Miljøkatastrofe i Libanon
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 17:21

Nu har de israelske zionister bombet en libanesisk
olieinstallation og forårsaget en miljøkatastrofe (og en
økonomisk ditto) i Libanon.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/29/172330.htm?rss=true

Ren og skær terrorisme i stor stil; men hvad ... når man kan
bombe og dræbe FN-personnel, er der jo ligesom åbnet op for
ballet, hvor man dropper hæmningerne og viser, hvad det er man
er parat til, og hvad man har respekt eller mangel på samme
for.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : GB

Dato : 29-07-06 17:29

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:ts39c45n54gj
$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

> Nu har de israelske zionister bombet en libanesisk
> olieinstallation og forårsaget en miljøkatastrofe (og en
> økonomisk ditto) i Libanon.

Det er jo udelukkende et polemisk trick, der skal få dig, Jesper Ørsted og
andre racister (i ordets klassiske betydning) til at gå i selvsving.

Økologisk katastrofe, my arse. De kunne bare have holdt snitterne fra
Israel, kunne de.

GB

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-07-06 17:35

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote in news:ts39c45n54gj
> $.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

> Økologisk katastrofe, my arse. De kunne bare have holdt snitterne fra
> Israel, kunne de.

Jamen det er da også helt ok at invadere et andet land og smadre landet
fuldstændigt, bombe løs og skyde specielt after de civile og derefter hykle
op om at man skam aldrig går efter de civile og alt sammen på grund sølle to
soldater der end ikke er blevet dræbt.

Fra : Tim

Dato : 29-07-06 17:47

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> wrote in message

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen det er da også helt ok at invadere et andet land og smadre landet
> fuldstændigt,

Absolut. Det eneste underlige er, at de har ventet så længe.

> bombe løs og skyde specielt after de civile og derefter hykle
> op om at man skam aldrig går efter de civile og alt sammen på grund sølle
> soldater der end ikke er blevet dræbt.

De skal bare holde kæft og gøre som der bliver sagt. Ikke alt muslimske
hyleri og slagteri af civile.

Tim

Fra : Carl

Dato : 29-07-06 17:53

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hykle
> op om at man skam aldrig går efter de civile og alt sammen på grund sølle

De libaniserne gik over grænsen, og kidnappede 2 soldater og dræbte 3, er
skyld i krigen og ja, i krig gælder det om at vinde og derfor er det iorden
at smadre landet. Hvis Libanon har et problem med at deres land er ved at
blive bombet til tiden før stenalderen, så kan de løslade de 2 soldater og
afvæbne Hizbollah

Carl

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-07-06 17:58

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive bombet til tiden før stenalderen, så kan de løslade de 2 soldater og

Jamen når Iran får udviklet atombombem?, er det så også ok at de jævner
staten Israel med jorden via Hezbolla??.

Fra : Carl

Dato : 29-07-06 18:12

> "Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> iorden

> Jamen når Iran får udviklet atombombem?, er det så også ok at de jævner
> staten Israel med jorden via Hezbolla??.

Syntes du at Iran skal have A-våben?

Carl

Fra : John

Dato : 29-07-06 18:23

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Syntes du at Iran skal have A-våben?

Dværgen i Iran vil næppe nogen sinde få lov til at besidde
A-våben, men han skal blot stramme den lidt mere, så ka' han
sikkert få dem helt gratis, made in Israel, leveret pr luftpost!

Mvh John

Fra : GB

Dato : 29-07-06 19:54

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:44cb995e$0$151
> [...]

> A-våben, men han skal blot stramme den lidt mere, så ka' han
> sikkert få dem helt gratis, made in Israel, leveret pr luftpost!

Ja, hvis de så gerne vil have atomvben, synes jeg da også, at vi skulle
sende nogle stykker i hovedet på dem, før de gør det mod os.

GB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-08-06 22:13

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Ja, hvis de så gerne vil have atomvben, synes jeg da også, at vi skulle
> sende nogle stykker i hovedet på dem, før de gør det mod os.

I sidste ende kan det blive konsekvensen af et atomarkt kapløb i
Melllemøsten. Men hellere dem end os.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 18:33

On Sat, 29 Jul 2006 18:53:16 +0200, Carl skrev:

> "Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> hykle
>>
> De libaniserne gik over grænsen, og kidnappede 2 soldater og dræbte 3,

Det gjorde de ikke. Og selv om de havde gjort det, så
berettigede det på ingen måde til det videre.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Carl

Dato : 29-07-06 18:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det gjorde de ikke. Og selv om de havde gjort det, så
> berettigede det på ingen måde til det videre.

