Absurd...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-07-06 15:31

Her står d'herrer Kofi Annan og Jan Egeland fra FN nærmest på nakken af
hinanden for helt åbenlyst ensidigt at tale libanersenes - og dermed
subsidiært Hezbollahs - sag, samtidig med at Israel modtager
sønderlemmende kritik for angrebet på en FN-post.

Man kan i det hele taget ikke være i tvivl om, lige nøjagtigt hvem FN
holder med, men afholder DÈT mon de hjernedøde muhammedanere fra at vise
deres tvivlsomme taknemmelighed over for denne erklærede støtte ved
alligevel angribe FN både verbalt og nu også fysisk?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4579648.html

Tilsyneladende ikke! For fanden da, hvor er disse muhammedanere dog bare
rent ud sagt råstupide. Dette med at smadre forskellige diplomatiske
repræsentantioner synes endda ligefrem at være blevet den nye store
folkesport dernede, og dèt tilsyneladende helt uden at skelne mellem
politisk allierede og konspiratorisk indbildte "fjender".

Nå, Annan og Egeland skal - i modsætning til ved Israels påståede
"overgreb" mod FN-ejendom og personnel - sikkert nok finde ud af at
kringle den på een eller anden masochistisk bortforklarende måde, hvorpå
de kan give både sig selv og stort set alle andre end lige netop disse
pøbelsammenrendende libaneserne selv skylden for dette angreb...

Alternativt kunne man håbe at det måske ville få d'herrer - og resten af
FN - til lige en ekstra gang at overveje ideen i at sende FN-folk, som
vel dybest set ikke engang må forsvare sig under direkte angreb (et
pladderpacifistisk princip som den dygtige danske oberst Lars Møller
heldigvis sked et stykke under den legendariske "Operation Bøllebank" i
Bosnien i '94), derned for at rende rundt med små smølfefarvede hjelme
og gå i vejen for israelerne, som dog da i det mindste ved, hvordan man
bekriger terrorister.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 31-07-06 09:14

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> subsidiært Hezbollahs - sag, samtidig med at Israel modtager
> sønderlemmende kritik for angrebet på en FN-post.

Der knækker tråden. Libanersene er ikke Hezbollah, selvom nogen af
Libanersene er Hezbollah. Denne skelende er ikke mulig på hebraisk.
Derfor opfatter Israelerne alle som fjender og gør alle til deres fjender.

Alle som ikke roser forkerte handlinger eller roser uhensigtsessige
handlinger er fjender.

Sådan er det at have guds vilje på sin side.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-06 09:56

Peter Ole Kvint skrev:

> Der knækker tråden. Libanersene er ikke Hezbollah, selvom nogen af
> Libanersene er Hezbollah.

Hizbollah-libaneserne gemmer sig jo bag andre civile libaneserne.

> Denne skelende er ikke mulig på hebraisk.
> Derfor opfatter Israelerne alle som fjender og gør alle til deres fjender.

Nu er jeg ikke lige helt med på, hvad du mener: Derimod taler jeg altså
om den ganske påfaldende ensidige kritik af Israel - selv når
FN-repræsentationer ligefrem smadres af gale libanesere i flok - samt
disse mærkelige krav om "humanitær våbenhvile", som åbenlyst synes at
ville tjene til at et presset Hizbollah kan få fred til at foretage
taktiske regrupperinger.

Desuden har Israelerne faktisk påfaldende længe ladet civile libanesere
med interesse i at redde livet komme væk fra selve kampområderne, og så
meget desto sværere har jeg altså ved at se behovet for en sådan
våbenhvile af specifikt hensyn til civile: Nej, der kan vist kun være
tale om direkte hjælp Hizbollah i form af en for dem givetvis hårdt
tiltrængt "time-out"...

> Alle som ikke roser forkerte handlinger eller roser uhensigtsessige
> handlinger er fjender.

Sikke dog noget forbasket rødskrigersludder: Forskellen på Israel og
terrororganisationen Hizbollah er altså at Israel - som dog styres af
ansvarlige, demokratisk valgte mennesker og ikke gale islamiske imamer -
kritiseres ved enhver uheldig fejlbombning, de måtte begå, mens
Hizbollah helt overlagt sender dusinvis af katushja-raketter afsted for
_specifikt_ at dræbe og lemlæste så mange israelske civile som
overhovedet muligt og til gengæld ikke hører en kæft for det: Det
opfattes altså åbenbart som "fuldt legitimt" blandt deres danske
tilhængere, må man konstatere!

