Mindst 600 civile myrdet af zionisterne
Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 21:10

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=467788

FNs nødhjælpeskoodinator Jan Egeland udtaler:

»Antallet af dræbte civile i Libanon er nu over 600, ifølge
sundhedsministeren. Størstedelen er kvinder og børn«

Egeland vurderer at en trediedel af de dræbte er børn og han forventer
at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : @

Dato : 28-07-06 21:33

On Fri, 28 Jul 2006 22:10:04 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=467788
>
>FNs nødhjælpeskoodinator Jan Egeland udtaler:
>
>»Antallet af dræbte civile i Libanon er nu over 600, ifølge
>sundhedsministeren. Størstedelen er kvinder og børn«

og du fremturer

mindst 700 børn dræbt af antisemittiske Hizbollah-frobrydere
ifølge mig er der nu dræbt over 700 børnehavebørn i Israel
alle er ofre for Hizbollahs beviste beskydning af boligkvarterer
skoler og hospitaler

>Egeland vurderer at en trediedel af de dræbte er børn og han forventer
>at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
>hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

det er jo så prisen for at angribe et naboland

så Egeland resten af FN plus Libanons regering må snart til at tale
alvorligt med Hizbollah-forbryderne

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 23:59

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> ifølge mig er der nu dræbt over 700 børnehavebørn i Israel
> alle er ofre for Hizbollahs beviste beskydning af boligkvarterer

Skulle vi ikke holde os til fakta?
Alle militante grupper har dræbt ca. 200 israelske børn men Israel har
myrdet over 600 børn i de besatte områder alene

> det er jo så prisen for at angribe et naboland
>
> så Egeland resten af FN plus Libanons regering må snart til at tale
> alvorligt med Hizbollah-forbryderne

Hvad er Israels pris for at angribe Gaza og fortsat holde store
landområder ulovligt besat?

Fra : @

Dato : 29-07-06 00:19

On Sat, 29 Jul 2006 00:58:35 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvad er Israels pris for at angribe Gaza og fortsat holde store
>landområder ulovligt besat?

Israel er ikke den angribende part

det er den samlede arabiske verdens intention at udslette Israel
og det har de nu prøvet uden held i 58 år

israelerne forsvarer blot deres ret til at være på denne klode

prøv noget andet
støt Israels ret til at forsvare sig,

det eneste arabere forstår er rå magt,

så den eneste vej til fred i mellemøsten er at resten af verden giver
araberne besked på at stikke piben ind og lade Israel i fred,
prøv at være lidt aktiv og konstruktiv i den retning i stedet

alternativet er at når/hvis Israel en gang i fremtiden føler sig meget
alvorligt i knibe så udsletter de store dele af muhamedanien med
atomvåben

Fra : PerX ...

Dato : 29-07-06 18:47

In article <gc6lc29se1vfbg5bldd4cgqil2srg4keer@4ax.com>, 1@invalid.net
says...

> Israel er ikke den angribende part
>
> det er den samlede arabiske verdens intention at udslette Israel
> og det har de nu prøvet uden held i 58 år

Hvis frankring pludslig forsøgte at overtage en del af england så ville
england sikkert også bekæmpe dem i 58 eller flere år.

> israelerne forsvarer blot deres ret til at være på denne klode

Nej, de forsvarer at de stjæler andres land ud fra at de tror på et
overnaturligvæsen som ikke kan bevises. Alle har ret til at være her,
men alle har ikke ret til at være hvor de vil.

Der er masse af plads i australien som ikke bruges til noget, de kunne
lege et areal der og bygge israel - så var arberne nok mindre sure.

> alternativet er at når/hvis Israel en gang i fremtiden føler sig meget
> alvorligt i knibe så udsletter de store dele af muhamedanien med
> atomvåben

Det er i virkeligheden den bedste løsning på problemet derned, tæppe
bomb dem alle med atombomber så ingen kan bo der nogen siden mere, så
kan de tilbede deres overnaturlige væser andre steder - mon ikke det
kommer når der ikke er mere olie i området?

Fra : @

Dato : 29-07-06 00:23

(Jesper) wrote:

>Skulle vi ikke holde os til fakta?

jo har du selv været i Libanon for at tælle?

at tro på tal fra FN eller nogen af de stridende parter skal man
absolut ikke

og det libanesere og palæstinensere kalder døde civile er blot
terrorister som man har fjenet våbnet fra før de blev filmet

husk på at det Hamas og Hizbollah gør ved ikke at være uniformerede er
et klart brud på alle regler for krigsførsel

den dag de begynder at optræde i uniform kan man måske fæste en
lilesmule lid til deres påstande om civile tab

Fra : GB

Dato : 29-07-06 01:31

"@" <1@invalid.net> wrote in news:pq6lc215a3i2bqf2bn7upluqv4tljjgclg@
4ax.com:

> On Sat, 29 Jul 2006 00:58:35 +0200, spambuster@users.toughguy.net
> (Jesper) wrote:

Jesper - hold dig fra nazismen. Det klæder dig ikke at opføre sig som et
asshole.

GB

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-07-06 01:39

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:Xns980F19ACBC60BYouremail@130.227.3.84...
> "@" <1@invalid.net> wrote in news:pq6lc215a3i2bqf2bn7upluqv4tljjgclg@
> 4ax.com:

> Jesper - hold dig fra nazismen. Det klæder dig ikke at opføre sig som et
> asshole.

Der er sku ikke swastika over dem her..
http://www.jewsagainstzionism.com/mediaclips/980517nyc/index.cfm

Jan Rasmussen

Fra : GB

Dato : 29-07-06 01:44

"Jan Rasmussen" <1@2.3> wrote in

> Der er sku ikke swastika over dem her..

