Import af arbejdskraft
Fra : jantheman28@gmail.co~

Dato : 27-07-06 22:32

DI vil importere yderligere arbejdskraft fra udlandet. I forvejen er
der allerede importeret 5000 fra østlandene.

Samtidig oplyser beskæftigelsesministeriet flg. tal:

120000 mennesker på dagpenge
26000 på kontanthjælp (tilmeldt AF!)
25000 i aktivering (udenfor arbejdsstyrken)
70000 på kontanthjælp (ikke tilmeldt AF!)

Her er da noget galt!!!

Disse mennesker på overførselsindkomst skal da selvfølgelig omskoles
så de kan bruges istedet for at der importeres udenlandsk
arbejdskraft!

Hvis man ikke mener de er reelt til rådighed for arbejdsmarkedet skal
de da ikke have dagpenge og kontanthjælp...så hedder det
førtidspension evt. fleksjob eller førtidspension + skånejob!

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 01:11

<jantheman28@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Disse mennesker på overførselsindkomst skal da selvfølgelig omskoles
> så de kan bruges istedet for at der importeres udenlandsk
> arbejdskraft!

Problemet er, at erhvervslivet ikke mener, de kan vente på, at den ledige
arbejdskraft bliver omskolet.

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 01:15

<jantheman28@gmail.com> wrote:

> [...]
> de da ikke have dagpenge og kontanthjælp...så hedder det
> førtidspension evt. fleksjob eller førtidspension + skånejob!

Ja, der er sku et problem.

Staten må komem af vejen og tillade almindelige mennesker at få et job.

Arbejde skal kunne betale sig - derfor :

1) FASTFRYS overførselsindkomster i antal kroner

2) SÆNK skatterne, over HELE linien!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 01:27

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Arbejde skal kunne betale sig - derfor :

Pjat med dig. En dagpengemodtager, der ikke tager imod anvist arbejde, kan
miste sine dagpenge.
I mine øjne er dit argument bare en politisk korrekt måde at sige, at du
ikke gider arbejde. Det burde du egentlig tage konsekvensen af ved at sige
dit job op, så det kan gives til en arbejdsledig, som gerne vil have det.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 02:33

Boerge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> dit job op, så det kan gives til en arbejdsledig, som gerne vil have det.

Idiot.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 09:00

> Idiot.

Helt ærligt mener jeg, du er en idiot, hvis du ikke kan se, at lønnen for et
givent job i høj grad er betaling for ulemperne for arbejdstageren ved at
påtage sig jobbet.

Det er sjældent et stort problem at lønnen er lav, hvis arbejdet er sjovt og
spændende, og man føler, man gør et godt stykke arbejde, der bliver værdsat.
Der er endda mange mennesker, der arbejder gratis i deres fritid med
opgaver, der opfylder disse kriterier.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 10:45

> [...]

> givent job i høj grad er betaling for ulemperne for arbejdstageren ved at

Du *er* en idiot hvis du tror at mit ønske om at lette skatten i begge
ender af skalaen er et udtryk for at jeg ikke gider tage et arbejde.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 11:05

> Du *er* en idiot hvis du tror at mit ønske om at lette skatten i begge
> ender af skalaen er et udtryk for at jeg ikke gider tage et arbejde.

Hvad er det så udtryk for, når det ikke er udtryk for, at du ikke føler, du
får betaling nok for ulemperne ved at gå på arbejde?

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-07-06 06:32

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Arbejde skal kunne betale sig - derfor :
>
> 1) FASTFRYS overførselsindkomster i antal kroner

Det ville da kun kaste arbejdsløse ud i endnu større fattigdom. Hvis du har
ondt i r**** over folk på overførrselsindkomst, var det da en bedre idé at
få dem flyttet ud på arbejdsmarkedet.

> 2) SÆNK skatterne, over HELE linien!

Ja, det ville nok efterhånden være en god idé. Især skal topskatten
afskaffes. Og jo, der kan sagtens blive råd, også selvom vi ikke piller ved
overførselsindkomsterne

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 10:45

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville da kun kaste arbejdsløse ud i endnu større fattigdom.

