Benzinpriserne stiger endnu engang
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-07-06 23:16

Jeg er blevet orienteret om at benzinselskaberne på Søndag hæver
literprisen på benz med 16 øre, så vi når op over 11 kroner literen.

Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 15-07-06 00:20

Peter Bjørn Perlsø skriblede:
> [...]
>
> Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
> rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

Der ikke nogen der tvinger dig til at købe.

--
Lars Fragstrup

Fra : @

Dato : 15-07-06 00:25

On Sat, 15 Jul 2006 01:20:01 +0200, "Lars Fragstrup" <not@dk.invalid>
wrote:

>Peter Bjørn Perlsø skriblede:

>Der ikke nogen der tvinger dig til at købe.

sagde en person som har mulighed for at benytte skatteyderfinancieret
offentlig transport

der er altså nogen som ikke har muligheden for at bruge offentlig
transport til og fra job

og som bor 6,4 kilometer fra nærmeste busstoppested

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 02:21

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen ...

>sagde en person som har mulighed for at benytte skatteyderfinancieret
>offentlig transport

Hvad mener du med "skatteyderfinancieret" ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : @

Dato : 15-07-06 08:22

On Sat, 15 Jul 2006 03:21:14 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Hvad mener du med "skatteyderfinancieret" ?

forstår du ikke ordet?

OK så delvis skatteyderfinacieret

og i store dele af landet 50% skatteyderfinancieret

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-07-06 09:32

"@" <1@invalid.net> writes:

> forstår du ikke ordet?
>
> OK så delvis skatteyderfinacieret
>
> og i store dele af landet 50% skatteyderfinancieret

Det' altså et underligt argument det der. Sagen er at folk i et vist
omfang forventer at få noget retur for deres skattekroner. Og
københavnske skattydere betaler så for at få en rimelig offentlig
transport i København (hvilket også er en simpel nødvendighed hvis det
ikke skal proppe totalt til). Ditto med de andre større byer.

Sagen er om skatteyderne i storbyen kan forventes at finansiere
offentlig transport i tyndt befolkede områder - hvilket sagtens kan
være rimeligt, men lad dog være med at få det til at se ud som om at
pengene bevæger sig den modsatte vej.

Fra : @

Dato : 15-07-06 12:16

On 15 Jul 2006 10:32:20 +0200, Peter Dalgaard

>men lad dog være med at få det til at se ud som om at
>pengene bevæger sig den modsatte vej.

skattepengene har altid bevæget sig fra land til by

og det vil de sikkert blive ved med

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-07-06 10:51

Carl Alex Friis Nielsen <cafn@get2net.dk> wrote:

> Hvad mener du med "skatteyderfinancieret" ?

DSB modtager fx. årligt 5 mia. kroner fra staten (svjv), mens bilejerne
beskattes med op til 180% før moms af deres køretøjer.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 16:41

Peter Bjørn Perlsø skrev i meddelelsen
<1hiilmr.1fycjuu3zmuqsN%peter@DIESPAMMERDIE.dk>...

>DSB modtager fx. årligt 5 mia. kroner fra staten (svjv), mens bilejerne
>beskattes med op til 180% før moms af deres køretøjer.

DSB er en virksomhed som hvert år afleverer sit overskud til staten.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 17:01

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

> DSB er en virksomhed som hvert år afleverer sit overskud til staten.

Er du sød lige at fortælle hvad DSB's overskud er når man modregner tilskud?

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 19:06

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
<44b91131$0$3528$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

>Er du sød lige at fortælle hvad DSB's overskud er når man modregner
tilskud?

DSB modtager ikke tilskud; men får som virksomhed betaling af staten for at
servicere visse dele af skinnettet. Arriva har overtaget servicen for andre
dele
af nettet og får betaling herfor.

At det offentlige betaler en virksomhed for at levere en service eller vare
kan ikke
betegnes som tilskud.

Overskudet efter skat har de seneste år ligget i en størelsesorden på ca.
700 millioner
om året (846 i 2001, 774 i 2002, 697 i 2003, 664 i 2004 og 745 i 2005)

Og så har vi jo set bort fra at virksomhedsskatten, momsen, samt bøder for
ikke at
overholde trafikkontrakterne også går i statskassen.

Så kan du jo med din økonomiske indsigt fortælle hvad det vil koste hvis den
persontransportservice som DSB leverer ikke var til stede - bla. ville det
nok blive
meget sværere at skaffe kvalificerede medarbejdere for mange virksomheder -
Jeg ville eksempelvis ikke kunne arbejde i København (bor i Odense) uden den
service og så ville min arbejdskraft ikke være til rådighed der.

Der er nok også en grund til at staten i USA driver jernbaner.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 19:42

> At det offentlige betaler en virksomhed for at levere en service eller
> vare
> kan ikke
> betegnes som tilskud.

Mage til bavl skal man da lede længe efter. Sagen er det ikke driver sig
selv med kollektiv transport.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 22:30

Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
<44b9370c$0$3479$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message

>Mage til bavl skal man da lede længe efter. Sagen er det ikke driver sig
>selv med kollektiv transport.

Jamen i så fald er ALT jo skatteyderfinacieret - vejene er jo financierede
af skatteyderne,
så privatbilerne kan jo ikke klare sig uden offentlige tilskud, fortorvene
er skatteyderfinacierede,
så fodgængerene er skatteyderfinancierede osv.

De steder hvor der er befolkningsgrundlag for kollektiv trafik er det lige
så nødvændigt
at have denne trafik, som det er nødvændigt at have veje, elnet, kloak,
vandforsyning osv.
for at samfundet kan eksistere - at sige at de virksomheder som leverer
disse ydelser
får offentlige tilskud er absurd spin !

Kan du nævne en eneste storby, hvor det ikke har været en god forretning at
indrette kollektive
transportmidler - dvs. hvor værdien af at have det kollektive system ikke
langt overstiger
prisen for at drive det ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 22:41

> [...]
> er skatteyderfinacierede,
> så fodgængerene er skatteyderfinancierede osv.

Bilisterne betaler afgifter for 45+ Mia. pr. år, det koster under en
trediedel at drive forbundne omkostninger. Bilisterne betaler også for en
stor del af den kollektive del af broernes anlægsudgifter.

Den kollektive transport kører med tilskud, den er ikke selvfinansierende.

> [...]
> indrette kollektive
> transportmidler - dvs. hvor værdien af at have det kollektive system ikke

Tjah, hvordan vil du måle den værdi?

Ikke at jeg er imod metroer og jernbaner, men de er ikke selvfinansierede.

Thorkild

Fra : @

Dato : 16-07-06 00:23

On Sat, 15 Jul 2006 23:30:23 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Thorkild Poulsen skrev i meddelelsen
><44b9370c$0$3479$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Jamen i så fald er ALT jo skatteyderfinacieret - vejene er jo financierede
>af skatteyderne,

vrøvl

>så privatbilerne kan jo ikke klare sig uden offentlige tilskud, fortorvene
>er skatteyderfinacierede,

og mere endnu

>så fodgængerene er skatteyderfinancierede osv.
>
>De steder hvor der er befolkningsgrundlag for kollektiv trafik er det lige
>så nødvændigt
>at have denne trafik,

og ?

