/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Tv2 nyhederne
Fra : Carl


Dato : 17-07-06 18:14

Nogle som så Svend Erik Dalsgård i tv2 nyhederne?

Iflg. ham, støtter en del arabiske stater, Israel.
G8 landene støtter Israel.

Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv Israels
normale fjender, støtter Israel?

Carl




 
 
Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 18:40

Carl wrote:
> Nogle som så Svend Erik Dalsgård i tv2 nyhederne?
>
> Iflg. ham, støtter en del arabiske stater, Israel.

Lad mig gætte på at det er Egypten og Itak, altså lydstaterne.

> G8 landene støtter Israel.

Ikke entydigt, der bliver pålagt begge parter at udvise lidt mere diskretion
ved deres våbenbrug.

> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv Israels
> normale fjender, støtter Israel?

Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over gevind.

--
Allan Riise



hanzen (17-07-2006)
Kommentar
Fra : hanzen


Dato : 17-07-06 18:55


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbcb70$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carl wrote:
> > Nogle som så Svend Erik Dalsgård i tv2 nyhederne?
> >
> > Iflg. ham, støtter en del arabiske stater, Israel.
>
> Lad mig gætte på at det er Egypten og Itak, altså lydstaterne.

Så har du igen taget fejl. Det var bl.a. Saudi Arabien.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«




Martin Larsen (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 17-07-06 19:03

Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:

> Carl wrote:

>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv Israels
>> normale fjender, støtter Israel?
>
> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
> gevind.

Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af raketter
som kan nå Israel.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 19:13

Martin Larsen wrote:
> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>
>> Carl wrote:
>
>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>
>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>> gevind.
>
> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
> raketter som kan nå Israel.

Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har stealth
teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre isenkram af
Russisk oprindelse, men selv det er for meget.

Hvorfor løslader Israel ikke kvinder og mindreårige Arabere i deres
varetægt, så kunne det jo ske at deres militærfolk bliver løsladt, for man
skal jo huske på at Israel altid har sagt at de er i krig, en krig der
aldrig stopper, så er det vel mere end normalt at militærfolk bliver fanget,
og de blev endda fanget uden for Israels grænser.

--
Allan Riise



Frank E. N. Stein (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-07-06 19:30

On Mon, 17 Jul 2006 20:12:46 +0200, Allan Riise wrote:

>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>> raketter som kan nå Israel.
>
> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har stealth
> teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre isenkram af
> Russisk oprindelse, men selv det er for meget.

Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er politiet
der må have våben, og ikke forbryderne.

Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 19:32

Frank E. N. Stein wrote:
> On Mon, 17 Jul 2006 20:12:46 +0200, Allan Riise wrote:
>
>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>> raketter som kan nå Israel.
>>
>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>
> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.

Sludder, det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
Svenske rockere der har dræbt en Dansker.

--
Allan Riise



Frank E. N. Stein (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-07-06 20:20

On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:

>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>>> raketter som kan nå Israel.
>>>
>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>>
>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
>
> Sludder,

Sådan en indledning betyder ofte at man gerne vil skrive noget useriøst.

> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.

Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.

Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 20:29

Frank E. N. Stein wrote:
> On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:
>
>>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>>>> raketter som kan nå Israel.
>>>>
>>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>>>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>>>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>>>
>>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
>>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
>>
>> Sludder,
>
> Sådan en indledning betyder ofte at man gerne vil skrive noget
> useriøst.
>
>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
>
> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.

Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør herhjemme, da der
er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.

--
Allan Riise



Carl (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 17-07-06 20:39


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbe50e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Frank E. N. Stein wrote:
> > On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:
> >
> >>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
> >>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
> >>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
> >>>>> raketter som kan nå Israel.
> >>>>
> >>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
> >>>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
> >>>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
> >>>
> >>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
> >>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
> >>
> >> Sludder,
> >
> > Sådan en indledning betyder ofte at man gerne vil skrive noget
> > useriøst.
> >
> >> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
> >> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
> >
> > Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>
> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør herhjemme, da
der
> er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
>
Så har Israelerne jo også ret i at Libanon erklæret krig mod dem, ved at
krydse grænsen og slå 3 israelske soldater ihjel og kidnappe 2.
Så ren konventionsmæssigt har Libanon erklæret krig mod Israel og må derfor
må de føle konsekvenserne.

