intense kampe i sydlibanon
Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-07-06 22:47

Ifølge DR2 nyheder onsdag aften udkæmper Israel en benhård kamp med Hizbolla
i det sydlige Libanon, i de 2 første byer er der ufatteligt hårde kampe fra
hus til hus, Israelerne har mistet 30 mand, heltene fra Hizbolla har mister
flere hundrede mand. Tilgengæld er det lykkedes for IDF at skyde 4 FN
soldater i selvforsvar naturligvis.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-07-06 03:02

Poul Nielsen skrev:
> Ifølge DR2 nyheder onsdag aften udkæmper Israel en benhård kamp med Hizbolla
> i det sydlige Libanon, i de 2 første byer er der ufatteligt hårde kampe fra
> hus til hus, Israelerne har mistet 30 mand,

Forbandet sørgeligt, men ret beset er dèt vel også kun sammenligneligt
med antallet af Koalitionssoldater - foruden adskilige uskyldige civile
irakere - som nedslagtes i løbet af en uges tid af feje terroristers
modbydelige bombeangreb, og her skal man dog altså trods alt tænke på at
der er tale om decideret KRIG.

> heltene fra Hizbolla

Excuse me? Come again?

"Heltene fra Hizbollah"?

Prøver du bare at være sarkastisk morsom eller mener du det rent faktisk?

Jeg synes at have hørt rygter om at du ligefrem måtte være Islamisk
konvertit, hvilket desværre underbygger en sådan umiddelbar mistanke:
Jeg håber imidlertid for vores begges skyld stærkt at jeg måtte tage
grelt fejl i denne antagelse!

Hvis ikke, opfatter du virkelig som indfødt dansker en flok muhamedanske
terrorister - som altså tilmed for ganske nyligt har propaganderet åbent
for TERRORANGREB IMOD DANMARK i forbindelse med deres manglende respekt
for vor ytringsfrihed - som idoliserede "helte"?

I så fald lider du vist desværre af en ganske alvorlig kulturel
dissociation (kulturfremmedgjorthed), som i værste fald gør at jeg som
selvforsvarsbevidst dansker må både håbe og stole på at PET ikke bare
kender dit navn, men ligefrem også måtte besidde en større sagsmappe på
dig og have dig under skærpet overvågning som erklæret landsforræder og
potentiel femtekolonneterrorist!

> har mister flere hundrede mand. Tilgengæld er det lykkedes for IDF at skyde 4 FN
> soldater i selvforsvar naturligvis.

Jeg synes lige du skal se en lille vittighedstegning her:

http://www.coxandforkum.com/archives/000893.html

Jeg afventer spændt din reaktion!

Som sagt: Jeg HÅBER virkelig at jeg tager fejl i mine stærkt negative
formodninger, men hermed er du altså også lige retfærdigt og anstændigt
blevet rakt hjælpende hånd til at modbevise eventuelle fejlagtige
fordomme om dit egentlige ståsted.

Anders Peter Johnsen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-07-06 09:14

meddelelse news:44c81eb4$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I så fald lider du vist desværre af en ganske alvorlig kulturel
> dissociation (kulturfremmedgjorthed),

Øh hvem var det lige der forbandede min guru Sai Baba og mente at han var
pædofil, respekt for vor kultur ja i min bare.

> [...]
> kender dit navn, men ligefrem også måtte besidde en større sagsmappe på
> dig og have dig under skærpet overvågning som erklæret landsforræder og

Nu lyder du snart som Cyril.

Og de fire FN soldater?? hvad havde gjort for at få en raket i røven. De var
terrorister ikke.

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 09:32

> [...]

> for TERRORANGREB IMOD DANMARK i forbindelse med deres manglende respekt
> for vor ytringsfrihed - som idoliserede "helte"?

Nu ved jeg ikke lige om Hizbollah var aktiv part under muhammedkrisen, men
Hamas forsøgte da at forhindre uroligheder i den forbindelse.

> [...]
> kender dit navn, men ligefrem også måtte besidde en større sagsmappe på
> dig og have dig under skærpet overvågning som erklæret landsforræder og

At vægte sympatien for én semitisk gruppe fremfor en anden - som Poul
tilsyneladende gør - kan næppe kvalificere nogen til at bære betegnelsen
"kulturfremmedgjort". Hvad tosserne dernede render rundt og laver har
hverken med dansk kultur, landsforræderi, national sikkerhed eller for den
sags skyld vores indenrigspolitiske efterretningstjeneste at gøre.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-07-06 19:18

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke lige om Hizbollah var aktiv part under muhammedkrisen, men
> Hamas forsøgte da at forhindre uroligheder i den forbindelse.

Du husker da vist forkert?

> [...]
> hverken med dansk kultur, landsforræderi, national sikkerhed eller for den
> sags skyld vores indenrigspolitiske efterretningstjeneste at gøre.

PN havde ellers droppet sin antisemitisme - som han havde pådraget sig pga
en dårlig jødisk arbejdsgiver, som han forklarede - men sådan en lidelse er
ikke som en forkølelse, den er ikke så let at ryste af sig.

Du har ret i at det er utrolig svært fra en lænestol i DK, at bedømme hvem
der er mest gakket i det område af verden. JEG synes jo at palæstinenserne
skulle have accepteret deres skæbne som fordrevne, som alle andre fordrevne
folk i verden har gjort, - men der kommer religionen og følelsen af
ydmygelse af netop jøderne, som man anså for jammerlige undermennesker, jo
ind i billedet. I de gode gamle dage kunne arabiske børn som bekendt frit
kaste sten på voksne jøder, - man er god til den med sten i den del af
verden. Selv aberne kaster med sten, iflg de hellige haditter, og det ser
man vist ikke i andre verdensdele

Bortset fra det, mener jeg også, at israelerne har overreageret på dummeste
vis. Det internationale samfund burde sætte en stopper for vanviddet i Det
Hellige Land, det rammer jo os alle.