Der er meget, meget få i Danmark der mangler noget. Hvis man mangler
noget er det pga. dårlig forvaltning af de midler man har til gode!

> Hvis du har
> ondt i r**** over folk på overførrselsindkomst, var det da en bedre idé at
> få dem flyttet ud på arbejdsmarkedet.

Se punkt 2.

> Ja, det ville nok efterhånden være en god idé. Især skal topskatten
> afskaffes. Og jo, der kan sagtens blive råd, også selvom vi ikke piller ved
> overførselsindkomsterne

Ja, på sigt.

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 07:44

> [...]
>
> Arbejde skal kunne betale sig - derfor :
>
> 1) FASTFRYS overførselsindkomster i antal kroner

Ingen grund til det, folk skal blot anvises et job, hvis de siger nej ryger
overførselsindkomsten. Problemet mener jeg slet ikke er skatter/lønninger,
problemet er først og fremmest AF's manglende evner.

mvh
Kim

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 08:34

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen grund til det, folk skal blot anvises et job, hvis de siger nej
> ryger overførselsindkomsten. Problemet mener jeg slet ikke er
> skatter/lønninger, problemet er først og fremmest AF's manglende evner.

Samt ikke mindst erhvervslivets modvilje mod anvist arbejdskraft fra AF.

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 11:48

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Samt ikke mindst erhvervslivets modvilje mod anvist arbejdskraft fra AF.

Ja, man kunne jo risikere at skulle betale både overenskomstmæssig løn,
pension og feriepenge, så er det nu nok nemmere med polakker til 40 kroner i
timen uden pensionsordning.

mvh
Kim

Fra : jantheman28@gmail.co~

Dato : 28-07-06 01:27

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
>
> Arbejde skal kunne betale sig - derfor :
>
> 1) FASTFRYS overførselsindkomster i antal kroner

NEJ! Sænk bundskatten (respektivt hæv bundfradraget) så det kan
betale sig at arbejde.....men at sænke topskatten findes der ingen
saglige argumenter for.....
Mellemskatten kan diskuteres...Hvis man gav alle i arbejde et specielt
arbejdsmarkedsfradrag....og fjernede arbejdsmarkedsbidraget på 8% det
ville skabe grobund for at folk gad søge jobs der måske ikke idag kan
betale sig for dem at tage.

Noget andet er.....alle skal sku arbejde hvis de ikke er syge eller for
gamle.....Så staten burde indføre tvungen aktivering af alle der ikke
er syge eller gamle. Og så bør vi måske lige være lidt varsomme med
hvem vi dømmer som syge og giver en pension. Aktiveringen skal
udelukkende bestå af samfundsgavnlige opgaver som idag ikke bliver
udført pga. manglende økonomi. Kun derved kan vi få folk til at tage
et job alternativt tage en uddannelse på SU.

Se det er sund fornuft............

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 02:33

<jantheman28@gmail.com> wrote:

> NEJ!

JO!

> Sænk bundskatten (respektivt hæv bundfradraget) så det kan
> betale sig at arbejde.....

Enig, bundfradraget skal i allt tilfælde hæves, jfr. Liberalisternes
skattereformforslag.

>men at sænke topskatten findes der ingen
> saglige argumenter for.....

Så har du ikke læst listen af argumenter. Tilbage til skolebænken!

Fra : Svend_poulsen_304@ho~

Dato : 28-07-06 12:30

> [...]
> want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
> - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Hvordan vil du få det til at hænge sammen med at skatterne skal sænkes og
firmaer der mener at det ikke er deres problem at efter/uddanne deres
medarbejdere ?

Uddannelse er noget staten skal betale og ikke virksomhederne!!

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 16:15

"Svend_poulsen_304@hotmail.com" <svend_poulsen_304@hotmail*com> wrote:

> [...]
> medarbejdere ?
>
> Uddannelse er noget staten skal betale og ikke virksomhederne!!

Uddannelse er noget som private i samarbejde med virksomheder kan
betaler. Det er fandenme ikke noget staten (skatteyderne) skal betale!

