Vil Israel kunne bestå?
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-07-06 08:04

De arabiske naboer bliver gradvist stærkere samtidig så svækkes USA.

Og selvom Ægybten har fred med Israel så er det kun fordi USA har
betaller for denne fred.

I den kolde krig foregik mange krige ved stedfortræder, hvor USA og USSR
støttede hver sin part.

Det er ofte en bekvem måde at kæmpe på.

På sammemåde så kæmper Hizbollah (for Iran) imod Israel (og imod USA).

Det vil sige at hvergang et land har en konflikt med USA, så starter det
en krig med Israel. Ved at finde en og anden som vil slås med Israel.

Omvendt så bliver det politiske system i Israel og nabolandene afhængigt
af den stadige krig.

Hvis der er nogen som kan se en udvej, som ikke indebære Israels
udslættelse så fortæl os om den.

Fra : @@

Dato : 22-07-06 08:14

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 22-07-06 09:02

Peter Ole Kvint wrote:
> [...]
> af den stadige krig.
>
> Hvis der er nogen som kan se en udvej, som ikke indebære Israels

Jeg kan se en udvej, og den indebærer Israels udslettelse (og din og
min og alle andres også) - og genopstandelse efter den snart
indtrædende Dommedag / 3. verdenskrig.

Denne postapokalyptiske situation indebærer, at en ny spiller træder
ind på scenen, som vi må antage har nogle helt vitale brikker med
sig, der fuldender det billede, israelerne og palæstinenserne ikke
kunne få til at passe før Dommedag.

Se side 182 i: http://www.contrapublishing.com/Afterdoomsday.pdf

Vi må antage, at vores forældre-ETI har haft nogle ganske tvingende
grunde til i første omgang at føre det jødiske folk til Israel
(Kanaans land), grunde, som jeg kommer lidt mere ind på i min bog.

Og ja, Israel vil bestå, og det skal landet og folket naturligvis. Det
er et mellemøstligt folk, som har ret til at være der, hvor det er.
At andre så har den samme ret komplicerer naturligvis billedet.

Steen Hjortsø

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 22-07-06 09:45

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> De arabiske naboer bliver gradvist stærkere samtidig så svækkes USA.

De bliver da ikke stærkere, det er da noget pjat at sige.

Muslimerne har aldrig været svagere. Når muslimens mest frygtede våben
er at sprænge sig selv i luften, vidner det ikke just om nogen styrke.

> Og selvom Ægybten har fred med Israel så er det kun fordi USA har betaller
> for denne fred.

Egypten har så absolut ingen grund til at føre krig mod Israel.

Med de problemer som Egypten har med egne islamister, hvorfor
skulle Egypten igen ønske at indtage fx. Gaza, og få endnu flere
islamister ind i landet?

> [...]
>
> Det er ofte en bekvem måde at kæmpe på.
>
> På sammemåde så kæmper Hizbollah (for Iran) imod Israel (og imod USA).

Det har du ret i.

Men videre... indtil for et par uger siden var verdens fokus på Irans
atomprogram.

ALLE har nu glemt truslen fra Iran.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 22-07-06 12:31

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:iumdnQeGFu_ieFzZRVnyuQ@giganews.com...
> [...]
>
> Muslimerne har aldrig været svagere. Når muslimens mest frygtede våben
> er at sprænge sig selv i luften, vidner det ikke just om nogen styrke.

Det er nu et ret godt våben, der har skabt ernorme problemer for dem det gik
ud over.

> [...]
>
> Med de problemer som Egypten har med egne islamister, hvorfor
> skulle Egypten igen ønske at indtage fx. Gaza, og få endnu flere

**LOL'**
Den var god

> Men videre... indtil for et par uger siden var verdens fokus på Irans
> atomprogram.
>
> ALLE har nu glemt truslen fra Iran.

Nej Neil jeg er opmærksom på det

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-07-06 14:16

-=* DANELAW *=- wrote:
> "Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> De bliver da ikke stærkere, det er da noget pjat at sige.

Det er naturligvis for enklet, men de langtrækkende fjernstyrende våben
bliver gradvist billiger.

> Muslimerne har aldrig været svagere. Når muslimens mest frygtede våben
> er at sprænge sig selv i luften, vidner det ikke just om nogen styrke.

En manuelt våben kan også være precist og billigt. Og der er altså ikke
ret mange jøder i forhold til Arabere.

> [...]
>
> Med de problemer som Egypten har med egne islamister, hvorfor
> skulle Egypten igen ønske at indtage fx. Gaza, og få endnu flere

Hvorfor skulle islamisterne ikke komme til magten?

Eller en regring ønske at islamisterne dør i kampen mod Israel?

> Det har du ret i.
>
> Men videre... indtil for et par uger siden var verdens fokus på Irans
> atomprogram.
>
> ALLE har nu glemt truslen fra Iran.
Ja, har man forudset i Iran.

Det mest alvorlige for Isreal ligenu er at efterretnings væsnet har
svigtet. Og at landet mangler en politisk ledelse, som kunne åbne andre
fronter.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 22-07-06 16:19

> Det er naturligvis for enklet, men de langtrækkende fjernstyrende våben
> bliver gradvist billiger.

At muslimerne har været heldige og har slået nogen få israelere ihjel med
deres raketter samt ramt et nærgående patrujlefartøj, er jo ikke et bevis
på styrke.

> En manuelt våben kan også være precist og billigt. Og der er altså ikke
> ret mange jøder i forhold til Arabere.

Det er rigtigt, men nu er staten Israel jo til stor gevinst for de arabiske
lande.
Uden staten Israel ville der ikke være en fjende at give skylden for alt.

> Hvorfor skulle islamisterne ikke komme til magten?

Det kan sagtens være at de kommer, men grundet den strategiske
betydning af Egypten, vil vesten nok støtte styret i udstrakt grad.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-07-06 23:10

-=* DANELAW *=- wrote:
> [...]
> deres raketter samt ramt et nærgående patrujlefartøj, er jo ikke et bevis

Det var ikke en raket som ramte fartøjet men et ret avanceret misil.
16km fra land

Noget som man ikke hviste at de havde.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-06 12:11

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> afhængigt af den stadige krig.
>
> Hvis der er nogen som kan se en udvej, som ikke indebære Israels

Da USA efter sin kolonikrig mod Spanien 1900 blev reel verdensherre -
nogle mener det skete ved freden i Genth 1815 hvor angloamerikanske
multinationale koncerner planlagde opiumskrigen - så var det på
skinner at WW1+2 ville vindes af USA og føre til deres brohoved i
oliemellemøsten pr Israel

Aldrig har der derfor været risiko for at araberhalenegre skulle smide
jøderne i havet, men sikkert er at jødiske moralister påtvinger EU
muslimimport, der hindrer et EU igen bliver stærkere end USA

Søen Espersen og Glistrup har ret i at Foghs support til NewYorks
Israel,
er "rettidig omhu" mht danske interessser
Stormagtspolitik er stormagtspolitik og ikke noget for
PerStigMøller-fjolser at gøre sig klog på. Befehl ist Befehl.

Våbenhvile til gavn for Hamas går over vor forstand - vi skal blot
ukritisk bakke op om Condoleza Rices påbud.