Flygtninge der vender tilabge til det de e~
Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-07-06 20:34

Hvordan hænger det lige sammen dette her?:
- Folk der er flygtet fra mellemøsten og lever i Danmark tager tilbage til
det sted det angiveligt er flygtet fra pga. forfølgelse af en art...og det
endda i massevis..og nu forventes Danmark at betale for at få dem tilbage ?
ØH....hvis der er så farligt dernede hvorfor rejser de så derned igen ? Hvis
de er forfulgte hvorfor udsættes de så ikke for overgreb når de vender
tilbage på ferie ?

Selvfølgelig er krigen/konflikten dernede frygtelig...men....der er noget
galt når vi har flygtninge med asyl i danmark der kan vende tilbage til
deres hjemlande uden problemer...så er de jo ikke længere flygtninge ?

At de så nu kan opnå flygtninge status pga. krigen dernede er en anden
sag...men den varer vel ikke så længe....og så er det på tide vi tager hele
flygtningebegrebet op til revision.

Jeg går selvfølgelig ind for at reele flygtninge opnår opholdstilladelse så
længe de de fakto er i fare. Når dette ikke længere er tilfældet må de vende
tilbage. Danmark er ikke bistandskontor for hele mellemøsten...det magter vi
simpelt hen ikke økonomisk og demografisk.

Hvis der er tale om danske statsborgere er det en anden sag uanset deres
etniske herkomst.....men folk med flygtningestatus skal ikke kunne rejse
tilbage til de steder de er flygtet fra uden det får konsekvens for deres
asylstatus.
Noget andet er at jeg ikke kan forstå hvad det kommer Danmark ved at vores
statsborgere er i fare i udlandet ? Vores forpligtigelser må begrænse sig
til området inden for rigets grænser...folk der rejser ud løber en
risiko...det må de lære at leve med og tage konsekvenserne af. Alternativt
kan de jo blive her i landet.....der må dog være grænser for hvad
skatteydernes tvangsopkrævede midler skal bruges til. Vi har trods alt hårdt
brug for midlerne her i landet...pga. den siddende regerings vanvittige
politik skal kommunerne nu spare så mange penge at det går ud over svage
medborgere: ældre med plejebehov, børn og unge, handicappede, psykisk syge
mv. Derudover tvinges kommunerne til at skære ned på den kollektive trafik.
I Århus alene er tallet 300 millioner. Istedet for at spilde vanvittige
beløb ude i verden på at hente turister hjem, udføre krigshandlinger i
områder uden danske interesser mv. burde regeringen bruge pengene på egne
svage borgere. Ligesom Danmark ikke er hele verdens bistandskontor er vi
ikke hele verdens politi.....Danmarks lille størrelse berettiger ikke til at
vi indlader os i militærhandlinger uden for vores kongeriges grænser. Det er
der simpelt hen ikke økonomisk råderum til sålænge der skæres ned på egne
svage statsborgeres hjælp. Turister må ligesådan kalkulere med risikoen for
at dø når de rejser ud...er det ikke et problem for dem kan de rejse ud for
egen risiko og regning. Alternativt må private forsikringsselskaber lave
forsikringer der også sikrer de rejsende evakuering, psykologisk krisehjælp
mv. Det er en privat sag og ikke en offentlig når det foregår uden for
rigets grænser.

Fra : @

Dato : 20-07-06 17:15

On Wed, 19 Jul 2006 21:34:07 +0200, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

> [...]
>de er forfulgte hvorfor udsættes de så ikke for overgreb når de vender

det er du ikke den første der spørger om

>Jeg går selvfølgelig ind for at reele flygtninge opnår opholdstilladelse så
>længe de de fakto er i fare.

alle verdens flygtninge

der vil blive noget trangt

vi løser ikke på længere sigt nogen som helst af verdens problemer ved
at vi tager et mikroskopisk antal mennesker her til landet

det eneste formål med denne tomme gestus er at pleje egen samvittighed
og pudse glorien

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-07-06 17:40

@ skrev:

> det er du ikke den første der spørger om

Nej, velkommen i klubben!

For så vidt enig i dèt: Man bør blot huske ikke at gøre denne tidsubestemt.

