Mordet på FN-obsevatørerne
Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 12:55

FN observatører kontaktede de israelske styrker 10 gange for at bede dem
om at indstille beskydningen af deres post. Efter 6 timers bombardement
blev deres observationspost ramt med en fuldtræffer af et
præcisionsmissil og 4 observatører blev dræbt. Observatørerne blev hver
af de 10 gange de kontaktede de israelske styrker forsikret om, at
beskydningen ville blive indstillet. Det fremgår af en FN rapport.
Sikkerhedsrådet har fordømt angrebet, som klart er i strid med
Genevekonventionen.

I Gaza dræbte zionisterne 21 i onsdags, heraf 1 spædbarn og 2 småbørn
som garanteret ikke er militante.

Det samlede antal børn myrdet af zionisterne i de besatte områder er
oppe på over 600.

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-07-06 13:13

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> FN observatører kontaktede de israelske styrker 10 gange for at bede
> dem om at indstille beskydningen af deres post. Efter 6 timers
> bombardement

Du er lidt langt ude, hvis du tror på at Israelerne ramte
observationsposten, bare fordi den var der. Hvis du vil tages seriøst,
kan du starte med at reflektere over hvorfor Hisbolla har det med at
sidde så tæt som fluer på en lort i omegnen af en FN-observationspost.

Når du har gjort det, vil du givetvis anlægge et lidt mere nuanceret
synspunkt.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 14:08

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
> sidde så tæt som fluer på en lort i omegnen af en FN-observationspost.
>
> Når du har gjort det, vil du givetvis anlægge et lidt mere nuanceret

Israel har længe haft et anstrengt forhold til FN. Og det er et
anderkendt faktum at FN observatørerne kontaktede de israelske styrker
10 gange for at få dem til at indstille skydningen.

Fra : @

Dato : 28-07-06 14:58

On Fri, 28 Jul 2006 15:07:56 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Israel har længe haft et anstrengt forhold til FN.

og med mange gode grunde

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-07-06 15:10

> [...]

> anderkendt faktum at FN observatørerne kontaktede de israelske styrker
> 10 gange for at få dem til at indstille skydningen.

Du *er* for langt ude.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-07-06 15:42

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Du *er* for langt ude.

Har FN-observatører eller krigskorrespondentjournalister gjort gavn
nogensinde

De er da selvmordere når de farer ind i kugleregnen for at lege Jesus

Det værste er at de får statsstøtte

Fra : John

Dato : 28-07-06 13:22

> Efter 6 timers bombardement
> blev deres observationspost ramt med en fuldtræffer
> og 4 observatører blev dræbt.

Israelerne sigtede formentlig ikke på FN-posten, men på de
Hizbollah-styrker, der opholdt sig tæt på posten for at søge
dække. http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=770480/

A Canadian soldier killed by Israeli bombs in Lebanon had written
emails home complaining that Hizbullah Terrorists Were Using His
UN Post As A Shield: http://newsbusters.org/node/6597

John

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 14:08

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> A Canadian soldier killed by Israeli bombs in Lebanon had written
> emails home complaining that Hizbullah Terrorists Were Using His

Hvorfor bad IDF så ikke FN evakuere stillingen før de startede angrebet?

Fra : @

Dato : 28-07-06 15:00

On Fri, 28 Jul 2006 15:07:57 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvorfor bad IDF så ikke FN evakuere stillingen før de startede angrebet?

hvorfor trækker FN's observatører(som reelt ikke havde observeret
noget som helst i 2 år)
sig ikke straks ud når det kommer til åbenlys krig?

Fra : John

Dato : 28-07-06 15:16

> Hvorfor bad IDF så ikke FN evakuere stillingen før de startede
> angrebet?

IAF nedkaster som regel flyveblade med advarsler om kommende
angreb. Bemærk også, at:

Ingen FN-fordømmelse af israelsk bombardement:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/27/221341.htm

- fordi:

U.N. officials said Hezbollah militants had been operating in the
area of the post near the eastern end of the border with Israel,
a routine tactic to prevent Israel from attacking them. "We did
repeatedly in recent days say (to Israel) that this was an
exposed position, that Hezbollah militants were 500 meters
(yards) away shielding themselves near U.N. workers and
civilians," U.N. humanitarian chief Jan Egeland said. "That's why
it is so inexplicable that what happened."

http://customwire.ap.org/dynamic/stories/L/LEBANON_ISRAEL?SITE=FLTAM&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-07-28-09-18-21

UN kendte altså udmærket risikoen, og kunne derfor selv have
valgt at evakuere stillingen langt tidligere. Verden ser jo lidt
anderledes ud på monitoren i en F16 i 12 kms højde: Piloten
registrerer fjendtlig ild, klikker med sin mus, og bum! Du er
død!