>som det er nødvændigt at have veje,

som i DK så rigeligt er betalt gennem registreringsafgifter
benzinafgifter vægtafgifter afgifter på køretjsforsikringer
plus moms på alt det ovennævnte

>elnet,

er brugerbetalt

> kloak,

er også brugerbetalt

>vandforsyning

er også brugerbetalt

>for at samfundet kan eksistere - at sige at de virksomheder som leverer
>disse ydelser
>får offentlige tilskud er absurd spin !

nu du selv siger det

hvordan synes du selv det går?

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-07-06 10:59

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen ...

>som i DK så rigeligt er betalt gennem registreringsafgifter
>benzinafgifter vægtafgifter afgifter på køretjsforsikringer
>plus moms på alt det ovennævnte

Siden hvornår er de absurde skatter på privatbilisme blevet brugerbetaling
for brug a vejene ?

Disse skatter er almindelige indtægter for statskassen som på lige fod med
indkomstskatter, moms, svulmingsafgift på softice osv. ryger ned i den store
kasse
som staten så bruger til alle de mange udgifter staten har til folkepension,
drift af musæer, inddrivelse af skatter osv.

Endvidere er de fleste veje vedligeholdt af kommuner, som slet ikke får
nogen del
af som registrerings-, brændstof- og vægtafgifter som staten opkræver.

Iøvrigt kan velfungerende kollektiv trafik kun være i privatbilisternes
interesse, idet
fravær af kollektiv trafik blot vil forøge den tid privatbilisten bruger på
at parkere
på motorvejen eller på ikke at kunne parkere når hun kommer frem til sin
destination.
Den kollektive trafik er lige så meget en del af infrastrukturen som veje,
broer, havne,
lufthavne osv.

Og husk lige at man godt kan gå ind for god kollektiv trafik uden at gå ind
for
brandbeskatning af privatbilsme.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : @

Dato : 16-07-06 11:33

siden de blev indført

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 06:11

> Siden hvornår er de absurde skatter på privatbilisme blevet brugerbetaling
> for brug a vejene ?

Skal vi ikke bare sige bilisterne betaler for mere end de bruger, det gør
offentlige transport ikke.

Hvis du end ikke indser denne dragning er det dit problem, jeg orker ikke at
diskutere på så lavt et niveau.

Jeg har slettet resten af dit underlige indlæg, det kører i samme primitive
rille.

Thorkild

Fra : @

Dato : 15-07-06 23:53

hvilket overskud?

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 16-07-06 10:43

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen ...

>hvilket overskud?

Det overskud der hvert år fremgår af virksomhedens årsregnskab.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : @

Dato : 16-07-06 11:32

On Sun, 16 Jul 2006 11:42:47 +0200, "Carl Alex Friis Nielsen"
<cafn@get2net.dk> wrote:

>Det overskud der hvert år fremgår af virksomhedens årsregnskab.

et det overskud af samme art som ARLA og mange bønder kan fremvise?

Fra : KT

Dato : 15-07-06 08:21

Cyklen er opfundet.

Knud

Fra : Hauge

Dato : 15-07-06 11:55

KT wrote:
> Cyklen er opfundet.

Så mangler du bare at lære at køre på sådan en.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060715105516@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 14:09

Hauge skrev:

>Så mangler du bare at lære at køre på sådan en.

Nu ikke mobbe Knud Thomsen. Han har det svært nok i forvejen

--
LMBC
Jeg udtaler mig ikke på vegne af den norske stat

Fra : John

Dato : 15-07-06 12:12

KT skrev:
> Cyklen er opfundet.

Lidt upraktisk hvis man skal have flere ting med på arbejde, fx
computer, arbejdsmappe osv.

Mvh

John

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 08:46

@ skrev:

> [...]
>transport til og fra job
>
>og som bor 6,4 kilometer fra nærmeste busstoppested

Motion er sundt. Brug cyklen eller dine ben til busstoppestedet.

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 09:21

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

> Motion er sundt. Brug cyklen eller dine ben til busstoppestedet.

Her hvor vi bor kører busserne fra kl. 6 til kl. 18:00 på hverdage, altså
kan man ikke komme nogen steder om aftenen. Lørdag og søndag kører busserne
ikke. Det gør de nu heller ikke i skolernes ferier.

Så dårlige busforbindelser gør at alle har en bil hvis man bor i en landsby
i Nordlylland. Man kan ikke i udkantsområderne basere sin transport på
offentlig transportmiddel. Kun hvis man bor og arbejder i København eller
Århus er offentlig transport et reelt alternativ.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 15-07-06 12:13

On Sat, 15 Jul 2006 09:45:55 +0200, Michael
<spamhell@brandt-christensen.dk> wrote:

>Motion er sundt. Brug cyklen eller dine ben til busstoppestedet.

det ville være sundere at du blev flået meget mere i skat så vi også
på landet kunne får massive transporttilskud

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 14:12

@ skrev:

>det ville være sundere at du blev flået meget mere i skat så vi også
>på landet kunne får massive transporttilskud

Hvorfor dog det? Jeg bor skam også ude på landet (set med
Københavneres øjne). Hvis jeg skal med bussen til den anden ende af
den kommune jeg bor i så skal jeg være meget heldig hvis der er time
drift. Det er nok snarere 2 timers drift (værre i weekenden). Derfor
er jeg glad for at jeg har min gode cykel

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 15:29

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> det ville være sundere at du blev flået meget mere i skat så vi også
> på landet kunne får massive transporttilskud

Mon ikke jeres lave boligomkostninger til rigelighed kompenserer for øgede
transportomkostninger. I stedet har i valgt at nasse på andre kommuner ved
øget udligning, i burde skamme jer.

Thorkild

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 15:34

Thorkild Poulsen wrote on 15-07-2006 :
> Mon ikke jeres lave boligomkostninger til rigelighed kompenserer for øgede
> transportomkostninger. I stedet har i valgt at nasse på andre kommuner ved
> øget udligning, i burde skamme jer.

I stjæler vores arbejdskraft - skal vi snakke om at nasse ? :)

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 15:37

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message

> I stjæler vores arbejdskraft - skal vi snakke om at nasse ? :)

Det må du uddybe.

Thorkild

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 15:49

Thorkild Poulsen formulated the question :

> Det må du uddybe.

I Jylland falder arbejdsløsheden primært fordi de arbejdsløse flytter
til Sjælland eller trekantsområdet. Det er kun i trekantsområdet at
arbejdsløsheden falder fordi folk får arbejde.

Og ja, det er meget generaliseret og en lettere overdreven udlægning -
derfor der var en fin :) bagefter ;)

Der foregår en kæmpe udligning af alt muligt fra område til område,
alle penge der går i statskassen bliver jo sådan set fordelt ud til der
hvor der er brug for dem uden hensyn til hvilket område af landet
pengene rent faktisk kommer fra. Det er i bund og grund det der gør det
muligt at drive et samfund som det danske.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 17:02

> [...]
> faktisk kommer fra. Det er i bund og grund det der gør det muligt at drive

Det er da ganske overflødigt at udligne.

Og hvis du vil se på udligning i reelle øje kan du jo starte med at klappe
en ko.

Thorkild

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 02:47

Thorkild Poulsen explained on 15-07-2006 :
> Det er da ganske overflødigt at udligne.

