Gad vide, om man må kritisere islam for de~
Fra : Jim

Dato : 10-07-06 16:08

Eller er det også bare et eksempel på den fredelige og tolerante religion
islam, som vi for alt i verden ikke må kritisere?
For allah er most merciful..most forgiving...
http://www.allpuntland.com/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 16:14

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Eller er det også bare et eksempel på den fredelige og tolerante religion
> islam, som vi for alt i verden ikke må kritisere?
> For allah er most merciful..most forgiving...
> http://www.allpuntland.com/

Farvel til anarkiet i Somalia. It was good knowing you... :/

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Konrad

Dato : 10-07-06 16:14

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

Det "må" du da gerne, men hvorfor egentlig? Jeg ville da mene, at det ville
være noget mere logisk at kritisere de "islamiske domstole" i Somalia (eg
krigsherrer) snarere end "islam" som helhed.

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 16:20

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være noget mere logisk at kritisere de "islamiske domstole" i Somalia (eg
> krigsherrer) snarere end "islam" som helhed.

Kan du nævne bare 3 gode ting ved islam?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 16:51

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare 3 gode ting ved islam?

Kebab!

(nårh nej :/ )

Fra : GB

Dato : 10-07-06 19:07

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Kebab!
> (nårh nej :/ )

Nej det er jo kulturelt, at de fører bakteriel krigsførsel på DEN måde...

GB

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 12:30

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du nævne bare 3 gode ting ved islam?

Hvad der er godt og dårligt sådan subjektivt set er da ikke interessant. Et
eller andet må de mange muslimer jo mene rummes af "gode ting" i islam,
akkurat som at jeg går ud fra, at kristne synes der er noget godt ved deres
religion.

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 14:05

> [...]
> eller andet må de mange muslimer jo mene rummes af "gode ting" i islam,
> akkurat som at jeg går ud fra, at kristne synes der er noget godt ved

Nu er der ikke mange danskere, der /dyrker/ deres religion...
Det er noget privat, der holdes inden for egne vægge og ellers i kirken..
Vi danskere med kulturkristen baggrund render jo ikke rundt og ligner munke
og nonner for at skilte med, at vi engang blev døbt, de af os, der blev det.
Så jeg tror ikke, at danskere i dagloigdagen går rundt med en liste i
hovedet over, hvorfor kristendommen er deres religion..
Men for mig set, så er det den kulturkristne baggrund, der ligger til grund
for min moral og dermed min opdragelse.
Men det religiøse siger mig ikke en kæft. Jeg er ikke længere medlem af
folkekirken.
Og hvis du mener, at der er noget godt ved islam, så må du kunne definere
mindst 3 ting, der er godt ved den totalitære taberideologi kaldet islam.

Fra : @

Dato : 13-07-06 14:18

On Thu, 13 Jul 2006 15:04:30 +0200, "Jim"
> [...]

>hovedet over, hvorfor kristendommen er deres religion..
>Men for mig set, så er det den kulturkristne baggrund, der ligger til grund

sikker??

http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1vam%C3%A1l

> [...]
>mindst 3 ting, der er godt ved den totalitære taberideologi kaldet islam.

1)
muhamedanerne bimler ikke med klokker søndag formiddag og vækker folk

2)
muhamedanere lokker ikke folk til at bruge alt for mange penge på
julehalløj

3)
muhamedanere har ikke opfundet hverken krudt eller atombomber
eller noget som helst andet

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-07-06 15:07

On Thu, 13 Jul 2006 15:17:45 +0200, @ wrote:

> sikker??
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%A1vam%C3%A1l

Han falder da af på et par punkter.

Fra : GB

Dato : 13-07-06 21:07

"@" <1@invalid.net> wrote in

> 1)
> muhamedanerne bimler ikke med klokker søndag formiddag og vækker folk

Nej, men hvis de fik lov, ville deres råbetårn spolere freden fem gange
daglig.

> 3)
> muhamedanere har ikke opfundet hverken krudt eller atombomber
> eller noget som helst andet

- men de bruger det hæmningsløst mod civilister. Dog ikke atombomber,
"kun" krudt - men det er udelukkende, fordi der ikke står i koranen (den
eneste bog de læser) hvordan man laver dem.

GB

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 14:23

> Nu er der ikke mange danskere, der /dyrker/ deres religion...

En nylig foretaget undersøgelse viste, svjh, at 70% af alle danskere beder
og er troende.

> Det er noget privat, der holdes inden for egne vægge og ellers i kirken..

Eller i moskeen...

> Vi danskere med kulturkristen baggrund render jo ikke rundt og ligner
munke
> og nonner for at skilte med, at vi engang blev døbt, de af os, der blev
det.

De fleste har nu et kors om halsen, hvis de er døbt. Det er da skiltning...

> Så jeg tror ikke, at danskere i dagloigdagen går rundt med en liste i
> hovedet over, hvorfor kristendommen er deres religion..

Det tror jeg heller ikke - og tilmed tror jeg, at det er ret symptomatisk
for alle slags kulturreligiøse. De fleste danskere ville - hvis de
tilfældigvis var født i Pakistan - have været muslimer.

> Men for mig set, så er det den kulturkristne baggrund, der ligger til
grund
> for min moral og dermed min opdragelse.

Selvfølgelig. Alle - også erklærede ateister - ligger da under for den
kultur de er født ind i.

> [...]
> mindst 3 ting, der er godt ved den totalitære taberideologi kaldet islam.

Som sagt betyder min mening altså ikke særlig meget, når det gælder en
verdensreligion. Uanset hvad jeg kunne mene af dårlige eller gode ting om
islam, er det da flintrende ligegyldigt for islam samt dens udøvere.

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 14:42

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> En nylig foretaget undersøgelse viste, svjh, at 70% af alle danskere beder
> og er troende.

Næppe..
Så definerer du sgu nok begrebet "dansker" forkert.

> Eller i moskeen...

Det er ikke kristne eller andre danskere, der kommer i en moské.
Men det er ikke gået op for dig endnu?

> munke
> det.
>
> De fleste har nu et kors om halsen, hvis de er døbt. Det er da
> skiltning...

Nej, det er at smykke sig.
Islamisk tørklæde er en reklame..

> Det tror jeg heller ikke - og tilmed tror jeg, at det er ret symptomatisk
> for alle slags kulturreligiøse. De fleste danskere ville - hvis de
> tilfældigvis var født i Pakistan - have været muslimer.

Nej, for så havde de været pakistanere.. og nej, de ville ikke have haft et
valg.
Ok, de kan vælge mellem at være død eller muhamedaner.

> grund
>
> Selvfølgelig. Alle - også erklærede ateister - ligger da under for den
> kultur de er født ind i.

Men den islamiske kultur er jo ikke dansk kultur.
Og det er ikke god opdragelse her i Danmark.
Sikkert nok i Pakistan og S.A., men ikke i Danmark.

> Som sagt betyder min mening altså ikke særlig meget, når det gælder en
> verdensreligion. Uanset hvad jeg kunne mene af dårlige eller gode ting om
> islam, er det da flintrende ligegyldigt for islam samt dens udøvere.

Det er da ikke ligegyldigt, hvad en religion/kultur indeholder.
En religion eller kultur er da ikke blåstemplet bare fordi, man kalder det
for religion.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-07-06 16:10

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> En nylig foretaget undersøgelse viste, svjh, at 70% af alle danskere beder
> og er troende.

Og næsten alle danskere går på to ben. Dine bedende og troende, må så
indbefatte folk som et par gange i livet har bedt en bøn, og dem der mener
at "der er nok noget derude", - og det kan jo slet ikke sammenlignes med dem
der tror på religioner som bestemmer over store dele af deres kultur med
regler for næsten alt mellem himmel og jord. En amerikansk religionsforsker
fortalte på P1 at han kun i Danmark var stødt på mennesker over 50 år, som
overhovdet aldrig havde tænkt på om "der er noget derude", og hvad "der skal
ske" når vi stiller sandalerne. Det er jo meningsløst at sammenligne
danskeres religiøsitet med bogstavreligiøse mennskers, - ellers skulle det
da netop være for at vise den afgrundsdybe forskel på "religion" og
> [...]

> munke
> det.
>
> De fleste har nu et kors om halsen, hvis de er døbt. Det er da

Den var da også helt ny, det har jeg godtnok aldrig bemærket ? Men måske er
det en ny udvikling for at vise at man ikke er Odin-tilhænger?

Jeg har iøvrigt en liste over "gode ting i Koranen" - hvis nogen skulle være
intesseret, den bog har jo også de sædvanlige opfordringer til at undlade at
stjæle forældreløses penge, at ære sine forældre, at undlade at bagtale osv
osv, som man vist finder i enhver af den slags ideologier til alle tider. Og
man må jo sige, at det var ikke for ingenting at bibelen og koranen skriver
om ikke at stjæle forældreløses penge, - det var jo noget man gjorde helt
systematisk i de gode gamle dage. Der er forresten også en gammel muslimsk
lærd som skriver om at man bør undlade at omgive sig med kønne drenge i den
kritiske alder, - så de havde vist også noget med alterdrenge i den
religion. Ja, autorititsreligiøse har ofte haft frit valg på alle hylder:
drenge, piger, penge og magt, - og så paradis oven i købet, der er fandme
ikke noget at sige til, at det var en eftertragtet stilling at være
skriftklog.

Fra : konrad

Dato : 20-07-06 08:42

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og næsten alle danskere går på to ben.

Mener du dermed, at det at være religiøs er lige så naturligt som at gå
eller spise?

