dette menneske. Det
koster ca. 50.000 pr. skoleelev pr. år at have en unge i folkeskolen. Det er
ikke en bagatel.

> [...]
> resten af banden og tyranniserer deres omgivelser med knivstikkerier, vold
> og varierende former for chikane af danske kvinder.

Stofmisbrug er ikke acceptabel. Men de alternative sub-kulturer, vi ser
blandt unge er heller ikke acceptabel. Og vi skal netop bryde den slags
samfund i samfundet op. Det er derfor at de unge skal skilles af og hver
afsoning skal være personlig. På ungdomsinstitutionerne får de blot
sidemandsoplæring i forhærdet kriminalitet.

> [...]
>
> Det synes jeg nu engang er langt det mest afklarede sæt praktiske
> "spilleregler", jeg ellers lige selv kan komme på.

Der er som regel tale om en graduering fra almindelig udflydende
kriminalitet til voldskriminalitet. Hvis vi stopper folk inden at de kommer
til det stadie, hvor vold kommer ind i billedet, så er vi nået langt.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 01-08-06 23:14

JensenDenmark skrev:

> Stofmisbrug er ikke acceptabel. Men de alternative sub-kulturer, vi ser
> blandt unge er heller ikke acceptabel.

Siger hvem? Et småborgerligt forbuds-Danmark af den ledeste,
perfid-totalitære slags?

Unge mennesker eksperimenterer, hvad enten man kan lide det eller ej,
med stoffer. (Og for dèn sags skyld også sex, men dèt er en lidt anden
snak, selv om princippet dog egentlig på ganske mange måder er det
nøjagtigt samme...)

Det er for mig at se en grænseløst forstokket naivitet, der ligger bag
denne slags "håbefulde" synspunkter om "fuld kontrol" over unge og
yderligere kriminalisering af diverse former for brug af illegale
stimulanser opfatter jeg faktisk som en værre gang direkte fascistoid
"control-freak"-hysteri blandt angste forældre med en rent ud sagt
sygelig trang til at ville STYRE deres afkom.

Hvor Fanden er TILLIDEN og RESPEKTEN hos sådanne forældre mon henne?

Lad dog for Helvede unge voksne mennesker være blot tilnærmelsesvist
selvansvarlige, bare for en enkelt og sjælden gangs skyld, da?

Det er jo direkte klaustrofobifremkaldende med al denne
kontrol-ensretning...

> [...]
> afsoning skal være personlig. På ungdomsinstitutionerne får de blot
> sidemandsoplæring i forhærdet kriminalitet.

Jamen, så siger jeg da bare "hej-hej" herfra, hvis du da ligefrem måtte
ville isolationsfængsle mig (hvilket ret beset opfattes som decideret
tortur) for at jeg muligvis i festlig sammenhæng måtte nyde andre
stimulanser end koffein, alkohol og nikotin! Hvad bliver det næste mon?
At man skal piskes offentligt, stenes eller ligefrem brændes på bålet
for påståede "moralske forbrydelser imod staten"? Er det måske et andet
Sharia-samfund, du vil ha'?

Jeg kan nemlig IKKE forstå at det åbenbart skal opfattes som et direkte
principielt personliggjort anliggende for en statsmagt, der da ved Gud
har masser af direkte voldsfarlige kriminelle psykopater at spærre inde,
hvad jeg som ellers voksen og ansvarlig, fredelig medborger principielt
måtte indtage af stimulanser, så længe jeg da ellers ikke er direkte til
fare for andre udskyldige medborgere.

Ud fra dèn forbudslogik burde vi jo nemlig snarest gå rendyrket
puritanerflokhysteriske og f.eks. forbyde hhv. Jule- og Påskebryg, da
der desværre ses markant stigende volds- og spritkørselskriminalitet i
direkte forbindelse med de respektive frigivelsesdatoer, hvor folk
tydeligvis ikke har helt styr på procenterne.

Det samme gælder for så vidt også for hustruvold, hvor alkoholindtagelse
desværre synes at spille en ganske markant rolle.

Tror du virkelig at den slags problemer bare automatisk forsvinder ved
forbud?

> Der er som regel tale om en graduering fra almindelig udflydende
> kriminalitet til voldskriminalitet. Hvis vi stopper folk inden at de kommer
> til det stadie, hvor vold kommer ind i billedet, så er vi nået langt.

Det forekommer mig næsten ligefrem afskyeligt naivt, når hensynsløs
voldskriminalitet direkte sidestilles med brug af såkaldte
"party-drugs": Dèn slags primitive og naive amerikanske
forbudspuritanisme-præk synes helt åbenlyst hentet fra USA, hvor
uduelige og ansvarsforflygtigende forældre åbenbart helt tydeligt har
brug for at beskylde udefrakommende faktorer for deres egne børns
manglende sociale tilpasningsevner.

"Oh, yeah: Blame the drugs! 'Cause drugs are BAD!" I guder dog, for en
billig og letkøbt dæmoniseringsmekanisme, som ikke tjener det fjerneste
til ansvarliggørelse, men derimod UDELUKKENDE til ansvarsforflygtigelse!

