Ang. Undersøgelser.
Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 18:23

Hardcore xenofoberne herinde, som i det store hele også er de samme som
synes at det var snaddergodt at Danmark gik med til at gå i krig imod Irak,
er nu helt oppe på dupperne angående evt. undersøgelser af de der har været
i Libanon og af nødvendighed er blevet reddet hjem ved udenrigsministeriets
hjælp.
Uanset hvad man kommer med af argumenter og hvad man siger om det at sætte
en hel etnisk gruppe ud som bedragere og snydere, så er standard svaret,
"jamen så lad os for undersøgt om det kan have sin rigtighed".

Så er det at jeg er ved at brække mig i lårtykke stråler, for jeg kan huske,
og har stadig på min pc, de debatter der har været, og som stadig dukker op
i ny og næ, om en undersøgelse angående Danmarks deltagelse i Irak krigen,
her er det så det omvendte der gør sig gældende når man som jeg så skriver,
"Jamen så lad os dog få det undersøgt og få lagt alle kort på bordet"..

Katagorisk NEJ...
Der er ikke noget at komme efter, og det på trods af at Danmarks befolkning
var fragmenteret om at være med til krigen, og dens grundlag.

Hyklere....

--
Allan Riise

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-07-06 18:55

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hel etnisk gruppe ud som bedragere og snydere, så er standard svaret,
> "jamen så lad os for undersøgt om det kan have sin rigtighed".

Ja, selvfølgelig!

> Så er det at jeg er ved at brække mig i lårtykke stråler,

Pas nu på du ikke ligefrem kløjs i det - eller ligefrem giver os andre gode
ideer om at skrive endnu hårdere med samme hensigt...

> [...]
> Der er ikke noget at komme efter, og det på trods af at Danmarks
> befolkning var fragmenteret om at være med til krigen, og dens grundlag.

Jeg kan nu godt lide din nuttede brug af ordet "fragmenteret", for ud over
at være et begreb, man bruger om spredte filsegmenter på harddiske, så er
den eneste måde, du og alle andre danskere vist lige p.t. risikerer at blive
"fragmenteret" på vist ved at een af dine elskede entusiastiske
helligkriger-muhammedanere måtte få den utvivlsomt yderst gode ide at
springe sig selv i luften, men desværre som led heri dog også lige
uheldigvis vælge at gøre Verden denne ydmyge tjeneste et sted, hvor
ordentlige og civiliserede mennesker ville kunne blive ramt af flyvende
fragmenter fra hans fragmenterende sprængladning. Uanset om de så ellers
måtte have fragmentationsveste på.

Men du ønsker altså som sagt at resten af Danmark med henblik på at
efterkomme jeres vrælende venstrefløjsjammerlige "krigsmodstander"-klynk
skal kulegrave og blotlægge hele vort eget militære efterretningsvæsen samt
om muligt vist også den siddende regering i en situation, hvor danske
soldater altså ikke desto mindre er udstationeret i fjendtlige kampområder
og vi netop har muhammedanere af førnævnte type rendende og spille tossede:
ALT skal eksponeres og endevendes så fjenden også kan kigge med!

Oh yes, you certainly wish, eh?

Gudfaderdogbevares, hvor er du bare fandens letgennemskuelig når du
anstiller denne pylrede pacifistjammer, som er mange mere velovervejede
mennesker så direkte modbydeligt migrænefremkaldende: Nej, kære Allan, der
er IKKE grundlag for at du og dine små venner skulle få lov til at lege
Tamilsag på grund af den fanatiske FET-ansatte forrædder Frank Grevil. Så
hyl I bare videre højt og længe til I engang formodentlig i flok besvimer af
luftmangel i sommervarmen...

Så får vi andre da i det mindste ro så længe.

P.S.: Du skulle vel aldrig være trofast abonnent på New York Times, vel?
Arh, nevermind...