Hezbollah, støttet af Syrien samt dværgen i Iran har gentagne
gange truet med at udslette Israel, så Israels reaktion er vel
ganske forståelig, omend beklagelig. Jeg kender iøvrigt ikke til
nogen krig uden mange uskyldige ofre.

John

Fra : Carl

Dato : 28-07-06 17:57

> Hvorfor bad IDF så ikke FN evakuere stillingen før de startede angrebet?
> --
Hvad laver en fredsbevarende styrke i et område hvor der er krig?

Carl

Fra : @

Dato : 28-07-06 18:28

On Fri, 28 Jul 2006 18:57:05 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse

>Hvad laver en fredsbevarende styrke i et område hvor der er krig?

det var ikke en fredsbevarende styrke, de var observatører, som efter
mere end 2 års observationer ikke have observeret at Hizbollah havde
indført og opstillet raketter i tusindvis(nogen påstår over 12000)

og som heller ikke havde observeret at Libanon ikke efterlevede FN's
resolution om at Libanons hær skulle rykke ind og overtage kontrollen
med den sydlige del af landet

Hvad gavn har disse 2000 FN-soldater overhovedet gjort i syd-Libanon?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 18:27

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
(klip)
> I Gaza dræbte zionisterne

Hva'eh... er du nazist eller bare almindelig jødehader?

Med ringe agtelse
Ulrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-07-06 19:33

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> skrev i en meddelelse news:44ca48e1$0$3470$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message news:1hj40z8.1nnr9jp16wcnk0N%spambuster@users.toughguy.net...
> (klip)
>
> Hva'eh... er du nazist eller bare almindelig jødehader?

Så for satan, nu kommer Jim snart med Godwin's Law.

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 19:38

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> wrote:

> [...]
> (klip)
>
> Hva'eh... er du nazist eller bare almindelig jødehader?

http://leksikon.org/art.php?n=2302

I zionistbevægelsen var der visioner om at oprette et solidarisk og
retfærdigt samfund for jøder i Palæstina. Men for at opnå dette måtte
den indfødte befolkning fordrives eller undertrykkes og landet tages fra
dem, og for at nedkæmpe det palæstinensiske og andre arabiske folks
modstand måtte man gå i ledtog med imperialismen. Resultatet er blevet
et gennemmilitariseret settlersamfund - det mest utrygge sted for jøder
at leve i dag.

I 1975 fordømte FN zionisme som en form for racisme - pga. dets
racistiske undertrykkelse af det palæstinensiske folk og dets tætte
forbindelser til racistregimet i Sydafrika.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-06 21:17

> [...]
> racistiske undertrykkelse af det palæstinensiske folk og dets tætte
> forbindelser til racistregimet i Sydafrika.

Og "FN", - som har ment at Israel har været det største problem i hele
verden i hele tiden efter 2. verdenskrig, bestod af et flertal af 56
muslimske lande plus de kommunistiske. De så dog ingen problemer i de
arabiske lande, og har vist i deres kikkert heller ikke set problemer da 2
millioner sorte kristne i sydsydan blev dræbt af araberne fra nord, -
kikkerten havde vist ikke fået klapperne for objektiverne af. To millioner
fordrevne og 300.000 dræbte i Darfur er heller ikke noget stort problem
sammenlignet med krigen i Libanon.
FN er ofte ikke to potter pis værd, og de fleste lande i FN er jo
diktaturstater.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 28-07-06 22:40

> [...]
> racistiske undertrykkelse af det palæstinensiske folk og dets tætte
> forbindelser til racistregimet i Sydafrika.

Nu skal man ikke lægge for meget i hvad de skriver på leksikon.org. de
manipulerer bevidst med informationerne.
Her er hvad de skriver om religion i Danmark:
/
Religion: 87,7 % af befolkningen tilhører den protestantiske statslige
folkekirke, 60.000 er katolikker, 50.000 muslimer og 8.000 jøder.
/

--
/Mikael
Midlet - Aero Pig: http://home24.inet.tele.dk/harmonika/java/jar.htm