Et gammelt irsk ordsprog lyder, dårligt oversat: "Man gør ikke noget,
når man er fuld, som man ikke allerede har haft i tankerne, da man var
ædru."

Det samme gælder for så vidt, når man måtte være skæv eller høj, have
fyret en fed eller sniffet en bane.

Vi er nok ret langt henad den berømte NRA-talemåde: "Guns don't kill
people: PEOPLE kill people."

Fredelige og socialt fungerende mennesker bliver - sådan som det ellers
ganske ivrigt direkte tillyves i amerikanske B-film og TV-serier - altså
bare ikke pludselig akut voldskriminelle af at indtage ulovlige
substanser: Derimod er der desværre visse på forhånd småkriminelle og
voldelige utilpassede typer, der åbent misbruger deres eget indtag af
stoffer - eller for den sags skyld masser af den fuldt lovlige alkohol -
som dårlig, søgt undskyldning for deres egen fordømmelsesværdige
ansvarsløshed.

Så længe folk imidlertid kan styre sig, så har jeg altså ganske svært
ved at se det virkeligt alvorlige samfundsproblem i at folk benytter sig
af ulovlige stimulanser.

Vi er med andre ord inde på et område, hvor jeg mener at samfundet som
sådan principielt bare ikke har den fjerneste, endsige blot
tilnærmelsesvis legitime, ret til at skulle bestemme over individets
personlige frihed. Når jeg er fyldt 18 og derved er myndig, er min krop
og dèn adfærd, jeg bruger den til, MIT ansvarsdomæne, og ikke alle
mulige andres, da SLET IKKE alle mulige magtliderlige politikeres.
(Medmindre jeg da specifikt måtte være indrulleret i militæret som
praktisk undtagelse!)

Således er jeg på netop dette område langt snarere tilhænger af Venstres
Ungdoms grundliggende liberale principper om narkofrigivelse end dèt
direkte ynkelige og latterligt restriktive småborgerlighedsvanvid, som
Dansk Folkeparti desværre repræsenterer ud fra allerværste
værtshushykleriske "Det er helt sikkert vor allesammens højthævede,
Grundlovssikrede ret at være dybt alkoholiserede og drikke os ihjel for
vor bistandshjælp, men ve dig, oh du synder, om du - som ellers i øvrigt
velfungerende og skattebetalende borger - nogensinde rører stoffer!"
-dobbeltmoral.

Med al øvrig respekt, så kan den slags anskuelser ud fra mit synspunkt
ganske hurtigt pakkes sammen og stikkes derop, hvor de ellers måtte høre
hjemme: Når man ellers taknemmeligt nok lever i en del af Verden, hvor
man i princippet har frihed til at dyrke sex med en enhver dertil
ligeledes myndig person, så virker det altså som et ret dårligt
anakronistisk fortidslevn at myndighederne åbenbart mener at skulle
kunne blande sig i, hvad man personligt måtte anvende af
forhåndenværende narkotiske stimulanser på egen krop.

Der er for mig at se et betydeligt "gap" her, hvor det ikke længere er
sådan noget som sex, der i vort ellers Gudskelov yderst sekulariserede
samfund betragtes som specifikt "syndigt", hvorimod man så åbenbart fra
puritanernes side er gået over til direkte dæmonisering af anvendelsen
af ANDRE former for stimulanssom noget nær decideret "djævelsk" i stedet
med stort set samme korstogsfanatiske iver.

Hvem Fanden er det dog, der nogensinde måtte have bildt folk ind, at man
ikke skulle have ret til at nyde livet, så længe man dog i det mindste
bare ikke ødelægger det for andre? Jeg har pokkers svært ved at se et
egentligt rationale her, og jeg står i relation til alt det religiøse
klart og urokkeligt fast på Luthers geniale, evangeliske doktrin om at
være en "brav synder", da jeg ligesom bare ikke rigtig kan subskriberer
på det modsatte, nemlig dette halvsøgte "helligheds"- koncept.

(Det kunne hertil være ret interessant at høre de ellers så
Luther-kyndige, gejstlige DF-"præstefætres" udlægning af netop denne
problematik!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Zeki

Dato : 01-08-06 23:39

meddelelse news:44cfd223$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

(snip)

Fremragende indlæg.

Mvh
Zeki

Fra : GB

Dato : 01-08-06 23:50

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in news:44cfd80a$0$12650
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Fremragende indlæg.

Som altid fra APJ.

GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-08-06 01:22

GB skrev:
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in news:44cfd80a$0$12650
> $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Som altid fra APJ.

Jeg bukker og takker ydmygst for, hvad jeg må umiddelbart må opfatte som
d'herrers tilslutning til mine - måske egentligt nok "faretruende
kontroversielle" - synspunkter!

Nu afventer jeg så bare i ro og mag de personangreb, der uvilkårligt vil
følge af min hermed erklærede liberale personlige holdning til stoffer,
som herfra vil blive taget oppefra og ned - og selvfølgelig også lidt
fra siden...

