Three Strikes lovens posive virkning
Fra : Jesper

Dato : 21-07-06 00:17

http://www.threestrikes.org/

Det er nu 10 år siden man indførte three strikes lovene i Californien:
3. gang man bliver dømt, hvoraf det for de to af gangene skal være
alvorlige elller voldelige forbrydelser, idømmes der 25 år til livstid.

Anden gang begrænses muligheden for prøveløsladelse. Almindligvis kan
prøveløslades efter at have udstået halvdelen af staffen i Californien,
men som second striker skal man afsone 80% af straffen for at kunne
prøveløslades.

Danmark kan helt klart lære noget af det. Derfor har jeg forslag til en
dansk version af denne lov:

2. gang: Det ydes kun 54 dages prøveløsladelsesrabat pr. udstået år
svarende til 15%

3. gang: Der idømmes ved tre alvorlige/voldelige forbrydelser forvaring
Ved mindre alvorlige forbrydelser lægges der 5 år til straffen, der ydes
kun 54 dages prøveladelserabat pr. udstået år.

4. gang ved alvorlige forbrydelser idømmes livstid

4. gang ved mindre alvorlige forbrydelser lægges der 10 år til straffen.
Der ydes kun 54 dages prøveløsladelsesrabat pr udstået år.

Udenlandske statsborgere skal ubetinget udvises efter 2. gang ved
alvorlige forbrydelser og 3. gang ved mindre alvorlige forbrydelser.

Udenlandske statsborgere dømt til udvisning skal afsone mindst 85% af
straffen.

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 21-07-06 00:24

> Udenlandske statsborgere skal ubetinget udvises efter 2. gang ved
> alvorlige forbrydelser og 3. gang ved mindre alvorlige forbrydelser.

Rettelse: Ved alvorlig vold eller deltagen i organiseret kriminalitet
(bl.a. bander) bør fremmede udvises efter ONE STRIKE, og efter mindre
alvorlig kriminalitet (butikstyveri) efter 3 gange.

> Udenlandske statsborgere dømt til udvisning skal afsone mindst 85% af
> straffen.

Nix. De kan få stokkeslag proportionel til forbrydelsens alvorlighed, få
tatoveret forbrydelsens art i panden på deres modersmål, og prompte
blive hjemsendt.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They