>Dine bedende og troende, må så indbefatte folk som et par gange i livet har
>bedt en bøn,

Det var ikke undersøgelsens konklusion. Det var i øvrigt 57% af alle
danskere der bedte en bøn, for at korrigere, og undersøgelsen dokumenterede
en stigning ift 1999.

> og dem der mener at "der er nok noget derude", - og det kan jo slet ikke
> sammenlignes med dem der tror på religioner som bestemmer over store dele
> af deres kultur med regler for næsten alt mellem himmel og jord.

Der er reelt kun nuanceforskelle imellem dem der mener, at Danmark besidder
en helt særlig kristen kulturarv- og som lever og lovgiver og moraliserer
derefter - og så dem der mener, at mennesket sådan helt generelt er
underlagt en universiel religiøs orden, som f.eks islamiske fundamentalister
mener.

>En amerikansk religionsforsker fortalte på P1 at han kun i Danmark var
>stødt på mennesker over 50 år, som overhovdet aldrig havde tænkt på om "der
>er noget derude", og hvad "der skal ske" når vi stiller sandalerne.

Det kunne jo f.eks afhænge af hans bekendtskabskreds i Danmark? Jeg tror
ikke danskere er mindre religiøse end andre.

>Det er jo meningsløst at sammenligne danskeres religiøsitet med
>bogstavreligiøse mennskers,

Nu sammenligner jeg jo ikke. Jeg siger såmænd blot at der findes masser af
religion i Danmark, og såmænd også fundamentalistisk religion. Påstanden er,
at i Danmark holder vi religion strengt inden fir hjemmets fire vægge - vi
blander ikke politik og religion, vi skilter ikke med vores religion osv. Og
påstandene sluttes af med en erklæring om, at afsenderen ligger under for
sin kulturkristne baggrund, SAMTIDIG med, at det påståes, at man ikke render
rundt med en liste i hovedet over kristendommen og dens betydning. Er det
egentlig ikke en lille smule morsomt? Det er jo så tydeligt som noget, at
religion kun opfattes som religion, i det omfang den kommer udefra. Religion
indefra opfattes som noget naturligt og stabiliserende - ja, ligefrem
forpligtende (!) - som noget godt. Og det er jo i bund og grund præcis det
samme ræsonnement der ligger bag enhver form for kulturel betinget
guddyrkelse - fundamentalistisk eller ej.

> Den var da også helt ny, det har jeg godtnok aldrig bemærket ?

Det har jeg svært ved at tro på. Alle kristne jeg kender render rundt med
kors om halsen - børne såvel som voksendøbt.

> [...]
> koranen skriver om ikke at stjæle forældreløses penge, - det var jo noget
> man gjorde helt systematisk i de gode gamle dage.

Ja. Man bør ikke antage buddene i de forskellige skriftreligioner som
letkøbte eller formålsløse. Uanset hvor mærkværdige forskrifterne blandt
muslimer, jøder ellerk kristne kan virke, afspejler de altid et konkret
behov - akkurat ligesom "moderne" lovgivning. Mange ting virker jo i dag på
os lige så våsende som lov om computerkriminalitet ville virke for en
1700-tals borger. Man er nødt til at vurdere en religion - eller en ældre
historisk tekst - på tekstens egne præmisser ift dens samtid.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-07-06 10:57

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed, at det at være religiøs er lige så naturligt som at gå
> eller spise?

Ja, nærmest.

> [...]
>
> Det kunne jo f.eks afhænge af hans bekendtskabskreds i Danmark? Jeg tror
> ikke danskere er mindre religiøse end andre.

Han havde ikke nogen bekendtskabskreds, - han forskede på området.

> [...]
> jo i bund og grund præcis det samme ræsonnement der ligger bag enhver form
> for kulturel betinget guddyrkelse - fundamentalistisk eller ej.

Selvfølgelig er der afsmitninger fra religion og til fx politik, - og hvad
så?

Men hvis du vil hævde at den måde "islam" blander sig i folks liv og den
måde kristendommen blander sig i vores er "det samme" - så er du meget langt
ude. Der ER jo stort set ikke anden lighed end at begge dele hedder
"religion".

Hvorfor vil du nu pludselig forsvare islamister mod dem der lider under
deres fremgang?

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-07-06 11:11

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Kan du ikke skrive lidt mere, der er efterhånden næsten ingen der er værd at
svare på ;-I

Det er nok en ond cirkel, jo flere rabiate anti-mennesker som indlægger her,
jo færre fornuftige mennesker gider være med, - suk !

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-07-06 16:32

> [...]
> være noget mere logisk at kritisere de "islamiske domstole" i Somalia (eg
> krigsherrer) snarere end "islam" som helhed.

Folk vil gerne have disse islamiske domstole, - hvad vil du kritisere ?

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 17:56

On Mon, 10 Jul 2006 17:31:30 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Folk vil gerne have disse islamiske domstole, - hvad vil du kritisere ?

Det er vist kun de bevæbnede forbryderbander der vil have det, for at
terrorisere alle andre.....

Næh du.... Lav en REEL folkeafstemning, så vil du se at det kun en
forsvindende lille del der er interesseret.....

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 12:35

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Folk vil gerne have disse islamiske domstole, - hvad vil du kritisere ?

Det virker ikke på mig som om der er særlig stor enighed om den nyislamiske
linie i Somalia. Ikke på samme måde som der eksisterer bred koncensus i
f.eks Iran eller Saudi-Arabien. Men kritiserer jeg noget? Well - det er vel
på sin plads at henlede opmærksomheden på, at endnu engang ser
fundamentalistisk islam ud til at vinde i en region, efter mange års krig,
sult, fattigdom og intellektuelt mørke. Så har fundamentalismen jo det
allerbedst.

Fra : @

Dato : 10-07-06 16:38

On Mon, 10 Jul 2006 17:07:55 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=464247
>
>Eller er det også bare et eksempel på den fredelige og tolerante religion
>islam, som vi for alt i verden ikke må kritisere?

selvfølgelig både må og bør man kritisere muhamedanismen for dette
rædselsregime i Somalia

det er jo Muhameds lære der ligger til grund for al den undertrykkelse
der nu skal overgå de stskkels somaliere

muhamedanere bør man bekæmpe hvor de end dukker op,

de egner sig simpelthen ikke til at leve sammen med ordentlige
frihedselskende folk

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Anders

Dato : 10-07-06 16:39

Konrad skrev:

> [...]
> være noget mere logisk at kritisere de "islamiske domstole" i Somalia (eg
> krigsherrer) snarere end "islam" som helhed.

Det mest logiske er at kritisere både islam og "de islamiske
domstole". Islam skal kritiseres for sine hadske og menneskefjendske
doktriner. "De islamiske domstole" skal kritiseres for at påtvinge
befolkningen i Somalia disse doktriner.

Udviklingen i den muslimske del af verden går i den gale retning. Det
er evident, at de fleste muslimske lande indenfor en overskuelig
årrække vil have et islamistisk styre i en eller anden form. Europa
bliver så næste ret på menuen.
---
Anders

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 13:41

"Anders" <nyrupisthebest@hotmail.com> wrote in message

Konrad skrev:

> [...]

domstole". Islam skal kritiseres for sine hadske og menneskefjendske
doktriner. "De islamiske domstole" skal kritiseres for at påtvinge
----
Der er tydeligvis mange der mener, at islams doktriner ikke er hadske og
menneskefjendske. Samtidig er det ret svært at påvise, at islam som sådan i
udgangspunktet skulle være mere hadsk og menneskefjendsk end så meget andet.
Er det f.eks dødsstraf i sharialovgivning der er hadsk og menneskefjendsk,
og i så fald - hvorfor er shariadødsstraf mere "hadsk" end andre former for
dødsstraf?

----
[...]
Det er ikke "evident", men rigtig nok blandt de mere populære
dommedagsscenarier blandt islamskeptikere og den omsiggribende
islamofobi-industri. Islam er sin egen største fjende, og der skal altså
mere end en flok huleboere i Kandahar og forstyrrede skrivebordsterrorister
på internettet på banen, i fald islam som åbenbart (diplomatisk formuleret)
"stærkt pessimistisk" forventes at overtage verdensherredømmet, eller hvad
folk nu forestiller sig.

---
Europa
bliver så næste ret på menuen.
---
Jeg tror nu Europa er en lille smule stærkere end både islam og diverse
fundamentalistiske galninge.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-07-06 16:19

> [...]

> og i så fald - hvorfor er shariadødsstraf mere "hadsk" end andre former

Stening af en umoralsk eller en voldtaget kvinde, er vel sådan ca så
menneskefjendsk man overhovedet kan blive på denne jord?

Jeg så lige at man i Pakistan fra justitsministeriet *overvejer*, om man
ikke skal slække på kravet til en voldtaget kvindes beviser for sin
uskyld, - man overvejer, om man ikke skal kunne nøjes med TRE muslimske
mænd, og så en fjerde person som er noget andet, - om de ligefrem vil helt
derud, hvor en kvindes vidneudsagn om at have set "lemmets indtrængen i
skeden", også kan tælle, det ved jeg så ikke. Men info er fra en muslimsk
webside, - så der ER da rivende fremskridt også i Pakistan.

Sharia er jo forøvrigt ved at være værre mange steder i dag, end som den
blev praktiseret for flere hundrede år siden. Mange mennesker har vist
stadig denne idé om, at fordi ting forandres så sker der "fremskridt", og
det er jo desværre ikke sandt. Det hørte jeg bl.a Niels Højlund tale om i en
genudsendelse i dag.