(Personangrebene, altså: Ikke stofferne! )

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 02-08-06 01:34

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> (Personangrebene, altså: Ikke stofferne! )

Har du da nogen?

GB

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-08-06 02:49

GB skrev:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in

> Har du da nogen?

Så er det vist lige nu, jeg skal komme med en masse umiddelbart
uforstående, men dog alligevel direkte gensidigt inkriminerende,
betydningsladede spørgsmål, såsom:

"Hvad? Hvilke?"

"Hvordan, hvem, hvornår, hvorhenne og til hvaffor en pris?"

(Uden at jeg ligefrem ordret skal begynde at citere een af skuespilleren
Ulrich Thomsens nok bedste og mest berømte replikker som vrælende
anskudt og akut abstinensramt antihelt i "Blinkende Lygter", så er du
vel da forhåbentligt allerede på nuværende tidspunkt i stand til at
kunne drage dig dine konklusioner? )

Anders Peter Johnsen

Fra : GB

Dato : 02-08-06 10:19

> Så er det vist lige nu, jeg skal komme med en masse umiddelbart
> uforstående, men dog alligevel direkte gensidigt inkriminerende,
> betydningsladede spørgsmål, såsom:
> "Hvad? Hvilke?"

Personangreb - 50 kr. grammet!

Glem det....

GB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-08-06 20:58

> [...]

> betydningsladede spørgsmål, såsom:
>
> "Hvad? Hvilke?"
>
> "Hvordan, hvem, hvornår, hvorhenne og til hvaffor en pris?"

Har du noget LSD?

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : JensenDenmark

Dato : 02-08-06 08:15

> [...]
>
> Lad dog for Helvede unge voksne mennesker være blot tilnærmelsesvist
> selvansvarlige, bare for en enkelt og sjælden gangs skyld, da?

Der er en stor forskel på at bære det tungeste ansvar - et menneske
overhovedet kan få - at være forældre og ikke at være.

Hvis ens unge kommer i den situation at de vælger at ekspermintere med
stoffer, som ikke er kontrolleret kvalitetsmæssigt, som de lovlige
rus-midler er, så må man som forældre gribe ind. Jeg har som forælder ikke
noget imod at ungen drikker, dyrker sex med det ene eller andet køn, når de
har alderen til det. Jeg har dog en forpligtelse til at gribe ind, når ungen
starter med at bruge rottegift olign. til at feste på. Jeg har også en
forpligtelse til at gribe ind, hvis ungen ikke kan overholde samfundets
spilleregler.

Jeg kommer til at betale, hvis jeg overtræder samfundets regler. Hvorfor
skal min unge så stå over loven?

Jeg ved godt at der er forældre, som ønsker kloner af sig selv og de
værdier, som de selv repræsentere. Derfor sendes børn på forfærdelige
genopdragelsesrejser. Muslimske forældre er slet ikke alene om det. Vi kan
også i den vestlige verden. Blot læs på www.heal-online.org. Børn dør i
opdragelseslejre hvert eneste år (De lider sågår sultedøden) og forældre som
ligger i skilsmisse, lader deres børn bortføre. Og måske har vi allerede
sådanne steder i Danmark, hvor forældre med kommunens hjælp kan sende deres
børn til. Vi ved det ikke, da politikerne svigter deres tilsyn med de
utallige "tilbud", som vi giver her i landet.

Jeg støtter ikke hjernevask - ungerne skal have lov til at være udsvævende
inden for lovens rammer.

Med hensyn til hvad, der er lovlig og ikke lovlig med hensyn til rus-midler,
så er der flere som har sagt, at alkohol måske ikke var blevet det lovlige
rus-middel, hvis man kunne starte forfra. I princippet kunne alle rus-midler
godkendes, hvis de ikke var vanedannede og at kvaliteten blev kontrolleret,
så forbrugerne kunne være sikker på hvilket dosis de fik.

Det er en diskustion, som man må tage med de folkevalgte politikere. Flere
kunne stemme på enhedslisten og så var der flere muligheder til rådighed,
hvis man ville feste. Jeg skriver jo også til myndighederne, hvis farten på
en given vejstrækning er for lav efter min mening. Jeg har i nogle tilfælde
fået ret og kan derfor race afsted med højere hastighed end før uden at
bryde loven.

> [...]
> jeg som ellers voksen og ansvarlig, fredelig medborger principielt måtte
> indtage af stimulanser, så længe jeg da ellers ikke er direkte til fare

Det, som vi alle ofte har brug for, når problemerne hober sig op, er tid til
eftertanke uden at blive forstyret. I det straf forløb, som Overgaard
forestiller sig, afleverer forældrene ungen til et sted, hvor at det får tre
måltider 3 gangen om dagen, en samtale med en psykolog en gang om dagen, men
ellers kan være i fred med et tekstbehandlingsanlæg. Meningen er at ungen
skal have mulighed for at tænke sig om og skrive sine tanker ned. Vi taler
om alt efter hvor hurtigt ungen kommer frem til sin moralske rolle i en sag
(ikke den juridiske) måske kun om en enkelt overnatning. Er det tortur?