Citat:
Men I, Hizbollah, startede krigen ved at bortføre to israelske soldater?

»Det er Israel og USA, som vil have krig. Vi arresterede de to soldater for
at kunne udveksle dem med de libanesere, som Israel har tilbageholdt i
årevis. Vi vil bare have løst de få problemer, der er mellem Libanon og
Israel: Fangerne skal udveksles, de skal give os det besatte landområde i
det sydøstlige Libanon tilbage, og så skal de holde op med at krænke vore
grænser«.

Citat slut

Så de angreb, det er indiskutabelt.
Han påstår også at Israelerne skal aflevere besatte områder tilbage til
Libanon. Nu er der bare det at det ikke er lebaninisk, men syrisk.

Og jo, når man angriber et andet land, må man tage konkvenserne.

Carl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 19:22

On Sat, 29 Jul 2006 19:45:30 +0200, Carl skrev:

> [...]
> det sydøstlige Libanon tilbage, og så skal de holde op med at krænke vore

Der står faktisk, at de arresterede de to soldater. De tre
dræbte, du taler om, kommes der slet ikke ind på. I intet af
det er der støtte til din påstand. Angående angreb så
fortsætter Israel jo besættelsen af Sheeba Farms, som Libanon
gør krav på, og som på ingen måde er israelsk land.

> Han påstår også at Israelerne skal aflevere besatte områder tilbage til
> Libanon. Nu er der bare det at det ikke er lebaninisk, men syrisk.

Det er libaneserne så fuldstændigt uenige i og syrerne besatte
det da også fra libaneserne i 50'erne, så der er overhovedet
ingen tvivl om, at libaneserne har et legitimt krav på
området. Til forskel fra israelerne, der bestemt ikke har
noget legitimt krav på det og burde forføje sig snarest
muligt.

> Og jo, når man angriber et andet land, må man tage konkvenserne.

Helt enig.

Fra : Carl

Dato : 29-07-06 19:45

> [...]
> området. Til forskel fra israelerne, der bestemt ikke har
> noget legitimt krav på det og burde forføje sig snarest

http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3837824:fid=11686/
"Hizbollah siger, at de har bortført to israelske soldater under et angreb
fra det sydlige Libanon ind over grænsen til Israel. Israels militær
bekræfter at to soldater er forsvundet, og at der er "stor sandsynlighed"
for at de er bortført."

ANGREB!
------------------------

Sheeba Farms er iflg FN, Syrisk!
http://en.wikipedia.org/wiki/Shebaa_Farms

"Timur Goksel, a spokesman for the United Nations Interim Force in Lebanon
(UNIFIL) told the BBC that: "on all maps the UN has been able to find, the
farms are seen on the Syrian side [of the border]." [BBC News (London), 25
May 2000.]"

SYRISK!

Carl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-07-06 02:06

On Sat, 29 Jul 2006 20:44:32 +0200, Carl skrev:

> [...]
> fra det sydlige Libanon ind over grænsen til Israel. Israels militær
> bekræfter at to soldater er forsvundet, og at der er "stor sandsynlighed"

Og? Du mangler lige de tre dræbte, og det er temmelig
diskutabelt, hvorvidt de israelske soldater blev taget på den
ene eller den anden side af grænsen.

http://www.forbes.com/technology/feeds/ap/2006/07/12/ap2873051.html
http://english.bna.bh/?ID=47348
http://fr.news.yahoo.com/12072006/202/liban-le-hezbollah-capture-deux-soldats-israeliens-sept-autres-tues.html
http://news.monstersandcritics.com/middleeast/article_1180404.php/Hezbollah_back_in_the_spotlight_after_capturing_soldiers
http://www.whatreallyhappened.com/hezbollah_soldiers2.html
http://en.chinabroadcast.cn/2947/2006/07/12/191@113428.htm
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HG15Ak02.html
http://www.voltairenet.org/article142056.html
og endelig:
http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c/a/2006/07/21/MIDEAST.TMP&type=printable

> [...]
> farms are seen on the Syrian side [of the border]." [BBC News (London), 25

Niks.