Nej, loonies er der nok af. Jeg er ved at tro, at du er en af dem.

GB

Fra : Svend_poulsen_304@ho~

Dato : 30-07-06 11:14

> [...]
> "Neither Jewish morality nor Jewish tradition can
> negate the use of terror as a means of battle."
> (He Khazit, Lehi underground newspaper, 1943)

Det er så dejligt at læse at Hizbollah ikke myrder kvinder og børn, men
dræber dem kun, for at forsvare sig imod Israelere der myrder kvinder og
børn. Not

Gør det, det mere legimentimt at det er muslimer der dræber kvinder og børn
end Israelere der dræber kvinder og børn i en krig ?

Svend

Fra : Jens G

Dato : 28-07-06 21:43

(Jesper) wrote:

>»Antallet af dræbte civile i Libanon er nu over 600, ifølge
>sundhedsministeren. Størstedelen er kvinder og børn«

Men hvor er alle mændene? Søgte de dækning bag kvinder og børn?
Jeg fristes næsten til at tro det.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : GB

Dato : 28-07-06 22:02

Jens G <nospam051214@kabelmail.dk> wrote in news:44ca764e.54805453
@dtext.news.tele.dk:

> Men hvor er alle mændene? Søgte de dækning bag kvinder og børn?
> Jeg fristes næsten til at tro det.

Sådan er det med Jesper Ørsteds og Carsten Kofods "helte", se selv:

http://www.seconddraft.org/movies.php ("Pallywood")

GB

Fra : Alucard

Dato : 28-07-06 22:56

On Fri, 28 Jul 2006 21:01:40 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Sådan er det med Jesper Ørsteds og Carsten Kofods "helte", se selv:
>
>http://www.seconddraft.org/movies.php ("Pallywood")

Det er en god og OPLYSENDE video...

Den burde alle naive tågehoveder tvinges til at se....

Fra : Jens G

Dato : 28-07-06 22:11

On Fri, 28 Jul 2006 22:42:52 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Men hvor er alle mændene? Søgte de dækning bag kvinder og børn?
>Jeg fristes næsten til at tro det.

På den anden side, så kan man også hurtigt regne ud at hvis en civil
familie bestående at far, mor og to børn bliver dræbt, ja så vil 75%
være kvinder og børn.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 28-07-06 23:39

Jens G wrote:

> Men hvor er alle mændene? Søgte de dækning bag kvinder og børn?
> Jeg fristes næsten til at tro det.

En meget stor del af mændene er døde i borgerkrigen. Og kvinder med
mange børn er dem som har sværest ved at flygte.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-07-06 07:35

> En meget stor del af mændene er døde i borgerkrigen. Og kvinder med mange
> børn er dem som har sværest ved at flygte.

Så mændene flygter, og lader deres koner og børn blive tilbage? Sande helte!

Kennet

Fra : Allan Riise

Dato : 29-07-06 08:38

Pernille og Kennet Föh wrote:

> Så mændene flygter, og lader deres koner og børn blive tilbage? Sande
> helte!

Hvordan læser du ?

Hvis kvindernes mænd *døde* i borgerkrigen kan man vel næppe beskylde dem
for at flygte, men det er da korrekt at kvinderne og børnene er ladt
tilbage.

--
Allan Riise

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-07-06 09:57

> Så mændene flygter, og lader deres koner og børn blive tilbage? Sande helte!
>
> Kennet
Hvor er du dog dum, jo større famile, med mange små børn, jo svære er
det er flygte. Hvis de ikke kan være i en bil, så er det ikke sikkert at
de kan finde hinanden hvis de flygter.

Fra : Jim

Dato : 29-07-06 10:05

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> En meget stor del af mændene er døde i borgerkrigen. Og kvinder med mange
> børn er dem som har sværest ved at flygte.

Så kvinderne føder nu også børn dernede uden mandens hjælp..
Utroligt, hvad de kan...

Fra : @

Dato : 29-07-06 10:55

On Sat, 29 Jul 2006 11:05:27 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>Så kvinderne føder nu også børn dernede uden mandens hjælp..
>Utroligt, hvad de kan...

at føde børn er nok muligt

men hvis mændene døde under borgerkrigen
hvordan er de så blevet gravide?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-07-06 18:05

@ wrote:

> at føde børn er nok muligt
>
> men hvis mændene døde under borgerkrigen
> hvordan er de så blevet gravide?

Når der har været krig så er der et stor antal "tanter" og "bestemødre"
til hver moder med småbørn. Der er som regl kun en mand per kvinde med
spædbørn. Alle skal helst rejse sammen for ikke at blive spredet men
Israelerne skyder jo på grupper, og det er nok svært at få en bil eller
benzin til den hvis man har den, dels vendter de nok på at der kommer en
bil tilbage og henter dem. Men hvem tør køre ind og hente dem?

Fra : Allan Riise

Dato : 29-07-06 10:54

Jim wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Så kvinderne føder nu også børn dernede uden mandens hjælp..
> Utroligt, hvad de kan...

Så kvinderne har ikke kunne få børnene med mændene, du må huske på at selvom
Israel trak sig ud i midt 80'erne så har der været krigslignende tilstande
helt frem til at Syrerne trak sig ud for godt 1 år siden.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 23:33

> [...]
> at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
> hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

Tak Hezbolla-svinene, det er dem der gemmer sig blandt civile.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-07-06 23:53

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse news:1hj7o6a.1i5nla4pm4rboN%peter@DIESPAMMERDIE.dk...

> Tak Hezbolla-svinene, det er dem der gemmer sig blandt civile.

Sådan, jeg viste at det var noget i kunne bruge.

Intensify others' 'bad'
Use words to stir emotions: anger, fear, disgust, resentment.