Jeg måtte sige, at jeg var meget overrasket, da jeg så TV-danmarks "Brat
camp". Her sidder de i 3 dage i en stencirkel ude i en ørken og må ikke
ligge ned. Presset til at sidde i stressende position over længere tid. Var
det ikke forbudt at udsætte terrorister for dette? Jeg anser dette for at
være tortur. Da vi ikke har nogen ørken i nærheden, vil jeg tro at der
allerede er pædagoger, som har udsat danske børn for det samme oppe i
Sverige. Derimod - at sidde alene og tænke over tingene uden at blive
forstyrret af mobil, telefon og TV i et opvarmet værelse, det er ikke
tortur.

> [...]
> desværre synes at spille en ganske markant rolle.
>
> Tror du virkelig at den slags problemer bare automatisk forsvinder ved

Nej, vi har forbud. Spørgsmålet er hvordan vi håndterer overtrædelser. Dansk
Folkeparti vil straffe med indespærring og øgede bøder. Jeg vil lade folk
bruge lidt tid på at rydde op ude i samfundet og luge lidt ukrudt, når folk
har tænkt over tingene. Jeg vil få folk undersøgt, hvis de slår på deres
medborgere og presse dem til at lade sig behandle, hvis man kan komme frem
til sygdom, som årsagen. Jeg vil presse dem til at udvikle deres evner med
hensyn til sociale relationer, hvis et ungt menneske tvinger et andet
menneske til samleje.

> [...]
> stoffer - eller for den sags skyld masser af den fuldt lovlige alkohol -
> som dårlig, søgt undskyldning for deres egen fordømmelsesværdige

Vi er på en eller anden måde enige. Folk skal indse at det ikke er eksterne
faktorer, som bringer dem på kant med loven. Det er dem selv. Det kan de
ikke indse, blot fordi at de får en bøde, eller bliver spærret inde i et
fængsel. Her møder de ligesindede, som er lige så bange for at konfrontere
de dunkle sider af sindet, som vi alle har. Vi er alle mennesker. Vi har
alle tanker inde i os selv, vi ikke bryder os om. Jeg har dem også, men jeg
ved at de er der og accepterer eksistensen af dem.

Det eneste som kan få os til at tage ansvar, er at man fjerner alle eksterne
kilder, som kan virke forstyrende og bruger tiden på at tænke. En person,
som kan stille de rigtige fordybende spørgsmål er ofte nødvendig, men
vedkommende skal holde sig til spørgsmålene. Svarene må man selv finde.
Derfor har folk ikke brug for at have andre omkring sig i den første
kritiske tid efter at man er blevet dømt.

Når folk så har taget det ansvar og de har konfronteret sig selv og er
kommet til en afklaring, så vil de ofte ikke længere udgøre en trussel for
samfundet og bør løslades og betale resten af gælden til samfundet ved at
lave nogle arbejdsopgaver i et aftalt tidsrum.

Jeg er også helt enig med dig i at forældre er så bange for at lade deres
barn tænke sig om og eventuel få kendskab til barnets dystre tanker, når de
ikke kan forholde sig til deres egne, at de vælger at sende ungen væk mere
som følge af angst for dem selv end for at hjælpe ungen. Det medfører dødan
i nogle tilfælde som beskrevet i dette link. (Advarsel: Det er så sørgeligt,
at ikke engang 5 timer om krigen i Libanon berørte mig så dybt som denne
historie.)http://www.caica.org/NEWS%20Deaths%2010-95%20Outdoor.htm. Ofte
viser man barnet mere kærlighed ved at sige nej og diskustere de
fustrationer med barnet, som dette nej giver anledning til end at købe en ny
ting som trøst.

Vi skal som forældre acceptere at vi i vores iver for at feje foran ungen
(curling-forældre, som det hedder idag), måske har glemt ungen, som vi fejer
for. Derfor må en straf for en forbrydelse, som ungen begår, aftjenes sammen
med forældrene i nærområdet. Kun ved at være sammen med ungen istedet for at
sende det væk, opnår forældrene muligheden for at forstå ungen. Men hvis
ungen aldrig har lært sig evnen til at tænke over tingene, fordi at livets
vej er blevet fejet ren af forældrene, skal ungen sikres tænkepause, inden
at straffen afsones sammen med forældrene. Ellers bliver der ikke meget
samtale, da forældrene ikke har magtet at fremelske denne proces forinden.

> [...]
> være en "brav synder", da jeg ligesom bare ikke rigtig kan subskriberer på
> det modsatte, nemlig dette halvsøgte "helligheds"- koncept.

Hvis vi kan udvikle et given rus-middel, så vi fjerner bivirkninger som
f.eks. psykoser og dette rus-middel kan laves i ens doser, så forbrugerne
kan være sikker på at virkningen af en portion er ens hver gang og at det
ikke er vanedannende, så må det gerne være til salg i butikken.