Fra : Søren

Dato : 10-07-06 17:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Eller er det også bare et eksempel på den fredelige og tolerante religion
> islam, som vi for alt i verden ikke må kritisere?
> For allah er most merciful..most forgiving...
> http://www.allpuntland.com/

Hej Jim

Du blander begraberne sammen.
Islam en en religion, ligesom Kristendom.

Islamisme er en styrefom, der misbruger Islam til at undertrykke
befolkningen.

Jeg kender slet ikke nok til Islam, derfor kan jeg ikke bedømme om det er
godt eller dårligt.
Kender du noget til Islam, bortset fra det du læser i avisen?
Kender du nogen muslimer?
Har du diskuteret religion med en muslim eller en kristen?

Søren

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 18:03

On Mon, 10 Jul 2006 18:28:41 +0200, "Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

> [...]
>Kender du nogen muslimer?
>Har du diskuteret religion med en muslim eller en kristen?

Jeg har f.eks. diskuteret (muhammed-tegningerne) med min muslimske
nabo der hverken beder 5 gange om dagen, overholder spiritusforbud
eller er fanatisk modstander af svinekød....

Uanset hvor meget jeg forsøgte, kunne jeg ikke få ham til at forklare
HVORFOR ikke-muslimer ikke måtte tegne Muhammed..... Det eneste svar
var "FORDI......"...

De har generelt INGEN kritisk sans når det drejer sig om deres egen
religion, det er altid bare "fordi..."...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-07-06 19:58

On Mon, 10 Jul 2006 19:03:14 +0200, Alucard wrote:

> De har generelt INGEN kritisk sans når det drejer sig om deres egen
> religion, det er altid bare "fordi..."...

Er det ikke selve essensen af religion?

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 20:34

On Mon, 10 Jul 2006 20:57:37 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Er det ikke selve essensen af religion?

Jeg er ikke religiøs, så det ved jeg ikke...

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-06 22:02

Den 10.07.2006 kl. 21:34 skrev Alucard <alucard44@hotmail.dk>:

> Jeg er ikke religiøs, så det ved jeg ikke...

Det er vist rigtigt nok.
Men hvis folk opfører sig dårligt, så er det ikke religion.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-07-06 10:54

On Mon, 10 Jul 2006 21:34:28 +0200, Alucard wrote:

> Jeg er ikke religiøs, så det ved jeg ikke...

At man ikke er religiøs betyder ikke at man er uvidende om hvordan
religion fungerer.
Hvis man kunne bevise religionens elementer, så ville det jo ikke være
religion mere.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-06 18:21

Søren skrev:
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Hej Jim
>
> Du blander begraberne sammen.

Nej, DU blander tingene sammen:

> Islam en en religion, ligesom Kristendom.

Islam er principielt ikke kun en religion, da Islam foreskriver en
specifik, totalitærreligiøs samfundsstrukturering med bla. eget
retssystem (Sharia).

> Islamisme er en styrefom, der misbruger Islam til at undertrykke
> befolkningen.

Forkert: Islam er en religion, hvis hellige skrifter (Koranen og
Hadith-skrifterne) direkte foreskriver islamisk styreform.

Der findes ingen skelnen mellem "Guds og Kejserens" (altså: Religiøst og
sækulært) i Islam, sådan som der f.eks. gør i kristnes over 500 år yngre
NT-skrifter.

Tværtimod er Islam som religion totalitaristisk, da den altså som sagt
forudskriver den totale indretning af samfundet og der faktisk ikke
findes noget som helst område, den ikke direkte blander sig i eller har
forskrifter for.

Nåjo: Den har faktisk slet ikke nogen egentlig etik, idet den som
lovreligion nok har en masse formelle forskrifter, men den kræver -
modsat Kristendommen - slet ikke af sine tilhængere at de skal opføre
sig pænt over for, endsige på den mindste måde respektere,
anderledestroende. Tværtimod foreskrives der direkte krig og undertrykkelse.

> Jeg kender slet ikke nok til Islam, derfor kan jeg ikke bedømme om det er
> godt eller dårligt.

Så kan du jo prøve at starte på denne side, hvor der er samlet nogle
"hyggelige" skriftsteder fra diverse muslimske helligskrifter, ikke
mindst Koranen:

http://prophetofdoom.net/quotes.aspx?g=405

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-07-06 19:04

Anders Peter Johnsen skrev:

> Der findes ingen skelnen mellem "Guds og Kejserens" (altså: Religiøst og
> sækulært) i Islam, sådan som der f.eks. gør i kristnes over 500 år yngre
> NT-skrifter.

("ÆLDRE" for pokker da! Det er selvfølgelig Islams såkaldte
"helligskrifter" der er ca. 500 yngre end Kristendommens. Pinligt, pinligt!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 18:33

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kender du nogen muslimer?
> Har du diskuteret religion med en muslim eller en kristen?

Jeg debatteret meget med muhamedanere.
De er bindegale allesammen.
Og ja, jeg kender åbenbart mere til koranen og islam, end mange af mine
venner og bekendte.

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 18:37

> "Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg debatteret meget med muhamedanere.

Og må jeg venligst udbede mig en ny staveplade tak..

Jeg /har/ selvfølgelig debatteret med indtil flere muhamedanere.
De er hjernevasket og bindegale hele banden.

Fra : GB

Dato : 10-07-06 19:06

"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote in

> Du blander begraberne sammen.

Nej, han gør ej. Det er dig, som intet fatter.

> Islam en en religion, ligesom Kristendom.

Nej, islam er en politisk ideologi, som bruger Gud til at skræmme folk på
plads med.

> Islamisme er en styrefom, der misbruger Islam til at undertrykke
> befolkningen.

Og ville der være islamisme uden islam?

> Jeg kender slet ikke nok til Islam, derfor kan jeg ikke bedømme om det
> er godt eller dårligt.

Nej, det kan vi godt læse.

> Kender du noget til Islam, bortset fra det du læser i avisen?

De fleste islamkritiske debattører i dette forum har læst rigtig meget om
islam, herunder koran, sunah og hadith, tak.

> Kender du nogen muslimer?

Nu kan jeg ikke svare for Jim her, men jeg kender adskillige
muhamedanere.

> Har du diskuteret religion med en muslim eller en kristen?

Man skal ikke diskutere religion med muhamedanere - de bliver agressive
af det.

GB

Fra : @

Dato : 10-07-06 19:46

On Mon, 10 Jul 2006 18:05:55 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>muhamedanere.

>Man skal ikke diskutere religion med muhamedanere - de bliver agressive

forkert

muhamedanere kan slet ikke diskutere f.eks. muhamedanisme

da deres bog koranen ikke er til debat - detn er nemlig ifølge dem
givet af gud og derfor den evige ufejlbarlige sandhed

Fra : GB

Dato : 10-07-06 19:52

"@" <1@invalid.net> wrote in

> muhamedanere kan slet ikke diskutere f.eks. muhamedanisme

Det er jo det jeg skriver, ikke?

GB

Fra : Kim2000

Dato : 10-07-06 21:07

> [...]
> islam, som vi for alt i verden ikke må kritisere?
> For allah er most merciful..most forgiving...

Man må sige Somalia arbejder målrettet på at få løst
overbefolkningsproblemet.

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 21:15

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Man må sige Somalia arbejder målrettet på at få løst
> overbefolkningsproblemet.

Ja, sådan kan man også anskue det.

Fra : Kim2000

Dato : 10-07-06 21:27

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan kan man også anskue det.

Nu må vi se om Bastrup & Co mener vi skal sende nødhjælp derned, når de nu
ikke har tid til at ordne markederne, de skal jo ligge med røven i vejret 5
gange om dagen. Åbenbart har tosserne ikke fattet at Allah kommer ikke og
dyrker deres korn, det skal de selv.

Nåja, jeg sidder jo med min rugbrødsmad og mine kartofler, og mine
gulerødder, jeg kan jo sådan set være skideligeglad. De siger vel til hvis
de en dag kunne tænke sig at opnå en højere levestand.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Anders

Dato : 10-07-06 23:15

Martin Larsen skrev:

> Det er vist rigtigt nok.
> Men hvis folk opfører sig dårligt, så er det ikke religion.

Hvem har bildt dig ind, at religioner ikke kan foranledige dårlig
opførsel? Ordet religion stammer fra latin og betyder noget i retning
af at "knytte forbindelse til højere magter". Der er masser af
eksempler på, at religion får folk til at opføre sig dårligt, også
dem der ellers hævder at være meget fromme. Gennem historien synes de
monoteistiske religioner synes at være særligt slemme til at
fremprovokere dårlig opførsel, idet deres Gud som regel er meget
jaloux og ikke tåler konkurrence fra andre Guder (og religioner).
Islam er ingen undtagelse i den forbindelse, snarere tværtimod.
Faktisk er den muslimske Guds jalousi og skindsyge endnu mere
rodfæstet i muslimske dogmer end de tidligere monoteistiske religioner
(jødedom og kristendom). Bl.a. er det i følge muslimernes hellige bog
koranen en pligt for enhver rettroende muslim at bekæmpe
afgudsdyrkelse (dvs. ateister og udøvere af andre religioner), om
nødvendigt med vold. Ikke-muslimer anses også generelt for
mindreværdige sammenlignet med muslimer. Det er vel to klare eksempler
på genelt dålig og intolerant opførsel som er direkte sanktioneret
af et religiøst skrift. Du kan da ikke hævde, at det er uislamisk,
når visse muslimer efterlever disse religiøse påbud? Tværtimod er
det da, udfra den religiøses logik, ganske logisk.
---
Anders

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-06 23:58

Den 11.07.2006 kl. 00:15 skrev Anders <nyrupisthebest@hotmail.com>:

> Hvem har bildt dig ind, at

bla, bla, bla.