Åbenbart ikke

> Og hvis du vil se på udligning i reelle øje kan du jo starte med at klappe en
> ko.

Hva snakker du om ?

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-07-06 03:12

> Thorkild Poulsen explained on 15-07-2006 :
>
> Åbenbart ikke

> Hva snakker du om ?

Mon ikke de største subsidier tilfalder landbruget.

Thorkild

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 03:18

Thorkild Poulsen expressed precisely :

> Mon ikke de største subsidier tilfalder landbruget.

Nåååå - jo, ganske sikkert og det er en af de støtteordninger vi burde
af med hurtigst muligt. Men det er vist en helt anden diskussion.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-07-06 08:17

> Thorkild Poulsen expressed precisely :

> Nåååå - jo, ganske sikkert og det er en af de støtteordninger vi burde af
> med hurtigst muligt. Men det er vist en helt anden diskussion.

Næ, det er jo blot for at demonstrere at der ikke er ubalance i subsidierne,
hvorfor den kommunale udligning burde reduceres eller afskaffes helt.

Thorkild

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 11:35

Thorkild Poulsen pretended :
> Næ, det er jo blot for at demonstrere at der ikke er ubalance i subsidierne,
> hvorfor den kommunale udligning burde reduceres eller afskaffes helt.

Tjaa, der jo stor forskel på at staten fordeler hvor dens penge bruges
og at EU giver en masse penge til private virksomheder.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-07-06 12:19

> Thorkild Poulsen pretended :
>
> Tjaa, der jo stor forskel på at staten fordeler hvor dens penge bruges og
> at EU giver en masse penge til private virksomheder.

Jeg håbede du var på et lidt højere niveau.

Det er fordelingspolitisk bedøvende ligegyldigt om pengene kommer fra EU
eller DK, de kommer i begge tilfælde fra borgerne.

Thorkild

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 10:50

@ skrev den 15-07-2006 01:25:

> sagde en person som har mulighed for at benytte skatteyderfinancieret
> offentlig transport

Og dem der bruger offentlig transport til/fra arbejde.
Er de ikke også skatteydere?

> der er altså nogen som ikke har muligheden for at bruge offentlig
> transport til og fra job
>
> og som bor 6,4 kilometer fra nærmeste busstoppested

Tja, tilgengæld sparer I penge på at bruge offentlig transport.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hauge

Dato : 15-07-06 11:57

Carsten Riis wrote:
> Og dem der bruger offentlig transport til/fra arbejde.
> Er de ikke også skatteydere?

Joda, det er vi der bruger bilen til arbejde da også, selvom vi i
forvejen betaler en hamper afgift. Ja endda hamper afgift på både bil og
benzin.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060715105709@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-07-06 12:57

Hauge skrev den 15-07-2006 12:57:

> Joda, det er vi der bruger bilen til arbejde da også, selvom vi i
> forvejen betaler en hamper afgift. Ja endda hamper afgift på både bil og
> benzin.

Igen: tilgengæld sparer bilisterne på ikke at skulle betale billetprisen
ved brug af offentlig transport.

Tror du det er billigt, at køre med bus/tog?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : @

Dato : 15-07-06 13:06

sammenlignet med at køre i egen bil

ja ganske afgjort

Fra : Gamle

Dato : 15-07-06 13:09

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Tror du det er billigt, at køre med bus/tog?

Ja for dævlen.*S*
Århus Prag tur retur 1000,00 kr.

Mvh.
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 13:45

Carsten Riis explained on 15-07-2006 :

> Igen: tilgengæld sparer bilisterne på ikke at skulle betale billetprisen
> ved brug af offentlig transport.

> Tror du det er billigt, at køre med bus/tog?

Jeg giver 2½-3 gange mere om måneden for at køre i egen bil i forhold
til toget. Til gengæld sparer jeg 3 timers transport om dagen.

Så ja, det er faktisk billigt at køre i tog i forhold til
alternativerne.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 16:39

Henrik Stidsen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>til toget. Til gengæld sparer jeg 3 timers transport om dagen.
>
>Så ja, det er faktisk billigt at køre i tog i forhold til

Det afhænger jo helt af hvad du sætte prisen af din tid til.

Du mener jo åbenbart at de 3 timer er mere værd end det du ville spare
i penge ved at tage toget - og så kan man jo konstatere at togdriften i DK
er en overskudsforretning for staten, så man kan ikke sige at det er andre
end
passagerene som betaler for togdriften.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 02:50

Carl Alex Friis Nielsen laid this down on his screen :

> Det afhænger jo helt af hvad du sætte prisen af din tid til.

Den er ikke gratis.

> [...]
> er en overskudsforretning for staten, så man kan ikke sige at det er andre
> end passagerene som betaler for togdriften.

Det kan godt være, man kan også konstatere at det offentlige ikke
tilbyder et reelt alternativ til billisme på den strækning jeg kører.
Reelt har jeg to muligheder: bil eller flytning.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-07-06 15:31

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Igen: tilgengæld sparer bilisterne på ikke at skulle betale billetprisen
> ved brug af offentlig transport.
>

> Tror du det er billigt, at køre med bus/tog?

Skal vi ikke lige blive enige om at bilisterne lægger 45+ Mia. i
fælleskassen hvert år, men kun bruger under en trediedel. Må jeg minde om at
bilisterne er med til at betale for den kollektive transports andel af
broforbindelserne.

Thorkild

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 15-07-06 00:43

@ skriblede:

> sagde en person som har mulighed for at benytte skatteyderfinancieret
> offentlig transport

Nej du, jeg kører i bil og det rager mig en
høstblomst hvad benzin koster. Jeg betaler
for øvrigt selv for benzinen.

> der er altså nogen som ikke har muligheden for at bruge offentlig
> transport til og fra job
>
> og som bor 6,4 kilometer fra nærmeste busstoppested

Og det ville tage ca. 15 min. på cykel.

--
Lars Fragstrup

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-07-06 00:35

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Peter Bjørn Perlsø skriblede:

> Der ikke nogen der tvinger dig til at købe.

Ikke? Hvordan skal hans bil så kunne køre?

Flemming Nielsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 00:23

Peter Bjørn Perlsø has brought this to us :
> Jeg er blevet orienteret om at benzinselskaberne på Søndag hæver
> literprisen på benz med 16 øre, så vi når op over 11 kroner literen.

Godt man kører Diesel :)

"If we were to wake up some morning and find that everyone was the same
race, creed and color, we would find some other cause for prejudice by
noon." - George Aiken

Fra : @

Dato : 15-07-06 00:28

On Sat, 15 Jul 2006 01:23:08 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Peter Bjørn Perlsø has brought this to us :
>
>Godt man kører Diesel :)

jep og kender et par landmænd og en enkelt entrepenør

Fra : Ingolf

Dato : 15-07-06 00:33

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
> rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

LOL, hvorfor tror du at de hæver priserne?