Jan Rasmussen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 23:57

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
>
> Sådan, jeg viste at det var noget i kunne bruge.
>
> Intensify others' 'bad' Use words to stir emotions: anger, fear, disgust,

Du mener altså ikke at Hezbollah-svinene gemmer sig blandt civile og
FN-folk?

Er du idiot?

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-06 23:56

> Du mener altså ikke at Hezbollah-svinene gemmer sig blandt civile og
> FN-folk?
>
> Er du idiot?

Ja, det er man hvis man som dansker angriber Israel

De kæmper vor kamp, ligesom Milosovic og serberne gjorde

Fra : GB

Dato : 29-07-06 01:30

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Du mener altså ikke at Hezbollah-svinene gemmer sig blandt civile og
> FN-folk?
> Er du idiot?

Nej, han er kun suicidalakrobat.

GB

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 00:04

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Tak Hezbolla-svinene, det er dem der gemmer sig blandt civile.

Nu er problemet, at de slet ikke gemmer sig mange af de steder
zionisterne bomber, de rammer kun civilbefolkningen, iflg. Human Rights
Watch, så kaster de klyngebomber mod civile.

Fra : @

Dato : 29-07-06 00:56

On Sat, 29 Jul 2006 01:03:47 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Nu er problemet, at de slet ikke gemmer sig mange af de steder
>zionisterne bomber, de rammer kun civilbefolkningen, iflg. Human Rights
>Watch, så kaster de klyngebomber mod civile.

og som sædvanlig kommer du med noget udokumenterbart vås,

israelerne har gentagne gange bedt civile forlade bestemte områder af
det sydlige Libanon fordi de fører krig mod Hizbollah i det område

og der hvor der er anvendt klyngebomber er netop i Blida

en landsby i det sydlige Libanon

hvordan kan HWR eller Jesper 100% sikkert sige at det var civile mål
israelerne skød efter?

eller mener du og HWR i ramme alvor at man ikke må bekæmpe en fjende
blot fordi denne forsøger at bruge civile som skjold?

ret du hellere forargelsen mod Hizbollah som helt bevist bruger civile
både som skjold og som skjul for deres raketter og affyringsramper

mener du det er i orden at Hizbollah gemmer sig blandt civile alene
med det formål at få dem dræbt?

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 07:28

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> både som skjold og som skjul for deres raketter og affyringsramper
>
> mener du det er i orden at Hizbollah gemmer sig blandt civile alene

http://hrw.org/english/docs/2006/07/24/isrlpa13798.htm

Zionisterne affyrer klyngebomber mod byer med artileri. Artilleri er et
meget urpæcist våben, hvorfor Genevekonventionen forbyder
artilleribombardement af byer,
Klyngebomber dræber mennesker i stor afstand, et rent civlilt
massemordsvåben hvis det bliver brugt i en by.

" Cluster munitions are unacceptably inaccurate and unreliable weapons
when used around civilians. They should never be used in populated
areas. "
Kenneth Roth, executive director of Human Rights Watch

Fra : @

Dato : 29-07-06 10:26

On Sat, 29 Jul 2006 08:28:23 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>@ <1@invalid.net> wrote:

>http://hrw.org/english/docs/2006/07/24/isrlpa13798.htm
>
>Zionisterne affyrer klyngebomber mod byer med artileri.

hvorfra ved HRW og du at det er zionister der betjener kanonerne?

og hvorfor har HRW og du mere travlt med at påvise skader på civile i
Libanon end i Israel, det burde ikke være ukendt hverken for HRW eller
dig at hizbollah-forbryderne har sendt raketter i massevis mod Haifa,
hvor bliver HRw's og din foragelse af i den forbindelse?

hvordan kan HRW eller Jesper 100% sikkert sige at det var civile mål
israelerne skød efter?

har du dokumentation for at IDF _bevist_ beskyder civile?

israelerne har gentagne gange bedt civile forlade bestemte områder af
det sydlige Libanon fordi de fører krig mod Hizbollah i det område

libaneserne (som jo selv er hizbollamedlemmer) ved udmærket godt at
hizbollah-forbryderne har for vane at gemme sig bag kvinder og børn,
så at blive i en by hvor der gemmer sig hizbollah-forbrydere er da
selv at bede om at blive ramt

mener du det er i orden at hizbollah-forbryderne optræder i civilt tøj
mens de fører krig?

[...]

du har så travlt med at spille forarget over hvad israelerne gør
hvorfor

hvis det er overtrædelser af regler for krigsførelse du forarges over
er jeg 100% sikker på at du kan finde disse i meget større mængder hos
hizbollah-forbryderne end hos IDF

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 11:35

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> dig at hizbollah-forbryderne har sendt raketter i massevis mod Haifa,
> hvor bliver HRw's og din foragelse af i den forbindelse?

Fordi de civile skader i Libanon er 100 gange værre end dem i Israel.

> hvordan kan HRW eller Jesper 100% sikkert sige at det var civile mål
> israelerne skød efter?
>
> har du dokumentation for at IDF _bevist_ beskyder civile?

Hvis du skyder klyngebombegranater ind i en by, så beskyder du bevidst
civile.

> israelerne har gentagne gange bedt civile forlade bestemte områder af
> det sydlige Libanon fordi de fører krig mod Hizbollah i det område

Samtidigt med at de bomber broer og veje så folk ikke kan komme ud, så
den er god, den med at Israel har bedt de civlie forlade deres hjem. Og
mange af dem er fattige mennesker der ikke har noget sted at tage hen!
Iøvrigt er det krav at folk skal forlade deres hjem i strid med
Genevekonventionen.

> [...]
> hizbollah-forbryderne har for vane at gemme sig bag kvinder og børn,
> så at blive i en by hvor der gemmer sig hizbollah-forbrydere er da

Alle guerilliagrupper jorden over opholder sig sammen med civile. Det
giver dog ikke fjenden carte blanche til at myrde civilbefolkningen.