Den artikel du refererer fra starter faktisk med at sige, at
der er tale om "a lebanese village". Hvis du læser videre i
artiklen fremgår det også tydeligt, at Libanon og Syrien er
enige om, at området er libanesisk, og da absolut ingen andre
kan gøre krav på det, så er sagen klar og står udenfor videre
diskussion - området er libanesisk.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Carl

Dato : 30-07-06 04:51

> [...]
> enige om, at området er libanesisk, og da absolut ingen andre
> kan gøre krav på det, så er sagen klar og står udenfor videre

Er det ikke sjovt at på alle kort er området Syrisk.Det var Syrisk, inden 6
dags krigen.
Syrien har i FN sagt at de anser det for Libanisk, men lige er det jo også
besat som en del af Golan højderne. Kunne det tænkes at lige så snart Israel
har trukket sig fra Sheeba Farms, så mener Liberne at området er Syrisk?
Dermed at Syrerne fået Isrealerne ud fra Sheeba farms. Det er derfor Syrerne
gerne afstår fra Sheeba Farms.
FN betragter det som Syrisk, ligesom FN er enig i at Sheeba farms ikke er en
del af FN res 452 (Jeg mener det er 452)

Hvad angår angrebet, så var libaneserne som angreb over grænsen. Årsagen er
at Iran/Syrien ønskede en konflikt med Israel, for at lette presset på Irans
atomprogram.

Carl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-07-06 09:48

On Sun, 30 Jul 2006 05:50:45 +0200, Carl skrev:

> Er det ikke sjovt at på alle kort er området Syrisk.Det var Syrisk, inden 6
> dags krigen.

Naturligvis. Syrerne havde jo besat det i 50'erne. Ændrer ikke
på, at der er tale om libanesisk område.

> Syrien har i FN sagt at de anser det for Libanisk, men lige er det jo også
> besat som en del af Golan højderne.

Nemlig - og der har du problemet. Israel holder et libanesisk
område besat, og Israel vil kun rette ind efter den såkaldte
blå linie.

> Kunne det tænkes at lige så snart Israel
> har trukket sig fra Sheeba Farms, så mener Liberne at området er Syrisk?

Der er ingen grænser for, hvad man med en smule fantasi kan
tænke sig.

> Dermed at Syrerne fået Isrealerne ud fra Sheeba farms. Det er derfor Syrerne
> gerne afstår fra Sheeba Farms.
> FN betragter det som Syrisk,

Nej. Det har aldrig været FNs opgave at sætte grænser imod
samtlige legitime parters ydtrykkelige ønske. Ville også være
forrykt.

> ligesom FN er enig i at Sheeba farms ikke er en
> del af FN res 452 (Jeg mener det er 452)
>
> Hvad angår angrebet, så var libaneserne som angreb over grænsen.

Måske ... måske ikke. Det er ikke en ting, der står ganske
klart. Under alle omstændigheder har grænseoverskridelser af
israelsk luftvåben ind over libanesisk luftrum været en næsten
rutinemæssig foreteelse, så hvis man anlægger
grænseoverskridelser som grundlag for en moralsk bedømmelse af
sagen, så har israelerne overhovedet ikke noget at komme
efter. Heller ikke hvis man holder sig til tilfangetagelse af
fremmede statsborgere, hvor Israel har adskillige libanesiske
af slagsen. Endelig så holder Israel jo fortsat Golan besat.
Ja, Israel har tilladt sig ensidigt at annektere området. Ikke
ligefrem noget der gør meget for at skabe fred.

> Årsagen er
> at Iran/Syrien ønskede en konflikt med Israel, for at lette presset på Irans
> atomprogram.

Det kunne være en mulighed; men der er mange andre muligheder,
og endelig kan der være tale om et samspil af flere faktorer,
der er løbet sammen.

Hvorom alting er, så er Israels nuværende aktioner helt ude af
balance med arrestationen af to af deres soldater på den ene
eller anden side af grænsen.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : @

Dato : 30-07-06 11:02

On Sun, 30 Jul 2006 10:48:24 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Naturligvis. Syrerne havde jo besat det i 50'erne. Ændrer ikke
>på, at der er tale om libanesisk område.

mærkeligt at dette aldrig har været nævnt før 17.april 2000

http://www.meib.org/articles/0105_l1.htm
On April 17, Israel officially informed the UN Secretary-General Kofi
Annan of its intent to withdraw its forces from south Lebanon "in full
accordance" with UN Security Council Resolution 425. Shortly
thereafter, Annan dispatched his special Middle East envoy, Terje
Roed-Larsen, and a team of experts to meet with Israeli and Lebanese
officials and verify that both sides were in agreement on the
conditions required by Resolution 425. Upon arriving in Beirut, the UN
team encountered an eleventh hour objection from Lebanese officials.
As a UN report later characterized the incident, "the Government of
Lebanon informed the United Nations of its new position regarding the
definition of its territory."6 This new territorial claim had never
before even been mentioned by a representative of the Lebanese
government

