Israel bomber civile
Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 18:37

Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Poul

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 18:55

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
> Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
> forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Har du nogen dokumentation for, at det er civile?
Er hizbollah- og hamas-medlemmer civile?

Fra : @

Dato : 13-07-06 20:00

On Thu, 13 Jul 2006 19:54:53 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
>>
>Har du nogen dokumentation for, at det er civile?
>Er hizbollah- og hamas-medlemmer civile?

nej de er ej de tør blot ikke som rigtige kombatanter optræde i
uniform

jeg vil sige at Israels reaktion overfor Libanon er meget moderat
indtil videre

Israel burde i lighed med hvad der har gjort med Palæstinenserne
arrestere Libanons regering og stille dem for retten for ikke at have
styr på hvad deres borgere foretager sig af angreb på deres sydlige
nabo

jeg ved godt at Israel er en torn i øjet på alle venstresnoede røde
abekatte og deres muhamedanske terrrroistvenner,
det tåles jo ikke at israelerne med mindst 58 års erfaring ved hvordan
man behandler arabiske terrorister,

så i stedet for at skælde ud på israelerne

så lær af dem

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 20:24

> nej de er ej de tør blot ikke som rigtige kombatanter optræde i
> uniform
>
> jeg vil sige at Israels reaktion overfor Libanon er meget moderat
> indtil videre

Nogen kalder Israels reaktion overdrevet, men Israel er trukket ind i en
konflikt, de rent faktisk ikke ønsker.
Så Israel gør kun det rigtige ved at forsvare sig mod angrebene.

> [...]
> arrestere Libanons regering og stille dem for retten for ikke at have
> styr på hvad deres borgere foretager sig af angreb på deres sydlige

Jeg skal ikke kunne sige, hvad de ud over at forsvare sig bør gøre, men en
ting er sikkert, og det er, at israelerne skal gøre det klart over for både
palæstinenserne og hizbollah, hvem der bestemmer.
Hvis man lader muhamedanerne bestemme, så får israelerne ikke lov til at
leve længe.

> [...]
> man behandler arabiske terrorister,
>
> så i stedet for at skælde ud på israelerne

Man må da håbe, at bl.a. Rune Lund fra EL bliver klogere..
Han kom lige med sin længe gennemtænkte guldkorn af en løsning på konflikten
i Mellemøsten.
Jo, hvis bare israelerne så at komme ud af "de besatte områder", så ville
problemet være løst.
Jeg tror, at Rune Lund har drukket hjernen ud på en festival for mange år
siden.

Fra : @

Dato : 13-07-06 20:56

On Thu, 13 Jul 2006 21:23:48 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Jeg tror, at Rune Lund har drukket hjernen ud på en festival for mange år
>siden.

vaffor'en hjerne?

i debatten om at frigive narko må Enhedslistens folketingsgruppe da
være et af de bedste argumenter mod frigivelse af narko

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 21:08

> vaffor'en hjerne?
>
> i debatten om at frigive narko må Enhedslistens folketingsgruppe da
> være et af de bedste argumenter mod frigivelse af narko

Ja, nbu du siger det..
Det var selvfølgelig en fortalelse.. EL... hjerne... nå nej..

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 18:59

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
> Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
> forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Link?

Carl

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 19:07

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> "Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
> >
> Link?
>
> Carl

Jeg har et link til dig: http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=454832/
Citat:
Hizbollahs advarsel kommer efter at Israel tidligere på dagen rådede Libanon
til at evakuere alle indbyggere fra en bydel i det sydlige Bagdad, hvor den
israelske efterretningstjeneste mener at Hizbollahleder Hassan Nasrallah
bor.

Citat slut.

Med andre ord prøver Israel at begrænse civile tab. Nu mangler vi bare dit
bevis for at de bevist bomber civile.