Folk har lov til at æde sig ihjel. Folk har lov til at drikke sig ihjel. I
princippet må de også have lov til at stofindtage sig ihjel, når de er
blevet myndige. Jeg vil være forbandet, da samfundet har betalt deres
uddannelse og vi som medborgere kan dække dette tab ind. Men folk bør have
lov til at styre deres eget liv.

Men faktum er at stofferne netop ikke er lavet i ens doser, de er
vanedannede og der er bivirkinger.

Faktum er også at nogle folk ikke går udsvævende i døden, fordi de synes at
livet er sjovt. De misbruger sig ihjel på en lovlig eller ulovlig måde,
fordi at de ikke kan håndtere nogle af de slag, vi alle får her i livet. Bør
vi acceptere dette?

Mvh
JensenDenmark

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-08-06 11:44

JensenDenmark skrev:

> [...]
> stoffer, som ikke er kontrolleret kvalitetsmæssigt, som de lovlige
> rus-midler er, så må man som forældre gribe ind.

Det kommer an på om vi har med voksne at gøre, dvs. om dit barn er fyldt
18 eller ej: I så fald burde det nemlig for så vidt være vedkommendes
eget ansvar.

> Jeg har som forælder ikke
> noget imod at ungen drikker, dyrker sex med det ene eller andet køn, når de
> har alderen til det.

Hvilket så vidt jeg husker er 15 år for sex og 16 for at købe alkohol i
supermarkeder.

> Jeg har dog en forpligtelse til at gribe ind, når ungen
> starter med at bruge rottegift olign. til at feste på.

Det er da helt klart uholdbart at man desværre ifølge medierne ser
folkeskoleelever helt ned i 12 års alderen, som er på hårde stoffer,
hvilket jeg bestemt ikke prøver at forsvare: Her er det selvindlysende
klart at forældrene må gribe ind.
Situationen jeg dog oprindeligt havde i tankerne, var nu sådan noget som
at gymnasieelever i alderen 16-18 år måtte ryge sin en joint sammen i
festligt anliggende, hvilket jeg altså har ganske svært ved at se at de
ligefrem skulle spærres inde for.

> Jeg har også en
> forpligtelse til at gribe ind, hvis ungen ikke kan overholde samfundets
> spilleregler.

Det kommer ganske og aldeles an på, hvor gammel personen er: Jeg
fokuserer her primært på unge, som er mindst 15, dvs. i det mindste i en
alder hvor de har et vist juridisk ansvar.

> Jeg kommer til at betale, hvis jeg overtræder samfundets regler. Hvorfor
> skal min unge så stå over loven?

Jeg mener her at der burde være en klar bagatelgrænse, så vi ikke render
rundt og spilder politiets tid og milliarder af kroner på at dyrke
heksejagt på unge voksne, hvis eneste "synd" måtte være at de måtte have
et lettere (weekend-)stofmisbrug.

> [...]
> børn til. Vi ved det ikke, da politikerne svigter deres tilsyn med de
> utallige "tilbud", som vi giver her i landet.

Du mener altså at vi skal sende ellers velfungerende danske unge på dèn
slags "kæft, trit og retning"-kurser, fordi det muligvis ville hjælpe
nogle ellers uhjælpelige for hardcore-kriminelle unge indvandrere eller
havd?

> Jeg støtter ikke hjernevask - ungerne skal have lov til at være udsvævende
> inden for lovens rammer.

Problemet her er altså bare at det så vidt jeg kan se i over 80 % af
tilfældene er alkohol-indtagelse, der de unges langt største problem:

Vold, hærværk, støjende adfærd, spirituskørsel, faldulykker og lignende
synes umiddelbart at skyldes at man for så vidt kan drikke hjernen ud på
alkohol.

> Med hensyn til hvad, der er lovlig og ikke lovlig med hensyn til rus-midler,
> så er der flere som har sagt, at alkohol måske ikke var blevet det lovlige
> rus-middel, hvis man kunne starte forfra.

Nej, netop! Det er i virkeligheden bare fordi det nu engang er det eet
af ældste rusmidler i vor kultur. Men dobbeltmoralen er altså til at få
øje på, når man ser hvordan andre stimulanser dæmoniseres.

> I princippet kunne alle rus-midler
> godkendes, hvis de ikke var vanedannede og at kvaliteten blev kontrolleret,
> så forbrugerne kunne være sikker på hvilket dosis de fik.

Okay, dèt kan jeg så kun være enig i.

> Det er en diskustion, som man må tage med de folkevalgte politikere. Flere
> kunne stemme på enhedslisten og så var der flere muligheder til rådighed,
> hvis man ville feste.

"Enhedslisten"? Er du da bindegal, mand!

(De vil vist i øvrigt KUN tillade hash...)

Nej, Venstres Ungdom er så vidt jeg ved "rigtigt" liberale hvad det så
vidt jeg forstår angår alle former narkotika, nenmlig at det i
princippet burde være op til folk selv at styre.