Anders Peter Johnsen

Fra : @

Dato : 19-07-06 19:39

On Wed, 19 Jul 2006 19:22:43 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Uanset hvad man kommer med af argumenter og hvad man siger om det at sætte
>en hel etnisk gruppe ud som bedragere og snydere, så er standard svaret,
>"jamen så lad os for undersøgt om det kan have sin rigtighed".

det var så en ting

en undersøgelse af om en bestemt gruppe overtræder sociallovgivningen

>en undersøgelse angående Danmarks deltagelse i Irak krigen,
>"Jamen så lad os dog få det undersøgt og få lagt alle kort på bordet"..

det var så en helt anden ting

et flertal i foketinget tager en beslutning

hvad skulle en undersøgelse gavne

hvis et flertal er utilfredse med folketingets sammensætning bliver
denne ændret ved næste nyvalg til folketinget

indtil da er det nu engang flertallet(regeringen) der træffer
beslutningerne

>Katagorisk NEJ...
>Der er ikke noget at komme efter, og det på trods af at Danmarks befolkning
>var fragmenteret om at være med til krigen, og dens grundlag.

det har da til enhver tid stået diverse analyseinstitutter frit for at
undersøge befolkningens holdning til danmarks deltagelse i befrielsen
af Irak

blander du ikke "pærer og Bananer"?

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Basil

Dato : 19-07-06 19:43

@ frembragte:

> blander du ikke "pærer og Bananer"?

Jo han gør (som han plejer).
Kai

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 19:48

Basil wrote:
> @ frembragte:

> Jo han gør (som han plejer).

Mon ikke du skulle nøjes med at hænge udstoppede Elghoveder op?

Nå nej det kan du jo ikke.

"Miguel, come i need someone to slap over the head, mr. Riise is to strong
for me, thats the reason why i don't use arguments"

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 19:46

@ wrote:

> det var så en ting
>
> en undersøgelse af om en bestemt gruppe overtræder sociallovgivningen

Skal vi så ikke også undersøge alle brunøjede for at begå kriminalitet, det
er jo bekendt at der er flest brunøjede der får dom!?

> det var så en helt anden ting
>
> et flertal i foketinget tager en beslutning

På hvilket grundlag?

> hvad skulle en undersøgelse gavne

Finde ud af om regeringen lagde alle kortene på bordet, ellers er muligheden
tilstede ved undersøgelsen.

> hvis et flertal er utilfredse med folketingets sammensætning bliver
> denne ændret ved næste nyvalg til folketinget
>
> indtil da er det nu engang flertallet(regeringen) der træffer
> beslutningerne

Det er *ikke* det undersøgelsen skulle dreje sig om!!

Er du helt uden hjerne i dag?

Det der skal undersøges er jo om det der blev sagt i folketinget, får at få
det flertal, også havde hold i hvad man vidste, og ikke hvad man troede,
hvorfor der også er en samlet opposition der ønsker en sådan, og så er det
jeg siger "Så lad os da for alle kortene på bordet, og når der ikke er noget
at komme efter, ifølge reg. og DF hvad er problemet så?"

> det har da til enhver tid stået diverse analyseinstitutter frit for at
> undersøge befolkningens holdning til danmarks deltagelse i befrielsen
> af Irak

Og det har de jo gjort, og en meget stor del af befolkningen tror at
regeringen vidste mere ang. WMD og Saddms muligheder for at være et dumt
svin, end der bliver sagt åbent.

> blander du ikke "pærer og Bananer"?

Nej, det er dig der endnu ikke har fundet ud af hvad denne undersøgelse
skulle undersøge, kom tilbage i tråden når du er blevet afklaret....

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 19-07-06 20:06

On Wed, 19 Jul 2006 20:45:52 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>På hvilket grundlag?