Fra : El Trabajador

Dato : 15-07-06 05:44

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

> [...]
>
> Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
> rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

Vi er nogle, der slet ikke har råd til en øse ..
--
El Trabajador

Fra : @

Dato : 15-07-06 08:23

On Sat, 15 Jul 2006 06:43:43 +0200, "El Trabajador"
<notrabajo@gmail.com> wrote:

>"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

>Vi er nogle, der slet ikke har råd til en øse ..

og vi er nogen hvor en familie er tvunget til at have to "øser"

for at kunne komme på arbejde

Fra : Hauge

Dato : 15-07-06 11:58

@ wrote:
> for at kunne komme på arbejde

Det er jo ikke alle der har det "problem".

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060715105758@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Den Fredselskende So~

Dato : 15-07-06 10:26

Hænger stigningen sammen med at vi ikke har fået sagt "ordentlig undskyld"
efter muhamedkrisen.
Danmarks såkaldte ulandsbistand blev i de islamiske lande nøje overvejet,
men de ville så godt have dem alligevel.
-Det danske folk er groft til grin- det har vi valgt nogle dumme politikere
til at sørge for - og når de ikke kan nøjes med at være dumme i Danmark så
fortsætter de også i udlandet.
Når danskere er så dumme er det sikkert godt at komme hertil som "fremmed"
sommerhilsen
soldaten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-06 06:06

Peter Bjørn Perlsø skriver:

> [...]
>
> Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
> rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

Vi har da udemærket råd til at køre i vores biler.

Jeg er ked af at skuffe dig, men benzinprisen burde ligge på et sted
mellem 15 og 17 kr/l.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : MK

Dato : 15-07-06 06:28

> Jeg er ked af at skuffe dig, men benzinprisen burde ligge på et sted
> mellem 15 og 17 kr/l.....

Fordi du kører diesel?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-07-06 06:47

MK skriver:

> Fordi du kører diesel?

Næh, dieselprisen vil automatisk følge med op i 13-16 kr/l.

Læg mærke til, hvor langt folk lader sig transportere på arbejde.

Fra : tb

Dato : 15-07-06 07:02

> Næh, dieselprisen vil automatisk følge med op i 13-16 kr/l.
>
> Læg mærke til, hvor langt folk lader sig transportere på arbejde.

Med den arbejdsløshedsprocent vi har nu, har politikerne INGEN interesse i
at gøre det mindre attraktivt for folk at køre langt. Det vil resultere i
tomme arbejspladser og dermed mulig virksomhedsdød mv. Af samme grund
droppede de også at pille ved befordringsfradrag trods det var det fradrag
der krævede mest administration

Mvh TB - der kører 200km dagligt til arbejde - dog med 22km/l i en diesel

Fra : @

Dato : 15-07-06 08:26

On Sat, 15 Jul 2006 07:46:57 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>MK skriver:

>Næh, dieselprisen vil automatisk følge med op i 13-16 kr/l.
>
>Læg mærke til, hvor langt folk lader sig transportere på arbejde.

har du en metode til at gøre vejene kortere?

hvorfor mener du at biler og det dertil hørende brændstof skal være et
mål for en helt ublu brandbeskatning?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-06 20:59

"@" skriver:

> har du en metode til at gøre vejene kortere?

Ja, det hedder at flytte.

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:18

On Sun, 16 Jul 2006 21:58:52 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"@" skriver:

>Ja, det hedder at flytte.

nej virker kun for f.eks. mig, men så for konen længere på arbejde

nej fjern registreringsafgift og afgift på bezin og diesel

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-06 05:25

"@" skriver:

> nej virker kun for f.eks. mig, men så for konen længere på arbejde

Hvorfor vælger i at have arbejde så langt fra hjemmet, når transport nu
er _Så_ dyr ?

> nej fjern registreringsafgift og afgift på bezin og diesel

Og få trafikken til at eksplodere helt ?

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 06:34

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "@" skriver:

> Hvorfor vælger i at have arbejde så langt fra hjemmet, når transport nu
> er _Så_ dyr ?

Vel sagtens fordi det er økonomisk muligt grundet det fornuftige
befordringsfradrag, det er en ordning der øger mobiliteten på
arbejdsmarkedet, hvilket er en kerneparameter i et effektivt arbejdsmarked.

Thorkild

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-06 15:25

Thorkild Poulsen skriver:

> Vel sagtens fordi det er økonomisk muligt grundet det fornuftige
> befordringsfradrag, det er en ordning der øger mobiliteten på
> arbejdsmarkedet, hvilket er en kerneparameter i et effektivt arbejdsmarked.

Altså er transporten billig nok.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 16:31

> Thorkild Poulsen skriver:

> Altså er transporten billig nok.

Man kan da altid forbedre mobiliteten ved at sænke transportomkostningerne,
altså de private.

Thorkild

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-06 16:31

Thorkild Poulsen skriver:

> Man kan da altid forbedre mobiliteten ved at sænke transportomkostningerne,
> altså de private.

Hvorfor skulle man dog det ?

Transport er rigeligt billigt i forvejen.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 16:50

> Thorkild Poulsen skriver:

> Hvorfor skulle man dog det ?

For at øge livskvalitet og vækst i samfundet.

> Transport er rigeligt billigt i forvejen.

Jeg kan høre du ikke har prøvet at leve i USA.

Thorkild

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-06 17:10

Thorkild Poulsen skrev:

>For at øge livskvalitet og vækst i samfundet.

Ja mere brændstof-røg skal nok øge livskvaliteten.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 17:21

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Ja mere brændstof-røg skal nok øge livskvaliteten.

Nej da, sænker man også registreringsafgiften kan folk få råd til at køre i
nye biler der ikke forurener så meget.

Thorkild

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-06 17:30

Thorkild Poulsen skrev:

>Nej da, sænker man også registreringsafgiften kan folk få råd til at køre
>i nye biler der ikke forurener så meget.

Yes mere salg af elbiler til folket

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 17-07-06 18:11

> Yes mere salg af elbiler til folket

Blandt andet, men ikke udelukkende.

Thorkild

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-07-06 18:24

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse news:xn0eou7xx8byi4004@dtext.news.tele.dk...

> Yes mere salg af elbiler til folket

Bare rolig jeg har hørt at i år 2000 vil Califonien gå over til
totalt emission fri biler, det lyder vildt, men der er også lang tid til år 2000,
eller det var der i 1988.

Jan Rasmussen

Fra : Brian

Dato : 17-07-06 21:42

Thorkild Poulsen skrev:

> Nej da, sænker man også registreringsafgiften kan folk få råd til at
> køre i nye biler der ikke forurener så meget.

Jeg tror nærmere en nedsættelse af reg.afgiften, gør at man lige
napper bilen et nummer større, end man ellers ville - så er vi
jo status quo med forureningen.

/Brian

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-07-06 18:55

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:44bbf607$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg tror nærmere en nedsættelse af reg.afgiften, gør at man lige
> napper bilen et nummer større, end man ellers ville - så er vi
> jo status quo med forureningen.

Jeg er helt enig, De sidste 20 år forbedring at forbrændnings
motorens effektivitet, har kun foresaget at folk køber størrer biler.

"Vælg den med 3.0 liters common-rail D-4D-turbodiesel med 166 hk
eller en 4.0 liters VVT-i-benzinmotor med 249 hk. "
http://www.toyota.dk/cars/new_cars/land_cruiser/index.asp

Sådan skal det være, giv den gas, op i røven med fremtiden,
børn og børnebørn, dyr og natur.
http://home19.inet.tele.dk/fs2002/Barzoon.wma

Jan Rasmussen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-07-06 17:54

It happens that Ivan V. Klattrup formulated :

> Ja mere brændstof-røg skal nok øge livskvaliteten.

Eller mindre fordi det bliver realistisk at køre i nyere biler eller
måske endda i biler med alternative energikilder.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-07-06 10:11

> MK skriver:

> Næh, dieselprisen vil automatisk følge med op i 13-16 kr/l.
>
> Læg mærke til, hvor langt folk lader sig transportere på arbejde.

Hvorfor er diesel ikke dyere, de fleste dieselbiler jeg ser på vejene oser
af helvede til og man er nød til at holde godt afstand bare for ikke at
blive kvalt i sin egen bil.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 10:38

Bjarke Hansen pretended :
> Hvorfor er diesel ikke dyere, de fleste dieselbiler jeg ser på vejene oser af
> helvede til og man er nød til at holde godt afstand bare for ikke at blive
> kvalt i sin egen bil.

Hvor mange møder du af dem ? og hvor mange møder du som du tror er
benzinbiler som i virkeligheden er dieselbiler ?

Svjv køres der ligeså mange eller flere kilometer i dieselbiler end
benzinbiler i DK.

Afgiften på diesel er lavere end på benzin, derfor er det billigere på
trods af at "råvareprisen" er lavere.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 11:24

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>af helvede til og man er nød til at holde godt afstand bare for ikke at

Diesel i sig selv sviner af h.... til. Bare se på dieselstanderne på
tankstationerne. Det er ofte der hvor der er mest sort og nok også en
af grundene til at mange tager engangshandsker på når de skal tanke op

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 12:11

on 15-07-2006, Michael supposed :
> Bare se på dieselstanderne på
> tankstationerne. Det er ofte der hvor der er mest sort og nok også en
> af grundene til at mange tager engangshandsker på når de skal tanke op

Hmm, det syns jeg nu ikke jeg har set...

"Art is a collaboration between God and the artist, and the less the
artist does the better." - Andre Gide

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-06 21:00

Michael skriver:

> Diesel i sig selv sviner af h.... til. Bare se på dieselstanderne på
> tankstationerne. Det er ofte der hvor der er mest sort og nok også en
> af grundene til at mange tager engangshandsker på når de skal tanke op

Mon det har noget med flygtigheden af den enkelte væske at gøre ???

Fra : El Trabajador

Dato : 16-07-06 16:08

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> MK skriver:

> Næh, dieselprisen vil automatisk følge med op i 13-16 kr/l.
>
> Læg mærke til, hvor langt folk lader sig transportere på arbejde.

Bliv arbejdsløs og spar udgiften til at komme til og fra arbejde.
--
El Trabajador

Fra : Henri Gath

Dato : 15-07-06 07:48

> Peter Bjørn Perlsø skriver:

> Vi har da udemærket råd til at køre i vores biler.
>
> Jeg er ked af at skuffe dig, men benzinprisen burde ligge på et sted
> mellem 15 og 17 kr/l.....

Du er og bliver en stupid bonderøv....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-06 21:00

Henri Gat(h) skriver:

> Du er og bliver en stupid bonderøv....

Endnu en omgang saglig argumentation fra hr Gat(h).

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 08:44

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> [...]
>
>Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
>rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

Nææh nej, der er nogen der først er glade når literprisen på Benzin er
over 16 kr :-/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 10:18

Michael submitted this idea :
> Nææh nej, der er nogen der først er glade når literprisen på Benzin er
> over 16 kr :-/

Dem der udvikler alternativer til benzinbilerne ?

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 11:26

Henrik Stidsen skrev:

>Michael submitted this idea :
>
>Dem der udvikler alternativer til benzinbilerne ?

Måske. Men derudover også nogen politikere. Så får vi flere penge i
statskassen samtidig med at vi får nedsat privatbillismen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 12:11

It happens that Michael formulated :
> Men derudover også nogen politikere. Så får vi flere penge i
> statskassen samtidig med at vi får nedsat privatbillismen.

Er benzinafgifterne ikke pr liter i modsætning til en procentdel af
prisen?

"Statistik: Den eneste videnskab, der gør det muligt for forskellige
eksperter at bruge de samme tal til at nå forskellige konklusioner." -
Evan Esar (1899-1995), amerikansk humorist

Fra : @

Dato : 15-07-06 12:57

On Sat, 15 Jul 2006 13:11:23 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>It happens that Michael formulated :
>
>Er benzinafgifterne ikke pr liter i modsætning til en procentdel af
>prisen?

punktafgift 3,84 kroner som lægges til prisen

og derefter beregnes momsen

så statens øgede indtægter skyldes momsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 13:46

@ expressed precisely :

> punktafgift 3,84 kroner som lægges til prisen
> og derefter beregnes momsen
> så statens øgede indtægter skyldes momsen

Men hvis prisen stiger og der derfor sælges mindre benzin vil
punktafgiftindtægten falde og så går det jo nærmest lige op...

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-07-06 14:31

"@" <1@invalid.net> wrote in news:5nlhb2h1sfa28nnc8aij2al99c0oehltd5@
4ax.com:

> punktafgift 3,84 kroner som lægges til prisen
>
> og derefter beregnes momsen
>
> så statens øgede indtægter skyldes momsen

Der kommer ganske vist større moms fra benzinen m.v., men samtidig falder
momsindtægterne fra andre varer, da folk jo ikke både kan betale mere til
benzin m.v. og holde uændret forbrug af andre varer. Derfor er noget
vrøvl at sige statens afgiftsindtægter stiger, som følge at de øgede
benzinpriser. (Staten får dog mere fra Nordsøen, men det er en anden
snak).

mvh
poul christensen

Fra : @

Dato : 15-07-06 15:03

On 15 Jul 2006 13:30:55 GMT, Poul Christensen <poulchr03xdelx@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>momsindtægterne fra andre varer, da folk jo ikke både kan betale mere til
>benzin m.v. og holde uændret forbrug af andre varer.

jeg skal bruge xx liter brændstof for at komme på arbejde,
jeg skal også bruge xxx kalorier som nu kaldes joule for at holde min
(over)vægt vedlige

så for mit vedkommende får staten mere ind

jeg må så bare spare noget mindre op :---{O

--
Fanatisme er den eneste viljestyrke,
som de svage og usikre kan mønstre.

Fra : N/A

Dato : 15-07-06 14:19

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 14:19

Michael brought next idea :

> Det er en procentdel af prisen. Så hver gang prisen på benzin bliver
> sat op, så strømmer der flere penge ned i statskassen.

Iflg. oil-forum.dk:
Benzin er pålagt en fast afgift på 4,03 kr./liter, der består af en CO2
afgift på 0,22 kr./liter og en energiafgift på 3,81 kr./l. Til sidst
skal der betales 25 % i moms. Alt i alt udgør afgifter ca. 2/3 af den
samlede benzinpris.

Så jeg tror ikke du har ret.

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 14:26

Henrik Stidsen skrev:

> [...]
>afgift på 0,22 kr./liter og en energiafgift på 3,81 kr./l. Til sidst
>skal der betales 25 % i moms. Alt i alt udgør afgifter ca. 2/3 af den

Jeg tager det i mig.. Jeg var lidt for hurtig

Fra : @

Dato : 15-07-06 14:59

On Sat, 15 Jul 2006 15:18:53 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>afgift på 0,22 kr./liter og en energiafgift på 3,81 kr./l. Til sidst
>skal der betales 25 % i moms. Alt i alt udgør afgifter ca. 2/3 af den

min (olie) kilde kan vel være lige så god som din
<<<
http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/SAU/Almdel_bilag553.htm
3,82 kr. eksl. moms pr. liter
<<<<

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 15:08

@ was thinking very hard :

> nå
> min (olie) kilde kan vel være lige så god som din
> [...]

Tallene er ikke de samme men pointen er: afgiften er pr liter og ikke
afhængig af prisen. Momsen er naturligvis afhængig af prisen.

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : @

Dato : 15-07-06 15:13

On Sat, 15 Jul 2006 16:07:47 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>@ was thinking very hard :

>Tallene er ikke de samme men pointen er: afgiften er pr liter og ikke
>afhængig af prisen. Momsen er naturligvis afhængig af prisen.

korrekt

så hvis prisen hos olieselskabet stiger en krone

kommer forbrugeren til at betale 1,25 kroner

det er lige før man skal have låst dunken med benzin til
plæneklipperen forsvarligt inde

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 15:34

@ has brought this to us :
> det er lige før man skal have låst dunken med benzin til
> plæneklipperen forsvarligt inde

Det burde du egentlig alligevel, mest fordi benzin er populært hos
pyromaner ...

Fra : @

Dato : 15-07-06 23:50

On Sat, 15 Jul 2006 16:33:42 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>@ has brought this to us :
>
>Det burde du egentlig alligevel, mest fordi benzin er populært hos
>pyromaner ...

det er dog for galt er benzin nu blevet så dyr at end ikke pyromaner
har råd

ja ja så er høje benzinpriser dog godt for noget

Fra : Gamle

Dato : 15-07-06 16:22

> det er lige før man skal have låst dunken med benzin til
> plæneklipperen forsvarligt inde

Sådan een har jeg da ikke råd til. Nej, et par får så er den hjemme.*G*

Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-06 09:30

> Jeg er blevet orienteret om at benzinselskaberne på Søndag hæver
> literprisen på benz med 16 øre, så vi når op over 11 kroner literen.

Køb en diesel så er du fri for at bekymre dig om benzin priserne.

Stef
Med golf 2 der kører 18,3 km/l
Mitsu Space Star til salg.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 10:17

Stefan Jacobsen brought next idea :
> Køb en diesel så er du fri for at bekymre dig om benzin priserne.

Ja så er det jo bare dieselpriserne man skal bekymre sig om istedet ;)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-06 12:56

> Ja så er det jo bare dieselpriserne man skal bekymre sig om istedet ;)

Nåå ja

Stef

Fra : Gamle

Dato : 15-07-06 13:13

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så er det jo bare dieselpriserne man skal bekymre sig om istedet ;)
>
> --

Du havde vel ikke regnet med at de folkevalgte på Borgen ville tillade os at
være helt ubekymrede*G*

Torben

Fra : @

Dato : 15-07-06 13:28

On Sat, 15 Jul 2006 14:13:18 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

>Du havde vel ikke regnet med at de folkevalgte på Borgen ville tillade os at
>være helt ubekymrede*G*

hvis en politiker ser lys for enden af tunnelen
gør han straks tunnelen længere

Fra : Gamle

Dato : 15-07-06 13:36

> hvis en politiker ser lys for enden af tunnelen
> gør han straks tunnelen længere

Det gik jo også galt. Se bare Storebælttunellen, den blev oversvømmet
tidligt i byggeriet.*S*
Torben

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-07-06 10:51

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> Køb en diesel så er du fri for at bekymre dig om benzin priserne.
>
> Stef
> Med golf 2 der kører 18,3 km/l
> Mitsu Space Star til salg.

Så hellere en Honda Insight (hybridbil), der kører 33 km/l.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-07-06 12:56

> Så hellere en Honda Insight (hybridbil), der kører 33 km/l.

Kan man få den for 11,5 kkr?

Stef

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-07-06 13:42

> Kan man få den for 11,5 kkr?
>
> Stef

Kender ikek prisen i DK - den er vist aldrig kommet her til landet.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 10:38

Peter Bjørn Perlsø skrev:

>Jeg er blevet orienteret om at benzinselskaberne på Søndag hæver
>literprisen på benz med 16 øre, så vi når op over 11 kroner literen.

Det er et fund til den pris, det var straks værre, hvis dem der bruger
olie, diesel og benzin skulle til at betale hvad det koster samfundet i
miljøbelastning, færdselspoliti, redningskorps, hospitaler når folk kører
dem selv eller andre til skade m.m.

En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 15-07-06 10:43

> [...]
> dem selv eller andre til skade m.m.
>
> En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

Hvilken verden lever du i????

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 10:46

Jesper Thomsen skrev:

>Hvilken verden lever du i?

Danmark

>???

Dem kan du gemme til en anden gang

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 10:49

Ivan V. Klattrup presented the following explanation :
> [...]
> diesel og benzin skulle til at betale hvad det koster samfundet i
> miljøbelastning, færdselspoliti, redningskorps, hospitaler når folk kører dem

Har du hørt om grøn afgift og registreringsafgift ? For slet ikke at
tale om den gigantiske benzinafgift ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 11:37

Henrik Stidsen skrev:

>Har du hørt om grøn afgift og registreringsafgift ? For slet ikke at tale
>om den gigantiske benzinafgift ?

Ja, alt for små beløb.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 12:11

Ivan V. Klattrup was thinking very hard :

> Ja, alt for små beløb.

Så når du går i brugsen har du heller ikke noget imod at betale 2 mælk
til staten hver gang du selv køber en ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 12:18

Henrik Stidsen skrev:

>Så når du går i brugsen har du heller ikke noget imod at betale 2 mælk til
>staten hver gang du selv køber en ?

nej

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 12:19

Ivan V. Klattrup explained :

> nej

Hvorfor skal indkøb af biler så beskattes så voldsomt ?

Mælk indeholder faktisk stoffer der forhindrer kalk i at bindes til
knoglerne, ergo indeholder det stoffer der er farlige og dermed burde
det beskattes MINDST ligeså slemt som de farlige biler.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 12:28

Henrik Stidsen skrev:

>Mælk indeholder faktisk stoffer der forhindrer kalk i at bindes til
>knoglerne, ergo indeholder det stoffer der er farlige og dermed burde det
>beskattes MINDST ligeså slemt som de farlige biler.

Ja, desuden er der også miljøbelastning indenfor produktionen af mælk
(landmænd - overforbrug af gødning osv) og derfor skrev jeg også nej, men
det overså du vist.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 13:34

> [...]
> (landmænd - overforbrug af gødning osv) og derfor skrev jeg også nej, men det

Ja - hvor skrev du det ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 13:38

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Psypher

Dato : 15-07-06 12:16

> Ja, alt for små beløb.
>
> --
> Ivan V. Klattrup

Hvorfor mener du det er for små beløb?