> [...]
> fået ret og kan derfor race afsted med højere hastighed end før uden at

Hmmm: Er hastighedsbegrænsningen ikke blevet hævet via skiltning eller
er det måske kun dig selv, der via brev skulle have "fået lov" at køre
hurtigere.

> [...]
> ellers kan være i fred med et tekstbehandlingsanlæg. Meningen er at ungen
> skal have mulighed for at tænke sig om og skrive sine tanker ned.

Nu kan mange unge med kriminalitetsproblemer - og da især unge
kriminelle med indvandrerbaggrund - faktisk hverken læse eller skrive,
hvilket man nok lige har overset.

> Vi taler
> om alt efter hvor hurtigt ungen kommer frem til sin moralske rolle i en sag
> (ikke den juridiske) måske kun om en enkelt overnatning.

Jeg synes det lyder noget optimistisk-naivt at ungen pludselig skulle få
dèn slags "åbenbaringer", hvis vedkommende overhovedet i første omgang
er så moralforladt at geråde ud i alvorlig kriminalitet:

Det minder mig for så vidt om denne i mine øjne direkte forskruede ide
om at man skulle kunne "behandle" manifest psykopatiske forbrydere såsom
voldtægtsmænd og pædofile gennem psykologsamtaler.

> Er det tortur?

Isolationsfængsling er problematisk, da mange faktisk bliver direkte
psykisk syge af det.

> [...]
> det ikke forbudt at udsætte terrorister for dette? Jeg anser dette for at

Blot søvnberøvelsen ER i sig selv direkte mishandling.

> [...]
> Sverige. Derimod - at sidde alene og tænke over tingene uden at blive
> forstyrret af mobil, telefon og TV i et opvarmet værelse, det er ikke

Det kan imidlertid opfattes som tortur at afskære et menneske, der nu
engang er et socialt væsen på godt og ondt, fra andre gennem længere
tid: Det lyder således i mine øjne snarere som den slags former for
fysisk induceret hjernevask, man ofte anvender i religiøse sekter...

> Nej, vi har forbud. Spørgsmålet er hvordan vi håndterer overtrædelser. Dansk
> Folkeparti vil straffe med indespærring og øgede bøder.

Og det er netop dèr, jeg er bekymret over den småborgerlige naivitet.

> [...]
> til sygdom, som årsagen. Jeg vil presse dem til at udvikle deres evner med
> hensyn til sociale relationer, hvis et ungt menneske tvinger et andet

For så vidt ganske enig.

> Vi er på en eller anden måde enige.

Det tror jeg egentlig også.

> [...]
> samfundet og bør løslades og betale resten af gælden til samfundet ved at
> lave nogle arbejdsopgaver i et aftalt tidsrum.

Det lyder for så vidt fint, men jeg kan ikke lade være med at tænke på,
at der synes at være visse "religøse" eller i hvert fald kulturelle
overtoner i dette: Det synes nemlig som tidligere nævnt klart at bygge
på en kristen tankegang om skyld, bodfærdighed, soning og tilgivelse,
som jeg desværre tvivler på, vil virke effetkivt over for alle, og da
især unge kriminelle indvandrere, som jo bare IKKE er opdraget efter
denne slags måske egentlig specifikt kristen-etiske normer...

> [...]
> viser man barnet mere kærlighed ved at sige nej og diskustere de
> fustrationer med barnet, som dette nej giver anledning til end at købe en ny

Javel.

> Vi skal som forældre acceptere at vi i vores iver for at feje foran ungen
> (curling-forældre, som det hedder idag), måske har glemt ungen, som vi fejer
> for.

Ja, der er ganske rigtigt mange børn, som efterlades i en slags
overforkælet "svævende tomrum", hvor forældrene tydeligvis ikke er i
stand til at sætte deres myndighed i gennem over for barnet, når det
åbenlyst ter sig urimeligt.

> [...]

> samtale, da forældrene ikke har magtet at fremelske denne proces forinden.

Javel, det kan du have ret i: Der skal vist tydeligvis en tredje part
ind, lidt ligesom det ses med disse "opdragelsesprogrammer", man ser på
tv, hvor forældrene får konsulentbistand.

> [...]
> kan være sikker på at virkningen af en portion er ens hver gang og at det
> ikke er vanedannende, så må det gerne være til salg i butikken.

Det glæder mig meget, at vi trods alt kan være SÅ enige!

> [...]
> blevet myndige. Jeg vil være forbandet, da samfundet har betalt deres
> uddannelse og vi som medborgere kan dække dette tab ind. Men folk bør have

På den anden side bliver jeg altså også lidt bekymret over dette
"investeringsperspektiv", du her lægger for dagen, da det jo i sin
ultimative konsekvens betyder at staten "ejer" os proportionelt med hvor
meget den måtte have investeret i os.

> Men faktum er at stofferne netop ikke er lavet i ens doser, de er
> vanedannede og der er bivirkinger.