Lebanese officials pointed to the fact that a number of residents in
the area have land deeds stamped by the Lebanese government, but UN
officials remained unimpressed. It is not difficult to see why. A
Lebanese newspaper described the land deed of one Shebaa resident as
"handwritten and signed on a yellowing piece of paper in pencil and
ink."8 Moreover, nearly all of the deeds date back to the 1940's,
before the alleged transfer agreement was signed, so they do not
attest to Lebanese sovereignty over the area (it is quite common for
Lebanese to own land in Syria and vice versa).

mærkeligt at på libanesiske kort ligger Shebaa Farms i Syrien

http://www.meib.org/articles/0105_l1.htm
Both military and civilian Lebanese maps produced after 1951 locate
the Shebaa Farms on the Syrian side of the border. Lebanese army maps
published in 1961 and 1966 specifically pinpoint several of the Shebaa
Farms, including Zebdine, Fashkoul, Mougr Shebaa and Ramta, all of
which are designated as being located inside Syria. Lebanese Ministry
of Tourism maps also show the Lebanese-Syrian border running west of
the Shebaa Farms. Timur Goksel, a spokesman for the United Nations
Interim Force in Lebanon (UNIFIL) told the BBC that "on all maps the
UN has been able to find, the farms are seen on the Syrian side [of
the border]."9

>Nemlig - og der har du problemet. Israel holder et libanesisk
>område besat, og Israel vil kun rette ind efter den såkaldte
>blå linie.

nej, Israel holder Golan besat herunder også Shebaa Farms

at syrerne nu for at have noget at skyde israelerne i skoene pludselig
hævder at Sheeba Farms er Libanesisk er udelukkende for at opfinde en
retfærdiggørelse af Libanons overtrædelser af den FN-rasolution
Libanon selv har tiltrådt

<<<<<
[...]

<<<<<<

læg lige her mærke til at Libanon aldrig nogensinde tidligere havde
gjort krav på Sheeba Farms

men nu hvor der pludselig var udsigt til at Israel ville holde sin del
af aftalen skulle man i sidste øjeblik holde en kattelem åben for
fremtidige Hizbollah-angreb på Israel

endnu engang bevis på at araberne ikke under nogen omstændigheder
ønsker fred med Israel

>Hvorom alting er, så er Israels nuværende aktioner helt ude af
>balance med arrestationen af to af deres soldater på den ene
>eller anden side af grænsen.

hvorom alting er så er Libanons tilsidesættelse af FN-resolution 425
som pålægger Libanon at afvæbne Hizbollah og sætte Libanons hær ind i
den sydlige del af landet, bevis på at I konflikten mellem Israel og
dets naboer kan man ikke stole på at naboerne overhovedet har til
hensigt at overholde hverken den ene eller anden resolution eller
andre aftaler

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-07-06 12:31

On Sun, 30 Jul 2006 12:01:39 +0200, @ skrev:

> mærkeligt at dette aldrig har været nævnt før 17.april 2000

Det har det da også.
http://www.shebaafarms.org/briefhistory.html

> [...]
> dets naboer kan man ikke stole på at naboerne overhovedet har til
> hensigt at overholde hverken den ene eller anden resolution eller

FN-resolutioiner betyder røv og nøgler for Israel, hvis
resolutionerne går dem imod. Ingen skider så meget på FN som
Israel, så hvis sagens moral skal afgøres ved FN-resolutioner,
har Israel tabt forlængst.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : @

Dato : 30-07-06 12:53

On Sun, 30 Jul 2006 13:30:31 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Det har det da også.
>http://www.shebaafarms.org/briefhistory.html

>FN-resolutioiner betyder røv og nøgler for Israel,

Israel efterlevede 425

Libanon forsøgte ikke engang

og hvis der er nogen som nægter at følge FN's beslutninger så er det
da den samlede arabiske verden

og deraf følger jo netop hele balladen i mellemøsten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 30-07-06 13:47

On Sun, 30 Jul 2006 13:52:55 +0200, @ skrev:

> Israel efterlevede 425

Og? Ændrer ligesom ikke det mindste på, at Israel er det land
i verden, der skider allermest på FN. 425 passede det bare
Israel at "efterleve". Ellers havde Israel ikke "efterlevet"
den.

