Virkelighedssans og "patientens indre liv"
Fra : Bo Warming

Dato : 31-07-06 15:22

Virkelighedssans og "patientens indre liv"

"Tak Gud at jeg ikke er som den syndige tolder" siger Farisæeren og
kritiseres for det af Jesus.

Man bør adlyde sin indre stemme og ikke gruppepressets fordomme med fx
etablerede syndere (som toldere,der var landsforrædderiske
skatteopkrævere for romerne på den tid)

Sokrates lovpriser respekt for sindets "indre dæmon" og lutherdom og
existentialism ligeså - "subjektiviten er sandheden" (Kierkegård,
Pascal, Nietzsche, Oscar Wilde m.m.)

Men når man fortrænger nederlag til sit ubevidste, kommer de op som
komplexer evt så smertefulde, at man hallucinerer , for at opnå
livsindhold og selvtillid - og det er veldefineret sindsyge, når man
ser Drakula og varulve og små blå mænd der befaler mord.

At man hylder sammensværgelses-teorier og kaldes paranoid af
meningsmodstandere er derimod SMAG OG BEHAG, og hvis nogle lever
ultrarenligt, og afvigeren ikke gør det, så er det OK og ikke-sygt -

- men kriminelt hvis smittespredning til naboer via rotter .

Der går grænsen.

At rotteplage nogensinde har været skabt af en villahave der var
lossepladsagtig er helt usandsynligt(men Lene Glistrup har bebrejdet
mig min havestil udfra denne provins-overtro.)

Rotter er kloakdyr, og utæthed i kloaksystem er afgørende for evt
plagsomhed, som er enorm på Nørrebro, men ikke nær min have pga min
kones og mine mange katte, - der undertiden bringer os en rotte de
har aflivet i nabohave.

Fra : Patruljen

Dato : 01-08-06 16:54

Bo Warming wrote:
> [...]
> livsindhold og selvtillid - og det er veldefineret sindsyge, når man
> ser Drakula og varulve og små blå mænd der befaler mord.

Der er tider, hvor jeg kan spørge migselv. Hvad er forskellen på små
blå mænd i kloaksystemet, som beordrer mord, eller en stor usynlig
mand på øverste etage, som beordrer mord.......

Bruun