Hvilket så atter skyldes at stoffer netop er ulovlige og flere
forskellige producenter fremstiller forskellige undertyper med blandede
styrkeforhold og fyldstoffer...

> [...]
> fordi at de ikke kan håndtere nogle af de slag, vi alle får her i livet. Bør

Netop når det kommer til virkeligt hårdt ramte stiknarkomaner eller folk
som måtte være dybt afhængige af rygeheroin, så mener jeg - egentlig
forbløffende parallelt med din måde at ville tackle unge kriminelle på -
at det handler om at give dem et værested, hvor de kan få deres stoffer
gratis og under lægetilsyn, har trygge og stabile rammer, tag over
hovedet, fornuftig mad og en varm seng (vi taler her i første omgang om
at begrænse såvel kriminalitet som fysiske og psykiske følgesygdomme af
misbruget) samt derigennem først og fremmest masser af tid til at
overveje hvor fedt de egentlig måtte synes det er at være på sprøjten:
Dertil kan man netop have psykologer og støttepersoner stående klar til
at hjælpe vedkommende, lige så snart vedkommende altså selv måtte ønske
hjælp til afvænning og egentlig resocialisering.

Et lignende tiltag burde måske forsøges med hjemløse alkoholikere.

Det helt store problem her er dog nok snarere, hvordan de skaber sig en
ny bekendtskabskreds, hvis alle de gamle venner imidlertid hænger fast i
misbrugsmiljøet.

Anders Peter Johnsen

Fra : JensenDenmark

Dato : 03-08-06 17:33

meddelelse news:44d1d357$0$84012$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det kommer an på om vi har med voksne at gøre, dvs. om dit barn er fyldt
> 18 eller ej: I så fald burde det nemlig for så vidt være vedkommendes eget
> ansvar.

Mit indlæg er rettet imod problemstilling med mindreårige, som dansk
folkeparti ønsker klippekort ordninger for. Voksne skal håndteres på en
anden måde.

> Hvilket så vidt jeg husker er 15 år for sex og 16 for at købe alkohol i
> supermarkeder.

Og grænserne er fine for mig. Mere skal staten heller ikke gøre. Det er min
opgave som forældre at forklare om prævension og mådeholden drikkeri.

> [...]
> at gymnasieelever i alderen 16-18 år måtte ryge sin en joint sammen i
> festligt anliggende, hvilket jeg altså har ganske svært ved at se at de

Hvis man bare kunne måle mængden, men det kan man ikke. Reelt kan man ikke
vide om den enkelte joint bliver til mange.

> Det kommer ganske og aldeles an på, hvor gammel personen er: Jeg fokuserer
> her primært på unge, som er mindst 15, dvs. i det mindste i en alder hvor
> de har et vist juridisk ansvar.

Kunne man ikke anvende sanktioner for børn under den grænse? De kender jo
forskellen på rigtig og forkert før at de er 15. Sanktionerne skal blot
justeres, så de passer til alderen.

> [...]
> rundt og spilder politiets tid og milliarder af kroner på at dyrke
> heksejagt på unge voksne, hvis eneste "synd" måtte være at de måtte have

Politiet burde ikke blandes ind i misbrugssager, hvor forældrene opdager at
der er noget galt. De burde have ret til at gå på kommunen og forlange en
blodprøve, for derefter at kunne få ressourcer til at overbevise den unge om
at misbruget bør stoppe.

> [...]
> slags "kæft, trit og retning"-kurser, fordi det muligvis ville hjælpe
> nogle ellers uhjælpelige for hardcore-kriminelle unge indvandrere eller

Jeg havde håbet på at budskabet var at jeg går ind for at problemer kun kan
løses i barnets opland - ikke ved at sende det væk. For det er det, jeg
mener. Faktum er at den seneste udvikling har gjort mig nervøs for om at vi
er ved at få opdragelseslejre i Danmark, hvor at børn bliver mishandlet som
det sker i USA og for de danske børn, som fjernes fra deres trygge kår for
at blive genopdraget i f.eks. Pakistan. Søg på Atlantis i Næstved og nu
ErtoDeto i København. At sende børn på ca. 10 år uden opsyn ud på en
landevej, er uansvarlig. At efterlade unge uden opsyn, skaber lynhurtigt et
miljø af stærke klienter og svage klienter. En struktur hvor de svage bliver
knust.

> [...]
>
> Vold, hærværk, støjende adfærd, spirituskørsel, faldulykker og lignende
> synes umiddelbart at skyldes at man for så vidt kan drikke hjernen ud på

Der er temmelig mange mennesker, som kunne give et telefonopkald til
forældrene. Politi og natteravne. Det burde være nok til at forældrene burde
mande sig op til at få lidt styr på børnenes alkoholvaner. Det er jo det vi
i ansvarlige virksomheder gør for kollegaer, så hvorfor gør vi det ikke for
vores børn? Jeg søger et kommunalt system, som forældrene kunne få hjælp
hos. Et sted, hvor man væk fra forstyrende elementer kunne låne et lokale,
hvor at de pårørende kunne samles omkring barnet og tilbringe det forståelse
af at der er en risiko for at sove branderten ud på discotekets
parkeringsplads.