Carl

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 19:17

> [...]
>
> Citat slut.
>
> Med andre ord prøver Israel at begrænse civile tab. Nu mangler vi bare dit

Libanon har tydeligvis glemt 6-dageskrigen.
Israel er den arabiske verden overlegen i militær magt.
Og ville Israel udslette den arabiske verden, så ville det ikke tage 6 dage.
Så helt klart går Israel ikke efter civile mål, men derimod Hizbollah og
hamas.
Men Hisbollah og hamas er jo tydeligvis kujoner og kyllinger, når de gemmer
sig blandt civilbefolkningen.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 19:22

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hamas.
> Men Hisbollah og hamas er jo tydeligvis kujoner og kyllinger, når de

Ja den retorik huskes fra starten af Intifadaen for 5 år siden, da Israel på
få måneder skød 500 mindreårige børn, med den absurde begrundelse at
stenkasterne gemte sig bag børn, så derfor var det ok at skyde børn.

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 19:31

> [...]

> få måneder skød 500 mindreårige børn, med den absurde begrundelse at
> stenkasterne gemte sig bag børn, så derfor var det ok at skyde børn.

Vi mangler stadig et link, hvor man kan se at Israel går efter
civilbefolkningen

Carl

Fra : @

Dato : 13-07-06 20:12

On Thu, 13 Jul 2006 20:22:25 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
wrote:

> [...]
>gemmer
>>
>Ja den retorik huskes fra starten af Intifadaen for 5 år siden, da Israel på

nu er de fleste børn jo mindreårige,

500 børn!!

det har du naturligvis dokumentation for?

> med den absurde begrundelse at
>stenkasterne gemte sig bag børn, så derfor var det ok at skyde børn.

du har aldrig tænkt på at det er bare en lille smule besynderligt at
palæstinensiske børn befinder sig mellem to stridende parter

hvad gør de børn der?

Fra : Tony

Dato : 13-07-06 21:55

> [...]
> få måneder skød 500 mindreårige børn, med den absurde begrundelse at
> stenkasterne gemte sig bag børn, så derfor var det ok at skyde børn.

Disse stenkastende børn, var sendt på gaden af deres fædre, som ønskede dem
et martyrium.
De fik hvad de ønskede.

Tony

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 21:58

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

Israel

> Disse stenkastende børn, var sendt på gaden af deres fædre, som ønskede
> [...]

Ja lige som de mange israelske buspassagerer.

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 19:19

On Thu, 13 Jul 2006 20:06:54 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>israelske efterretningstjeneste mener at Hizbollahleder Hassan Nasrallah

Jeg tror at BT-journalisten trænger til et geografi-kursus....

>Med andre ord prøver Israel at begrænse civile tab. Nu mangler vi bare dit
>bevis for at de bevist bomber civile.

Ifølge Poul er det jo nok "det samme" som når Hizbolla direkte sigter
efter civile med deres "amatør"-raketter....

Fra : @

Dato : 13-07-06 20:09

On Thu, 13 Jul 2006 20:19:23 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Jeg tror at BT-journalisten trænger til et geografi-kursus....

nå så du det osse

det kan sgu da godt være at Hizbollahleder Hassan Nasrallah bor i det
sydlige Bagdad, men så kan man da bare bede US Marines om at hapse
svinet

jeg har endnu ikke hørt at Israels hær bevist er gået efter civile,
men på den anden side har de heller ikke tøvet med at beskyde mål
selvom målene forsøgte at gemme sig blandt civile

så hvem er skurken israelerne som forsøger at udrydde terrorister

eller terrorister som gemmer sig blandt civile - vel vidende at de
tiltrækker israelernes ild

>Ifølge Poul er det jo nok "det samme" som når Hizbolla direkte sigter
>efter civile med deres "amatør"-raketter....

ifølge nogen er israelerne _altid_ de onde

og deres modstandere altid de gode

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 19:28

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Med andre ord prøver Israel at begrænse civile tab. Nu mangler vi bare dit
> bevis for at de bevist bomber civile.
> Carl

Aha så er det derfor at 90% af de civile i den sidste mellemøstkonflikt var
arabiske civile der blev dræbt af israel der ikke går efter de civile.
**LOL**

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 19:39

> [...]
var
> arabiske civile der blev dræbt af israel der ikke går efter de civile.

Hvad med det link. Kan du ikke bevise din påstand?
Et ting er at civile altid bliver dør i en væbnet konflikt, an anden ting er
at man bevist går efter civile.
Du påstår at Israel bevist går efter civile. Jeg ønsker et link.