> Libanon forsøgte ikke engang
>
> og hvis der er nogen som nægter at følge FN's beslutninger så er det
> da den samlede arabiske verden

Såeee ... du vil benægte, at Israel er det land, der skider
mest på FN-resolutioner?

> og deraf følger jo netop hele balladen i mellemøsten

Nå det mener du.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : @

Dato : 30-07-06 14:03

On Sun, 30 Jul 2006 14:46:47 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>den.

>Såeee ... du vil benægte, at Israel er det land, der skider

ja absolut

>Nå det mener du.

ja absolut

hvis den arabiske verden havde efterlevet FN's opdeling i 1948
og ladet være med at angribe Israel havde der ingen ballade været

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-07-06 12:10

On Sun, 30 Jul 2006 15:03:20 +0200, @ skrev:

> ja absolut

Så er der jo ligesom ikke mere at diskutere. Du har ikke sat
dig det mindste ind i sagen, og fakta rager dig tydeligvis
langsomt.

Skulle du alligevel have lyst til at undersøge sagen, så er
her et forslag til googling:

Tre hurtige ord i søgefeltet - israel un resolutions.

God læselyst.

Fra : Allan Riise

Dato : 31-07-06 12:18

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> her et forslag til googling:
>
> Tre hurtige ord i søgefeltet - israel un resolutions.