Carl



Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 20:53

Carl wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44bbe50e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Frank E. N. Stein wrote:
>>> On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:
>>>
>>>>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>>>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>>>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse
>>>>>>> af raketter som kan nå Israel.
>>>>>>
>>>>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel
>>>>>> har stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina
>>>>>> har ældre isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for
>>>>>> meget.
>>>>>
>>>>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
>>>>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
>>>>
>>>> Sludder,
>>>
>>> Sådan en indledning betyder ofte at man gerne vil skrive noget
>>> useriøst.
>>>
>>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
>>>
>>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>>
>> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
>> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
>>
> Så har Israelerne jo også ret i at Libanon erklæret krig mod dem, ved
> at krydse grænsen og slå 3 israelske soldater ihjel og kidnappe 2.
> Så ren konventionsmæssigt har Libanon erklæret krig mod Israel og må
> derfor må de føle konsekvenserne.

Det kan du have ret i, men så har Israel jo mange gange erklæret krig ved at
overskride den blå zone, og ved at bombe og beskyde bl.a. Palæstina.

Og er det en krig, så kan jeg jo også have ret i at man ikke kan sige "I må
altså ikke have nogen våben der kan nå ind i Israel, det er snyd"!?

--
Allan Riise



Carl (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 17-07-06 21:14


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbea83$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carl wrote:
> > "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> > news:44bbe50e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> Frank E. N. Stein wrote:
> >>> On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:
> >>>
> >>>>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
> >>>>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
> >>>>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse
> >>>>>>> af raketter som kan nå Israel.
> >>>>>>
> >>>>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel
> >>>>>> har stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina
> >>>>>> har ældre isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for
> >>>>>> meget.
> >>>>>
> >>>>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
> >>>>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
> >>>>
> >>>> Sludder,
> >>>
> >>> Sådan en indledning betyder ofte at man gerne vil skrive noget
> >>> useriøst.
> >>>
> >>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
> >>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
> >>>
> >>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
> >>
> >> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
> >> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
> >>
> > Så har Israelerne jo også ret i at Libanon erklæret krig mod dem, ved
> > at krydse grænsen og slå 3 israelske soldater ihjel og kidnappe 2.
> > Så ren konventionsmæssigt har Libanon erklæret krig mod Israel og må
> > derfor må de føle konsekvenserne.
>
> Det kan du have ret i, men så har Israel jo mange gange erklæret krig ved
at
> overskride den blå zone, og ved at bombe og beskyde bl.a. Palæstina.
>
Sidste gang Israel gjore det, var efter at Hamas havde kidnappet en Israelsk
soldat, så også der er det fuld legalt.

> Og er det en krig, så kan jeg jo også have ret i at man ikke kan sige "I

> altså ikke have nogen våben der kan nå ind i Israel, det er snyd"!?
>
Hvis man starter en krig, må man forvente at man ønsker at fuldende den. Men
deri ligger ikke retten til at man som agrassator har ret til at skyde efter
civilbefolkningen som Hibollah eller rettede Libanon gør.

Carl



@ (17-07-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-07-06 22:29

On Mon, 17 Jul 2006 21:52:41 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Carl wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44bbe50e$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Frank E. N. Stein wrote:
>>>> On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, Allan Riise wrote:

>>> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
>>> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
>>>
>> Så har Israelerne jo også ret i at Libanon erklæret krig mod dem, ved
>> at krydse grænsen og slå 3 israelske soldater ihjel og kidnappe 2.
>> Så ren konventionsmæssigt har Libanon erklæret krig mod Israel og må
>> derfor må de føle konsekvenserne.
>
>Det kan du have ret i, men så har Israel jo mange gange erklæret krig ved at
>overskride den blå zone, og ved at bombe og beskyde bl.a. Palæstina.

hvad kommer det Libanon ved?

grænsen mellem Israel og Libanon er anerkendt af begge lande



--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.
/Franz Kafka/

Frank E. N. Stein (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-07-06 20:47

On Mon, 17 Jul 2006 21:29:23 +0200, Allan Riise wrote:

>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
>>
>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>
> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør herhjemme, da der
> er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.