Carl

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 19:38

> [...]
> var
> arabiske civile der blev dræbt af israel der ikke går efter de civile.

Sig mig en gang, er du på muhamsernes side?
Enhver, der angriber de israelske styrker med hvad det måtte være, sten,
skydevåben, raketter eller bomber kan ikke betragtes som civile.
Du giver mig kvalme med din sympati for muhamedanerne.

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 21:28

> [...]
var
> arabiske civile der blev dræbt af israel der ikke går efter de civile.

Jeg venter stadig på et link
Imens kan du læse dette link

Citat:
»Bliver Beiruts forstæder bombet, rammer vi Haifa«, truede Hizbollahs
talsmand på bevægelsens al-Manar tv-station få timer tidligere.

De sydlige Beirut-bydele er endnu ikke blevet angrebet, og det fik måske en
Hizbollah-talsmand til ifølge nyhedsbureauet Reuters at fastholde, at
Hizbollah ikke har affyret raketten mod Haifa.

Citat slut.

Andet citat:
Israel bruger flyveblade til at advare om nye angreb
Næsten 50 dræbte ved israelske bombe-angreb i Libanon. En israelsk kvinde
dræbt af en Hizbollah-fuldtræffer. Flyveblade varsler angreb mod Beirut.
Citat slut.

HVOR ER DET LINK SOM BEVISER AT ISRAEL BEVIST ANDRIBER CIVILE???????????

Carl

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-06 19:41

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
> Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
> forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Interessant at de svar var at det gør Israel også og så er det nok helt i
orden at de stakkels uskyldige palæstinæsere gør det. Hvornår har du sidst
hørt om en jødisk selvmorder?

Men lad endelig være med at tage stilling til det, hold du bare fast i at
palæstinæsere er uskyldige stakler.

mvh
Kim

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 19:56

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hørt om en jødisk selvmorder?
>
> Men lad endelig være med at tage stilling til det, hold du bare fast i at

Her er et billed af Pouls venner:
http://www.politiken.dk/images/06/01/29/0601291735512442_5d3beb1f.jpg
Imens de råbte anti-danske slagord, som f.eks: "Død over danskerne". Altså
også død over Poul
Men sådanne venner, behøver han ikke fjender.

Carl

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 20:55

> [...]
> hørt om en jødisk selvmorder?
>
> Men lad endelig være med at tage stilling til det, hold du bare fast i at

Undskyld men var det ikke en Israeler selv der i sin tid startede med at
skyde 50 Muslimer under fredagsbønnen hvorefter han skød sig selv??.

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 21:09

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld men var det ikke en Israeler selv der i sin tid startede med at
> skyde 50 Muslimer under fredagsbønnen hvorefter han skød sig selv??.

En heltemodig gerning, der sker for sjældent.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-07-06 21:20

> En heltemodig gerning, der sker for sjældent.

Det siger jeg også hver dag når jeg hører om en en martyr der sprænger en
masse Israelere og Amerikanere i luften. Godt gået lad os få noget mere af
det. Der er plads til mange flere i paradis og hvad vil du gøre for at få
din plads med 72 unge piger.

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 21:28

On Thu, 13 Jul 2006 22:19:43 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
wrote:

> Det siger jeg også hver dag når jeg hører om en en martyr der sprænger en
>masse Israelere og Amerikanere i luften.

Det undrer mig ikke....

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 21:48

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det undrer mig ikke....

Ja, ironi har aldrig været din stærke side.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 22:46

On Thu, 13 Jul 2006 22:48:09 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

>Ja, ironi har aldrig været din stærke side.

Efter at have læst andre indlæg fra Poul, tvivler jeg på at det var
ironisk ment....

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 21:28

> [...]
> det. Der er plads til mange flere i paradis og hvad vil du gøre for at få

At du gider.

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 21:30

> [...]
> det. Der er plads til mange flere i paradis og hvad vil du gøre for at få

Der er sagt at martyrere får 70 jomfruer, men der står faktisk ikke at det
er piger. Det kunne også være 35 unge mænd og 35 piger.