I årene 1955-1992:
* Resolution 106: " . . . 'condemns' Israel for Gaza raid".
* Resolution 111: " . . . 'condemns' Israel for raid on Syria that killed
fifty-six people".
* Resolution 127: " . . . 'recommends' Israel suspends it's 'no-man's zone'
in Jerusalem".
* Resolution 162: " . . . 'urges' Israel to comply with UN decisions".
* Resolution 171: " . . . determines flagrant violations' by Israel in its
attack on Syria".
* Resolution 228: " . . . 'censures' Israel for its attack on Samu in the
West Bank, then under Jordanian control".
* Resolution 237: " . . . 'urges' Israel to allow return of new 1967
Palestinian refugees".
* Resolution 248: " . . . 'condemns' Israel for its massive attack on
Karameh in Jordan".
* Resolution 250: " . . . 'calls' on Israel to refrain from holding military
parade in Jerusalem".
* Resolution 251: " . . . 'deeply deplores' Israeli military parade in
Jerusalem in defiance of Resolution 250".
* Resolution 252: " . . . 'declares invalid' Israel's acts to unify
Jerusalem as Jewish capital".
* Resolution 256: " . . . 'condemns' Israeli raids on Jordan as 'flagrant
violation".
* Resolution 259: " . . . 'deplores' Israel's refusal to accept UN mission
to probe occupation".
* Resolution 262: " . . . 'condemns' Israel for attack on Beirut airport".
* Resolution 265: " . . . 'condemns' Israel for air attacks for Salt in
Jordan".
* Resolution 267: " . . . 'censures' Israel for administrative acts to
change the status of Jerusalem".
*Resolution 270: " . . . 'condemns' Israel for air attacks on villages in
southern Lebanon".
* Resolution 271: " . . . 'condemns' Israel's failure to obey UN resolutions
on Jerusalem".
* Resolution 279: " . . . 'demands' withdrawal of Israeli forces from
Lebanon".
* Resolution 280: " . . . 'condemns' Israeli's attacks against Lebanon".
* Resolution 285: " . . . 'demands' immediate Israeli withdrawal form
Lebanon".
* Resolution 298: " . . . 'deplores' Israel's changing of the status of
Jerusalem".
* Resolution 313: " . . . 'demands' that Israel stop attacks against
Lebanon".
* Resolution 316: " . . . 'condemns' Israel for repeated attacks on
Lebanon".
* Resolution 317: " . . . 'deplores' Israel's refusal to release Arabs
abducted in Lebanon".
* Resolution 332: " . . . 'condemns' Israel's repeated attacks against
Lebanon".
* Resolution 337: " . . . 'condemns' Israel for violating Lebanon's
sovereignty".
* Resolution 347: " . . . 'condemns' Israeli attacks on Lebanon".
* Resolution 425: " . . . 'calls' on Israel to withdraw its forces from
Lebanon".
* Resolution 427: " . . . 'calls' on Israel to complete its withdrawal from
Lebanon.
* Resolution 444: " . . . 'deplores' Israel's lack of cooperation with UN
peacekeeping forces".
* Resolution 446: " . . . 'determines' that Israeli settlements are a
'serious
obstruction' to peace and calls on Israel to abide by the Fourth Geneva
Convention".
* Resolution 450: " . . . 'calls' on Israel to stop attacking Lebanon".
* Resolution 452: " . . . 'calls' on Israel to cease building settlements in
occupied territories".
* Resolution 465: " . . . 'deplores' Israel's settlements and asks all
member
states not to assist Israel's settlements program".
* Resolution 467: " . . . 'strongly deplores' Israel's military intervention
in Lebanon".
* Resolution 468: " . . . 'calls' on Israel to rescind illegal expulsions of
two Palestinian mayors and a judge and to facilitate their return".
* Resolution 469: " . . . 'strongly deplores' Israel's failure to observe
the
council's order not to deport Palestinians".
* Resolution 471: " . . . 'expresses deep concern' at Israel's failure to
abide
by the Fourth Geneva Convention".
* Resolution 476: " . . . 'reiterates' that Israel's claim to Jerusalem are
'null and void'".
* Resolution 478: " . . . 'censures (Israel) in the strongest terms' for its
claim to Jerusalem in its 'Basic Law'".
* Resolution 484: " . . . 'declares it imperative' that Israel re-admit two
deported
Palestinian mayors".
* Resolution 487: " . . . 'strongly condemns' Israel for its attack on
Iraq's
nuclear facility".
* Resolution 497: " . . . 'decides' that Israel's annexation of Syria's
Golan
Heights is 'null and void' and demands that Israel rescinds its decision
forthwith".
* Resolution 498: " . . . 'calls' on Israel to withdraw from Lebanon".
* Resolution 501: " . . . 'calls' on Israel to stop attacks against Lebanon
and withdraw its troops".
* Resolution 509: " . . . 'demands' that Israel withdraw its forces
forthwith and unconditionally from Lebanon".
* Resolution 515: " . . . 'demands' that Israel lift its siege of Beirut and
allow food supplies to be brought in".
* Resolution 517: " . . . 'censures' Israel for failing to obey UN
resolutions
and demands that Israel withdraw its forces from Lebanon".
* Resolution 518: " . . . 'demands' that Israel cooperate fully with UN
forces in Lebanon".
* Resolution 520: " . . . 'condemns' Israel's attack into West Beirut".
* Resolution 573: " . . . 'condemns' Israel 'vigorously' for bombing Tunisia
in attack on PLO headquarters.
* Resolution 587: " . . . 'takes note' of previous calls on Israel to
withdraw
its forces from Lebanon and urges all parties to withdraw".
* Resolution 592: " . . . 'strongly deplores' the killing of Palestinian
students
at Bir Zeit University by Israeli troops".
* Resolution 605: " . . . 'strongly deplores' Israel's policies and
practices
denying the human rights of Palestinians.
* Resolution 607: " . . . 'calls' on Israel not to deport Palestinians and
strongly
requests it to abide by the Fourth Geneva Convention.
* Resolution 608: " . . . 'deeply regrets' that Israel has defied the United
Nations and deported Palestinian civilians".
* Resolution 636: " . . . 'deeply regrets' Israeli deportation of
Palestinian civilians.
* Resolution 641: " . . . 'deplores' Israel's continuing deportation of
Palestinians.
* Resolution 672: " . . . 'condemns' Israel for violence against
Palestinians
at the Haram al-Sharif/Temple Mount.
* Resolution 673: " . . . 'deplores' Israel's refusal to cooperate with the
United
Nations.
* Resolution 681: " . . . 'deplores' Israel's resumption of the deportation
of
Palestinians.
* Resolution 694: " . . . 'deplores' Israel's deportation of Palestinians
and
calls on it to ensure their safe and immediate return.
* Resolution 726: " . . . 'strongly condemns' Israel's deportation of
Palestinians.
* Resolution 799: ". . . 'strongly condemns' Israel's deportation of 413
Palestinians
and calls for their immediate return.

Da Danmark gik i krig imod Irak, så var det jo ikke fordi ar Irak havde WMD
eller kunne true verdensfreden, ej heller fordi at han var en trussel i sin
region, men fordi at han sad FN resolutionerne overhørig.

Kan man så ikke med samme arg. taktik sige det samme, og gøre det samme
overfor Israel?

--
Allan Riise

Fra : John

Dato : 31-07-06 12:33

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> så var det jo ikke fordi ar Irak havde WMD

Hvad dræbte tusindvis af kurdere i Nordiraq? De døde måske i
virkeligheden slet ikke af giftgas (WMD), men af grin?

> ej heller fordi at han var en trussel i sin region

Har man behaget at glemme invasionen i Kuwait? Saddams massegrave
med 400.000 ofre? Gemt og glemt?