Du fik vist ikke fat i pointen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-06 05:53

Martin Larsen skrev:

> bla, bla, bla.
>
> Du fik vist ikke fat i pointen.

Min navnebror fortjener vist lige at blive forklaret, at du - så vidt
jeg altså selv forstår på dig - blot ironiserer over de helt ufatteligt
trælse "socio-økonomiske" bortforklaringer, der bliver bragt på banen af
diverse politisk-korrekte Islam-apologetiske "velmenere", hver eneste
gang en fanatisk fundamentalistmuslim efterhånden efterlever sin elskede
totalitære terrorideologis forskrifter om mord på anderledestroende...

Ifølge disse forkvaklede menneskers sindsforstyrrede skønmaleri af
Islam, er det jo nemlig ALT ANDET end altså lige netop selve religionen
Islam, der tages til indtægt for ellers erklæret islamisk vold:
Tværtimod skal forklaringen jo ud fra disse oikofobers ondskabsfulde
ontologi med vold og magt helst kunne ledes tilbage til os selv og dèn
hævdede "historiske hensynsløsheds-arvesynd", som disse masochistiske
meningsdannere og deres følge af forskruede flagellanter altså stædigt
fastholder UDELUKKENDE skulle være forbeholdt os civiliserede hvide
mennesker at besidde: Tværtimod skal alle disse "eksotiske"(!) folkeslag
vist nødvendigvis have været utopisk elskelige og fredsommelige
urmennesker, som slet ikke i udgangspunktet kan have haft nogen lyst til
at dominere deres omgivelser, endsige føre stammekrige, indtil VI altså
ifølge denne latterligt navlepillende neurotikerretorik af en gang
"sækulær syndefaldsmytologi" som andre "slanger i deres Paradis" skulle
være kommet og have lært dem det!

Det er simpelt hen forskrækkeligt så travlt visse ellers voksne
mennesker i venstrefløjene kastratkor har det med at reagere på
erklærede voldspykopatiske terroristers rædselsgerninger med noget der
vitterligt ligner psykisk sygt selvpineri af en helt åbenlys modbydelig
masochistisk model:

Det synes jo helt tydeligt at mange venstrefløjstosser således virkelig
føler en slet skjult begejstret fryd over terrorangreb, når det
politiske signal de synes at have travlt med at sende til Bin Laden &
hans horder åbenbart er noget i retning af: "Jamen, det er også bare
altsammen vores skyld! Slå os! Vi fortjener det! Hårdere! Straf os!"

De er jo simpelthen ikke rigtigt kloge og det er efterhånden rigtigt
stinkende klamt at se på at disse mennesker åbenbart kan finde politisk
sammen for at få afløb for deres sære selvpiner-komplekser i flok,
hvilket atter får dem til at lefle for sindssyge sadister...

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 11-07-06 10:27

Anders Peter Johnsen wrote:

> Ifølge disse forkvaklede menneskers sindsforstyrrede skønmaleri af
> Islam, er det jo nemlig ALT ANDET end altså lige netop selve religionen
> Islam, der tages til indtægt for ellers erklæret islamisk vold:

Du ved jo godt, hvis man leder, så kan finde mange
afsindige udsagn i både GT og NT, som ingen normale
kristne vil vedkende sig.

Jeg kender danske muslimer af tyrkisk oprindelse og de
tager afstand fra den terror og vold, der begås i islams
navn.

Så der er muslimer og der er muslimer, ligesom der også
er forskel på kristne. Du tager vel også afstand fra den
kristne, fundamentalistiske højrefløj i USA.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-06 11:31

Vidal skrev:

> Du ved jo godt, hvis man leder, så kan finde mange
> afsindige udsagn i både GT og NT, som ingen normale
> kristne vil vedkende sig.

Det er til sammenligning en håndfuld eller to skriftsteder, overvejende
fra den ca. 3000 år gamle GT, som direkte foreskriver vold (ikke
mindst i hht. den med Jesus heldigivs hedengangne Moselovspraksis)
hvorimod Islams helligskrifter som ikke engang er halvt så gamle (knap
1400 år) altså side op og side ned direkte foreskriver totalt hensynsløs
vold imod anderledestroende.

> Jeg kender danske muslimer af tyrkisk oprindelse og de
> tager afstand fra den terror og vold, der begås i islams
> navn.

Fint nok, men det ændrer jo altså desværre bare ikke det fjerneste på at
Islam altså alligevel direkte foreskriver terror og vold i sine
skrifter, ja endda ligefrem på det skarpeste fordømmer muslimer, der
netop ikke vil deltage i den slags "aktiviteter", til helvede.

> Så der er muslimer og der er muslimer, ligesom der også
> er forskel på kristne. Du tager vel også afstand fra den
> kristne, fundamentalistiske højrefløj i USA.

Jo, for så vidt at den roder regimenterne sammen og endda i visse
tilfælde leder til fanatisk vold.

Men alt dette ændrer altså bare ikke det fjerneste på, at Jesus, som vi
kristne jo opfatter som Guds Søn, overvejende var en temmelig fredelig
fyr, hvorimod Muhammed - som muslimerne jo helt klart dyrker som en
anden afskyelig afgud på trods af at han formelt set kun hævdes at være
"profet" - altså tydeligvis var en rendyrket voldspsykopat af en pædofil
massemorder til sammenligning, hvilket ikke mindst fremgår af hans egen
Koran og Hadith-biografierne om ham.

Derfor orker jeg altså bare ikke disse for mig at se helt uudholdeligt
naiv-oikofobiske, politisk-korrekte "Bibelen er lige så slem som
Koranen"- sludder-sammenligningninger.

Især da ikke, når ethvert blot nogenlunde begavet menneske ved
umiddelbart selvsyn kan konstatere Islams militanteagressive vanvid ud
fra dets egne kilder på bla. hjemmesiden:

http://prophetofdoom.net/quotes.aspx?g=405

Du må altså snart lære at erkende hvor afsindigt farlig og fanatisk en
terrorideologi Islam helt basalt set ER ud fra selve sine egne
kildeskrifter og at den altså dermed bestemt ikke seriøst kan opfattes
som "uskyldigt misbrugt fredselskende religion" på linje med Kristendommen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 11-07-06 13:31

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> Islams helligskrifter som ikke engang er halvt så gamle (knap 1400 år)
> altså side op og side ned direkte foreskriver totalt hensynsløs vold

Lukas 19,27 Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før
dem herhen og hug dem ned for mine øjne.

Matt. 10,34 Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg
er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.

Matt. 10,35 Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far,
en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor,
Matt. 10,36 og en mand får sine husfolk til fjender.
Matt. 10,37 Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke
værd, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke
værd.

Det er hårde ord og man kunne forestille sig, en afart af
kristendommen gøre dem til en ledetråd.

> [...]
> skrifter, ja endda ligefrem på det skarpeste fordømmer muslimer, der
> netop ikke vil deltage i den slags "aktiviteter", til helvede.

Tjah ... I praksis kender *jeg* ikke nogen, der følger det.

> Derfor orker jeg altså bare ikke disse for mig at se helt uudholdeligt
> naiv-oikofobiske, politisk-korrekte "Bibelen er lige så slem som
> Koranen"- sludder-sammenligningninger.

Det ved jeg ikke nok om islam til at vide, men fra
den *praktiske* erfaring, jeg har med folk der dyrker
Islam, praktiseres de dele, du refererer til, ikke.

Det er da nok uundgåeligt, at på et tidspunkt vil nogle
unge mennesker afprøve noget her i Danmark, men det kan
vi jo også se fra det yderste højre her i Danmark.

> [...]
> som "uskyldigt misbrugt fredselskende religion" på linje med Kristendommen.

Det kan jeg som sagt ikke forholde mig til, fordi jeg
ikke har så megen kendskab til koranen. Jeg har kendskab
til (nogle) muslimer og de er ikke afsindigt farlige og
fanatiske.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-07-06 13:59

Den 11.07.2006 kl. 14:30 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> [...]
> værd.
>
> Det er hårde ord og man kunne forestille sig, en afart af

Et socialdemokratisk halvreligiøst, kulturkristent, ateistisk
pladderhumanist-hoved, kan naturligvis ikke koncipere dette. Jeres credo
er jo: vi vil have mere syltetøj og lagkage og wienerbrød uden at blive
ramt af fedmeepidemi. Jeres horisont kommer aldrig længere.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 11-07-06 15:10

Martin Larsen wrote:

> Et socialdemokratisk halvreligiøst, kulturkristent, ateistisk
> pladderhumanist-hoved,

Der er ikke noget der, der rammer mig. Det er
vel mig, du forsøger at karakterisere i al din
ubehjælpsomhed.?

> kan naturligvis ikke koncipere dette.

Det må jeg tage dit ord for.

> Jeres

Ikke mit.

> credo er jo: vi vil have mere syltetøj og lagkage og wienerbrød uden at
> blive ramt af fedmeepidemi.

Jeg spiser ikke nogen af delene. Men jeg vil gerne
have en øl. Så du må kalde mig ølbøvsende, hvis du
skal sige noget nedsættende om mine kostvaner.

> Jeres horisont kommer aldrig længere.

Du rammer så meget ved siden af. Men det gør du jo
i det hele taget, så det overrasker vel ikke ret mange.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-07-06 15:51

Den 11.07.2006 kl. 16:09 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> Der er ikke noget der, der rammer mig.

