Fjerne omrids fra image map?
Fra : Roald Kramer

Dato : 20-06-01 16:49

Er der nogen, der kender en metode til at undgå, at man kan se
omridset af et image map, når man klikker på det? Det kan jo
ødlægge et ellers flot lay out. Jeg synes især det er et stort
problem, når man vender tilbage til den side man klikkede fra,
idet omridset jo bliver stående indtil man klikker et andet
sted.

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-01 19:56

Wed, 20 Jun 2001 15:48:30 +0000 (UTC), skrev Roald Kramer
<roald.kramer@a4media.dk>:

> [...]
>problem, når man vender tilbage til den side man klikkede fra,
>idet omridset jo bliver stående indtil man klikker et andet

onfocus="this.blur()" er svaret, eksempel:

<AREA SHAPE=RECT COORDS="216,154,414,296" HREF="1.htm"
ALT="Billede 1"
onclick="NewWindow(this.href,'link','566','400','no');return
false;" OnMouseOut="window.status=''; return true"
onMouseOver="window.status=''; return true"
onfocus="this.blur()">

Og selvfølgelig skal jeg spamme lidt, så du kan se et praktisk
eksempel på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup6.htm>

med venlig hilsen
Knud