> Sådan er det at have guds vilje på sin side.

Tjah, alternativet synes jo at være denne totalt verdensfjerne
"humanisme"-dyrkelse, som dette selvindbildt "supermoralske"
FN-præsteskab med Pave Annan og Kardinal Egeland i spidsen foregiver at
tjene med alle mulige - og især u-mulige - konventioner,som helt
konsekvent og udelukkende bruges imod USA og Israel, men ikke imod
erklærede islamiske terrorister, som åbenbart har frit lov til at bruge
ALLE midler, herunder terror.

Det er for mig at se en noget ulige kamp, man vil have, når man kræver
at den ene part således åbenbart af påstået "moralske" årsager skal have
hænderne bundet på ryggen, mens modparten mere eller mindre direkte
opfordres til frit at fortsætte sine overlagte terror-raketangreb.

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-07-06 11:50

On Sun, 30 Jul 2006 16:31:17 +0200, Anders Peter Johnsen
skrev:

> [...]
> subsidiært Hezbollahs - sag, samtidig med at Israel modtager
> sønderlemmende kritik for angrebet på en FN-post.

Du mener ikke den kritik er på sin plads? Det er i orden bare
at myrde løs på FN-folk?

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : GB

Dato : 31-07-06 14:31

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:ge3m8q5pt431
$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

> Du mener ikke den kritik er på sin plads? Det er i orden bare
> at myrde løs på FN-folk?

Du ved sgu da godt, at israelerne ikke går efter UN-tropperne, men efter
de fanatikere, som har placeret sig i umiddelbar nærhed af dem med
raketter og andet godt.

Det er slet ikke en opgave for en organisation som UN, snarere for en
organisation med militær handlekraft, som ville kunne jage Hizb
Allah'erne ad helvede til.

Men det kan jo være ligemeget at forsøge at forklare dig det - du er
faktaresistent jødehader.

GB

Fra : Jim

Dato : 31-07-06 15:24

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Allah'erne ad helvede til.
>
> Men det kan jo være ligemeget at forsøge at forklare dig det - du er

Tro mig, nu har jeg ad flere gange forsøgt at få Svendsens definition på
civile, så vi kunne få lidt klarhed over hans yhyrlige postulater vedr.
israelernes mål.
Det er dog ikke lykkedes endnu, og jeg tror ikke, det vil ske.
Han er puttet i killfiltret hos mig..
Alt, hvad han og Jesper er gode til, er at plapre løs uden at definere deres
begreber, som er brede og vidtrækkende.
Så for mig er det spild af tid at debattere med de to herrer/personager.

Fra : John

Dato : 02-08-06 15:39

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Han er puttet i killfiltret hos mig..

Ditto

> Alt, hvad han og Jesper er gode til, er at plapre løs

Jamen det er jo netop venstrefløjens (og islam-fascisternes)
varemærke: Man spiller de samme grammofonplader om og om igen, og
skøjter elegant henover pinlige spørgsmål

> Så for mig er det spild af tid at debattere med de to
> herrer/personager.

Fuldstændig enig.

Mvh John

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-06 23:09

Henrik Svendsen skrev:

> Du mener ikke den kritik er på sin plads? Det er i orden bare
> at myrde løs på FN-folk?

Problemet er den klare ensidighed, hvor man altså åbenbart fra FNs side
har pokkers travlt med at sympatisere med Hizbollah og hænge israelerne
ud som skurke for overhovedet at ville forsvare sig.

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-08-06 03:25

On Tue, 01 Aug 2006 00:09:08 +0200, Anders Peter Johnsen
skrev:

> Problemet er den klare ensidighed, hvor man altså åbenbart fra FNs side
> har pokkers travlt med at sympatisere med Hizbollah og hænge israelerne
> ud som skurke for overhovedet at ville forsvare sig.

1. Så fordømmelse af Israel for at myrde løs på FN-folk er
ikke på sin plads?

2. FN har faktisk ikke travlt med at sympatisere med det
Hizbollah gør. Prøv at vise mig, hvor FN skulle have travlt
med det.

Fra : @

Dato : 01-08-06 14:10

On Tue, 1 Aug 2006 04:24:34 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>1. Så fordømmelse af Israel for at myrde løs på FN-folk er
>ikke på sin plads?

hvem har gjort det?

>2. FN har faktisk ikke travlt med at sympatisere med det
>Hizbollah gør.