Tag det nu ikke for personligt. Det er bare din type jeg beskriver.
Men det bliver vist for abstrakt for dig - don't worry, be happy.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 11:48

news.tci4v2hniz7q9u@quercus.opasia.dk...

> Tag det nu ikke for personligt.

Som mit svar antyder, det gør jeg heller ikke. Men det kan
selvfølgeligt være svært at læse indenad.

> Det er bare din type jeg beskriver.
> Men det bliver vist for abstrakt for dig - don't worry, be happy.

Du kan da også godt få mit bud på din type, når vi nu er i
gang med at udveksle artigheder.

Dit verdenssyn er så simplistisk, at du har svært ved at
forstå nuancerede opfattelser og sammenhænge. Det har
jeg bemærket mere end en gang..

Du erindrer måske en meningsudveksling, vi havde, om et
temmeligt omstridt tysk citat. Det var din faste overbevisning,
det kunne løses ved at slå op i en ordbog og det synspunkt
kunne du ikke rokkes fra. Meget sigende.

Du nærer nok for stor tiltro til dine egne evner til at kunne
opnå en universel menneskelig empati. Eller omvendt, du
er måske så usikker på dig selv, du ikke kan tillade dig at
tage den usikkerhed, som råder hos alle, i betragtning, når
du opbygger din lille sikre verden.

Du kan ikke se muslimer som mennesker, du ser dem blot
som en stor frådende masse af terroristiske mordere. Sådan
forholder det sig ikke. Sådan er verden ikke.

Det kan være farlig for dig (og andre), fordi du let bliver og
allerede er *offer* for de enøjede og fanatiske synspunkter,
der gennem verdenshistorien har medført så store tragedier.
Det som vi bl.a. ser i visse muslimske lande i øjeblikket.

Det er typer som dig, der bliver kanonføde for stærkere og
politisk ambitiøse mennesker, der lever højt på at kunne trække
dig og dine lige rundt ved næsen.

Jeg føler lidt medlidenhed med dig, fordi du sandsynligvis
ikke kan bringes til at forstå det. Du mangler sikkert den
medmenneskelige dimension, der kunne opbløde din lille,
snævre og paranoide, men skudsikre verden.

Du kan trøste dig med, du deler skæbne med adskillige
andre i denne gruppe. Du er ikke alene, men så meget
desto værre for verden.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 12-07-06 12:49

On Wed, 12 Jul 2006 12:48:24 +0200, <vidal@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Dit verdenssyn er så simplistisk, at du har svært ved at
>forstå nuancerede opfattelser og sammenhænge. Det har

tonen i debatten
et nuanceret syn
manglende indsigt og forståelse

ja når budskaberne om de muhamedanske verdensforbrydere bliver _for_
påtrængende kan man jo altid gribe til det gamle nummer med at
beklikke og nedgøre budbringerne

hvis andre ikke har samme syn på en sag som dig er det ikke nogen
naturlov at det er de andre der mangler indsigt

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-07-06 14:34

On Wed, 12 Jul 2006 13:49:06 +0200, @ wrote:

> [...]
>

> ja når budskaberne om de muhamedanske verdensforbrydere bliver _for_
> påtrængende kan man jo altid gribe til det gamle nummer med at

Og det var nøjagtigt det Martin Larsen gjorde.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-06 18:36

Den 12.07.2006 kl. 15:34 skrev Frank E. N. Stein <flatus@mail.is>:

> Og det var nøjagtigt det Martin Larsen gjorde.

Næh - mit indlæg havde ikke personlig karakter.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-07-06 18:52

On Wed, 12 Jul 2006 19:36:13 +0200, Martin Larsen wrote:

> Næh - mit indlæg havde ikke personlig karakter.

Og månen er lavet af grøn ost.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-06 14:19

Den 12.07.2006 kl. 12:48 skrev <vidal@mail.dk>:

> Du kan da også godt få mit bud på din type, når vi nu er i
> gang med at udveksle artigheder.

Guuud, det næsten som at være hos astrolog

> Dit verdenssyn er så simplistisk, at du har svært ved at
> forstå nuancerede opfattelser og sammenhænge. Det har
> jeg bemærket mere end en gang..

Ja, du ser jo ikke mere end du forstår.

> Du erindrer måske en meningsudveksling, vi havde, om et
> temmeligt omstridt tysk citat.

Ja, du blev fornærmet over at jeg ikke ville være din bibliotekar.
Det synes jeg ikke du skulle rippe op i - for din egen skyld.

Det signalement du nu kommer med er interessant fordi du afslører nogle
stereotypier i dig selv, som jeg ville have fået på puklen for ved at
nævne direkte.

> Du nærer nok for stor tiltro til dine egne evner til at kunne
> opnå en universel menneskelig empati.

Her har vi det relativt nye buzzword for røde og velmenere.
*Empatimonopolet*. Et smart ord - kønt ville det jo ikke lyde, hvis de
blot hævdede at være de bedste mennesker. Og kultur har I også - kender
lignelsen om farisæren og tolderen (Luk. 18:9).

> Eller omvendt, du
> er måske så usikker på dig selv, du ikke kan tillade dig at
> tage den usikkerhed, som råder hos alle, i betragtning, når
> du opbygger din lille sikre verden.

Her får dit humane vidsyn ikke plads til ret meget medmenneske:
lille usikker lilleverden.

> Du kan ikke se muslimer som mennesker, du ser dem blot
> som en stor frådende masse af terroristiske mordere. Sådan
> forholder det sig ikke. Sådan er verden ikke.

Du har ret i det sidste - det første viser vel kun dit sanseløse had mod
mennesker der forstyrrer din idylverden med tørre demografiske facts.

> [...]
> der gennem verdenshistorien har medført så store tragedier.
> Det som vi bl.a. ser i visse muslimske lande i øjeblikket.

Det er dig der er offer for velmenernes godheds-livsløgn.

> Det er typer som dig, der bliver kanonføde for stærkere og
> politisk ambitiøse mennesker, der lever højt på at kunne trække
> dig og dine lige rundt ved næsen.

Tror du nu at du kan føre mig ved næsen??

> Jeg føler lidt medlidenhed med dig, fordi du sandsynligvis
> ikke kan bringes til at forstå det. Du mangler sikkert den
> medmenneskelige dimension, der kunne opbløde din lille,
> snævre og paranoide, men skudsikre verden.

Empatimonopolet poleres og understreges.

> Du kan trøste dig med, du deler skæbne med adskillige
> andre i denne gruppe. Du er ikke alene, men så meget
> desto værre for verden.

Hov, hov! - er det ikke de røde der forsøder ensomheden i neurotiske
klynkegrupper.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 00:10

news.tcku9dlziz7q9u@quercus.opasia.dk...

> Guuud, det næsten som at være hos astrolog

Ja, og hvis du er interesseret, er der mere, hvor det kommer
fra. Vi to kan måske få dig rettet op, så du kommer dig over
din angst.

> Ja, du ser jo ikke mere end du forstår.

(Det er en dejlig sætning.)

Får du åbenbaringer, så du ser mere end du forstår?
Så tror da pokker dine synspunkter kan trancendere
virkeligheden.

> Ja, du blev fornærmet over at jeg ikke ville være din bibliotekar.

Hehe, var det ikke stort set det, du tilbød? At retlede mig
mht til et problem, du åbenbart stadig ikke forstår.

> Det synes jeg ikke du skulle rippe op i - for din egen skyld.

Hvis nogen ser tilbage i tråden, vil de kunne se, du
hverken kunne eller ville forstå, hvad problemet var.
Du optrådte med vanlig skråsikker arrogance. Men det
handlede jo også om et omstridt citat ...

> Det signalement du nu kommer med er interessant fordi du afslører nogle
> stereotypier i dig selv, som jeg ville have fået på puklen for ved at
> nævne direkte.

Jamen, det er jo så godt, det kommer frem på anden
måde. Så undgår du at få på puklen. Det er ikke alle,
der tåler det.

> [...]
> blot hævdede at være de bedste mennesker. Og kultur har I også - kender
> lignelsen om farisæren og tolderen (Luk. 18:9).

Alle muslimer er dumme, ævbæv. Og dem der siger andet,
er også dumme. Det er tørre demografiske facts, ikke?

> Her får dit humane vidsyn ikke plads til ret meget medmenneske:
> lille usikker lilleverden.

Er dine sætninger ikke mere usammenhængende end ellers?
Eller ligger der en form for dyb visdom begravet her, som
ikke kan forstås af andre end de specielt indviede?
Ihvertfald ser jeg mere, end jeg forstår her.

> Du har ret i det sidste - det første viser vel kun dit sanseløse had mod
> mennesker der forstyrrer din idylverden med tørre demografiske facts.

Har du fremført nogle facts? Jeg ser blot de sædvanlige
fremmed-angste fraser. Det er måske det her med at
se mere, end man forstår, der kommer ind her?

> Det er dig der er offer for velmenernes godheds-livsløgn.

Fordi jeg siger, der ikke findes eksempler på muslimsk terror
i Danmark?

Hører det til dine tørre demografiske facts, at de findes,
må du godt åbenbare dem.

> Tror du nu at du kan føre mig ved næsen??

Hehe, nej, men nogen gør det helt klart, når du kan tro, dine
meninger bygger på fakta.

> Empatimonopolet poleres og understreges.

Du er nok over lange stræk udenfor pædagogisk rækkevidde.
Men vær du ikke ked af det. Det deler du jo med 7-8% af
befolkningen.

Helt åbenbart ikke.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-06 00:28

Den 13.07.2006 kl. 01:09 skrev <vidal@mail.dk>:

> (Det er en dejlig sætning.)

Tak - desværre forstår du den ikke, og dine resterende kommentarer er
under lavmålet

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 13-07-06 10:33

On Thu, 13 Jul 2006 01:28:28 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Tak - desværre forstår du den ikke, og dine resterende kommentarer er
>under lavmålet

Så burde du læse det igen, det er ikke udtryk for lavmål men vid der
demonstreres her.

Regards Croc®

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-06 12:42

Den 13.07.2006 kl. 11:32 skrev <sbm@pc.dk>:

> Så burde du læse det igen, det er ikke udtryk for lavmål men vid der
> demonstreres her.

Øeh, jeg har læst det, men hvad med dig?

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 13:24

news.tcmlgqmeiz7q9u@quercus.opasia.dk...

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 13:24

Fra : Jim

Dato : 11-07-06 14:01

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Lukas 19,27 Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før
> dem herhen og hug dem ned for mine øjne.

Det er jo taget ud af en sammenhæng.
Og så var apostlene meget teatralske i deres skriblerier.
Og du ser ikke en verdensomspændende sammenslutning af den kristne ideologi,
som prædker død og helvede over eks. ikke-troende, og så med disse vers i
hånden samtidig med, at de skriger "GUD ER STOR"!

> [...]
> Matt. 10,37 Den, der elsker far eller mor mere end mig, er mig ikke
> værd, og den, der elsker søn eller datter mere end mig, er mig ikke

Det er altsammen sagt og skrevet i bedste mening.
Det hedder kærlighed til mennesket og familen..
For det at besøge familien.. Se DET er nærhed..

Men hvorom alting er, så skal jeg da love for, at pedofeten mo' har taget
disse vers til sig og lagt moms på..
Og dem turede han hele den arabiske halvø rundt med, medens han slagtede
løs.
Hans tilhængere gør det samme 1400 år efter.

Har du set en lignende opførsel hos andre med baggrund i den kristne tro?
Næ! For det kristne budskab er: Så hvem du end er, så velkommen til
verden... Jeg vil tage del i dit liv og din færden..

Islam er det stik modsatte..
Kristne og muhamedanere har hver deres opfattelse af, hvad kærlighed er.
Og kristne er ikke tvinget til at underkaste sig noget som helst
psykofænomen kaldet allah.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 11:02

> Det er jo taget ud af en sammenhæng.

Ja, ud af den bibelske sammenhæng. Hvordan skal man
ellers bringe citater. Jeg kunne jo have postet hele biblen,
men så var der nok ikke mange, der var kommet igennem
mit indlæg.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 12-07-06 12:06

<vidal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers bringe citater. Jeg kunne jo have postet hele biblen,
> men så var der nok ikke mange, der var kommet igennem

Næ, du tager en linie ud af en masse.. Der er jo som regel både noget før,
og der er noget efter.
Og biblen er jo ikke en hadefuld bog om et andet folk, der bare skal
slagtes, som det er i koranen.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 13:56

> <vidal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, du tager en linie ud af en masse.. Der er jo som regel både noget før,
> og der er noget efter.

Det var jo blot for at demonstrere en pointe.

Hvor mange linjer, synes du, er passende?

> Og biblen er jo ikke en hadefuld bog om et andet folk, der bare skal
> slagtes, som det er i koranen.

Jeg kender godt biblen, er selv kristen

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 12-07-06 23:14

> [...]
>
> Det var jo blot for at demonstrere en pointe.
>
> Hvor mange linjer, synes du, er passende?

Jeg har kun hørt om biblen, da jeg ikke er kristen...
Nå ja.. jeg har da engang læst et par linier, som var ganske ufarlige i
betydningen..
Man skulle jo gerne fremstå som et godt eksempel.
Men er meldt ud af alt det der halleluja..
Men jeg kender dog forskellen på biblen og koranen..
Koranen er jo værre end den mørke middelalder længe før inkvisitionen.
Og hvor mange linier?
Nu må du satme holde op..
Hvis du ikke kan se de væsentige forskelle på kristendommen og islam, så
undrer det mig, at du har valgt kristendommen.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 11:03

> [...]
> betydningen..
> Man skulle jo gerne fremstå som et godt eksempel.
> Men er meldt ud af alt det der halleluja..

OK

> [...]
> Hvis du ikke kan se de væsentige forskelle på kristendommen og islam, så
> undrer det mig, at du har valgt kristendommen.

Det var jo ikke forskellen mellem islam og kristendommen
indlægget handlede om. Blot at der *også* i biblen står
krasse ting, som de kristne normalt vælger fra. Nogle
muslimer vælger sandsynligvis også de grimme ting fra,
i deres forståelse af islam.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 13-07-06 14:15

> [...]
> krasse ting, som de kristne normalt vælger fra. Nogle
> muslimer vælger sandsynligvis også de grimme ting fra,

Og der står kradse ting i bistandslovgivningen og den danske lovgivning i
det hele taget..
Men bliver de nævnte kradse steder i biblen brugt i dagligdagen af folk
rundt om med henvisning dertil?
Vi ser dagligt, at de mørke vers i koranen bliver brugt hverdag mod egen
befolkning og så sandelig i rigeligt omfang mod eks. inderne her for tiden..

Hvis du ikke kan se forskellen, og det er foskellen vi taler om, så er du
ignorant.

Fra : @

Dato : 13-07-06 14:22

On Thu, 13 Jul 2006 15:14:37 +0200, "Jim"
> [...]

>Hvis du ikke kan se forskellen, og det er forskellen vi taler om, så er du

der er folk som vitterligt påstår at de ikke kan se forskel på at
Jesus for ca. 1980 år siden drev nogle kræmmere ud af templet

og så at muhamedanere i nutiden den ene gang efter den anden dræber
skolebørn i hobetal vælter højhuse med flyvemaskiner og hvad de ellers
kan finde på af onde gerninger

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 20:07

> [...]
>
> og så at muhamedanere i nutiden den ene gang efter den anden dræber
> skolebørn i hobetal vælter højhuse med flyvemaskiner og hvad de ellers

Det tror jeg ikke på. Kan du dokumentere den påstand?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 13-07-06 20:39

On Thu, 13 Jul 2006 21:06:51 +0200, <vidal@mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det tror jeg ikke på. Kan du dokumentere den påstand?

det gider jeg ærlig talt ikke

du kan bare hente 700-800 indlæg fra denne gruppe og læse dem

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 20:05

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke kan se forskellen, og det er foskellen vi taler om, så er du
> ignorant.

Du har ret til at diskutere det, du vil.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-07-06 15:09

Den 12.07.2006 kl. 12:01 skrev <vidal@mail.dk>:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Ja, ud af den bibelske sammenhæng. Hvordan skal man
> ellers bringe citater.

Ikke nok med at det er ude af kontekst, men citatet stammer fra en
lignelse.

Jeg håber for Vidal at han ikke har det mindste overblik over sine
gerninger.
Ellers må vi nok anse ham for usenets værste quotefucker.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 00:10

news.tckxldgriz7q9u@quercus.opasia.dk...

> Ikke nok med at det er ude af kontekst, men citatet stammer fra en
> lignelse.

Njah, den afslutter en lignelse og de fleste mener det
er en sætning, der er indføjet senere, så den ikke kan
tilskrives Jesus. Den hører altså som sådan ikke til
lignelsen.

Men det kunne du jo ikke vide og derfor heller ikke forstå.

Citatet var bragt som et eksempel på, hvad der *også*
står i biblen, men som af de fleste kristne ikke betragtes
gældende.

Men det var åbenbart for svært at se konteksten, citatet
blev bragt i, derfor disse forklarende ord.

> Jeg håber for Vidal at han ikke har det mindste overblik over sine
> gerninger.

Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til
ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende
fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.

> Ellers må vi nok anse ham for usenets værste quotefucker.

Næste gang skal jeg nok medsende biblen, så du kan få
*hele* sammenhængen med.

Ellers kan du gå ind på www.biblen.dk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-06 01:15

Den 13.07.2006 kl. 01:10 skrev <vidal@mail.dk>:

> Næste gang skal jeg nok medsende biblen, så du kan få
> *hele* sammenhængen med.

Dit forsøg på at camouflere din blamage ved at spille skriftlærd er ærlig
talt syg.
Jeg tror du er fortabt - spild ikke din tid med bibelstudier.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 13-07-06 07:47

news.tclpmun5iz7q9u@quercus.opasia.dk...

> Dit forsøg på at camouflere din blamage ved at spille skriftlærd er ærlig
> talt syg.

Hvor spiller jeg skriftlærd? Jeg troede, du kendte stoffet, siden
du kastede dig ind i den del af diskussionen. Det var ikke min
mening at ydmyge dig med min viden.

Du forstår ikke konteksten, hvori jeg bragte citatet og du
kender ikke den kontekst citatet stammer fra. Hvor ringe
kan det blive med dig?

> Jeg tror du er fortabt

Det kan vist være lige meget, hvad du tror, du har helt
åbenbart ikke ret meget at have den tro i.

> - spild ikke din tid med bibelstudier.

Det spilder jeg skam ikke min tid med.

Jeg troede, der var lidt sammenhæng og viden i din kritik,
men du skyder tydeligvist med spredehagl i håb om dog at
ramme bare et eller andet.

Det er din taktik at slå på, hvor dumme dem, du diskuterer
med, er, for at skjule din egen manglende viden.

Det er dumt lille Martin, folk opdager den slags, hvis du gør
det for tit.

Man bliver ikke klogere af at kalde andre dumme. Det burde
du have lært allerede i børnehaveklassen.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-07-06 10:44

Den 13.07.2006 kl. 08:47 skrev <vidal@mail.dk>:

> Det er dumt lille Martin, folk opdager den slags, hvis du gør
> det for tit.
>
> Man bliver ikke klogere af at kalde andre dumme. Det burde
> du have lært allerede i børnehaveklassen.

Hvem taler om "dum"? Tag dig sammen lille ven.

Mvh
Martin

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-07-06 14:02

Vidal skrev:

> [...]
>
> Matt. 10,34 Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg
> er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.

Javel, men disse Jesusord - og da ISÆR Luk. 19,27! - udmærker sig dog
også ved, at de faktisk står i grel kontrast til dèn erklærede
pacifisme, Jesus ellers synes at prædike. De synes næsten at være
"undtagelsen, der bekræfter regelen", når man tænker på forskrifterne om
at vende den anden kind til og gengælde ondt med godt, noget som altså
bare slet ikke findes i Islam.

Det virker godt nok selvmodsigende, men i det mindste er der dog i
Kristendommen denne "spænding" mellem at Jesus således her synes ret
"militant" (hvis Han da ikke blot taler i overførte betydninger?) mens
Han ved tilfangetagelsen i Getsemaneh jo skal have sagt sådan noget som:
"Den der griber til sværdet, skal dø ved sværdet!"

> [...]
> værd.
>
> Det er hårde ord og man kunne forestille sig, en afart af

Her er der dog altså tale om SPLID i mere verbal forstand, ikke væbnet krig!

> Tjah ... I praksis kender *jeg* ikke nogen, der følger det.

Det er jo desværre tydeligvis blevet moderne blandt en hel del
fundamentalistiske muslimer at efterkomme disse militante forskrifter.

> [...]
> unge mennesker afprøve noget her i Danmark, men det kan
> vi jo også se fra det yderste højre her i Danmark.

Igen: Jeg må selvfølgelig tage afstand til at eventuelle højreradikale
måtte finde på sådan noget, men jeg synes nu altså også at det virker
noget søgt at fokusere så meget på påståede "militante højreradikale".

Det synes som om man helt desperat vil forsøge at skabe en
ikke-eksisterende "balance" ved til lejligheden at male Fanden på væggen
angående nogle heldigvis ret betydningsløse nynazister med
voldsfantasier, som ikke på nogen måde kan siges at nyde en opbakning
blandt danskere, der blot tilnærmelsesvist svarer til dèn stiltiende
støtte og accept Osama & Co desværre synes at nyde i muslimske
indvandrerkredse.

> Det kan jeg som sagt ikke forholde mig til, fordi jeg
> ikke har så megen kendskab til koranen. Jeg har kendskab
> til (nogle) muslimer og de er ikke afsindigt farlige og
> fanatiske.

Nej, de tager heldigvis åbenbart ikke deres religion så pokkers
alvorligt, hvilket jeg da kun kan bifalde. Problemet er blot at vold
altså direkte foreskrives i Islams helligskrifter det ene sted efter det
andet og at det derfor er lodret løgn, når man forsøger at tegne dette
forløjede, rosenrøde billede af Islam som en (Gudfrimigvel!) "Fredens
Religion".

Der er simpelthen tale om åbenlyst bedrag, formodentlig for at lulle
godtroende vesterlændinge i søvn indtil dèn dag, hvor muslimerne måtte
have avlet sig til flertal og Shariasamfundet således ifølge folk som
"vor egen" Reino "Abdul Wahid" Pedersen vil være en uundgåelig realitet...

Du frygter muligvis at højreekstremistiske nørder vil foranstalte
"Krystalnat"-lignende scenarier imod muslimske indvandrere, mens jeg for
mit vedkommende frygter det samme, blot med omvendt fortegn, hvor vi
inden for ca. 40 år definitivt vil blive gjort til retsløse underkuede
dhimmi-slaver i vort eget land, hvis udviklingen fortsætter...

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 11-07-06 14:14

meddelelse news:44b3a156$0$13962$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> ved tilfangetagelsen i Getsemaneh jo skal have sagt sådan noget som: "Den
> der griber til sværdet, skal dø ved sværdet!"

Ja for vi ved jo alle, at
"You see, it's a matter of the mind being mightier than the bosom"...

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 11:48

> [...]
> ved tilfangetagelsen i Getsemaneh jo skal have sagt sådan noget som: "Den
> der griber til sværdet, skal dø ved sværdet!"

Der er jo nogle, der betegner den slags modsigelser som
komplementariske.

Det ser ud som, du hylder det synspunkt.

> Her er der dog altså tale om SPLID i mere verbal forstand, ikke væbnet
> krig!

OK.

> Det er jo desværre tydeligvis blevet moderne blandt en hel del
> fundamentalistiske muslimer at efterkomme disse militante forskrifter.

Du har ret i, det ser ud som om, der er en stigende fundamentalisme
i den muslimske verden.

> Igen: Jeg må selvfølgelig tage afstand til at eventuelle højreradikale
> måtte finde på sådan noget, men jeg synes nu altså også at det virker
> noget søgt at fokusere så meget på påståede "militante højreradikale".

Jeg gjorde blot opmærksom på at den konkrete, påviselige
terrortrussel kommer fra det ultrahøjre og ikke muslimer, i
Danmark vel at mærke.

> [...]
> derfor er lodret løgn, når man forsøger at tegne dette forløjede,
> rosenrøde billede af Islam som en (Gudfrimigvel!) "Fredens Religion".

Det er ikke et billede, jeg maler. Jeg skrev blot, at også
i kristendommens skrifter kan man finde noget lignende.

> [...]
> have avlet sig til flertal og Shariasamfundet således ifølge folk som "vor
> egen" Reino "Abdul Wahid" Pedersen vil være en uundgåelig realitet...

Jeg tror ikke på de teorier.

> Du frygter muligvis at højreekstremistiske nørder vil foranstalte
> "Krystalnat"-lignende scenarier imod muslimske indvandrere,

Egentligt ikke.

> mens jeg for mit vedkommende frygter det samme, blot med omvendt fortegn,
> hvor vi inden for ca. 40 år definitivt vil blive gjort til retsløse
> underkuede dhimmi-slaver i vort eget land, hvis udviklingen fortsætter...

Det er blot en myte opbygget af de slemme kræfter i
samfundet. Tro ikke på den slags.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 11-07-06 16:23

On Tue, 11 Jul 2006 14:30:37 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Lukas 19,27 Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før
>dem herhen og hug dem ned for mine øjne.

kan du finde nogen steder hvor kristne med henvisning til Lukas har
hugget folk ned fordi de ikke vil være kristne indefor de sidste 300
år

>Matt. 10,34 Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg
>er ikke kommet for at bringe fred, men sværd.

hvor har kristne ført hellig krig indenfor de sidste 300 år

> [...]
>værd.
>
>Det er hårde ord og man kunne forestille sig, en afart af

der er ingen huller i din uvidenhed om moderne kristendom

moderne kristendoms hovedbudsaber er

næstekærlighed og tilgivelse af synder

samt

adskillelse af kejserens rige og guds rige

>Tjah ... I praksis kender *jeg* ikke nogen, der følger det.

>Det ved jeg ikke nok om islam til at vide, men fra
>den *praktiske* erfaring, jeg har med folk der dyrker
>Islam, praktiseres de dele, du refererer til, ikke.

desværre har det vist sig at i lande hvor muhamedanismen har fået magt
har det hver gang været de mest ortodokse korantro folk som har sat
dagsordenen
de mederate har aldrig fået en fod til jorden

bl.a. fordi selv en moderat muslim vover ikke inden for "egne rækker"
at sige at dele af koranen ikke bør efterleves

det kan du nemt få:

http://www.thereligionofpeace.com/

http://www.historyofjihad.org/

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 11:22

> kan du finde nogen steder hvor kristne med henvisning til Lukas har
> hugget folk ned fordi de ikke vil være kristne indefor de sidste 300
> år

Det tror jeg ikke.

> hvor har kristne ført hellig krig indenfor de sidste 300 år

Det ved jeg ikke. Men det var heller ikke det, der var
min pointe.

> der er ingen huller i din uvidenhed om moderne kristendom

Så er det godt, jeg har dig.

> [...]

> bl.a. fordi selv en moderat muslim vover ikke inden for "egne rækker"
> at sige at dele af koranen ikke bør efterleves

Der findes fundamentalister inden for alle religioner og i
nogle islamiske lande synes de at være i fremgang.

> det kan du nemt få:
>
> http://www.thereligionofpeace.com/
>
> http://www.historyofjihad.org/

Hvis jeg frygtede islam, som du, ville jeg muligvis læse det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 11-07-06 11:40

On Tue, 11 Jul 2006 11:27:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Du ved jo godt, hvis man leder, så kan finde mange
>afsindige udsagn i både GT og NT, som ingen normale
>kristne vil vedkende sig.

sikkert,

men få lige styr på proportionerne

More people are killed by Islamists each year than in all 350 years
of the Spanish Inquisition combined.

Islamic terrorists murder more people every day than the Ku Klux Klan
has in the last 50 years

More civilians were killed by Muslim extremists in two hours on
September 11th
than in the 36 years of sectarian conflict in Northern Ireland

19 Muslim hijackers killed more innocents in two hours on September
11th
than the number of American criminals put to death in the last 65
years

>Jeg kender danske muslimer af tyrkisk oprindelse og de
>tager afstand fra den terror og vold, der begås i islams
>navn.

det ser og hører vi altså ikke noget tll i den offentlige debat

>Så der er muslimer og der er muslimer, ligesom der også
>er forskel på kristne. Du tager vel også afstand fra den
>kristne, fundamentalistiske højrefløj i USA.

igen få lige styr på proportionerne

det var muhamedanere der myrdede en politiker og en filminstruktør i
Holland samt udsendte dødstrusler mod Ayan Hirhi Ali så hun må leve
skjult
muhamedanere anerkender ikke andres frihedsrettigheder

i Danmark er JyllandsPosten blevet terroriseret af bombetrusler
12 tegnere er blevet truet med mord både af herboende og udenlandske
muhamedanere
muhamedanere anerkender ikke ytringsfrihed

Fra : Vidal

Dato : 11-07-06 13:47

@ wrote:

> sikkert,
>
> men få lige styr på proportionerne
>
> More people are killed by Islamists each year than in all 350 years
> of the Spanish Inquisition combined.

Hvorfor lige den spanske inkvisition?

> Islamic terrorists murder more people every day than the Ku Klux Klan
> has in the last 50 years

Hvorfor lige KKK? Hvor mange er de?

> [...]

> 11th
> than the number of American criminals put to death in the last 65

Var det ikke 2400, der blev dræbt d 11. sept? Tror du
selv på den påstand? Eller er det dødstraffe, du taler
om?

Og hvor mange mennesker er blevet dræbt som følge af
Bushs forebyggende angreb i Irak, som følge af 11.
september.

Men de sammenligninger siger jo ikke noget. På den
måde kunne vi jo slynge tal efter hinanden i timevis.

Vi kunne ligeså godt begynde at tælle op hvor mange
trafikdræbte, der er i verden. Så ville 'bilerne' nok
have dræbt flere mennesker end noget andet. Så lad os
afskaffe dem. Eller ihvertfald indlede et forebyggende
angreb på bilfabrikkerne.

> det ser og hører vi altså ikke noget tll i den offentlige debat

Jamen, så det er måske det, der er problemet?

> igen få lige styr på proportionerne

Jamen lad os så opfordre hinanden til det.

> [...]
> skjult
> muhamedanere anerkender ikke andres frihedsrettigheder

Nu var det danske forhold jeg henviste til. Med al den
ophidsede snak her i gruppen, skulle man tro, vi stod
over for et nært forestående angreb af muslimske styrker.

Det er der jo ikke tale om, tværtimod er Tyrkiet medlem
af NATO.

> i Danmark er JyllandsPosten blevet terroriseret af bombetrusler
> 12 tegnere er blevet truet med mord både af herboende og udenlandske
> muhamedanere

Hvor mange bomber er der blevet sprængt, så? Hvor
mange er der blevet myrdet?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 11-07-06 16:33

On Tue, 11 Jul 2006 14:47:25 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvorfor lige den spanske inkvisition?

for at synliggøre for dig at muhamedanere myrder mange flere
hvert år
end katolske fanatikere kunne overkomme på 350 år

>Hvorfor lige KKK? Hvor mange er de?

de er ikke mange de er få

og igen proportionerne

muhamedanere myrder løs

kan du slet ikke anerkende at disse muhamedaneres myrderier er et
problem?

>Var det ikke 2400, der blev dræbt d 11. sept? Tror du
>selv på den påstand? Eller er det dødstraffe, du taler
>om?

eksekverede dødsstraffe

der bliver ikke eksekveret ret mange dødsstraffe i USA

>Og hvor mange mennesker er blevet dræbt som følge af
>Bushs forebyggende angreb i Irak, som følge af 11.
>september.

ganske få, sammelignet med hvor mange muhamedanere har myrdet i blot
et afrikansk land - Somalia

>Men de sammenligninger siger jo ikke noget. På den
>måde kunne vi jo slynge tal efter hinanden i timevis.

hvis de ovenfor anførte tal ikke kan få dine øjne op for hvor
morderiske muhamedare er så er det firdi du ikke vil se sandheden om
disse verdensforbrydere

> [...]
>ophidsede snak her i gruppen, skulle man tro, vi stod
>over for et nært forestående angreb af muslimske styrker.

vi _er_ da under konstant angreb

sidste eksempel

en lovlig dansk forening kan ikke få lov til at holde en (lille)
demonstration på en gade i landets hovedstad

>Det er der jo ikke tale om, tværtimod er Tyrkiet medlem
>af NATO.

>Hvor mange bomber er der blevet sprængt, så? Hvor
>mange er der blevet myrdet?

alene truslerne er nok

eller du mener måske det er i orden at muhamedanske forbrydere går
rundt og truer avisredaktører og satiretegnere?

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 12-07-06 11:49

> alene truslerne er nok

Hvilke trusler. De danske højreekstremister synes at være
mere villige til at udføre terror i praksis. Var det ikke en
17 årig dreng, der i fuldskab truede med at bombe JP?

> eller du mener måske det er i orden at muhamedanske forbrydere går
> rundt og truer avisredaktører og satiretegnere?

Hvis det forholder sig sådan, så nej. Men det har jeg da
vist heller ikke givet udtryk for.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 12-07-06 12:50

On Wed, 12 Jul 2006 12:48:35 +0200, <vidal@mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Hvilke trusler. De danske højreekstremister synes at være
>mere villige til at udføre terror i praksis. Var det ikke en
>17 årig dreng, der i fuldskab truede med at bombe JP?

tre gange!!!

Fra : @

Dato : 11-07-06 11:58

On Tue, 11 Jul 2006 11:27:27 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg kender danske muslimer af tyrkisk oprindelse og de
>tager afstand fra den terror og vold, der begås i islams
>navn.

sikkert,

og du er vel klar over at muhamedanere gerne må lyve overfor en vantro
som dig, hvis det kan fremme muhamedanismen?

men en undersøgelse som Rambøll har foretaget viser desværre at

62,4% af herboende muhamedanere mener at
koranen http://www.muslim.org/english-quran/quran.htm
skal følges

84,9% af herboende muhamedanere er imod ytringsfrihed

>Så der er muslimer

som i virkeligheden er muhamedanere

og der er muslimer,

som også er muhamedanere

>ligesom der også
>er forskel på kristne. Du tager vel også afstand fra den
>kristne, fundamentalistiske højrefløj i USA.

kender dem ikke, men jeg tager afstand fra dem hvis de agerer på samme
måde som andre religiøse undertrykkere

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 11-07-06 14:05

On Tue, 11 Jul 2006 12:58:20 +0200, @ wrote:

> sikkert,
>
> og du er vel klar over at muhamedanere gerne må lyve overfor en vantro
> som dig, hvis det kan fremme muhamedanismen?
>
> men en undersøgelse som Rambøll

Den kan man jo jævnfør ovenstående ikke stole på, vel?

Fra : Anders

Dato : 11-07-06 11:14

Martin Larsen skrev:

> bla, bla, bla.
>
> Du fik vist ikke fat i pointen.

Var der en pointe?
---
Anders

Fra : Anders

Dato : 13-07-06 15:36

Konrad skrev:

> [...]

> ----
> Der er tydeligvis mange der mener, at islams doktriner ikke er hadske og

Hvem?

> Samtidig er det ret svært at påvise, at islam som sådan i
> udgangspunktet skulle være mere hadsk og menneskefjendsk end så meget andet.

Hvorfor er det svært at bevise? Den historiske udvikling siden islams
grundlægning taler da sit eget sprog. Koranen og Haditherne indholder
ligeledes masser af eksempler på hadsk og menneskefjendsk tankegang.

> Er det f.eks dødsstraf i sharialovgivning der er hadsk og menneskefjendsk,
> og i så fald - hvorfor er shariadødsstraf mere "hadsk" end andre former for
> dødsstraf?

Hvad får dig til at tro, at jeg kun taler om dødsstraf, når jeg
mener, at islam er menneskefjendsk?

Tager vi Sharialoven som helhed er den fyldt med eksempler på
menneskefjendsk tankegang. En ting er, at den sanktionerer korporlige
afstraffelse for banale forseelser. En anden ting er dens generelle syn
på kvinder og religiøse mindretal ikke-muslimer.

Her følger et par eksempler:

1. En kvinde kan ikke opnå skilsmisse uden mandens samtykke, hvorimod
manden til enhver tid kan lade sig skille uden at skulle opgive en
gyldig grund.
2. Kvinders vidneudsagn tæller kun halvt så meget som en mands.
3. Ikke-muslimer kan ikke vidne mod muslimer.
4. Det er tilladt at dræbe ateister, ja det er ligefrem en pligt.

Er det ikke oplagte eksempler på menneskefjendsk tankegang?

> [...]
> "stærkt pessimistisk" forventes at overtage verdensherredømmet, eller hvad

Jo det ER evident, at alle muslimske lande bevæger sig i retning af en
fundamentalistisk islamisk styreform. Det har intet at gøre med
"islamofobi", det er en simpel kendsgerning. "Islamofobi" er typisk et
ord islam-apologeter og forsmåede muslimer anvender, når nogen
formaster sig til at kritisere islam.

> Europa bliver så næste ret på menuen.
> ---
> Jeg tror nu Europa er en lille smule stærkere end både islam og diverse
> fundamentalistiske galninge.

Det må vi da håbe. Men islamisterne lægger jo selv ikke skjul på,
at Europa er et klart mål for en islamisk ekspansion på længere
sigt. En af årsagerne til, at de har udset sig Europa er, at de for
længst har fundet ud af, hvor svage og apatiske de fleste europæiske
regeringer er i forhold til den religiøse fundamentalisme.
---
Mvh
Anders