Carl

Fra : @

Dato : 13-07-06 21:38

On Thu, 13 Jul 2006 22:08:55 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

>En heltemodig gerning, der sker for sjældent.

læg lige mærke til hvor aktionen skete

muhamedanere kan sgu bare holde sig hjemme i Medina så sker den slags
ikke

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-06 21:12

> [...]
>>
> Undskyld men var det ikke en Israeler selv der i sin tid startede med at
> skyde 50 Muslimer under fredagsbønnen hvorefter han skød sig selv??.

Så een selvmorder giver selvfølgelig ret til palæstinæserne må angribe, og
nej det var det der startede det hele.

mvh
Kim

Fra : Tony

Dato : 13-07-06 22:00

> [...]
>>
> Undskyld men var det ikke en Israeler selv der i sin tid startede med at
> skyde 50 Muslimer under fredagsbønnen hvorefter han skød sig selv??.

Han blev selvfølgelig fortvivlet over at der _kun_ var 50.

Forståeligt nok.

Tony

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 21:05

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
> forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Det her er jeg bange for udvikler sig til en decideret større krig i
mellemøsten. Jeg har på fornemmelsen at Israel er fast besluttet på at
smadre Hamas og Hizbollah egenhændigt. Problemet er bare, at det kommer der
højst en midlertidig "fred" ud af.

Hvis Iran blander sig direkte i det her er jeg ikke sikker på at Israel
slipper godt fra det som de er i gang med, altså vinder, såfremt USA ikke
blander sig. Godt nok er Israel militært stærkt men Iran består af knap 80
millioner indbyggere mod Israels 6 millioner indbyggere. Dog står det nok
ikke højest på Irans ønskeseddel af blive direkte indblandet i en regulær
krig mod Israel selv om de gerne ser Israel udslettet. Risikoen for at USA
vil deltage på den anden side i konflikten vil være til stede. Ligeledes vil
USA også helst blande sig uden om egentlig regulær krig i mellemøsten men
hvis Iran går ind kan jeg godt forestille mig at USA indfører værnepligt og
sender så mange divisioner af sted som det er nødvendigt.

Det er en yderst kedelig udvikling på konflikten mellem Israel og de to
paramilitære bevægelser Hamas og Hizbollah. Det kan virkelig eskalere det
her.

Fra : Carl

Dato : 13-07-06 21:20

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en yderst kedelig udvikling på konflikten mellem Israel og de to
> paramilitære bevægelser Hamas og Hizbollah. Det kan virkelig eskalere det

JEg tror du har ret. Man skal ikke glemme at USA har en del soldater, i Irak
og 2 hangarskibe i området og USA har valgt side til Israels fordel. Bush
kan kun støtte Israel, da der er tale om terrorister, som Israel bekæmper.
Iran har en stor befolkning, ja, men har ikke i nærheden af Israels militære
styrke. Faktisk er Israel stormagten i mellemøsten og Syriens Ambasadør i
USA, er meget bekymret og sagde at ingen lande i mellemøsten havde en chance
for at kunne slå Israel. Det sagde han i CNN for ca 5 timer siden.

Carl

Fra : Kim2000

Dato : 13-07-06 21:24

> [...]
> blander sig. Godt nok er Israel militært stærkt men Iran består af knap 80
> millioner indbyggere mod Israels 6 millioner indbyggere.

Nu er det militærisenkram der afgører en krig ikke antallet af soldater.
Bare tænk på at på hundrede tusinde var nok til at invadere Irak, stort set
uden tab.

> [...]
>egentlig regulær krig i mellemøsten men hvis Iran går ind kan jeg godt
>forestille mig at USA indfører værnepligt og sender så mange divisioner af

Som du selv siger, hverken Iran eller USA er interesseret i en regulær krig,
og ingen af naboerne skal nok nyde noget efter deres sidste krig mod Israel.
Så mon ikke det ender med at FN henstiller til at parterne stopper
handlingerne, det siger man så et par år, mens Israel får genbesat områderne
og udryddet terroristerne. Det er da ufatteligt at befolkningen kan støtte
de to grupper der direkte påføre dem smerte og ødelæggelse.