>Finde ud af om regeringen lagde alle kortene på bordet, ellers er muligheden

og hvorfor så lige denne ene beslutning?

fordi _du_ er modstander af samme ?

ellers skulle alt jo vendes og drejes i een uendelighed
hvilket fuldstændig ville handlingslamme enhver regering

at blande en undersøgelse omkring socialt bedrageri ude i kommunerne
sammen med en regeringsbeslutning om at støtte vores NATO-partner i
deres befrielse af Irak
er sgu da at blande pærer og bananer

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 20:22

@ wrote:

> og hvorfor så lige denne ene beslutning?
>
> fordi _du_ er modstander af samme ?

Nej, fordi der er rejst begrundet tvivl, bl.a. via Frank Grevill, Via Plame
sagen i USA etc. og endnu mere vigtigt, 76 mandater i folketinget ønsker
det.

> ellers skulle alt jo vendes og drejes i een uendelighed
> hvilket fuldstændig ville handlingslamme enhver regering

Det kan da ikke lamme en regering at man ønsker at undersøge, via udlevering
af dokumenter om det der er blevet sagt, er lig med det man vidste.
Og et apropros

Er du ikke en af de der går ind for Krarup og Langballes undersøgelse om
Danmarks politik under den kolde krig, en undersøgelse der nu bliver begået
for tredie gang, dog med den forskel at her, der bliver kun de spurgt af de
man er enige i, og af de der har mest ud af at fortælle at det var farligt,
nemlig militæret, som jo dengang var meget sure på den Danske opposition
især, da de var med til at sørge for at man ikke fik de bevillinger man
havde håbet på!?

> at blande en undersøgelse omkring socialt bedrageri ude i kommunerne
> sammen med en regeringsbeslutning om at støtte vores NATO-partner i
> deres befrielse af Irak
> er sgu da at blande pærer og bananer

Nej, det er princippet i når det passer dit/jeres kram, så er det godt at
man efterprøver om man kan have ret, men når det *ikke* passer i dit/jeres
kram, så er det ressourcespild og "ødelæggende" for regeringens mulighed for
at regere.
Helt ærligt, det er sku hult.

--
Allan Riise

Fra : Rene

Dato : 19-07-06 21:20

> [...]

>en hel etnisk gruppe ud som bedragere og snydere, så er standard svaret,
>"jamen så lad os for undersøgt om det kan have sin rigtighed".

Glem et øjeblik spørgsmålet om de overhovedet MÅ tage på ferie mens de
er på kontanthjælp osv.

Det kan være at vi så kan få din mening omkring, hvorfor nogen
flygtninge fra Libanon tager på ferie i Libanon, men påstår at de ikke
kan vende tilbage dertil permanent for så er de i livsfare?

Og så er det endda i mange tilfælde Syd-Libanon...iflg. nyhederne
idag.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 21:24

Rene wrote:

> [...]
> kan vende tilbage dertil permanent for så er de i livsfare?
>
> Og så er det endda i mange tilfælde Syd-Libanon...iflg. nyhederne

Ikke alle er flygtninge, mange er familiesammenførte, mange kan være
efterkommere af de arbejdeere der kom op sidst i 70'erne etc....

Derudover, så er der jo sket det at Libanon er blevet et helt andet land,
efter at den Syriske kontrol er blevet fjernet.

--
Allan Riise

Fra : Rene

Dato : 19-07-06 21:28

On Wed, 19 Jul 2006 22:23:55 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Derudover, så er der jo sket det at Libanon er blevet et helt andet land,
>efter at den Syriske kontrol er blevet fjernet.

Jeg synes ikke rigtig du kom med din mening omkring DE flygtninge der
tager på ferie dernede?

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 21:34

Rene wrote:

> Jeg synes ikke rigtig du kom med din mening omkring DE flygtninge der
> tager på ferie dernede?