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 18:02

> Uddannelse er noget som private i samarbejde med virksomheder kan
> betaler. Det er fandenme ikke noget staten (skatteyderne) skal betale!

Og heldigvis står du særdeles meget alene med den holdning.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 21:23

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Og heldigvis står du særdeles meget alene med den holdning.
>
> mvh
> Kim

Usympatisk holdning at du mener det er fint jeg er alene med at jeg er
imod at jeg skal betale for andres uddannelse. Men du mener vel også at
jeg skal betale for andre generelt vha. statens røveri??

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 23:35

> Usympatisk holdning at du mener det er fint jeg er alene med at jeg er
> imod at jeg skal betale for andres uddannelse. Men du mener vel også at
> jeg skal betale for andre generelt vha. statens røveri??

Siger manden vis uddannelse jeg er i gang med at betale.....

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-07-06 23:45

> [...]

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Siger manden vis uddannelse jeg er i gang med at betale.....

Hey, du går jo ind for det, hvorfor brokker du dig??? Eller er det et
eksempel på dobbeltmoral du fremviser?!

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 23:56

> Hey, du går jo ind for det, hvorfor brokker du dig??? Eller er det et
> eksempel på dobbeltmoral du fremviser?!

Det er i hvert fald ikke taknemmelighed der præger dig hva´?

Jeg er lykkelig over at jeg kunne få en uddannelse som mine forældre ikke
kunne få og derfor var ludfattige hele livet. Selvfølgelig har jeg ikke den
holdning at i samme sekund jeg har fået min uddannelse kan resten sejle i
deres egen sø.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 00:11

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Det er i hvert fald ikke taknemmelighed der præger dig hva´?

Nej! Du skal fandenme ikke komme og forlange taknemmelighed for at
trække et tyrannisk skattesystem der konfiskerer mere end halvdelen af
vores indkomst ned over hovederne på mig og min familie!

> Jeg er lykkelig

Fint. Fuck så af med dig, og lad være med at bilde dig selv ind at hvad
du er glad for på vor andres regning ville alle andre også være glade
for at betale regningen for.

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-06 00:37

> Nej! Du skal fandenme ikke komme og forlange taknemmelighed for at
> trække et tyrannisk skattesystem der konfiskerer mere end halvdelen af
> vores indkomst ned over hovederne på mig og min familie!

Din indkomst kommer sgu fra staten, har man kendt magen til tåbelig ævl at
sidde og fyre af her kl halvto. Gå i seng.

> Fint. Fuck så af med dig, og lad være med at bilde dig selv ind at hvad
> du er glad for på vor andres regning ville alle andre også være glade
> for at betale regningen for.

Du husker lige at afmelde din su ikke?

Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 01:25

> [...]

> Din indkomst kommer sgu fra staten, har man kendt magen til tåbelig ævl at
> sidde og fyre af her kl halvto. Gå i seng.

Forhold dig til hvad jeg skriver eller hold din kæft lukket.

> Du husker lige at afmelde din su ikke?
>
> Kim

Jeg er ikke på SU.

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-06 09:37

> Forhold dig til hvad jeg skriver eller hold din kæft lukket.

Det er også bare for dårligt at folk ikke kan se du er et geni, der tager en
uddannelse på statens regning og derefter vil forhindre andre i at kravle op
af den sociale rangstige af samme vej du selv er kommet. Der kan man da tale
om spidse albuer.

Heldigvis er der massivt flertal for at bevare SU og heldigvis blev det til
dobbelt su for enlige. Nu mangler vi bare staten begynder at betale de
10-15.000 kroner om året til bøger (som vi brugte på seminariet). SU er en
genial ordning, at ville spare på statens budget er helt fint, men at spare
på uddannelse er ganske enkelt helt helt forkert, det er den sikre vej til
et samfund, hvor alt går nedad bakke.

> Jeg er ikke på SU.