FN har i med en styrke på 2000 mand ikke været i stand til i løbet af
2 år at observere at Hisbolah har importeret en mængde raketter plus
affyringsramper

FN lader Hizbollah bruge FN-poster som skjul,
og til at føre krig fra

så jo FN er helt på Hizbolahs side

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-08-06 14:46

On Tue, 01 Aug 2006 15:09:55 +0200, @ skrev:

> hvem har gjort det?

??? Jeg og mange andre har fordømt Israels angreb på
FN-folkene.

> FN har i med en styrke på 2000 mand ikke været i stand til i løbet af
> 2 år at observere at Hisbolah har importeret en mængde raketter plus
> affyringsramper

Jo. Masser har observeret det. Det har ikke været nogen
hemmelighed, at Hizballah bevæbnede sig. Ligesom det heller
ikke været nogen hemmelighed, at Israel bevæbnede sig.

> FN lader Hizbollah bruge FN-poster som skjul,
> og til at føre krig fra

Niks.

> så jo FN er helt på Hizbolahs side

Vrøvl.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : @

Dato : 01-08-06 18:05

On Tue, 1 Aug 2006 15:45:39 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>??? Jeg og mange andre har fordømt Israels angreb på
>FN-folkene.

hvornår har Israele angrebet FN-folk?

selv FN indrømmer at Hizbollah har brugt FN-bygninger i Libanon til
krigsførsel

hvor bliver fordømmelsen af Syrien og Iran af

denne ensidige fordømelse af Israel tyder på rendyrket antisemitisme

>Jo. Masser har observeret det. Det har ikke været nogen
>hemmelighed, at Hizballah bevæbnede sig.

og hvis FN som rent faktisk er posteret i det sydlige Libanon
observerer at en flok forbrydere financieret at et andet land bevæbner
sig med raketter uden at foretage sig noget som helst

tyder dette på at FN ser gennem fingre med bandituvæsen financieret af
Iran og Syrien med det ene formål at angribe Israel

så har FN taget parti

>Ligesom det heller
>ikke været nogen hemmelighed, at Israel bevæbnede sig.

ligesom et par hundrede andre suveræne stater på kloden

at et land bevæbner sig kan ikke bruges som argument for at forbrydere
gør det samme

>Niks.

læs FN's egne rapporter

>Vrøvl

nej

hvis FN lader en bande terrorister benytte FN's observatørposter til
krigsførsel så kan det da kun tydes derhen at FN er på Hizbollahs side

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 02-08-06 01:45

On Tue, 01 Aug 2006 19:04:56 +0200, @ skrev:

> hvornår har Israele angrebet FN-folk?

?? Sig mig følger du slet ikke med? Israel bombede og dræbte
for få dage siden 4 FN folk ved en FN-post i Libanon.

> selv FN indrømmer at Hizbollah har brugt FN-bygninger i Libanon til
> krigsførsel

Er det det, du mener med, at FN lader Hisballah bruge
FN-poster som skjul?

> [...]
>
> tyder dette på at FN ser gennem fingre med bandituvæsen financieret af
> Iran og Syrien med det ene formål at angribe Israel

Sludder. Hizballah er ikke en gangstergruppe i Libanon; men
såmænd en fuldkommen legal civil og militær organisation.

> ligesom et par hundrede andre suveræne stater på kloden

Nemlig. Andet er der såmænd ikke i det. Hizballahs militære
gren er accepteret og respekteret i Libanon. Naturligvis
bevæbner den sig. Det gør organisationers militære grene.

> læs FN's egne rapporter

Kom med noget underbygning af din påstand.

> nej

Jo, rent vrøvl.

Fra : @

Dato : 02-08-06 15:26

læs FN's rapporter

news://dk.binaer postet klokken 15.27

Fra : konrad

Dato : 01-08-06 09:02

meddelelse news:44ccc2a4$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> subsidiært Hezbollahs - sag, samtidig med at Israel modtager
> sønderlemmende kritik for angrebet på en FN-post.

Så så du ikke livetransmissionen fra FN's sikkerhedsråd. Annan talt FØRST og
FREMMEST om Hizbollah INDEN han kom ind på fordømmelsen af de civile tab i
Qana. Annan understregede at det var vigtigr at kritisere begge parter,
netop for ikke at kunne blive beskyldt for partsindlæg, og netop for at
lægge makismalt pres på begge parter. Det er nemlig ret væsentligt at begge
parter indser, at de skal ophøre med krigshandlinger. Hverken Israel eller
Hizbollah besidder ensidigt nøglen til fred, ligesom begge parter dræber
civile.