John

Fra : Allan Riise

Dato : 31-07-06 12:36

John wrote:

> Hvad dræbte tusindvis af kurdere i Nordiraq? De døde måske i
> virkeligheden slet ikke af giftgas (WMD), men af grin?

Havde intet med invasionen at gøre set herfra Danmark, det drejede sig om at
han ikke fulgte FN's resolution om at bevise at han var afvæbnet.

> [...]

Havde intet med invasionen at gøre set herfra Danmark, det drejede sig om at
han ikke fulgte FN's resolution om at bevise at han var afvæbnet.

Derudover så glemmmer du at syd Irak, især grænsen til Kuwait var beskytte
af især USA/England, at der var en No-Fly zone, og at Saddams krigsmateriel
i det store hele var blevet ødelagt i den grad at han ikke ville kunne føre
agressiv militærtaktik.

--
Allan Riise

Fra : John

Dato : 31-07-06 12:59

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> det drejede sig om at han ikke fulgte FN's resolution

Det vil jeg faktisk godt medgive dig var den mere 'juridiske'
begrundelse. Fjernes skulle han, og blev han.

(Som da FBI ikke kunne få skovlen under Al Capone for mord, men
til sidst fik ram på ham for skattesvindel. I spjældet skulle
han, og kom han)

Mvh John

Fra : @

Dato : 02-08-06 21:54

On Sat, 29 Jul 2006 20:22:20 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
>gør krav på, og som på ingen måde er israelsk land.

>Det er libaneserne så fuldstændigt uenige i og syrerne besatte

kan du flere historier?

> så der er overhovedet
>ingen tvivl om, at libaneserne har et legitimt krav på
>området.

rent vrøvl

der er slet ingen tvivl om at Shebaa Farms er Syrisk område,

<<
1949 Armistice Agreements
http://www.answers.com/topic/1949-armistice-agreements

http://www.meib.org/articles/0105_l1.htm
<<

men da Syrien og Hizbollah så hvad vej det bar da Israel ikke efter
eget men efter FN's udsagn havde opfyldt resolution 425 som var
udarbejdet i samråd med bl.a. Libanons regering til punkt og prikke,

måtte både Syrien og Hizbollah lynhurtigt digte en historie op af
jorden og presse Libanons regering til at gå med på "spøgen"

Syrien og Hizbollah kunne jo ikke tolerere at det blev skabt fred
mellem Libanon og Israel f.eks. ved en fortsættelse af fredsaftalen
fra 1949

da Syrien og Hizbollah deved ville miste deres store indflydelse i
området

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 17:51

On Sat, 29 Jul 2006 18:35:10 +0200, Poul Nielsen skrev:

> [...]
> op om at man skam aldrig går efter de civile og alt sammen på grund sølle to

Hykleriet er fantastisk; men da der er masser af mennesker,
som er parat til at æde et hvilketsomhelst mål af hykleri og
stadig støtte op om linien, netop fordi der hykles det
nødvendige figenblad - vil vi uden tvivl se det fortsætte og
fortsætte, som det også sker i Irak, og som det er foregået
til alle tider.

Kogt helt ned til marven, så er det den oldgamle sindssyge
religionskonflikt i mellemøsten, det handler om, og folk der
kan gå i båden med rablende gale religiøse budskaber kan gå
med til hvadsomhelst. Hykleriet er en naturlig forlængelse og
fortsættelse af det vanvid, miseren hele tiden har været
drevet af.

Fra : GB

Dato : 29-07-06 19:53

> Hykleriet er fantastisk;

Det er da altid noget, at du kan udøve lidt selvkritik.

Var du fanebærer under Hizb Allah's demo i København her forleden?

GB

Fra : Tim

Dato : 29-07-06 17:45

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> andre racister (i ordets klassiske betydning) til at gå i selvsving.
>
> Økologisk katastrofe, my arse. De kunne bare have holdt snitterne fra

Ja. Nu får de som fortjent.

Tim

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-06 18:39

In article <Xns980FBBFB9A6BEYouremail@130.227.3.84>,
nospam@nospam.invalid says...
> [...]
> andre racister (i ordets klassiske betydning) til at gå i selvsving.
>
> Økologisk katastrofe, my arse. De kunne bare have holdt snitterne fra

Og Israel kunne have ladet være med at stjæle deres land - sådan kan du
blive ved.

Det rigtig problem er den religøse galskab, religion er roden til alt
ondt.

Fra : GB

Dato : 29-07-06 19:49

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Og Israel kunne have ladet være med at stjæle deres land - sådan kan
> du blive ved.

Glemmer du, at Hamas' og Hizb Allah's angreb er et svar på, at Israel
forlod Gaza? Hvor kort kan menneskers hukommelse være?

GB

Fra : Tim

Dato : 29-07-06 17:45

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
> ballet, hvor man dropper hæmningerne og viser, hvad det er man
> er parat til, og hvad man har respekt eller mangel på samme

Jeg håber Israelerne smadrer hele lortet. De skide libanesiske terrorister
har ikke fortjent bedre. Nu får de, som de har fortjent og det er på høje
tid.

Bare kør på Israel!!!!!!!!!!!!

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 17:53

On Sat, 29 Jul 2006 18:44:45 +0200, Tim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg håber Israelerne smadrer hele lortet.

Okay.

> De skide libanesiske terrorister
> har ikke fortjent bedre.

Der kan man bare se.

> Nu får de, som de har fortjent og det er på høje
> tid.
>
> Bare kør på Israel!!!!!!!!!!!!

Aha.

Fra : Henri Gath

Dato : 29-07-06 17:56

> [...]
> ballet, hvor man dropper hæmningerne og viser, hvad det er man
> er parat til, og hvad man har respekt eller mangel på samme

Jajaja.....bare kør på, Israel.....på tide at alle de kalashnikov-svingende
nulhjerner får stryg. Hep for Israel!

Fra : John

Dato : 29-07-06 18:03

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nu har de israelske zionister forårsaget en miljøkatastrofe

Du er en miljø-katastrofe med dit én-øjede venstre-orienterede
vrøvl. Lenin lancerede udtrykket 'nyttige idioter'. Du kandiderer
fint til betegnelsen.

John

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 18:29

On Sat, 29 Jul 2006 19:02:47 +0200, John skrev:

> Du er en miljø-katastrofe med dit én-øjede venstre-orienterede
> vrøvl. Lenin lancerede udtrykket 'nyttige idioter'. Du kandiderer
> fint til betegnelsen.

Enhver videre kritik af den slags fra din side er yderst
velkommen.

Fra : @

Dato : 29-07-06 18:26

On Sat, 29 Jul 2006 18:20:41 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nu har de israelske zionister bombet en libanesisk
>olieinstallation og forårsaget en miljøkatastrofe (og en
>økonomisk ditto) i Libanon.

og?

gammelt ordsprog siger at gale katte får revet skind

Libanon kunne bare have ladet være med at angribe Israel

>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/29/172330.htm?rss=true
>
>Ren og skær terrorisme i stor stil; men hvad

så må terroristerne jo til at lære at holde op med at terrorisere
Israel

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 18:30

On Sat, 29 Jul 2006 19:26:12 +0200, @ skrev:

> og?

Tja, det er jo ikke så godt med miljøkatastrofer.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : @

Dato : 29-07-06 18:39

On Sat, 29 Jul 2006 19:29:38 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Tja, det er jo ikke så godt med miljøkatastrofer.

så kunne det måske være en ide' om landene der måske ligger i
risikogruppen tog sig sammen og fik fjernet årsagen til dette svineri
nemlig Hozbollah
ellers kunne det jo ske igen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 19:24

On Sat, 29 Jul 2006 19:39:04 +0200, @ skrev:

> så kunne det måske være en ide' om landene der måske ligger i
> risikogruppen tog sig sammen og fik fjernet årsagen til dette svineri
> nemlig Hozbollah
> ellers kunne det jo ske igen

Så er vi i det mindste enige om, at det er noget svineri.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : GB

Dato : 29-07-06 19:51

> Tja, det er jo ikke så godt med miljøkatastrofer.

Hvad så, nazi-Svendsen, er det bedre, at Hizb Allah gemmer sig blandt
civilster og bruger dem som skjolde helt bevidst?

GB

Fra : @

Dato : 29-07-06 18:33

<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Nu har de israelske zionister bombet en libanesisk
>olieinstallation og forårsaget en miljøkatastrofe (og en
>økonomisk ditto) i Libanon.

nej det har Israelerne ikke

et land som lader Hizbollah-forbrydere gå firt omkring er i sig selv
en katastrofe

vi bør takke Israel for at de prøver at rydde op

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 18:35

On Sat, 29 Jul 2006 19:32:50 +0200, @ skrev:

> nej det har Israelerne ikke

Nå - så er det nok marsmændene, som har gjort det.