Dansk Folkeparti har ikke deres egen væbnede gren.

Hvis Hizbollah repræsenterer Libanon, har Libanon angrebet Israel
militært og angreb fra Israels side er derfor en ren forsvarskrig.

Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 20:56

Frank E. N. Stein wrote:
> On Mon, 17 Jul 2006 21:29:23 +0200, Allan Riise wrote:
>
>>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
>>>
>>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>>
>> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
>> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
>
> Dansk Folkeparti har ikke deres egen væbnede gren.
>
> Hvis Hizbollah repræsenterer Libanon, har Libanon angrebet Israel
> militært og angreb fra Israels side er derfor en ren forsvarskrig.

Så må de holde op med deres tudefjæs ang. raketangreb.

For hvem angriber køretøjer på almindelig vej?
Hvem angriber medie bygninger?
Hvem angriber broer og lufthavne?

Hvem tuder når en togremise bliver ramt?

--
Allan Riise



Frank E. N. Stein (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Frank E. N. Stein


Dato : 17-07-06 21:20

On Mon, 17 Jul 2006 21:56:23 +0200, Allan Riise wrote:

>>>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>>>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
>>>>
>>>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>>>
>>> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
>>> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
>>
>> Dansk Folkeparti har ikke deres egen væbnede gren.
>>
>> Hvis Hizbollah repræsenterer Libanon, har Libanon angrebet Israel
>> militært og angreb fra Israels side er derfor en ren forsvarskrig.
>
> Så må de holde op med deres tudefjæs ang. raketangreb.

Helt enig, og så må de i stedet for smadre Libanon sønder og sammen,
oprette en stødpudezone, der er stor nok til at intet våben kan nå fra
Libanon til Israel, og indsætte en demokratisk regering, der kan
holde styr på landet - men så begynder du nok at tude i stedet for.

> For hvem angriber køretøjer på almindelig vej?

Hvad er der galt i det?

> Hvem angriber medie bygninger?

Hvad er der galt i det?

> Hvem angriber broer og lufthavne?

Hvad er der galt i det?

> Hvem tuder når en togremise bliver ramt?

Ikke nogen.


Carl (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 17-07-06 21:22


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbeb62$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Frank E. N. Stein wrote:
> > On Mon, 17 Jul 2006 21:29:23 +0200, Allan Riise wrote:
> >
> >>>> det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
> >>>> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.
> >>>
> >>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
> >>
> >> Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør
> >> herhjemme, da der er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.
> >
> > Dansk Folkeparti har ikke deres egen væbnede gren.
> >
> > Hvis Hizbollah repræsenterer Libanon, har Libanon angrebet Israel
> > militært og angreb fra Israels side er derfor en ren forsvarskrig.
>
> Så må de holde op med deres tudefjæs ang. raketangreb.
>
> For hvem angriber køretøjer på almindelig vej?
> Hvem angriber medie bygninger?
> Hvem angriber broer og lufthavne?
>
> Hvem tuder når en togremise bliver ramt?
>
Tja, dine venner har lige angrebet et hospital. Men det er vel helt i orden
Min menning: Fy for helved.

Carl



Martin Larsen (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 17-07-06 22:00

Den 17.07.2006 kl. 22:21 skrev Carl <news@111.dk>:

>
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, dine venner har lige angrebet et hospital. Men det er vel helt i
> orden
> Min menning: Fy for helved.

Det er karakteristisk for Allan og hans teokrat-fascist-venner.
Var det ikke i går at nogle engelske soldater i Afghanistan nær var kommet
til skade fordi nogle svin åbnede ild fra et hospital. Englænderne opførte
sig i modsætning til Allan med stor værdighed og undlod at besvare ilden.
Var det ikke også med gidseltagning af et hospital det nyligt afdøde
Basayev-svin indledte sin i karriere.
Allan du er en skændsel.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Jens G (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 17-07-06 21:44

On Mon, 17 Jul 2006 21:29:23 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>> Interessant. Du må dermed mene at Hizbollah repræsenterer Libanon.
>
>Ja, en del af Libanon, endda mere end Dansk Folkeparti gør herhjemme, da der
>er 2 ministre fra Hizbollah i regeringen.

