Et tankeeksperiment
Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 06:46

Der findes en del af de røde der fortsat tror vi har et klassesamfund hvor
alle de rige tjener pengene. Det hører naturligvis fortiden til, i vort
nuværende samfund ligger kappitalen i middelklassen. For at illustrere dette
lad os gøre følgende tankeeksperiment.

Forestil dig man forhøjer topskatten fra de nuværende 15 % TIL 55 %, det
betyder at skatten på den sidst tjente krone er 100 %, altså al indkomst
over 318.600 kr. konfiskeres. Forestil dig folk arbejder lige meget, betaler
for egen transport til og fra arbejde, som i dag. Naturligvis en absurd
forestilling, men blot for tankeeksperimentets skyld.

Hvor meget vil det samlede skatteprovenu så øges?

Med sølle 5,5 %

For at sætte det i relief kan nævnes at skatterne i 2001 var 150 Mia. højere
end i 1992, vel at mærke når skatterne i 1992 er pristalsregulerede til 2001
niveau. 150 Mia. mere i skatter svarer til en øgning af skatterne på 30 %.

Er der stadig en idiot derude der mener de rige skal betale hele gildet?

Thorkild

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-07-06 08:29

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 30 %.
>
> Er der stadig en idiot derude der mener de rige skal betale hele gildet?

Det gør de heller ikke og har aldrig gjort, de skal betale deres part, dem
der betaler topskat har en stor arbejdsfri indtægt.

Mvh Kurt

--
Så kan det ikke undre at han har fået kniven.
Dhimmi Wilstrup

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 08:35

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message

> Det gør de heller ikke og har aldrig gjort, de skal betale deres part, dem
> der betaler topskat har en stor arbejdsfri indtægt.

Nå, du er åbenbart en af dem der lever i fortidens myter. Boligen er såmænd
ikke nogen speciel god investering set over længere tid. Naturligvis skal
topskatten afskaffes, det er udelukkende en misundelsesskat.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 10:20

Kurt H. Nedergaard skrev i meddelelsen
<44b89950$0$13930$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>Det gør de heller ikke og har aldrig gjort, de skal betale deres part, dem
>der betaler topskat har en stor arbejdsfri indtægt.

Hvor har du den absurde ide fra at de ca 40 % af alle lønmodtagere i
Danmark,
som betraler topskat, har store arbejdsfri indtægter ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 15-07-06 10:31

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Danmark,
> som betraler topskat, har store arbejdsfri indtægter ?

Nu talte jeg ikke om slagteriarbejdere.

mvh Kurt

Fra : Alucard

Dato : 15-07-06 08:35

Ja.... Kim Larsen...

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-07-06 18:35

> [...]
> nuværende samfund ligger kappitalen i middelklassen. For at illustrere
> dette lad os gøre følgende tankeeksperiment.

Grunden til ekstra-skatten er, at man forventer, at borgerens ekstra indtægt
(såfremt pengene ikke gik i statskassen) ville blive brugt til importvarer.

Derved ville handelsbalancen blive forrykket. Det fungerer altså som en form
for ekstra told.

Fra : Svend Poulsen

Dato : 15-07-06 20:50

> [...]
> på 30 %.
>
> Er der stadig en idiot derude der mener de rige skal betale hele gildet?

Hej Thorkild

Long time no seeing.

Hvornår er du sluppet ud ?

Hilsen Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 23:13

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote in message

> Hej Thorkild
>
> Long time no seeing.
>
> Hvornår er du sluppet ud ?
>
> Hilsen Svend

fra skolen mener du, 3.real i 1977.

nu har du jo gået i 4. klasse i mange år, er der udsigt til du rykker op?

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-07-06 06:06

> [...]
>>

> fra skolen mener du, 3.real i 1977.
>
> nu har du jo gået i 4. klasse i mange år, er der udsigt til du rykker op?

Nej da Thorkild, vil aldrig kunne komme videre end 4 klasse når det er dig,
skal jo holde mig på dit niveau med ord som, stupide idiot

Mener da fra afdeling P7 i Middelfart, hvor man er indlagt, når man tror man
er en gud der har sandheden uanset hvad.

Hilsen Svend

P.s. Velkommen tilbage.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-07-06 08:15

> Nej da Thorkild, vil aldrig kunne komme videre end 4 klasse når det er
> dig, skal jo holde mig på dit niveau med ord som, stupide idiot

Mener du det pænere at beskylde mig for at være indlagt på den lukkede?

> Mener da fra afdeling P7 i Middelfart, hvor man er indlagt, når man tror
> man er en gud der har sandheden uanset hvad.

Dette er et politisk forum hvor man argumenterer for sine synspunkter, jeg
forstår det er irriterende for dig at jeg har sat mig ind i hvad jeg skriver
om.