> Hmmm: Er hastighedsbegrænsningen ikke blevet hævet via skiltning eller er
> det måske kun dig selv, der via brev skulle have "fået lov" at køre
> hurtigere.

Jeg ændrer vilkårene til glæde for alle borgere, som måtte anvende den
vejstrækning, jeg får opgraderet.

> [...]
> dèn slags "åbenbaringer", hvis vedkommende overhovedet i første omgang er
> så moralforladt at geråde ud i alvorlig kriminalitet:

Barnet kan hjælpes på vej via freden til at tænke over tingene, ligesom at
det er nyttigt at anvende en skammekrog som sanktion overfor yngre personer.

> Det minder mig for så vidt om denne i mine øjne direkte forskruede ide om
> at man skulle kunne "behandle" manifest psykopatiske forbrydere såsom
> voldtægtsmænd og pædofile gennem psykologsamtaler.

Første punkt på dagsordenen, når man står overfor en forbryder er at finde
ud af om vedkommende er rask. For vedkommende ikke det, så er straffens
længde ligegyldig, da den blot foretages på ny, når den er afsonet.

Det er derfor at man i USA er begyndt at kræve tvungen registrering af
pædofile for en lang periode. De skal fortælle, hvor de opholder sig. Nogle
af dem skal bære en GPS-sender i årevis. Navne og adresse-ændringer skal
registreres, så man nemt f.eks. kan gennemgå deres computer igen og igen for
ulovligt materiale. Nogle personer kan du ikke kurere for tilbagefald-

> Isolationsfængsling er problematisk, da mange faktisk bliver direkte
> psykisk syge af det.

Det er derfor at Overgaard i sit udspil kræver en daglig samtale. Når
"åbenbaringen", som du kalder det indfinder sig hos den unge, skal
vedkommende ud og sone sin straf i sine trygge omgivelser.

Der skal ikke være borgere i dette land og slet ikke unge, som skal være
indespærret, hvis de ikke udgør en fare for samfundet og de har forstået
hvad de gjorde forkert.

> Og det er netop dèr, jeg er bekymret over den småborgerlige naivitet.

Jeg er bestemt også bekymret over DF's udspil med klippekort og øgede bøder.
Det virker ikke overfor børn.

> [...]
> indvandrere, som jo bare IKKE er opdraget efter denne slags måske egentlig

Uanset hvilken religion, vi taler om, så taler den grundliggende om at
overholde samfundets regler og en straf for dem som ikke overholder dem.

Men vi må gøre det 100% klart for folk, som ønsker at deres tilværelse skal
foregå i Danmark at vi opererer med en grundliggende kristen tankegang. At
følge tankegangen gør ikke en kristen. Jeg kan sagtens forestille mig at den
unge får en koran ind i cellen, hvis vedkommende ønsker trøst af sin
religion.

Det er lige så forkert at stjæle nede i Iran som i Danmark. Vi pisker bare
ikke folk. Her mener Overgaard at vi skal arbejde med barnets opfattelse af
ansvar.

> [...]
> "investeringsperspektiv", du her lægger for dagen, da det jo i sin
> ultimative konsekvens betyder at staten "ejer" os proportionelt med hvor

Investeringsperspektivet er måske lidt firkantet stillet op, men faktum er
at det koster at have hvert eneste barn gående i skole og vores børn er
vores eneste ressource for samfundet i de kommende år. Hele systemet er jo
netop lagt an på at man investerer penge i folk, som så skal tjene dem ind
på arbejdsmarkedet, så der er finansiering af skole, hospital og ældrepleje.

> Hvilket så atter skyldes at stoffer netop er ulovlige og flere forskellige
> producenter fremstiller forskellige undertyper med blandede styrkeforhold
> og fyldstoffer...

Men vi kan ikke frigive den til lovlig brug uden varedeklaration. Folk vil
dø, hvis de ikke kender styrken.

> [...]
>
> Det helt store problem her er dog nok snarere, hvordan de skaber sig en ny
> bekendtskabskreds, hvis alle de gamle venner imidlertid hænger fast i

Netop ved at pille folk ud af disse sub-kulture en efter en, kan man afvikle
misbrugsmiljøet på sigt. Der er en risiko for tilbagefald - endda en meget
stor en. Det er derfor at terapi på afstand af lokalmiljøet har en lille
succesgrad. Når folk kommer hjem, så havner de efter endt behandling uden
støtte i misæren igen. Jeg har korresponderet med deltagere i sådanne
programmer i udlandet og det er lige præcis den manglende støtte og
værktøjer til at klare sig uden for terapi-miljøet, de efterlyser.

Hvis terapien foregår i lokalmiljøet, vil man nemmere kunne opdage, hvis
personen tage kontakt med de forkerte personer igen.

Mvh
JensenDenmark