Så du mener altså at det er OK at partisoldaterne bliver det i
bogstavelig forstand? Og at disse små hære handler på egen hånd?
Er det sådan et samfund du vil have?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

@ (17-07-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-07-06 22:08

On Mon, 17 Jul 2006 20:32:05 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Frank E. N. Stein wrote:
>> On Mon, 17 Jul 2006 20:12:46 +0200, Allan Riise wrote:
>>
>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>>> raketter som kan nå Israel.
>>>
>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>>
>> Dit argument svarer til at du synes at det er snyd at det kun er
>> politiet der må have våben, og ikke forbryderne.
>
>Sludder, det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
>Svenske rockere der har dræbt en Dansker.

selv sludder, israelernes krav er afvæbning af terrorister ikke
Libanons væbnede styrker



--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven
/Salman Rushdie/

Kim2000 (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-07-06 20:07


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbd319$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Larsen wrote:
>> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>>
>>> Carl wrote:
>>
>>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>>
>>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>>> gevind.
>>
>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>> raketter som kan nå Israel.
>
> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.

Næh, regeringen må da gerne have alt det de har lyst til. Vi taler om en
terrororganisation som Libanons regering ikke kan eller vil afvæbne.

>
> Hvorfor løslader Israel ikke kvinder og mindreårige Arabere i deres
> varetægt, så kunne det jo ske at deres militærfolk bliver løsladt, for man
> skal jo huske på at Israel altid har sagt at de er i krig, en krig der
> aldrig stopper, så er det vel mere end normalt at militærfolk bliver
> fanget, og de blev endda fanget uden for Israels grænser.
>

Man forhandler ikke med terrorister, man dræber dem. Selvfølgelig slipper
Israel ikke terrorister ud kun for at se dem i krig mod sig dagen efter. Det
kan du umuligt selv synes lyder fornuftigt.

mvh
Kim



Allan Riise (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 17-07-06 20:32

Kim2000 wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44bbd319$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Martin Larsen wrote:
>>> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>>>
>>>> Carl wrote:
>>>
>>>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>>>
>>>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>>>> gevind.
>>>
>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>> raketter som kan nå Israel.
>>
>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>
> Næh, regeringen må da gerne have alt det de har lyst til. Vi taler om
> en terrororganisation som Libanons regering ikke kan eller vil
> afvæbne.

Hizbollah er en del af regeringen.

>> Hvorfor løslader Israel ikke kvinder og mindreårige Arabere i deres
>> varetægt, så kunne det jo ske at deres militærfolk bliver løsladt,
>> for man skal jo huske på at Israel altid har sagt at de er i krig,
>> en krig der aldrig stopper, så er det vel mere end normalt at
>> militærfolk bliver fanget, og de blev endda fanget uden for Israels
>> grænser.
>
> Man forhandler ikke med terrorister, man dræber dem. Selvfølgelig
> slipper Israel ikke terrorister ud kun for at se dem i krig mod sig
> dagen efter. Det kan du umuligt selv synes lyder fornuftigt.

Jeg skriver om kvinder og mindreårige, og om Hizbollah er det ene eller det
andet kommer an på med hvilke briler man læser. Mange Libanesere ser
Hizbollah som en integreret del af Libanon, det er jo udover at være en
militant gren, også en social og politisk organistation, der er bl.a. 2
ministre i Libanons regering fra Hizbollah.

--
Allan Riise



Kim2000 (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-07-06 20:55


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44bbe591$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim2000 wrote:
>> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44bbd319$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Martin Larsen wrote:
>>>> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>>>>
>>>>> Carl wrote:
>>>>
>>>>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>>>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>>>>
>>>>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>>>>> gevind.
>>>>
>>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>>> raketter som kan nå Israel.
>>>
>>> Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>>> stealth teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre
>>> isenkram af Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>>
>> Næh, regeringen må da gerne have alt det de har lyst til. Vi taler om
>> en terrororganisation som Libanons regering ikke kan eller vil
>> afvæbne.
>
> Hizbollah er en del af regeringen.

Det gør det jo ikke bedre....