I Danmark betaler vi så meget mere for alt hvad der kan købes
hvorfor skal det være sådan, der må være en eller ander sidder
og trækker godt i kasse apperatet, det virker da dumt at jo mere
du vil arbejde, jo mere skal du betale i skat (procentmæssigt)
det er da at tage fra dem som vil knokle og give til dem der
sidder i staten, er det ikke forkert at blive ved med at betale
til nogen der slet ikke er i staten længere dvs. dem der er gået på
pension, de skal nok sørge for at få masser af penge til sig selv,
det jeg mener er at det ville være ok at give masser af penge for
brændstof hvis bare der ville blive brugt en god del til at gøre
noget for miljøet.

--
Regards Psypher
Golf 1.6 GTD

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 13:20

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du det er for små beløb?

Fordi elevatoren ikke kører helt til tops ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-07-06 11:24

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> kører dem selv eller andre til skade m.m.
>
> En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

Flamebite - 100% asshole...

Lars B

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-07-06 11:38

Lars Jensen skrev:

>Flamebite - 100% asshole...

mirror

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-07-06 13:42

Lars Jensen <lars_@_zulfo.dk> wrote:

> Flamebite - 100% asshole...
>
> Lars B

Hørt!

Fra : @

Dato : 15-07-06 12:24

On 15 Jul 2006 09:38:22 GMT, "Ivan V. Klattrup"
> [...]

>olie, diesel og benzin skulle til at betale hvad det koster samfundet i
>miljøbelastning, færdselspoliti, redningskorps, hospitaler når folk kører

med den slags argumenter du kommer med burde landbrugsprodukter da
belægges med enorme afgiter på grund af alle de "velfærdssygdomme"
disse fede produkter afstedkommer

>En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

en fjernelse af afgiften på brændstof ville være mere samfundsgavnligt

den rammer skævt og er med til at folk stuver sig sammen i byer med
deraf følgende kriminalitets og sociale problemer

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 20:40

> [...]
> dem selv eller andre til skade m.m.
>
> En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

Sikke da noget vrøvl. Bilisterne betaler så rigeligt for både de veje og
broer de kører på. Staten har et PLUS af dimensioner på bilkontoen....vi
bilister er mere end selvfinanserende.
Desuden er nordsøren ved at brække sig af olie og naturgas, så der er slet
ingen grund til at vi skal give mere for olien. Vor herre bevares....alle de
ÅNDSVAGE undskyldninger der bruges for at hæve prisen,,,uro i israel, uro i
irak, uro i iran, kina som får flere biler, usa som har små olielagre, uro i
den mexikanske golf, uro i korea, anders der er stukket af bier, osv.

--
Tom

Fra : Michael

Dato : 15-07-06 21:55

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

> [...]
>den mexikanske golf, uro i korea, anders der er stukket af bier, osv.

Der er 4 olieproducerende lande i Europa: Danmark, Norge, Nederlandene
og Storbritannien. Gæt selv i hvilke 4 lande hvor benzin og olieprisen
er højest

Fra : @

Dato : 16-07-06 00:12

On Sat, 15 Jul 2006 22:54:58 +0200, Michael

Holland 11,26
Norge 11,07
danmark 10,73
Belgien 10,67

for blyfri 95 oktan

Fra : René Løweneck

Dato : 16-07-06 07:33

> En tredobling af prisen på søndag ville ikke være for meget.

Klaphat !

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-07-06 10:44

Henri Gath wrote:

> Du er og bliver en stupid bonderøv....

Flot - både relvant og velargumenteret

Hvad mener du benzinpriserne burde være?

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-07-06 10:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Vi har da udemærket råd til at køre i vores biler.

Ja, for de fleste er det af ret underordnet betydning om brændstof
koster en krone mere eller mindre literen.

> Jeg er ked af at skuffe dig, men benzinprisen burde ligge på et sted
> mellem 15 og 17 kr/l.....

Og hvad baserer du det på? Er det bare noget du føler?

For min skyld kunne man godt sætte afgiften ned, hvis man samtidig
afskaffede befordringsfradraget og havde samme afgift på benzin og
diesel - på vægtbasis. Så kunne man undskylde sig med CO2.

Jeg forstår ikke hvorfor diesel skal slippe lettere...

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-07-06 10:52

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> olie, diesel og benzin skulle til at betale hvad det koster samfundet i
> miljøbelastning, færdselspoliti, redningskorps, hospitaler når folk kører

Dokumentation, tak. Specielt for hvad miljøbelastningen koster.

/Martin

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-06 11:48

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> writes:

> mirror

Husk nu at der bliver krydspostet til dk.politik, dk.forbruger og
dk.fritid.bil, så de bilfjendtlige holdninger skyldes altså ikke at en
flok benzinhaderfundamentalister har infiltreret dk.fritid.bil
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-07-06 11:54

> [...]
>
> Hvis bare de folketingspolitikere ville sænke energiafgifterne, så vi
> rent faktisk havde råd til at køre i vores øser... :P

16 øre er da ikke noget. Bruger du 1000 liter om året bliver det 160 kr, det
har alle sgu da råd til.

Niels

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-06 11:57

Niels Bengaard wrote:

> 16 øre er da ikke noget. Bruger du 1000 liter om året bliver det 160
> kr, det har alle sgu da råd til.

Nu er det jo også reelt meget mere inden for det sidste år, langt over 3.-
pr. liter, hvilket så er over 3000.- ekstra om året.

--
Allan Riise

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-07-06 12:10

> Nu er det jo også reelt meget mere inden for det sidste år, langt over 3.-
> pr. liter, hvilket så er over 3000.- ekstra om året.

Men sammenlign lige det beløb med hvad der ellers er af udgifter på en bil,
så er det jo ikke det store.

Niels

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-06 12:14

Niels Bengaard wrote:

> Men sammenlign lige det beløb med hvad der ellers er af udgifter på
> en bil, så er det jo ikke det store.

Min gamle Jetta, som nu er afgået ved døden, kostede mig ca. 150.- om
måneden i faste udgifter, så benzinpriserne er steget godt det dobbelte af
hvad mine årlige faste udgifter ville have været.

--
Allan Riise

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-07-06 12:26

> Min gamle Jetta, som nu er afgået ved døden, kostede mig ca. 150.- om
> måneden i faste udgifter, så benzinpriserne er steget godt det dobbelte af
> hvad mine årlige faste udgifter ville have været.

Så er det en billig forsikring og vægtafgift du har, endda meget billig.
Hvad med vedligehold, afskrivning osv?
Uanset hvad, så skal man ikke tro det at eje en bil er gratis, det er kun
udgifter man får ved det. Det har jeg lært at leve med.

Niels

Fra : @

Dato : 15-07-06 12:46

On Sat, 15 Jul 2006 12:56:31 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nu er det jo også reelt meget mere inden for det sidste år, langt over 3.-
>pr. liter, hvilket så er over 3000.- ekstra om året.

ja det skulle lige være en københavners busbilletudgifter der steg
tilsvarende uhadada

Christiansborg slotsplads ville blive fyldt med demonstranter

og alle socialister i hele østdanmark ville falde over hinanden i bar
iver for at komme de stakkels københavnere til undsætning med særlove
og kompesationer

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 09:30

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Nu er det jo også reelt meget mere inden for det sidste år, langt over 3.-
> pr. liter, hvilket så er over 3000.- ekstra om året.

