Smal sag at lave statskup i Danmark
Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 13:35

Afvæbning af alle danske officerer

Hæren er sendt til udlandet, hjemmeværnet er stækket og officererne
afvæbnede
Det er en smal sag for en fjendtligt sindet organisation at overtage
magten i Danmark ved et kup

Af fhv. orlogskaptajn Ebbe Talleruphuus

Før regeringen Anders Fogh Rasmussen overtog ledelsen af Danmark nåede
Poul Nyrup Rasmussen og hans Forsvarsminister Hans Hækkerup at beordre
en afvæbning af alle danske officerer. Forsvarschefen General Chr. Hvidt
kan næppe have ønsket dette for sine officerer, for historisk set har
officerer alle dage haft deres personlige våben til selvforsvar ˆ det
være sig en sabel, en kårde, eller som nu en 9 mm. Neuhausen pistol.
Enhver person der vil angribe en dansk officer har indtil år 2002 måtte
tage i betragtning, at officeren er bevæbnet og i øvrigt har pligt til
at forsvare sig ˆ og dermed sikre, at hans kampkraft fortsat står til
rådighed for landets forsvar.

Ifølge den Kongelige Forholdsordre, underskrevet af Hans Majestæt Kong
Frederik den Niende den 6. marts 1952 (med tilføjelser 26.april 1961),
har alt militært personel pligt til, uden at afvente ordrer, at imødegå
ethvert angreb, og sikre, at kunne nå til sit tjenestested hurtigst
muligt. Ordre om ikke at mobilisere eller ikke at gøre modstand må ikke
adlydes før der foreligger fornøden vished for, at ordren er udstedt af
en dertil kompetent myndighed. Modstanden skal foregå ved brug af alle
til rådighed stående midler. 5.kolonnevirksomhed skal bekæmpes.

Denne forkortede udgave af Forholdsordren giver et klart billede af, at
en dansk officer har pligt til at forsvare sig med de midler han eller
hun har til rådighed, og det var her deres personlige håndvåben skulle
anvendes. Efter år 2002 har officeren kun rådighed over sin
tjenestesabel ˆ eller hvad der findes af køkkenknive i hjemmet. Ikke
meget, når man må forvente, at modstanderen er bevæbnet med maskinpistol
og håndgranater.

Hvad kan det så skyldes, at en ellers effektiv Forsvarschef vælger at
efterkomme en ordre fra sin regering om, at afvæbne sine officerer uden
at gøre ophævelser?
Der foreligger ingen lov, og derfor er der heller ingen forudgående
debat i Folketinget, før udstedelse af FKO Bestemmelsen i år 2000.
Pressen er holdt helt uvidende, så der skrives intet om sagen af
journalisterne, der ikke som normalt har informationskilderne på plads ˆ
officerer i det danske Forsvar er loyale mod Forsvarschefen, og gør ikke
vrøvl over hans ordre, der via signaler fra diverse chefer bliver
rundsendt til værnene til foranstaltning september 2002. Alt foregår som
en helt intern sag i Forsvaret. De få officerer, der måtte have undret
sig over, at skulle miste deres eneste håndvåben, blev sat på plads
omgående, så i løbet af nogle måneder var alle Neuhausen pistolerne
værnsvist inddraget.

Officielt blev det sagt, at formålet med inddragelsen var at forhindre,
at flere officerer valgte tjenestepistolen til at begå selvmord, men den
historie troede ingen på ˆ den slags panikløsninger er helt utænkelige,
netop i Forsvaret. De officerer der ønsker at begå selvmord skal nok
finde en løsning ˆ også nu, hvor det så må blive harikiri med
tjenestesablen!
Ingen spurgte dybere til formålet ˆ det kunne jo også have været, for at
undgå tyveri fra hjemmene, tænkte man, ligesom dengang Hjemmeværnets
personel skulle aflevere al ammunition til deres tjenestevåben i
hjemmet. At formålet kunne være politisk inspireret talte man kun om
privat med kollegerne ˆ men ingen var vel i tvivl om det virkelige
formål, for regeringen Nyrup Rasmussen havde jo allieret sig med flere
radikale ministre, der gennem mange år havde arbejdet målrettet mod at
nedskære Forsvarets kampevne til et minimum.

De styrker, som Forsvaret i dag har til rådighed, trænes primært til
internationale opgaver, og de skibe Søværnet får bygget i dag, er
primært indrettet på at skulle arbejde med fredsskabende opgaver fjernt
fra Danmark ˆ en slags globalisering af Forsvaret - med andre ord: Kan
de radikale ikke fjerne det danske Forsvar som de har ønsket det i 100
år, kan de da sørge for, at det er så langt væk fra Danmark, at det
reelt er uden indflydelse på en islamisk inspireret terroraktion i
fædrelandet. De officerer, der gør tjeneste i Danmark kan man afvæbne,
og Hjemmeværnet kan man stække, så det ender med, at Forsvaret reelt
mister sin hjemlige, umiddelbare kampevne ˆ og stadigvæk véd kun få
noget om, hvad der virkelig foregår ˆ end ikke Folketingets medlemmer er
orienteret!

Hvad er det nu man kalder den slags undergravende virksomhed i et
demokratisk samfund?

www.dendanskeforening.dk
danskeren@danskeren.dk

--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Hafnia

Dato : 15-07-06 13:50

> [...]
> afvæbnede
> Det er en smal sag for en fjendtligt sindet organisation at overtage

At tro at nogle båtnakke officere (ja for hvor klog er man lige,-når man
gider have den lorteløn i forsvaret) kan forhindre et stats kup med et par
oldgamle pistoler....