> [...]
> at vi tager et mikroskopisk antal mennesker her til landet
>
> det eneste formål med denne tomme gestus er at pleje egen samvittighed

I guder, man mindes jo ligefrem Socialdemokraten Anita Bay Bundegaards
uhyggeligt naive udtalelser i dèn retning...

Anders Peter Johnsen

Fra : Tveskaeg

Dato : 21-07-06 10:54

On Thu, 20 Jul 2006 18:39:39 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>I guder, man mindes jo ligefrem Socialdemokraten Anita Bay Bundegaards
>uhyggeligt naive udtalelser i dèn retning...

Hun er nu radikal og hendes fremmedliderlighed gav jo økonomisk pote i
form af et velbetalt job hos FN.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-07-06 12:56

Tveskaeg skrev:

> Hun er nu radikal

Ups, ja, dèt har du da sørme ret i!

> og hendes fremmedliderlighed gav jo økonomisk pote i
> form af et velbetalt job hos FN.

Til tider har jeg det rent ud sagt sådan, at jeg helst så flertallet af
disse korrupte og grådige FN-bureaukrater dingle i lygtepælene fra
FN-bygningen og hele vejen nedad 47th Street, når man ser hvor ufattelig
megen skade, de direkte er med til at forvolde på Verden. I mine mere
fredelige øjeblikke mener jeg skam bare at man ville kunne nøjes med at
fyre alle disse ubruelige, inkompetente og dovne skiderikker på stedet,
for jeg har efterhånden meget, meget svært ved at se, hvad pokker man
overhovedet skal bruge dèt sørgelige slyngelforetagende til: Dets eneste
egentlige rolle efterhånden er vist at agere organiseret
forbydersyndikat for diverse diktaturer, således at de kan få politisk
mulighed for at fejt at rotte sig sammen imod de stater, der rent
faktisk måtte have nosser til at bekæmpe dem, såsom altså Israel og USA.

Som tidligere nævnt minder FN mig altså således absurd nok mere og mere
om skurkesammenslutningen S.P.E.C.T.R.E. (fork. af "SPecial Executive
for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion") fra James
Bond-filmene.

Ud fra denne betragtning kan jeg ligefrem tage mig i at blive helt
småærgelig over at det ikke var FN-bygningen, Osama & Co smadrede ved
terrorangrebene 9/11-01, for dèt forbryderforetagende lader jo
tydeligvis i praksis alle sine nok så "fine" (læs: feje) fordømmelser
været totalt ensidigt rettet mod demokratiske - og dermed altså bare
NOGENLUNDE civiliserede - vestlige nationers blotte ret til at forsvare
sig militært imod terrorister og agressivt fjendtligtsindede nationer,
mens der sjældent fremføres så meget som et halvkvalt kvæk til den anden
side.

Anders Peter Johnsen

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 20-07-06 21:13

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> de er forfulgte hvorfor udsættes de så ikke for overgreb når de vender

Mit gæt på hvad der er sket i mange tilfælde:

Libaneserne kom hertil som flygtninge først i 80erne. Nogle har siden
fået permanent opholdtilladelse, måske statsborgerskab, og måske
endda arbejde. Nogle er blevet dansk gift (og fået børn), de har kort
sagt deres tilværelse her.

(læg mærke til "nogle")

Fra engang først i 90erne og indtil sidste uge har Libanon været et
relativt fredeligt sted (efter lokal standard), og der ville på det
tidspunkt ikke være basis for at give folk flygtningestatus.

Nogle relevante spørgsmål (som du også rejser):

- Er det Danmarks opgave at skaffe danske statsborgere i nød hjem?
- hvis ja, hvad så med folk der bare har opholdstilladelse? Skal den
være permanent?
- hvad med andre EU-borgere?
- er det for nemt at få statsborgerskab? Hvis man gør det sværere
vil man ramme en masse det egentlig ikke var tiltænkt.

mvh

Martin

- udenlandsk gift, med en kone der ikke vil opgive sit statsborgerskab
for at få et dansk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-07-06 21:54

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> de er forfulgte hvorfor udsættes de så ikke for overgreb når de vender

Landet har været i borgerkrig i 15 år.

Da, der ser udtil at der er fred så tager de hjem. Det kan da ikke være
noget mærkeligt i.

Nu viser det sig at krigen bryder udinen også vil de tilbage til
Danmark, så længe der stadigt er fred der.