Thorkild

Fra : GB

Dato : 16-07-06 09:02

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in

> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote in message
>>
> Mener du det pænere at beskylde mig for at være indlagt på den
> lukkede?

Jerry! Jerry! Jerry!

GB

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-07-06 11:53

> [...]
>>

> Dette er et politisk forum hvor man argumenterer for sine synspunkter, jeg
> forstår det er irriterende for dig at jeg har sat mig ind i hvad jeg

Jamen stupide fatsvage Thorkild

Har du endnu ikke fattet at det var et spørgsmål og ikke en beskyldning ?

Siger jo meget om hvor meget du sætter dig ind i sagerne, især politiske
sager, som du jo lige har skrevet

Er min pointe, om dit politiske skriverier her i gruppe om, hvor meget du
egentlig sætter dig ind i sagerne.

Med Venlig Hilsen Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-07-06 12:25

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@hotmail*.com> wrote:

> Jamen stupide fatsvage Thorkild

Smut tilbage i børnehaven hvis du ikke kan finde ud af at afstå fra
personlig tilsvining!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-07-06 12:41

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
> - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Jamen Peter er da glad for at du holder mig med selskab i børnehaven eller
er du hans far ?

At du ikke kan akcepter at der skrives til Thorkild på samme måde som han
skriver til andre, kan jeg da kun sige til at du kan rende mig et vist sted
!!!

Fatter du den ?

Mvh. Svend

Fra : GB

Dato : 16-07-06 14:27

> At du ikke kan akcepter at der skrives til Thorkild på samme måde som
> han skriver til andre, kan jeg da kun sige til at du kan rende mig et
> vist sted !!!

Det skyldes måske også, at du og Thorkild opfører jer som 60-årige med
følelsesliv som tre-årige, når I støder på hinanden her i gruppen.

Hvilket afføder alenlange tråde, som ikke hører til her, men i mudder-
grubben.

> Fatter du den ?

Fatter DU den? Og Thorkild - fatter DU en?

GB

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-07-06 15:05

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> grubben.

> Fatter DU den? Og Thorkild - fatter DU en?

Hej

Ja da, jeg har fattet det for længe siden.

Kan måske være at det ændrer sig og ser da gerne at det gør, men det kræver
jo at bla. at man ikke bliver kaldt en stupid idiot når man ikke er enig med
visse andre.

Fatter du den ?

Mvh. Svend

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-07-06 16:54

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> grubben.

> Fatter DU den? Og Thorkild - fatter DU en?

Nu mener jeg ikke jeg har opført mig forkert og ærlig talt Georg, man skyder
ikke med sten når man bor i glashus. Du opfører dig selv til tider som en
senil 80'årrig.

Thorkild

Fra : Svend Poulsen

Dato : 16-07-06 18:03

> [...]
>
> Nu mener jeg ikke jeg har opført mig forkert og ærlig talt Georg, man
> skyder ikke med sten når man bor i glashus. Du opfører dig selv til tider

Det var derfor jeg stillede dig spørgsmålet Thorkild ?

Men kan da se, at du stadig ikke kan huske hvad du egentlig skriver her i
gruppen, på samme måde som dem der har været indlagt på den lukkede, så tak
for bekræftigelsen

Mvh. Svend

P.s. Thorkild, det vil sige dig Thorkild, prøv selv for engangs, at lade
være med at smid med sten, når du nu bor i et glashus.

Fra : konrad

Dato : 18-07-06 09:54

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes en del af de røde der fortsat tror vi har et klassesamfund hvor
> alle de rige tjener pengene.

Dét omkvæd var egentlig ret morsomt. Findes der noget samfund, uanset
"ideologien", hvor det IKKE er de rige der "tjener pengene"? Det er jo
lissom' det, der gør dem rige

>Det hører naturligvis fortiden til, i vort nuværende samfund ligger
>kappitalen i middelklassen.

Ja - flere er blevet rigere. Rigtig mange er blevet utrolig meget rigere, og
der findes vel næppe noget land i verden, hvor så mange mennesker i
befolkningen er rige, sunde, velstillede og har udsigt til et langt liv og
en tryg alderdom.

Men det vil du gerne lave om på? Eller hvad? Jeg mener - når det ser så
utrolig godt ud, sammenlignet med lande der f.eks har flad skat, som du
omtaler i dit "tankeeksperiment" - så virker det da umiddelbart som om, at
den danske model er overlegen. Men det er efter din mening helt tilfældigt
at Danmark står så stærkt - det har intet at gøre med vores fordelings og
beskatningmodel?

> Er der stadig en idiot derude der mener de rige skal betale hele gildet?

De rige er jo dig og mig - det er jo flertallet der betaler mest - altså
mellemskat og topskat, som du selv rigtig nok er inde på, mht "de rige".