Det er da dejligt du har fundet et job.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 11:39

> [...]
> af den sociale rangstige af samme vej du selv er kommet. Der kan man da tale

Og dit alternativ er at fordi jeg er imod statens uddannelsesmonopol, så
skal jeg selv afholde mig fra at få en uddannelse? Det er kraftedenme så
typisk for jer socialdemokrater, i vil så gerne have "gratis" uddannelse
for *alle*, men når dem i er uenige med tropper op, så vil i have at de
ikke benytter sig af de tilbud som I HAR STABLET PÅ BANEN, bl.a.
"gratis" uddannelse og SU og hvad ved jeg. Til at brække sig over!
Hvorfor siger i ikek bare at uddannelse og velfærd kun er for de
rettroende? SÅ ville i det mindste være ærlige.

Du er sku da en idiot af format.

> [...]
> på uddannelse er ganske enkelt helt helt forkert, det er den sikre vej til

Jeg er p.t. for bevarelse af SU'en, på kort sigt. Det er statens
forvridning af uddannelsesmarkedet jeg er imod, hvilket bedst klares med
en privatisering.

> Det er da dejligt du har fundet et job.

Jeg er i uddannelse og har ikke et job. Andet end sommerjobbet på
fiskefabrikken i Gilleleje.

Fra : Kim2000

Dato : 29-07-06 14:29

> Jeg er i uddannelse og har ikke et job. Andet end sommerjobbet på
> fiskefabrikken i Gilleleje.

Så den eneste problem du egentlig har er at du slider din røv i laser på en
fiskefabrik og synes ikke du får noget for det. Det gør du, dine
skattekroner går bl.a. til din uddannelse, til dit sygehusophold, til at
politiet beskytter dig, til at forsvaret sikre landets fred osv osv. Få din
uddannelse færdig, begynd at tjen penge og bliv lidt ældre, så skal du bare
se, det hele går altsammen. Og den dag du skal sende din børn i skole, så
glæder du dig over du ikke skal betale for det.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 29-07-06 15:22

> [...]

> fiskefabrik og synes ikke du får noget for det. Det gør du, dine
> skattekroner går bl.a. til din uddannelse,

Som er af ælavere kvalitet end hvad man finde ri andre lande.

> til dit sygehusophold,

Som har enorme ventelister og mange fejlbehandlinger og
fejlmedicineringer.

>til at
> politiet beskytter dig,

Sjovt du skulel sige det, vi har allerede fastslået at politiet er mere
interesseret i at give mig fartbøder end at beskytte min ejendom mod
tyveri og hærværk.

I SIAD regi kan jeg iøvrigt tilføje at politiet meldte pas da jeg ville
gøre brug af min grundlovssikrede (?) ret til at demonstrere på
Nørrebro.

> til at forsvaret sikre landets fred osv osv.

Sidste gang der var brug for forsvart var imod Nazityskerne i 40'erne og
der var forsvaret sku ikke meget bevendt!

> [...]
> se, det hele går altsammen. Og den dag du skal sende din børn i skole, så
> glæder du dig over du ikke skal betale for det.

Knækkede filmen? Man betaler jo netop for alle de ting du nævner over
slatten, uanset om man gør brug af dem eller ej!

Iøvrigt: Den dag bor jeg forhåbentlig i USA så jeg slipper for at betale
til dit socialdemokratiske utopia.

Fra : jantheman28@gmail.co~

Dato : 28-07-06 01:40

Boerge Rahbech Jensen skrev:

> <jantheman28@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er, at erhvervslivet ikke mener, de kan vente på, at den ledige
> arbejdskraft bliver omskolet.
>
> --
Well det skulle de havde tænkt på mens de havde de ledige ansat så.
Istedet for at fyre dem dengang skulle de måske havde haft mulighed
for at omskole sig, efteruddanne sig, opkvalificere sig.....kort sagt
opruste sig til de fremtidige krav fra erhverslivet.

Egentlig bør arbejdsmarkedets parter financiere alt hvad der hedder
bistandshjælp og dagpenge selv. Istedet for som nu hvor det sker
indirekte og uigennemskueligt via skatten. Så kan det være man
tænker mere langsigtet.