>
>>> Hvorfor løslader Israel ikke kvinder og mindreårige Arabere i deres
>>> varetægt, så kunne det jo ske at deres militærfolk bliver løsladt,
>>> for man skal jo huske på at Israel altid har sagt at de er i krig,
>>> en krig der aldrig stopper, så er det vel mere end normalt at
>>> militærfolk bliver fanget, og de blev endda fanget uden for Israels
>>> grænser.
>>
>> Man forhandler ikke med terrorister, man dræber dem. Selvfølgelig
>> slipper Israel ikke terrorister ud kun for at se dem i krig mod sig
>> dagen efter. Det kan du umuligt selv synes lyder fornuftigt.
>
> Jeg skriver om kvinder og mindreårige,

Det så jeg godt, kvinder sprænger sig selv i luften, børn angriber
soldaterne med slangebøsser, hvilket nemt kan slå en mand ihjel, der er en
grund til de er fanget. Enhver mand, kvinde, barn med våben er en potentiel
trussel og dermed må Israels soldater selvfølgelig afvåbne dem med nødvendig
magt.


>og om Hizbollah er det ene eller det andet kommer an på med hvilke briler
>man læser. Mange Libanesere ser Hizbollah som en integreret del af Libanon,
>det er jo udover at være en militant gren, også en social og politisk
>organistation, der er bl.a. 2 ministre i Libanons regering fra Hizbollah.

Hvis du mener Hizbolla i regeringen er medansvarlig for kidnappninger så er
der jo tale om en krigserklæring, hvis ikke så er det tydeligt at ikke
magter at holde styr på sit land. Uanset hvordan man vender og drejer det så
skal Israel ikke stiltiende finde sig i at blive angrebet. Sharon ville for
20 år siden have løbet landet over ende og smadret alt over 10 cm, det kunne
være man skulle finde den strategi frem igen.

Gad vide hvornår mellemøstlige lande lader være med at angribe fjender de er
sikker på at få tæsk af....

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.
Magasinet 1 er udkommet 10/7 - gratis blad om computer, sport, film og meget
andet.
Download af bladet på www.damat.dk



@ (17-07-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 17-07-06 22:05

On Mon, 17 Jul 2006 20:12:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Martin Larsen wrote:
>> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>>
>>> Carl wrote:
>>
>>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>>
>>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>>> gevind.
>>
>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>> raketter som kan nå Israel.
>
>Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har stealth
>teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre isenkram af
>Russisk oprindelse, men selv det er for meget.

læs lig hvad kravet er

afvæbning af terrorister

Israel kunne aldrig finde på at kræve Libanons hær afvæbnet


>Hvorfor løslader Israel ikke kvinder og mindreårige Arabere i deres
>varetægt, så kunne det jo ske at deres militærfolk bliver løsladt,

hvorfor tillader Libanons regering at Hizbollah bruger deres land som
base for angreb

grænsen mellem Israel og Libanon er anerkendt af begge lande
så for mange ser det ud som om Libanon ikke længere ønsker fred med
naboen når der tillades terrorvirksomhed i landet


--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven
/Salman Rushdie/

Kim2000 (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 17-07-06 22:33


"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
news:bhunb2t001mhprruddv1pm8pgvric59e9d@4ax.com...
> On Mon, 17 Jul 2006 20:12:46 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:
>
>>Martin Larsen wrote:
>>> Den 17.07.2006 kl. 19:40 skrev Allan Riise <ari06@pc.dk>:
>>>
>>>> Carl wrote:
>>>
>>>>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv
>>>>> Israels normale fjender, støtter Israel?
>>>>
>>>> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
>>>> gevind.
>>>
>>> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
>>> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
>>> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af
>>> raketter som kan nå Israel.
>>
>>Hvad er der rimeligt i at man ikke må besidde våben, når Israel har
>>stealth
>>teknologi og A-våben, medens Libanon og Palæstina har ældre isenkram af
>>Russisk oprindelse, men selv det er for meget.
>
> læs lig hvad kravet er
>
> afvæbning af terrorister
>
> Israel kunne aldrig finde på at kræve Libanons hær afvæbnet
>

En hel del herinde sætter lighedstegn mellem de to ting, måske har de
ret.....


mvh
Kim



Carl Alex Friis Niel~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 18-07-06 18:24

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen ...