> mener du det er i orden at hizbollah-forbryderne optræder i civilt tøj
> mens de fører krig?

Ja, fordi de er guerillaer og ikke en regulær hær.

> mener du og HWR i ramme alvor at man ikke må bekæmpe en fjende
> blot fordi denne forsøger at bruge civile som skjold?

Jeg må henvise til Genevekonventionen desangående.

> mener du det er i orden at Hizbollah gemmer sig blandt civile alene
> med det formål at få dem dræbt?

Hizbollah opholder sig naturligvis blandt sit folk. Men de fleste steder
zionisterne bomber er der ingen hizbollaher, kun civile.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 11:42

> Hizbollah opholder sig naturligvis blandt sit folk.

How fucking convenient.

Fra : @

Dato : 29-07-06 13:01

On Sat, 29 Jul 2006 12:41:42 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>How fucking convenient.

ja man skal sgu meget langt ud for at finde argumenter for Hizbollahs
helt åbenlyse misbrug af nonkombatanter som skjold

mage til kujoner og forbrydere skal man da lede længe for at finde

Fra : John

Dato : 29-07-06 15:51

> Hizbollah opholder sig naturligvis blandt sit folk.

Næh, det gør de jo netop IKKE. 'Sit Folk' er Syrien og Iran,
fjols.

John

Fra : @

Dato : 29-07-06 12:55

On Sat, 29 Jul 2006 12:35:06 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]

der er nogle ting du helt har "glemt" at kommentere

mener du det er i orden at hizbollah-forbryderne optræder i civilt tøj
mens de fører krig?

mener du i ramme alvor at man ikke må bekæmpe en fjende
blot fordi denne forsøger at bruge civile som skjold?

mener du det er i orden at Hizbollah gemmer sig blandt civile alene
med det formål at få dem dræbt?

du har så travlt med at spille forarget over hvad israelerne gør men
ikke med hvad Hizbollah gør, på trods af at det rent faktisk er
Hizbollah der bevist sender raketter mod civile
hvorfor?

Fra : @

Dato : 29-07-06 12:59

(Jesper) wrote:

>Alle guerilliagrupper jorden over opholder sig sammen med civile. Det
>giver dog ikke fjenden carte blanche til at myrde civilbefolkningen.

aha

du mener altså at bevæbnede forbrydere blot skal bruge civile som
skjold, så er de fredhellige

>Ja, fordi de er guerillaer og ikke en regulær hær.

og så må det jo nødvendigvis også være disse civilklædte soldater der
selv bærer ansvaret for at de civile de færdes iblandt bliver ramt

>Jeg må henvise til Genevekonventionen desangående.

hvad er din mening

>Hizbollah opholder sig naturligvis blandt sit folk. Men de fleste steder
>zionisterne bomber er der ingen hizbollaher, kun civile.

og det har du selv set ikke sandt!!!!!!

Fra : Jens G

Dato : 29-07-06 14:34

(Jesper) wrote:

>Alle guerilliagrupper jorden over opholder sig sammen med civile.

Og dermed er de fredede helte?
Og må de det ifølge Geneve konventionen?

Fra : @

Dato : 29-07-06 14:44

On Sat, 29 Jul 2006 15:33:43 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Og dermed er de fredede helte?
>Og må de det ifølge Geneve konventionen?

man skal bevæge sig langt ud på overdrevet for at finde "argumenter"
til forsvar for "stridsmænd" som søger ly blandt nonkombatanter

elller oplagrer våben i civile folks baggårde boliger og kældre og
moskeer

samt benytter civile umærkede biler til transport

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 15:16

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> moskeer
>
> samt benytter civile umærkede biler til transport

Under anden verdenskrig, skjulte frihedskæmperne våben i kældre? Søgte
de ly blandt nonkombatanter? Benyttede de umærkede biler til transport?
Ja eller Nej

Fra : @

Dato : 29-07-06 15:46

On Sat, 29 Jul 2006 16:16:26 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Under anden verdenskrig, skjulte frihedskæmperne våben i kældre? Søgte
>de ly blandt nonkombatanter? Benyttede de umærkede biler til transport?
>Ja eller Nej

ja

men forskellen er at danske frihedskæmpere ikke havde angrebet
Tyskland, det var det omvendte der var tilfældet

danske frihedkæmpere forsøgte heller ikke at dræbe civile tyskere i
Tyskland,

danske frihedskæmperes hovedaktivitet var faktisk sabotage af
jernbaner og fabrikker

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 16:14

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> Tyskland,
>
> danske frihedskæmperes hovedaktivitet var faktisk sabotage af

Tyskerne bombede heller ikke Danmark.

Fra : @

Dato : 29-07-06 17:18

On Sat, 29 Jul 2006 17:14:06 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Tyskerne bombede heller ikke Danmark.

jo det gjorde de helt bestemt

og hvad har danske frihedskæmpere til fælles med en bande mordere købt
og betalt af Syrien og Iran til at angribe et fredeligt land via
Libanon?

at du begynder at snakke om danske frihedskæmpers indsats for 60-65 år
siden tyder på at du ikke lige har mere til forsvar for disse
Hizbolla-forbrydere som helt bevist går efter vivile mål og bagefter
gemmer sig blandt civile libanesere for helt bevist at få så mange
børn dræbt som muligt

synes du det er i orden at Hizbollah opstiller raketramper i
bebelsesområder for derved at tilrække fjendens bomber?

selv i det sydlige Libanon er der mere plads til raketramper udenfor
byerne end inde i dem

synes du det er i orden at Hizbollah helt bevist ved deres handlemåde
får dræbt civile i Libanon?

synes du det er i orden at Iran via betalte lejemordere fører deres
krig mod Israel på libanesisk område og derved påfører libaneserne tab
af menneskeliv og et ødelagt land?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-07-06 01:08

> Under anden verdenskrig, skjulte frihedskæmperne våben i kældre? Søgte
> de ly blandt nonkombatanter? Benyttede de umærkede biler til transport?
> Ja eller Nej

Gik frihedskæmperne efter tyske civile, ja eller nej?!