Erhverslivet tænker også alt for traditionelt. Og det samme gør
faglærte/akademisk uddannede. Uddannelse og erhvervede kvalifikationer
kan altid bruges i andre sammenhænge end de traditionelle. Man lærer
bl.a. på masser af uddannelser at tilegne sig ny viden og denne
egenskab kan benyttes til at folk får lov at kvalificere sig mens de
arbejder inden for nye områder. Eksempel: Teknikere, folk med kortere
ingeniøruddannelser, akademikere med naturvidenskabelige uddannelser
kan tit erstatte civilingeniører som der er mangel på inden for visse
områder.
Humanister kan med korte efteruddannelser tit erstatte folk med
uddannelser fra handelshøjskolen f.eks. inden for eksport området. Og
sådan kan vi blive ved.......
Masser af specialarbejdere kan erstatte faglærte ved kortere kurser.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 28-07-06 08:32

> Erhverslivet tænker også alt for traditionelt. Og det samme gør
> faglærte/akademisk uddannede. Uddannelse og erhvervede kvalifikationer
> kan altid bruges i andre sammenhænge end de traditionelle.

De arbejder bare ikke så effektivt og begår nok flere fejl i starten i
forhold til medarbejdere med den rette uddannelse og erfaring.

> Man lærer
> bl.a. på masser af uddannelser at tilegne sig ny viden og denne
> egenskab kan benyttes til at folk får lov at kvalificere sig mens de
> arbejder inden for nye områder.

Det er jo præcis det, erhvervslivet ikke mener, de har tid til.
Erhvervslivet har åbenbart en masse kunder, der gerne vil købe nogle varer
nu, som virksomhederne ikke kan levere, fordi de mangler arbejdskraft. Endnu
værre er det nok inden for byggefag og servicefag, hvor kvalitet og
effektivitet er vigtigt, og manglen på arbejdskraft tilsyneladende er
størst. Der er nok ikke mange kunder, der vil acceptere, at de får besøg af
en "klamhugger", når de ringer efter en håndværker.

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 16:44

> [...]

> de da ikke have dagpenge og kontanthjælp...så hedder det
> førtidspension evt. fleksjob eller førtidspension + skånejob!

Probemet er desværre, at mange af dem der er tilbage i
arbejdsløshedskøen bor i udkandtsområder som Lolland og Nordjylland
eller at de er alkoholikere og/eller narkomaner.

Men jeg mener at mennesker efter 1 års ledighed burde tvinges til at
rejse efter jobbet i Danmark, hvis de altså fortsat vil oppebære
dagpenge eller kontanthjælp.

Iøvrigt bør kun én person pr. husstand kunne modtage kontanthjælp, dvs
ca. 8.500 kr/md med tillæg for børn.

Og så skal alkoholikere og narkomaner tvinges i behandling med brug af
antagonister som Naltrexone for at forhindre at de drikker/indtager
stoffer, hvis de altså ønsker at modtage offentlige ydelser.

Der kan indopereres in Naltrexonestav under huden som udskiftes hver 10.
uge.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Kim2000

Dato : 28-07-06 18:06

> [...]
>
> Men jeg mener at mennesker efter 1 års ledighed burde tvinges til at
> rejse efter jobbet i Danmark, hvis de altså fortsat vil oppebære

Tja, hvis du bor i Nakskov og søger et job i Næstved, så skal du altså lige
finde 500 kroner til togrejsen til jobsamtalen. Og hvis man endelig skulle
få jobbet, så vil kun de færreste bistandsklienter have penge til indskuddet
på lejlighed. Så konsekvensen må i hvert fald være at AFs så hjalp dem med
at finde en bolig, og det ville selvfølgelig kun gå så længe der er tale om
enlige (eller begge er arbejdsløse og begge kan anvises et arbejde).

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 28-07-06 19:41

> [...]

> at finde en bolig, og det ville selvfølgelig kun gå så længe der er tale om
> enlige (eller begge er arbejdsløse og begge kan anvises et arbejde).

Det koster ikke 500 kr at rejse fra Nakskov til Næstved retur.