>hvorfor tillader Libanons regering at Hizbollah bruger deres land som
>base for angreb

Det er jo yderst tvivlsomt om den kan - efter gentagne gange at være
tromlet ned af skiftevis Palistinesiske flygninge, Syrien og Israel er det
yderst
tvivlsomt hvor stor magt regeringen har i forhold til alle mulige andre
væbnede grupper i landet. Der er rigtigt mange aktører som sørger for
at destabilsere Libanon.

Hvis Israelerne havde en smule "nosser", så invaderede de med landtropper,
nedkæmpede Hizbollas tropper og fandt sig i de tab dette krævede.

Og hvis de havde mange "nosser" så angreb de Syrerne uden hvis støtte
Hiszbollah aldrig ville kunne få deres nye Iranske og Kinesiske
langtrækkende
raketter.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Carl (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 17-07-06 19:31


> >> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv Israels
> >> normale fjender, støtter Israel?
> >
> > Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over
> > gevind.
>
> Israel stiller særdeles rimelige fredsbetingelser.
> Nærmest indlysende fredsbetingelser Allan Riise!
> Frigivelse af gidsler, afvæbning af terroristerne og fjernelse af raketter
> som kan nå Israel.
>
Jeg vil tilføje at Israel faktisk hjælper Libanons regering med at afvæbne
Hizbollah og dermed opfyldelsen af FN res. 1559

Carl



Knud Larsen (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Knud Larsen


Dato : 17-07-06 20:34


"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
news:44bbcb70$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Carl wrote:
>> Nogle som så Svend Erik Dalsgård i tv2 nyhederne?
>>
>> Iflg. ham, støtter en del arabiske stater, Israel.
>
> Lad mig gætte på at det er Egypten og Itak, altså lydstaterne.
>
>> G8 landene støtter Israel.
>
> Ikke entydigt, der bliver pålagt begge parter at udvise lidt mere
> diskretion ved deres våbenbrug.
>
>> Hvorfor er der så nogle som mener Israel er skurken, når selv Israels
>> normale fjender, støtter Israel?
>
> Begge parter er skurke, men jeg mener at Israel er gået langt over gevind.

Og det var det Hezbollah havde kalkuleret med. Men det VAR altså Hezbollah
som nøje havde planlagt "krigen", og selv om Israel skader sig selv ved at
gå for vidt, så ER det altså dem der forsvarer sig. Selv en Robert Fisk er
enig i det:

Robert Fisk: Hizbollah's response reveals months of planning

If Lebanese dislike Hizbollah, they hate Israelis

By Robert Fisk

07/16/06 "The Independent"

---------

Only now, however, is a truer picture emerging of the battle for southern
Lebanon and it is a fascinating, frightening tale. The original border
crossing, the capture of the two soldiers and the killing of three others
was planned, according to Hassan Nasrallah, the Hizbollah leader who escaped
assassination by the Israelis on Friday evening, more than five months ago.
And Friday's missile attack on the Israeli gunboat was not the last-minute
inspiration of a Hizbollah member who just happened to see the warship.

It now appears clear that the Hizbollah leadership - Nasrallah used to be
the organisation's military commander in southern Lebanon - thought
carefully through the effects of their border crossing, relying on the
cruelty of Israel's response to quell any criticism of their action within
Lebanon. They were right in their planning. The Israeli retaliation was even
crueller than some Hizbollah leaders imagined, and the Lebanese quickly
silenced all criticism of the guerrilla movement.













Translat (17-07-2006)
Kommentar
Fra : Translat


Dato : 17-07-06 20:00

Allan Riise wrote:

> Sludder, det svarer til at Svenskerne ikke må have våben, fordi der er nogen
> Svenske rockere der har dræbt en Dansker.

Ikke helt. Det svarer til, at svenske rockere (ikke det svenske politi)
ikke må have våben, fordi nogle svenske rockere har dræbt flere
tusinde tilfældige danskere, skyder raketter af mod danske byer og
erklærer at ville fjerne Danmark fra landkortet, og nu dominerer
rockerne i den svenske regering, som ikke gør noget effektivt for at
standse deres krig mod Danmark.

Bent


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste