Vi er de lykkeligste...!
Fra : GB

Dato : 28-07-06 12:30

http://www.le.ac.uk/pc/aw57/world/sample.html - kør musen hen over
kortet...

GB

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 28-07-06 17:17

GB skrev:
> http://www.le.ac.uk/pc/aw57/world/sample.html - kør musen hen over
> kortet...

Svært at bruge musen på så lille et land!
Men det skal man vel ikke blive ulykkelig over?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : GB

Dato : 28-07-06 18:32

Mogens Michaelsen <momi@stofanet.dk> wrote in news:44ca3864$0$3463$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Svært at bruge musen på så lille et land!

Jeg har ingen problemer. Er du Parkinson-patient?

GB

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 29-07-06 00:25

GB skrev:
> Mogens Michaelsen <momi@stofanet.dk> wrote in news:44ca3864$0$3463$ba624c82
> @nntp02.dk.telia.net:

> Jeg har ingen problemer. Er du Parkinson-patient?

Parkinson-patient?

Nej, men hvis jeg var, så ville jeg nok være ekstra glad for at
bo i Danmark, fordi folk der lider af sådan noget, har ordentlige
forhold - fordi danskerne er solidariske med de svage og syge. De
fleste danskere ihvertfald.

Jeg har forøvrigt et link til en artikel på CNN, der indeholder
en interessant poll. For øjeblikket svarer hele 37 pct. JA til,
at de godt kunne tænke sig at forlade deres eget land og flytte
til Danmark!

http://www.cnn.com/2006/HEALTH/07/27/happy.world.reut/

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 01:32

> [...]

> bo i Danmark, fordi folk der lider af sådan noget, har ordentlige
> forhold - fordi danskerne er solidariske med de svage og syge. De

Ah ja, "solidaritet" er at vi tager fra dem der har noget vi vil have,
og giver det til dem vi anser som svage. Hurra hurra.

> [...]
> en interessant poll. For øjeblikket svarer hele 37 pct. JA til,
> at de godt kunne tænke sig at forlade deres eget land og flytte

Og? Det betyder ar 63% IKKE villle gøre det. Uanset hvad er det ikke en
videnskablig poll.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 29-07-06 03:30

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Ah ja, "solidaritet" er at vi tager fra dem der har noget vi vil have,
> og giver det til dem vi anser som svage. Hurra hurra.

Jeg er enig i, at skattetrykket ikke må være for højt, men selv
Dansk Folkeparti går mig bekendt ind for, at folk betaler skat,
så f.eks. folkepensionister kan få deres pension? Det mener jeg
de fleste danskere gør, og det er efter min mening en af grundene
til, at Danmark er et godt land.

> Og? Det betyder ar 63% IKKE villle gøre det. Uanset hvad er det ikke en
> videnskablig poll.

Naturligvis er det ikke en videnskabelig poll, det har jeg heller
ikke påstået. Men selv ved en sådan uvidenskabelig poll havde jeg
personligt ikke forventet dette "resultat". Man skulle tro folk
gennemgående foretrak deres eget land.

Jeg tager generelt ikke den slags polls alvorligt, men syntes
blot den var pudsig.

Mit link til CNN var iøvrigt først og fremmest ment som et link
til selve artiklen, der omtaler den pågældende undersøgelse.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 11:30

> [...]

> så f.eks. folkepensionister kan få deres pension? Det mener jeg
> de fleste danskere gør, og det er efter min mening en af grundene

Det kan diskuteres.

Tager ideen om at Danmark er verdens lykkeligste land Janteloven med i
betragtning?

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 29-07-06 14:34

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Det kan diskuteres.
>
> Tager ideen om at Danmark er verdens lykkeligste land Janteloven med i
> betragtning?

Nu er begrebet "lykke" vel ikke et særlig præcist begreb i det
hele taget. Hvis man skal vurdere den pågældende undersøgelse, så
skal man vide hvad der mere konkret bliver målt. Det der bliver
målt er kun - det der bliver målt. Andre kan lave en undersøgelse
der er lige så videnskabelig, hvor man måler andre ting, fordi
man mener det har sammenhæng med "lykke". F.eks. Janteloven, som
du nævner - men den vil nok være lidt svær at gøre målelig?

I det hele taget er der mange ting man slet ikke *kan* måle i
denne forbindelse, fordi begrebet er rimelig subjektivt.

Derfor kan selve undersøgelsen i og for sig være god nok. Men
*titlen* kan man finde misvisende.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : GB

Dato : 29-07-06 01:35

> Parkinson-patient?

Lidende af Morbus Parkinson? Rystesyge?

GB

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 29-07-06 03:02

GB skrev:
> Mogens Michaelsen <momi@stofanet.dk> wrote in

> Lidende af Morbus Parkinson? Rystesyge?

Kan du ikke læse indenad?
Umiddelbart efter sætningen "Parkinson-patient?" skriver jeg:
"Nej,..."

(se mit indlæg længere oppe)

Det betyder naturligvis, at jeg udmærket ved hvad det er.

Du forvrider meningen med mit indlæg ved at fuske med citatet.

Ikke nogen god ide i en nyhedsgruppe, synes jeg.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/