Jeg kender dem ikke, og har ikke set nogen dokumentation for at de der var i
Libanon er flygtninge, men som jeg jo skrev, hvis de flygtede fra det
hemmelige *Syriske* politi, så har de ikke noget at frygte mere, og da de jo
i mellemtiden har opnået Dansk statsborgerskab, så er de jo Danskere og kan
da selvfølgelig skifte tilbage igen til Libanesisk statsborgerskab, hvis det
er muligt, og hvis de vil.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 20-07-06 14:37

Hej

> Ikke alle er flygtninge, mange er familiesammenførte, mange kan være
> efterkommere af de arbejdeere der kom op sidst i 70'erne etc....

Jeg har nu aldrig før hørt at der skulle være kommet ret mange arbejdere fra
Libanon op til 1973 hvor der blev indført et indvandringsstop.

Jeg har kun hørt om Libanon ifm. flytninge og familiesammenførring og det
var først fra 1983 ifm. den ændrede flytningelovgivning.

> Derudover, så er der jo sket det at Libanon er blevet et helt andet land,
> efter at den Syriske kontrol er blevet fjernet.

Hmm - så din påstand er at der har været Syrien der har været den store
stygge ulv i Libanon og ikke de forskellige etnisk/religiøse grupperinger?

Og du mener derfor også at alle med flygtningestatus fra Libanon kan vende
tilbage til Libanon efter Syrien er blevet tvunget ud af blandt andet pres
fra USA?

Mvh
Frank
--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-07-06 21:26

Rene wrote:

> Glem et øjeblik spørgsmålet om de overhovedet MÅ tage på ferie mens de
> er på kontanthjælp osv.

Det må man godt, man skal bare op først og stå med hatten og værdigheden i
hånden på kommunekontoret, og have været i en eller anden form for
aktivering i minimum 12 mdr.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 20-07-06 14:17

Hej

> [...]
> Hardcore xenofoberne herinde, som i det store hele også er de samme som
> synes at det var snaddergodt at Danmark gik med til at gå i krig imod

Hov - det må jo være mig

> er nu helt oppe på dupperne angående evt. undersøgelser af de der har
> været i Libanon og af nødvendighed er blevet reddet hjem ved
> udenrigsministeriets hjælp.

Tja - hvorfor ikke benytte muligheden for at aflive myter....

> Uanset hvad man kommer med af argumenter og hvad man siger om det at sætte
> en hel etnisk gruppe ud som bedragere og snydere, så er standard svaret,
> "jamen så lad os for undersøgt om det kan have sin rigtighed".

Du har jo forstået det

> [...]
> jeg så skriver, "Jamen så lad os dog få det undersøgt og få lagt alle kort

Der er jeg så ikke enige - jeg vil gerne have en undersøgelse af om
grundlaget for "beslutningsforslag nr. B 118", hvori Folketinget meddelte
sit samtykke til, at danske militære styrker stilles til rådighed for en
multinational indsats i Irak er ok:

Samarbejede Irak med FN's våbeninspektører eller ej?

Læs bemærkningrene til beslutningsforslaget her:

http://www.um.dk/da/menu/Udenrigspolitik/FredSikkerhedOgInternationalRetsorden/InternationaleOperationer/Irak/DanskMilitaertBidragTilDenMultinationaleSikringssyrke/FolketingsbeslutningOmDanskMilitaerDeltagelseIEnMultinationalIndsatsiIrakB118.htm

Underligt nok er det af visse blevet fremlagt som om det var Irak's
besiddelse af masseødelæggelsesvåben der er grundlaget for beslutningen, men
det kan enhver der ønsker at vide mere jo selv læse om i bemærkningerne til
beslutningsforslaget at det ikke var - det var Irak's manglende samarbejde
med FN's våbeninspektører der var grundlaget.

> Der er ikke noget at komme efter, og det på trods af at Danmarks
> befolkning var fragmenteret om at være med til krigen, og dens grundlag.

Men nu at jeg kan huske at der var et meget stort flertal der støttede
Irak-indsatsen.
Må se om jeg kan finde nogle af meningsmålingerne igen....

> Hyklere....

Mange tak - bage kager (c) Pling-Plang

Mvh
Frank