Olie i grønlands undergrund
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 16:38

Jeg synes det er noget svineri fra grønlandsk side at man i årevis har
takket ja til danske kroner i milliard klassen og når man så har udsigt til
at komme til rigtig MANGE penge selv, så giver man danmark fingeren.

Mit spørgsmål eller oplæg til diskussion. Var danmark og grønland ikke bedre
hjulpet hvis vi allerede nu, stoppede legen med at hjælpe. Ville det ikke
være bedre at de tog afsted på egen hånd lige NU?

--
Tom

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 24-07-06 16:56

Tom (snabela) skrev:

> Jeg synes det er noget svineri fra grønlandsk side at man i årevis har
> takket ja til danske kroner i milliard klassen og når man så har udsigt til
> at komme til rigtig MANGE penge selv, så giver man danmark fingeren.

Grønland kan ikke bare uden videre give Danmark fingeren og beholde
pengene selv. Grønland er med i et Rigsfællesskab med Danmark og
eventuelle oliepenge tilfalder derfor formelt set den danske
statskasse.

> Mit spørgsmål eller oplæg til diskussion. Var danmark og grønland ikke bedre
> hjulpet hvis vi allerede nu, stoppede legen med at hjælpe. Ville det ikke
> være bedre at de tog afsted på egen hånd lige NU?

Nej, Danmark har en interesse i at få del i pengene. Det er kun
rimeligt, når man tænker på, hvor mange penge Danmark gennem årene
har tilført den Grønlandske økonomi.
---
Mvh
Anders

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-07-06 17:07

Tom wrote:

> [...]
> hjulpet hvis vi allerede nu, stoppede legen med at hjælpe. Ville det ikke
> være bedre at de tog afsted på egen hånd lige NU?

Nu vil jeg lige se Olie først, derfor uden er det dyrer at udvinde olie
ved Grønland foruden at den slipper op en dag.

Fra : Sten Schou

Dato : 24-07-06 20:34

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg lige se Olie først, derfor uden er det dyrer at udvinde olie
> ved Grønland foruden at den slipper op en dag.

Kilder lige så pålidelige som det halvofficielle ægyptiske dagblad, Al
Ahram, udtaler, at der kan være op til 110.000.000.000 tønder gemt deroppe.
Det er som bekendt noget af en slat, som afhængig af den aktuelle oliepris
sagtens kan være rentabel at udvinde. I Canada er man i fuld gang med at
udvinde olie af den såkaldte tjæresand. For ikke ret mange år siden var det
absolut urentabelt at udvinde den.

Hilsen Sten

Fra : Kim2000

Dato : 24-07-06 19:27

> Jeg synes det er noget svineri fra grønlandsk side at man i årevis har
> takket ja til danske kroner i milliard klassen og når man så har udsigt
> til at komme til rigtig MANGE penge selv, så giver man danmark fingeren.

Og fæøerne giver de ligeledes fingeren.....

> Mit spørgsmål eller oplæg til diskussion. Var danmark og grønland ikke
> bedre hjulpet hvis vi allerede nu, stoppede legen med at hjælpe. Ville det
> ikke være bedre at de tog afsted på egen hånd lige NU?

Hvis vi overlod dem til sig selv ville det gå helt galt, de har problemer
nok i forvejen. Vi mangler dog bare en fuldpolitiker giver dem det hele.....

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-07-06 21:34

In news:44c510fe$0$14040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Hvis vi overlod dem til sig selv ville det gå helt galt, de har
> problemer nok i forvejen. Vi mangler dog bare en fuldpolitiker giver
> dem det hele.....

Problemet er, at lige meget hvor beruset en politiker, vi stiller med, er de
grønlandske modparter mere berusede.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Alucard

Dato : 24-07-06 21:39

On Mon, 24 Jul 2006 22:33:37 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Problemet er, at lige meget hvor beruset en politiker, vi stiller med, er de
>grønlandske modparter mere berusede.

Det er nok ikke engang løgn..... )

Alucard (der har familie I Grønland)....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-07-06 22:26

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
> hjulpet hvis vi allerede nu, stoppede legen med at hjælpe. Ville det ikke
> være bedre at de tog afsted på egen hånd lige NU?

JO!!!!!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They