Undskyld mig meget, men det er en idiotisk sammenligning du er ude i
Jesper, Hezbollah er terrorister, ikke frihedskæmpere.

Fra : GB

Dato : 30-07-06 01:33

> Gik frihedskæmperne efter tyske civile, ja eller nej?!
> Undskyld mig meget, men det er en idiotisk sammenligning du er ude i
> Jesper, Hezbollah er terrorister, ikke frihedskæmpere.

Jesper Ørsteds racisme er blevet kraftigt synliggjort af den nuværende
konflikt i Mellemøsten.

I min bevidsthed rangerer Jesper Ørsted nu på nøjagtig samme niveau som
Reino "Abdul Wahid" Pedersen og "Musa" Kronholdt. Og det niveau er ikke
særlig højt i min bog, for nu at være diplomatisk.

GB

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 01:46

> [...]

> Undskyld mig meget, men det er en idiotisk sammenligning du er ude i
> Jesper, Hezbollah er terrorister, ikke frihedskæmpere.

Nej, det er frihedskæmpere. Israels invasion i Libanon i 1982 er den
direkte anledning til at Hizbollah blev dannet: For at smide zionisterne
ud af landet. Det lykkedes 18 år senere: Øretæverne zionisterne fik af
Hizbollah i Sydlibanon er den direkte årsag til at de trak sig ud.

Noget tyder på at Hizbollah vil gøre det igen.
Det er årsagen til at den libanesiske befolkning bakker så massivt op
bag Hizbollah.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-06 07:25

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> [...]
> ud af landet. Det lykkedes 18 år senere: Øretæverne zionisterne fik af
> Hizbollah i Sydlibanon er den direkte årsag til at de trak sig ud.

Israel trak sig ud efter henstilling fra FN, og i samme henstilling skulle
Hizbollah så afvæbnes når det var sket.
Hizbollah havde nu igen brug for at komme i rampelyset, derfor planlagde de
nøje den aktion som satte gang i Israels overreaktion, - og det er ingen
hemmelighed, det praler de selv med.

> Noget tyder på at Hizbollah vil gøre det igen.
> Det er årsagen til at den libanesiske befolkning bakker så massivt op
> bag Hizbollah.

De bakkes selvfølgelig op, fordi Israel bruger ikke-proportionale
gengældelser, som også rammer de forkerte, og det var også deres klare mål
at få denne opbakning. Som Robert Fisk skriver, så hader man Hizbollah i
Libanon, men nu hader man Israel endnu mere. Man er i det hele taget god til
"had" i Mellemøsten, det får man det meste af tiden til at gå med, - indtil
"næste liv", som skulle blive meget bedre, - forudsat man har hadet de
rigtige her på jorden.

Fra : @

Dato : 30-07-06 08:03

On Sun, 30 Jul 2006 02:45:50 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Nej, det er frihedskæmpere.

vås, det er terrorister

>Israels invasion i Libanon i 1982

Israels invasion i Libanon den 6.juni 1982 kom efter at PLO i 11
måneder havde overtrådt en våbenstisstandsaftale fra 1981
i de 11 måneder udførte PLO 270 terroraktioner in d i Israel hvor de
dræbte 29 mennesker,
den 4.-5. juni 1982 gennemførte PLO massive morterangreb på Israel

så den 6.juni 1982 rykkede IDF ind i Libanon for at få stoppet disse
angreb

heller ikke i 1982 gjorde Libanons regering noget for at forhindre
terrorgrupper i at oprere fra landet

der er efterhånden snart ikke tal på de gange hvor Israels naboer har
brudt aftaler og angrebet Israel,

så efterhånden er jeg nået frem til at den eneste løsning på
mellemøst-problemet er at Libanons Syriens Jordans Gazas og
Vestbreddens befolkninger flyttes over til deres gode venner i Iran

og Israel overtager de ovennævnte lande og indlemmer dem i Israel

Fra : @

Dato : 30-07-06 08:31

(Jesper) wrote:

>Nej, det er frihedskæmpere.

hvad er lige navnet på den terrorgruppe som sprængte en udenlandsk
ambasade i Libanons hovedstad Beirut i luften i 1983 -

Hizbollah

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 09:07

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvad er lige navnet på den terrorgruppe som sprængte en udenlandsk
> ambasade i Libanons hovedstad Beirut i luften i 1983 -
>
> Hizbollah

De er blevet anklaget for det, det er aldrig bevist at de havde noget
med det at gøre.

Fra : thomsen

Dato : 30-07-06 09:52

> De er blevet anklaget for det, det er aldrig bevist at de havde noget
> med det at gøre.

utroligt - vi er helt enige i den sag! :-0
--
Thomsen

Fra : Alucard

Dato : 30-07-06 10:10

On Sun, 30 Jul 2006 10:07:15 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>De er blevet anklaget for det, det er aldrig bevist at de havde noget
>med det at gøre.

LOL... Du mener garanteret at det var CIA der stod bag.... )))

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 10:20

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> LOL... Du mener garanteret at det var CIA der stod bag.... )))

Der var masser af væbnede grupper i Libanon der kunne have udført det,
desuden er selvmordsangreb netop ikke Hizbollahs stil. De fortrækker
miner og fjernudløste bomber.