Så var det måske en ídé at gå over til en mere brændsstoføkonomisk bil?
'En VW Lupo 3L går 33 km på 1 l diesel.
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Allan Riise

Dato : 16-07-06 09:32

Jesper wrote:

> Så var det måske en ídé at gå over til en mere brændsstoføkonomisk
> bil? 'En VW Lupo 3L går 33 km på 1 l diesel.

Naa, jeg kører på EU 45 "knallert", går omkring 35 km/l på min Yamaha TZR
( Benzin ).

--
Allan Riise

Fra : Hans

Dato : 16-07-06 11:47

> Så var det måske en ídé at gå over til en mere brændsstoføkonomisk bil?
> 'En VW Lupo 3L går 33 km på 1 l diesel.
> --
Gør det virkelig? Er det ikke kun på papiret? Forresten er den udgået af
VW's sortiment...

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 12:01

Hans <Hans@ʯÂ.dÂ> wrote:

> 3.-

> Gør det virkelig? Er det ikke kun på papiret? Forresten er den udgået af
> VW's sortiment...

1. Det er ECE normen
2. Så kan den købes brugt

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-07-06 14:32

Jesper skrev:

> 1. Det er ECE normen
> 2. Så kan den købes brugt

Ja, hvis man ikke kan lide "biler", så er sådan en vel ok :)

Lars B

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-06 12:33

John <jk7410@gmail.com> writes:

> Lidt upraktisk hvis man skal have flere ting med på arbejde, fx
> computer, arbejdsmappe osv.

Eller hvis man ikke vil svede som en hest, i mit tilfælde. Selvom 10
km cykeltur ud til uni ikke er så slemt, er det temmeligt upraktisk at
være gennemvædet af sved når jeg når frem. Bussen tager en halv time
til tre kvarter og koster 22,50 hver vej, selvom begge steder er inden
for Aalborgs bygrænse. Så hellere tage motorcyklen hvor turen tager
10-20 min afhængig af trafik og tager en halv liter benzin.

Men pyt, nu flytter jeg ud lige ved siden af
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-06 19:27

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...

> Ved siden af hvor.

Hvor jeg dagligt kører hen. En rar mulighed at have egentlig, der
bliver sparet mange kroner og timer på transporten.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-06 21:01

Martin Sørensen skriver:

> Og hvad baserer du det på? Er det bare noget du føler?

Prisudviklingen gennem de sidste 40 år.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-06 23:04

> Yes mere salg af elbiler til folket

Ja, så kan vi flytte forureningen ud på elværkerne
istedet. Elproduktion er så mere effektivt, men det er (giftige)
batterier ikke, og så er der ikke så meget sjov ved det.

Det er da meget smukt og idyllisk med elbiler i byen, så luften er
frisk og ren derinde, men jeg synes der er noget fundamentalt forkert
i bare at flytte forureningen et sted hen hvor man ikke lægger mærke
til det.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-07-06 23:07

"Brian" <nej@tak.du> writes:

> Jeg tror nærmere en nedsættelse af reg.afgiften, gør at man lige
> napper bilen et nummer større, end man ellers ville - så er vi jo
> status quo med forureningen.

Mange gør, men for den store del af befolkningen for hvem en bil ikke
er mere end et transportmiddel tror jeg ikke det er sandt.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 05:18

Jes Vestervang skriver:

> Ja, så kan vi flytte forureningen ud på elværkerne
> istedet.

Som er langt bedre til at rense røgen end en bil.

Desuden kan strømmen også komme fra viddrevne elværker...........

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-07-06 08:39

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Martin Sørensen skriver:

> Prisudviklingen gennem de sidste 40 år.

OK.

Jeg så (i the Economist) et forsøg på at lave et overslag over hvad
brændstofafgifter burde være, udfra den tankegang at man burde betale
en skat svarende til de ulemper (ulykker, forurening, køer) man
påfører andre (kaldes externaliter på økonomisk).

Det er naturligvis urimeligt svært, men man kom der til noget i
størrelsesordnen 25-50 Cent, dvs 1,5-3kr/l. Hvis man på den baggrund
er lidt konservativ er de danske benzinafgifter på ca 4kr/l ikke helt
i skoven - men dieselafgiften burde nok sættes op.

mvh

Martin

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-07-06 14:05

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Jeg er blevet orienteret om at benzinselskaberne på Søndag hæver
> literprisen på benz med 16 øre, så vi når op over 11 kroner literen.

Ja, det er godt at det stadig er billigt.

Hvis det havde fulgt f. eks. stigning på transport iøvrigt, ville det
vel koste 20 kr. - Og det ville da være rimeligt.

Prisen har da vist ikke kunnet følge med inflationen.
De fleste får jo også lidt mere i løn hver år.

Iøvrigt underligt at vi med en liberalt styret regering stadig kan få
offentlig tilskud til at have langt på arbejde. (kørselsfradrag)

Jeg husker ikke lige at have set at de arbejder på at afskaffe det.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : moi?

Dato : 15-07-06 21:19

Jørgen Rasmussen den 15-07-2006 15:05:

> Iøvrigt underligt at vi med en liberalt styret regering stadig kan få
> offentlig tilskud til at have langt på arbejde. (kørselsfradrag)

Kært barn har mange navne - arbejdskraftens mobilitet er et af dem.
En anden årsag skal findes i forsøg på at modvirke affolkning af de i
forvejen tyndt befolkede egne.

Nej, jeg er ikke nødvendigvis tilhænger af nuværende regering.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 02:52

moi? was thinking very hard :
> En anden årsag skal findes i forsøg på at modvirke affolkning af de i
> forvejen tyndt befolkede egne.

Hvilket ses ganske tydeligt i at der er specielle "yderområder" hvor
befolkningen har højere kørselsfradrag end i resten af landet.

Fra : MVN

Dato : 18-07-06 11:36

hold da kæft en tråd,,,man skal sgu kede sig for at følge med i den,det er
helt vildt...

men jeg snakkede med en i forgårs,han siger prisen på benzin har ikke steget
overhovedet de sidste 20 år han har haft bil......

han har altid fyldt på for 200,- så prisen har været den samme altid for
ham..

Martin

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-06 19:51

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.bb> writes:

> Iøvrigt underligt at vi med en liberalt styret regering stadig kan
> få offentlig tilskud til at have langt på arbejde. (kørselsfradrag)
>
> Jeg husker ikke lige at have set at de arbejder på at afskaffe det.

De arbejder jo heller ikke på at sænke afgifterne på indkøb af
køretøjer, brændstof, reservedele og lovpligtige(!) forsikringer.

Omvendt er der nok også kun stemmer i at sænke indkomstskatten.
Afgifterne er jo tilsyneladende usynlige for gennemsnitsdanskeren,
hvilket jo også er grunden til at de dukkede op i første omgang.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-07-06 21:37

moi? <anyway@butthenagain.hehe> writes:

> Kært barn har mange navne - arbejdskraftens mobilitet er et af dem.
> En anden årsag skal findes i forsøg på at modvirke affolkning af de
> i forvejen tyndt befolkede egne.

Dels det, men nok også for ikke at tilføre flere til de tættest
befolkede områder.
--
mvh Jes Vestervang