Det handler om efterretninger..intet andet!!!, forsvart har notorisk jo en
trang til at vise hvad de kan, man skal jo vel også have en nærmest
latterligt paranoid tro på at der må være en 'rigtig' fjende derude som
forsvaret i den forstokkede opbygning kan gøre noget imod,- ...den fjende vi
står overfor, kan man jo ikke hvis der sker noget i DK, bruge noget af
forsvaret til hverken fly,kampvogne eller andet materiel kan fjerne frygten
og de enkelte terror grupper, dertil burde politikerne være smarte nok til
at styrke vores efterretningstjenster, og have special enheder!.

I samme ånd må man da tage sig til hovedet når snakken går på de nye 'fly'
der skal afløse F16...jeg mener hvilen fjener står vi over for??, han er
hverken højteknologisk eller har fly!?!??!, F16 er helt fine til at bombe
flere tusinde km fra Danmark.

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 15:22

"Hafnia" <secolo@bysantin.ik> skrev i en meddelelse

> [...]
> hverken højteknologisk eller har fly!?!??!, F16 er helt fine til at bombe

Fordi vores hær, den vestlige, er væsentlig mindre end resten af verdens.
Derfor må vores hær altid være teknologisk overlegen til enhver tid. Mon
ikke det er samme holdning romerne lagde for dag da de havde været urørlige
i århundreder, det kom til at koste dem riget og startede 1000 års nedtur i
Europa.

Ergo et fly der kan smadre på længere afstand, have større rækkevidde og
være endnu bedre i luftkampe er selvfølgelig værd at investrere i.

mvh
Kim

Fra : contra@tdcspace.dk

Dato : 15-07-06 15:13

Jesper wrote:
> [...]
> Frederik den Niende den 6. marts 1952 (med tilføjelser 26.april 1961),
> har alt militært personel pligt til, uden at afvente ordrer, at imødegå

Gælder det også angreb med utraditionelle våben, f.eks. fremmed
magts militære anvendelse af elektromagnetiske felter mod danske
militære enheder eller den danske civilsektor ?

Steen Hjortsø

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 15:54

<contra@tdcspace.dk> wrote:

> Gælder det også angreb med utraditionelle våben, f.eks. fremmed
> magts militære anvendelse af elektromagnetiske felter mod danske
> militære enheder eller den danske civilsektor ?
>
> Steen Hjortsø

Det kommer an på om man har en autoriseret AFDB på eller ej!

Fra : Alucard

Dato : 15-07-06 17:38

On Sat, 15 Jul 2006 16:53:57 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Det kommer an på om man har en autoriseret AFDB på eller ej!

ROTFL.....

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-07-06 17:47

> Det kommer an på om man har en autoriseret AFDB på eller ej!
> --

Hvor mange muhamedanske tropper står der i landet.

Mvh Kurt

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Dhimmi Wilstrup

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-06 19:53

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Hvor mange muhamedanske tropper står der i landet.

Ingen - så trådstarten er ikke væsentlig.
Islam-helligkrigerne er for kloge til militært kup, da vi jo afgiver
førstefødselsretten til riget uden kamp

Fra : GB

Dato : 16-07-06 09:01

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in news:44b91c15
$0$20266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvor mange muhamedanske tropper står der i landet.

Tropper og tropper - der er rigeligt med al-queda-sympatisører. Senest
marokkaneren Mansour, som nu risikerer at få frataget sit danske
statsborgerskab på grund af udspredning af propagada, som opfordrer til
terror. Og der er mange andre.

GB

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-06 22:05

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:1152972758.309160.39470@p79g2000cwp.googlegroups.com...

>Gælder det også angreb med utraditionelle våben, f.eks. fremmed
>magts militære anvendelse af elektromagnetiske felter mod danske
>militære enheder eller den danske civilsektor ?

Vil denne her ikke kunne bruges til noget ?
http://www.geneq.com/catalog/en/emft_1393.html

Jeg ser straks alle officere have sådan en siddende i bæltet.

Så hvis trangen til sex skulle opstå, så kan man lige chekke efter
om det er internt eller eksternt, så at sige.

Jan Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 15-07-06 23:01

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> [...]
>
> Så hvis trangen til sex skulle opstå, så kan man lige chekke efter
> om det er internt eller eksternt, så at sige.

Ja det er ikke da vist ikke AFDB'en der trykker!

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 00:13

<contra@tdcspace.dk> wrote:

> Gælder det også angreb med utraditionelle våben, f.eks. fremmed
> magts militære anvendelse af elektromagnetiske felter mod danske
> militære enheder eller den danske civilsektor ?
>
> Steen Hjortsø

Iøvrigt bør du se flg. fremragende side om emnet:

http://eclectech.co.uk/mindcontrol.php

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-07-06 14:51

contra@tdcspace.dk wrote:

> Gælder det også angreb med utraditionelle våben, f.eks. fremmed
> magts militære anvendelse af elektromagnetiske felter mod danske
> militære enheder eller den danske civilsektor ?

´
Det klares jo let i enhver husholdning med en alufoliehat ...

På det punkt er de fleste husholdninger bevæbnede .. endda med et fredeligt
forsvarsvåben ...

Får du ikke brug for det - kan du pakke madpakken ind i det ..

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Thomas.Haugaard@gmai~

Dato : 15-07-06 18:07

Historisk set er det overalt i verden altid de væbnede der står bag
eventuelle forsøg på statskup, så at afvæbne dem der befinder sig
her i landet og sende resten langt væk lyder da som en udemærket
måde at undgå statskup på såfremt det var det der var tilfældet
men hvem skulle lige ønske at begå et statskup og hvad skulle man
ønske at opnå og hvordan f.... skulle man fastholde magten. Nej
fejlen var ikke at tage våben fra hjemmeværn fejlen var at sælge
Danmark til EU og storkapitalen

Thomas