> Det er en yderst kedelig udvikling på konflikten mellem Israel og de to
> paramilitære bevægelser Hamas og Hizbollah. Det kan virkelig eskalere det
> her.

Det er virkelig grotesk at to grupper der slås mod Israel for et
selvstændigt land farer i totterne på hinanden da de fik det. Det fortæller
os vel også bare at de sloges ikke mod Israel de sloges for magt - deres
egen magt. Da de endelig havde fået sendt Israel ud af landet starter de
gudhjælpme med at angribe Israel, tiltrods for de ved at Israel kan
pulverisere hele palæstina hvis de vil. Det er dumt og det er et internt
magtspil.

mvh
Kim

Fra : @

Dato : 13-07-06 22:06

On Thu, 13 Jul 2006 22:23:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>Nu er det militærisenkram der afgører en krig ikke antallet af soldater.

hvorfor blev USA så smidt ud af Vietnam
Usa havde da i den grad al isenkrammet i den krig?

hvorfor kunne USSR ikke vinde i Afghanistan
USSR havde da i den grad al isenkrammet i den krig?

du kan ikke vinde en krig uden soldater på jorden

medmindre du er klar til at lave din modstanders land om til
radioaktivt smeltet glas

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 15-07-06 01:09

@ <1@invalid.net> skrev i meddelelsen ...

>hvorfor blev USA så smidt ud af Vietnam
>Usa havde da i den grad al isenkrammet i den krig?

1. Idiotisk politik som gav en krig der kunne være undgået - USA var
allieret
med dem som senere blev til Nordvietnam. Ikke at hindre Frankrig i at
genoptage
Vietnam som koloni var tåbeligt.
2. Manglende vilje til at vinde krigen - og som følge deraf en dybt
demoraliseret hær.
3. En milliard kinesere som med stor sandsynlighed ville blande sig hvis det
gik for godt
for USA (erfaringen fra Korea viste hvor galt det kunne gå).

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 22:09

> [...]
> starter de gudhjælpme med at angribe Israel, tiltrods for de ved at Israel
> kan pulverisere hele palæstina hvis de vil. Det er dumt og det er et

Det er et had som er svært at forstå i fuld skala for os som ikke er
inddraget i konflikten. Udfra den betragtning skal vi nok lade være med at
prøve at se logikken i de handlinger som bliver begået. Dog kan man sige at
der er grupper af Islamister som ser det for deres eneste
eksistensberettigelse at føre væbnede angreb og terror. Så længe de ikke kan
tales til orden eller endeligt nedkæmpes. så ser det sort ud. Jeg tror kun
at man kan løse det her politisk men det vil under alle omstændigheder
desværre nok tage mange år før at en sådan politisk løsning ser sin
udmøntning i reel fred.

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 22:50

On Thu, 13 Jul 2006 23:09:16 +0200, "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk>
wrote:

> [...]
>at man kan løse det her politisk men det vil under alle omstændigheder
>desværre nok tage mange år før at en sådan politisk løsning ser sin

Jeg spekulerer på om du er skitzofren.... Nogle gange kommer du med
velovervejede og sobre indlæg (som dette) og andre gange er du
bindegal....

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 22:26

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse
> Tja, så kan man se hvor deres moral er. Gad vide hvor mange her som vil
> forsvare deres ret til at angribe en civilbefolkning.

Hvad så Polle.. Har du været til møde med vennerne for nylig?
Har du nu læst på lektien til næste møde?
http://www.hizb-ut-tahrir.dk/show.php?table=lbsedler&fileid=18

Der opfordres stadig til mord på jøder.

Fra : @

Dato : 13-07-06 22:50

On Thu, 13 Jul 2006 23:25:52 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>http://www.hizb-ut-tahrir.dk/show.php?table=lbsedler&fileid=18

!!!!!!!!!

og der var en her i gruppen som kaldte _mig_ bindegal

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 23:04

> !!!!!!!!!
>
> og der var en her i gruppen som kaldte _mig_ bindegal

Nej, Poul og Kim er nok de mest bindegale her.