Fra : @

Dato : 30-07-06 10:35

(Jesper) wrote:

>De er blevet anklaget for det, det er aldrig bevist at de havde noget
>med det at gøre.

nå, og hvorfor skulle det så ikke have været Hizbollah?

The Hezbollah operatives who carried out the attack on the embassy
reportedly were receiving financial and logistical support from both
Iran and Syria. [For more on how and why Iran and Syria were helping
to direct attacks on the U.S., see FRONTLINE's interviews with Robert
Oakley and Robert C. McFarlane.]
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/target/interviews/oakley.html
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/target/interviews/mcfarlane.html

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qn4181/is_20060108/ai_n15990062

$126M verdict reached in 1983 Beirut U.S. Embassy bombing case

In a 94-page opinion, Judge John D. Bates cited evidence showing Iran
provided the terrorist group, Hezbollah, with arms, financial aid, and
other support.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 11:04

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> In a 94-page opinion, Judge John D. Bates cited evidence showing Iran
> provided the terrorist group, Hezbollah, with arms, financial aid, and

Som sagt: Der er ingen dokumentation for at Hizbollah skulle have noget
med det at gøre. I tilfældet den amerikanske ambassade i Beiriut
mistænkes Al Dawa, ikke Hizbollah.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/target/etc/cron.html#10.23
..1983

A suicide bomber in a pickup truck loaded with explosives rammed into
the U.S. Embassy in Beirut, Lebanon. Sixty-three people were killed,
including 17 Americans, eight of whom were employees of the Central
Intelligence Agency, including chief Middle East analyst Robert C. Ames
and station chief Kenneth Haas.

Reagan administration officials said that the attack was carried out by
Hezbollah operatives, a Lebanese militant Islamic group whose anti-U.S.
sentiments were sparked in part by the revolution in Iran. The Hezbollah
[...]

The U.S. government took no military action in response to the embassy
bombing, although, according to retired Marine Lt. Col. Bill Cowan, a
covert military team entered Beirut in order to gather intelligence in
preparation for retaliatory strikes.
Oct. 23, 1983 Bombing of Marine barracks in Beirut

A suicide bomber detonated a truck full of explosives at a U.S. Marine
barracks located at Beirut International Airport; 241 U.S. Marines were
killed and more than 100 others wounded. They were part of a contingent
of 1,800 Marines that had been sent to Lebanon as part of a
multinational force to help separate the warring Lebanese factions.
(Twice during the early 1980s the U.S. had deployed troops to Lebanon to
deal with the fall-out from the 1982 Israeli invasion. In the first
deployment, Marines helped oversee the peaceful withdrawal of the PLO
from Beirut. In mid-September 1982 -- after the U.S. troops had left --
Israel's Lebanese allies massacred an estimated 800 unarmed Palestinian
civilians remaining in refugee camps. Following this, 1,800 Marines had
been ordered back into Lebanon.)

In his September 2001 FRONTLINE interview, Secretary of Defense Caspar
Weinberger said the U.S. still lacks "actual knowledge of who did the
bombing" of the Marine barracks. But it suspected Hezbollah, believed to
be supported in part by Iran and Syria. Hezbollah denied its
involvement.

The president assembled his national security team to devise a plan of
military action. The planned target was the Sheik Abdullah barracks in
Baalbek, Lebanon, which housed Iranian Revolutionary Guards believed to
be training Hezbollah fighters. Defense Secretary Caspar Weinberger
aborted the mission, reportedly because of his concerns that it would
harm U.S. relations with other Arab nations. Instead, President Reagan
ordered the battleship USS New Jersey, stationed off the coast of
Lebanon, to the hills near Beirut. The move was seen as largely
ineffective.

Four months after the Marine barracks bombing, U.S. Marines were ordered
to start pulling out of Lebanon.

Dec. 12, 1983 Bombing of the U.S. Embassy in Kuwait

The American embassy in Kuwait was bombed in a series of attacks whose
targets also included the French embassy, the control tower at the
airport, the country's main oil refinery, and a residential area for
employees of the American corporation Raytheon. Six people were killed,
including a suicide truck bomber, and more than 80 others were injured.
The suspects were thought to be members of Al Dawa, or "The Call," an
Iranian-backed group and one of the principal Shiite groups operating
against Saddam Hussein in Iraq.

The U.S. military took no action in retaliation. In Kuwait, 17 people
were arrested and convicted for participating in the attacks. One of
those convicted was Mustafa Youssef Badreddin, a cousin and
brother-in-law of one of Hezbollah's senior officers, Imad Mughniyah.
After a six-week trial in Kuwait, Badreddin was sentenced to death for
his role in the bombings.

Over the following years, the arrest and imprisonment of the "Kuwait 17"
(also known as the "Al Dawa 17"), became one of the most consistent
demands of the kidnappers of Western hostages in Lebanon and plane
hijackers.

Ironically, when Iraq invaded Kuwait in 1990, the Iraqis unwittingly
released the imprisoned Badreddin and the remaining members of the
Kuwait 17. Press reports vary about Badreddin's current whereabouts.

Fra : GB

Dato : 30-07-06 10:05

"@" <1@invalid.net> wrote in news:ppnoc2tn0kae2q2mdbod1l9d2lu1dukjoj@
4ax.com:

Nå, nu er nazi-Jesper også blevet Hizb Allah-støtte. Ser man det.

GB

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 29-07-06 10:17

@ wrote:

> [...]
> det sydlige Libanon fordi de fører krig mod Hizbollah i det område
>
> og der hvor der er anvendt klyngebomber er netop i Blida

Nu er det ikke alle som har muligheden for at få beskeden, da man jo har
afbrut strøm og telefon, og af dem som får den så er det ikke alle der
har mulighed for at flygte.

> [...]
>
> eller mener du og HWR i ramme alvor at man ikke må bekæmpe en fjende
> blot fordi denne forsøger at bruge civile som skjold?

Hvis der er affyret en raket nær et hus, så er det ren hævn at bombe
huset efter en halvtime, da man så må tro at Hizbollaherne er løbet.

> [...]
> både som skjold og som skjul for deres raketter og affyringsramper
>
> mener du det er i orden at Hizbollah gemmer sig blandt civile alene

Nu er det sådan at Hizbollah er væk når man bomber.

Man får ikke noget udaf krigen, andet end at man får flere fjender og
fære penge.

Det betyder at man har tabt på dette tidspunkt.

Fra : @

Dato : 29-07-06 11:02

On Sat, 29 Jul 2006 11:16:41 +0200, Peter Ole Kvint
<haabet2003@yahoo.dk> wrote:

>Nu er det ikke alle som har muligheden for at få beskeden, da man jo har
>afbrut strøm og telefon, og af dem som får den så er det ikke alle der
>har mulighed for at flygte.

pladder,
der er sgu ingen i det sydlige Libanon som ikke ved hvad der foregår

og i krig kan civile tab ikke undgås

at de er så små som de reelt er viser at IDF faktisk gør sig store
anstrengelser for ikke at ramme civile

>Hvis der er affyret en raket nær et hus, så er det ren hævn at bombe
>huset efter en halvtime, da man så må tro at Hizbollaherne er løbet.

nu ved hverken du eller jeg hvor tæt de huse er på hinanden, det er
sansynligt at de kan være sammenbyggede

det er muligt at Hizbolla-forbryderne er smuttet, med det er deres
raketramper ikke, de er mulivis gemt i naboens hus som israelerne så
bomber

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-07-06 07:37

> Nu er problemet, at de slet ikke gemmer sig mange af de steder
> zionisterne bomber, de rammer kun civilbefolkningen, iflg. Human Rights
> Watch, så kaster de klyngebomber mod civile.
> --

De muslimske fascister kaster bomber med små søm og kugler, for at anrette
størst mulig skade på civilbefolkningen, herunder børn og kvinder - fakta.
Den demokratiske stat, Israels, brug af klyngebomber er ren propaganda.
Israel forsvarer deres land, mod muslimske fundamentalisters teorisme.

Kennet

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 07:47

Pernille og Kennet Föh <anonym@mail.dk> wrote:

> [...]
> Den demokratiske stat, Israels, brug af klyngebomber er ren propaganda.
> Israel forsvarer deres land, mod muslimske fundamentalisters teorisme.

....med brug af klyngebomber mod civile?

Fra : Alucard

Dato : 29-07-06 09:48

On Sat, 29 Jul 2006 08:46:59 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>...med brug af klyngebomber mod civile?

De har jo IKKE brugt klyngebomber mod CIVILE.....

I det omtalte "klyngebombe"-angreb mod en landsby blev der dræbt EN
person..... Det giver 4 mulige forklaringer...

1 Der blev ikke brugt klyngebomber
2 Klyngebomber er ikke særligt effektive
3 Der var (næsten) ingen mennesker der hvor der blev bombet
4 Israel's militær kan ikke ramme en ladeport på 2 meters afstand

Jeg hælder mest til en kombination af forklaring 1 og 3...

Fra : @

Dato : 29-07-06 10:38

(Jesper) wrote:

>...med brug af klyngebomber mod civile?

nej,

du kan ikke finde et eneste lille bevis for at IDF bevist forsøger at
reamme civile,

de gør faktisk det modsatte, de beder civile om at forlade de områder
der skal renses for hizbollah-forbrydere i god tid inden de starter
bombningen

at nogle palæstinensere vælger at spille martyrer sammen med deres små
børn ved bevist at opholde sig sammen med hizbollah-frobryderne må
være deres egen hovedpine

hvorfor hører man aldrig at du forarges over de våben og de metoder
hizbollah-frobryderne bruger?

raketter "forbedret" med stålkugler
raketter som helt bevist bliver sendt mod civile

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 29-07-06 07:33

-- >
> [...]
> at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
> hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

For det første, er det endnu engang rendyrket propaganda af en mand, der har
været på tur med Hizbollah, og som fremturer med, at Israel er roden til al
ondt. For det andet - hvis det er sandt, så skylder Hizbollah borgerne i
Libanon en forklaring på, hvorfor de startede krigen, og hvorfor de nægter
at stoppe den igen.

Kennet

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 07:47

> [...]

> Libanon en forklaring på, hvorfor de startede krigen, og hvorfor de nægter

Jamen det var skam ikke Hizbollah der startede krigen. Israel gjorde ved
fortsat at holde Sheeba Farms besat og ved at bombe civile i Gaza.

Fra : Alucard

Dato : 29-07-06 09:50

On Sat, 29 Jul 2006 08:46:58 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Jamen det var skam ikke Hizbollah der startede krigen. Israel gjorde ved
>fortsat at holde Sheeba Farms besat og ved at bombe civile i Gaza.

LOL... Dine fortforklaringer bliver værre og værre...

Fra : Alucard

Dato : 29-07-06 09:55

On Sat, 29 Jul 2006 10:49:42 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>LOL... Dine fortforklaringer bliver værre og værre...

Bortforklaringer

Fra : GB

Dato : 29-07-06 09:55

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote in

> LOL... Dine fortforklaringer bliver værre og værre...

Jeg synes ikke, der er noget at grine ad. Det er sgu sørgeligt, når en
ellers fornuftig person springer ud som racist *).

(* i ordets oprindelige betydning

GB

Fra : John

Dato : 29-07-06 12:11

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> LOL... Dine fortforklaringer bliver værre og værre...

Ja, er han ikke bare helt fantastisk? Fantasien fejler bestemt
ikke noget, og konklusionerne er ganske fascinerende! Indimellem
skimtes dog også bittesmå glimt med nogen relation til
virkeligheden.

John

Fra : @

Dato : 29-07-06 10:33

(Jesper) wrote:

>Jamen det var skam ikke Hizbollah der startede krigen.

jo det var det lige nøjagtig,
Iran har nok haft brug for at få opmærksomheden lidt væk fra deres
atomprogram, så deres skødehunde i Hizbollah blev bedt om at lave lidt
afledning

>Israel gjorde ved
>fortsat at holde Sheeba Farms besat

hvad har Sheeba Farms med Libanon at skaffe?

det er en del af Golanhøjderne og tilhører Syrien

Israel har dog af sikkerhedshedsyn holdt området besat i en årrække

>og ved at bombe civile i Gaza.

hvornår har Israel bombet civile i Gaza?

og
er Gaza flyttet til Libanon?

Fra : Jesper

Dato : 29-07-06 11:35

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvad har Sheeba Farms med Libanon at skaffe?
>
> det er en del af Golanhøjderne og tilhører Syrien
>
> Israel har dog af sikkerhedshedsyn holdt området besat i en årrække

Israel erkender at Sheeba Farms ikke er en del af Golan, som følge deraf
ej heller medtaget i Knessets anneksionslov for Golan.

Og uanset om det hører til Syrien eller Libanon, så tilhører det ikke
Israel.

Fra : @

Dato : 29-07-06 12:45

(Jesper) wrote:

>Israel erkender at Sheeba Farms ikke er en del af Golan, som følge deraf
>ej heller medtaget i Knessets anneksionslov for Golan.

nu er det altså ikke Knesset der har bestemt at Golan(og dermed også
Sheeba Farms) er Syrisk land, det vedtog FN i 1947

>Og uanset om det hører til Syrien eller Libanon, så tilhører det ikke
>Israel.

det hører ikke til Libanon

hvorfor har du så travlt med at opfinde undskyldninger for en flok
forbrydere som angriber ind i Israel og dræber og bortfører israelske
soldater?

der har været ro langs grænsen til Libanon i godt og vel 4 år

men Hizbollah(Syrien og Iran) ønsker ikke fred,
nu har de så selv sørget for krigen, måske mere krig end de havde
regnet med, men de er altså selv ude om de tæv de får lige nu

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 29-07-06 17:13

On Fri, 28 Jul 2006 22:10:04 +0200, Jesper skrev:

> [...]
> at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
> hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

Ja, dødstallet er helt sikkert langt højere. Det er desværre
nok kun starten, da kontrol ikke kan opnåes uden at udrydde en
masse civile, der ellers ville fortsætte med at gøre modstand.

Med ødelæggelsen af Libanons økonomi er der ikke udsigt til,
at befolkningen kan holdes i aktivitet og gives levebrød ved
fredelige sysler. Der er opnået en stensikker radikalisering -
hvilket selvfølgelig også var meningen - så nu er der lagt op
til en mere endelig løsning. Også nødvendigt hvis olie og
vandledning fra Tyrkiet skal kunne føres via Middelhavet, da
Hizballah ellers nemt kunne ødelægge investeringen igen og
igen.
--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-07-06 22:50

> [...]
> at der ligger et stort antal lig i områder, som myndigheder og
> hjælpeorganistioner ikke er nået frem til.

Iflg medierne i aften, også BBC og CNN er der tale om "over 400", og
selvfølgelig vil der være mange børn, der ER jo mange børn i Libanon, og
mændene er åbenbart smuttet.

Her er hvad Robert Fisk skrev i begyndelsen af krigen, - og han er som
bekendt FOR palæstinenserne og altid uhyre kritisk over for Israel,-
"kritisk" er for mildt et ord, men anyway:

Only now, however, is a truer picture emerging of the battle for southern
Lebanon and it is a fascinating, frightening tale. The original border
crossing, the capture of the two soldiers and the killing of three others
was planned, according to Hassan Nasrallah, the Hizbollah leader who escaped
assassination by the Israelis on Friday evening, more than five months ago.
And Friday's missile attack on the Israeli gunboat was not the last-minute
inspiration of a Hizbollah member who just happened to see the warship.

It now appears clear that the Hizbollah leadership - Nasrallah used to be
the organisation's military commander in southern Lebanon - thought
carefully through the effects of their border crossing, relying on the
cruelty of Israel's response to quell any criticism of their action within
Lebanon. They were right in their planning. The Israeli retaliation was even
crueller than some Hizbollah leaders imagined, and the Lebanese quickly
silenced all criticism of the guerrilla movement.

Hizbollah had presumed the Israelis would cross into Lebanon after the
capture of the two soldiers and they blew up the first Israeli Merkava tank
when it was only 35 feet inside the country. All four Israeli crewmen were
killed and the Israeli army moved no further forward. The long-range
Iranian-made missiles which later exploded on Haifa had been preceded only a
few weeks ago by a pilotless Hizbollah drone aircraft which surveyed
northern Israel and then returned to land in eastern Lebanon after taking
photographs during its flight. These pictures not only suggested a flight
path for Hizbollah's rockets to Haifa; they also identified Israel's
top-secret military air traffic control centre in Miron.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-06 00:47

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> path for Hizbollah's rockets to Haifa; they also identified Israel's
> top-secret military air traffic control centre in Miron.

Og...?

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-06 07:27

> Og...?

Og 400 er ikke 600. Og det VAR altså Hizbollah, som havde planlagt at
fremstå som helte igen, ved at provokere Israel til at gengælde, - og som de
håbede, over-gengælde. Så er dog DET på plads.