"Danskerne er et hadefuldt folk"
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-07-06 20:19

Jyllands-Posten Offentliggjort 13. juli 2006 22:30 / Opdateret 14.
juli 2006 12:15
Imamer: Danskerne er et hadefuldt folk
Af KIM HUNDEVADT og JOHN HANSEN
Den danske regering og det danske folk stod bag en hadefuld kampagne mod
islam og muslimer, hævdede de imamer, som i december deltog i
delegationsrejser til Mellemøsten. En medieforsker mener, at de bevidst
forsøgte at give danskerne et kollektivt ansvar for Muhammedtegningerne.
De danske imamer, som i december rejste til Mellemøsten for at skabe et
internationalt pres mod Danmark, var i mindst 10 store interviews kilde
til misvisende eller forkerte oplysninger, som bidrog til at sætte
sindene i kog i den islamiske verden.
Imamerne hævdede bl.a., at ikke bare en dansk avis, men også den danske
regering og hele det danske folk stod bag en hadefuld kampagne mod islam
og muslimer, og at der var planer om flere »frygtelige nedrakninger«.
De fortalte også, at de ikke kunne komme til orde i danske medier, og
appellerede om alle muslimers støtte for at forhindre flere overgreb -
fra blasfemiske film til trusler om nedbrænding af moskeer.
Det fremgår af dokumenter, som Udenrigsministeriet har givet aktindsigt
i - deriblandt indberetninger fra den danske ambassade i Cairo, som i
samarbejde med Det Dansk-Egyptiske Dialoginstitut forsøgte at holde øje
med, hvad der blev sagt og skrevet i den mellemøstlige presse.

Misinformation
Men medieforsker Hanna Ziadeh, som under Muhammedkrisen var ansat på
instituttet og fulgte den egyptiske dækning tæt, vurderer, at de ca. 10
interviews formentlig kun er en mindre del af den misinformation, som
imamerne var ansvarlige for.
»Der er ikke foretaget en systematisk registrering, så jeg kender kun de
eksempler, som jeg er faldet over, og de stammer primært fra trykte
medier, hvor det er lettere at dokumentere, hvad der er blevet sagt. Men
der findes uden tvivl en række andre eksempler. Jeg ved f.eks., at der
blev fremført forkerte påstande i bestemte tv-programmer såsom "el beyt
beytak", men kanalerne ville ikke udlevere de relevante bånd,« siger
Hanna Ziadeh.
Den fynske imam Abu Bashar, som var leder af delegationsrejsen til
Egypten, og imamernes talsmand, Ahmed Akkari, har flere gange sagt, at
de blot har fortalt sandheden under deres rejser, så alle fejl må stå
for journalisternes egen regning.
Løgnehistorier
Hanna Ziadeh siger derimod, at overdrivelserne og løgnehistorierne er så
talrige, at der ikke kan være tale om misforståelser og fejlcitater. Han
mener også at kunne se et mønster i de mange interview:
»Imamernes erklærede hensigt var at skabe en så stor forargelse i den
muslimske verden, at de kunne mobilisere en bred, folkelig protest, som
i sidste ende skulle tvinge Morgenavisen Jyllands-Posten og den danske
regering til at sige undskyld. Men tegningerne var tilsyneladende ikke
grove nok i sig selv. Derfor var imamerne nødt til at understrege, at de
ikke bare var dumdristige og harmløse streger i en enkelt avis en enkelt
dag. De måtte være et led i en systematisk krænkelse, som omfattede
fornærmende film og censur af Koranen, og der måtte stå en regering og
et helt folk bag denne hadekampagne mod islam og muslimer,« siger Hanna
Ziadeh.
kim.hundevadt@jp.dk

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : El Trabajador

Dato : 15-07-06 05:47

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

> snip

Imamerne var da taget til Muhamedanien for at mildne krisen. Var det ikke
det de selv og halalhippierne påstod.

Vi der selv kan tænke, kunne da allerede dengang se at krisen først
blussede op efter at imamerne havde været på deres "forsoningstur".

Er det ikke på tide, at der bliver grebet ind over for disse
muhamedaner(u)dyr?
--
El Trabajador

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 09:24

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blussede op efter at imamerne havde været på deres "forsoningstur".
>
> Er det ikke på tide, at der bliver grebet ind over for disse

Inklusiv at de selv var nødt til at tegne, overdrive og finde på historier
for det så slemt ud. Hvem husker ikke ham fra grisefesten i Frankrig.

mvh
Kim

Fra : Anders

Dato : 15-07-06 09:45

Kim2000 skrev:

> [...]

Han svarer nu meget godt til det billede jeg har af "profeten" Muhammed
8)
---
Mvh
Anders

Fra : Kim2000

Dato : 15-07-06 11:12

"Anders" <nyrupisthebest@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han svarer nu meget godt til det billede jeg har af "profeten" Muhammed
> 8)

Det må imaner også have ment han gjorde. (Utroligt hvad folk skal lide under
bare fordi en sexforbryder var kræsen.... )

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 18:44

"Anders" <nyrupisthebest@hotmail.com> wrote in message

> Han svarer nu meget godt til det billede jeg har af "profeten" Muhammed

Det er jeg helt uenig i. Han så alt for venlig ud og manglede horn i panden.

Mvh, Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 18:42

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
> Den danske regering og det danske folk stod bag en hadefuld kampagne mod
> islam og muslimer, hævdede de imamer, som i december deltog i

Ja, se er netop en af kerneårsagerne til at de fremmede helt overvejende har
så meget til fælles med venstrefløjen: De bruger samme debatteknik til at
skabe deres fjendebilleder ved at pådutte modparten, imaginære som reelle,
både frit opfundne holdninger, som man så argumenterer imod, samt at
tilskrive modparten egne, fordækte motiver.

Islam er en fundamentalistisk religion, hvis aggresive og hæmningsløse
ekspansionspolitik fastholder sine følgere i formørkelse og offermentalitet,
der indirekte fremavler hadet til dem, der ikke sidder fast i
middelalderlige suppedaser.

Hvem har ikke set små, arabiske drenge iført legetøjsselvmorderbælter,
holdende legetøjs-Kalashnikov'er eller blive sendt ud for at smide sten mod
bevæbnede soldater, fordi deres afstumpede fædre ønsker at ofre deres børn
på martyrdommens perverse bål? Små børn omkring Israel opflaskes fra
barnsben med had, had og atter had, altimens korrumperede
menneskerettigheds- og børnesagsorganisationer som de tre aber hear-no-evil,
see-no-evil og speak-no-evil stiltiende sammentykker.

> En medieforsker mener, at de bevidst
> forsøgte at give danskerne et kollektivt ansvar for Muhammedtegningerne.

No shit, Sherlock? Det kræver ingen ledvogtereksamen at se.

> [...]
> internationalt pres mod Danmark, var i mindst 10 store interviews kilde
> til misvisende eller forkerte oplysninger, som bidrog til at sætte

Igen, for at dække over deres kulturs egen uduelighed, samler man ligesom
Hitler masserne i hadet til andre

> Imamerne hævdede bl.a., at ikke bare en dansk avis, men også den danske
> regering og hele det danske folk stod bag en hadefuld kampagne mod islam
> og muslimer, og at der var planer om flere »frygtelige nedrakninger«.

Det kan de slippe afsted med, fordi i den arabiske verden sluger man
velvilligt den slags råt. Småbagateller som bevisførelse er helt
unødvendige.

(klip)
> [...]
> Egypten, og imamernes talsmand, Ahmed Akkari, har flere gange sagt, at
> de blot har fortalt sandheden under deres rejser, så alle fejl må stå

De utaknemmelige bæster skulle underfrankeres og sendes hjem hvor peberet
gror.

Mvh, Ulrik

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-07-06 18:50

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> wrote:

> (klip)
>
> De utaknemmelige bæster skulle underfrankeres og sendes hjem hvor peberet
> gror.
>
> Mvh, Ulrik

100% enig. Evt. med 20 kroner så de kan få deres første kop kaffe
derhjemme.